Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید

قرص و کپسول بوستر لیور داروی موثر کبدی است که از آسیب های کبد پیشگیری کرده و عملکرد این اندام حیاتی را تقویت می کند. این قرص از عصاره گیاهان دارویی از جمله زردچوبه، کنگر فرنگی و خار مریم ساخته شده است و برای درمان بیماری هایی چون سیروز کبدی، کبد چرب، هپاتیت و مسمومیت های کبدی کاربرد دارد. این کپسول سم زدا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، هپاتیت های حاد یا مزمن را درمان می کند، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و به هضم غذا کمک زیادی می کند.

بوستر لیور را معمولا در پکیج های ۳۰ تایی و کپسول های ۵۰۰ میلی گرمی در بازار مصرف می فروشند. در این مقاله که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، می خواهیم شما را با فواید، نحوه مصرف، ترکیبات، موارد منع مصرف، شرایط نگهداری و قیمت خرید قرص و کپسول بوستر لیور آشنا کنیم. شما می توانید در مقالات دیگری روی این سایت قرار گرفته است، درباره دارو های مختلفی از جمله کپسول ریوریا، کپسول میلک تیستل، قرص و کپسول پرولیو، قرص جینکوتیدی، کپسول لیور دتوکس و قرص بیوتین مطالعه کنید.

قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید
قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید

نقش اندام کبد در بدن

این اندام نقش تایین کننده و مهمی در متابولیسم انواع مواد غذایی و هضم غذا دارد، کار های دیگر کبد شامل تبدیل آمونیاک به اوره، متابولیسم استروئید ها، متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات و حفاظت از بدن در برابر مواد سمی و مهلک و ممانعت از ورود آن ها به خون است.

کبد چرب

بیماری کبد چرب در اثر تجمع سلول های چربی به شکل واکوئل هایی در بافت کبدی ایجاد می شود که با التهاب همراه است. کبد چرب می تواند در اثر مصرف الکل ایجاد شود یا در اثر عواملی مثل چاقی، دیابت و سو تغذیه به وجود بیاید که در این صورت به آن کبد چرب غیر الکلی می گوییم. در حالتی که چربی بافت کبد از حد طبیعی آن که ۵ تا ۱۰ درصد است بیشتر شود، می گوییم فرد مبتلا به بیماری کبد چرب است.

در صورتی که پزشک این بیماری را تشخیص ندهد و آن را درمان نکنیم، با گذر زمان موجب سو هاضمه می شود. این بیماری را بیشتر در افراد ۴۰ تا ۶۰ ساله و زنان می بینیم، البته امکان ایجاد آن در کودکان بالای ۱۰ سال نیز وجود دارد و متاسفانه به صورت مزمن و در طول سال ها ادامه می یابد. علل دقیق وقوع این بیماری مشخص نیست ولی بیشتر افراد مبتلا دچار چاقی هستند و زمینه دیابت یا چربی خون بالا دارند. عواملی مثل جراحی و حذف کیسه صفرا، براداشتن معده، لوزالمعده یا روده، مصرف کورتون، استروژن، والپروات سدیم، تاموکسی فن، آمیودارون و استروئید ها هم می تواند پیش زمینه ایجاد کبد چرب باشد.

قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید
قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید

ترکیبات اصلی قرص و کپسول بوستر لیور

زردچوبه

این ماده که در ترکیب این قرص وجود دارد، پیگمان های زردی دارد که ۳ تا ۵ درصد زردچوبه را تشکیل می دهند، از دسته کورکومینوزید است و شامل دزوکسی کورکومین و کورکومین است. زردچوبه ماده ای ضد التهاب و درد، ضد سم های کبدی، ضد باکتری، خنثی کننده اسید معده و ضد نفخ است. کورکومین موجود در این ماده آنتی اکسیدان قوی است که عامل رنگ زرد این ترکیب است، ضد گرفتگی و ترومبوز رگ ها است، چربی های بد خون را ازبین می برد و بدن را سم زدایی می کند. زردچوبه موادی از جمله منیزیم، پتاسیم، کلسیم، نیاسین، آهن، روی، کلسیم، مس و ویتامین B3 دارد. مصرف زردچوبه کلسترول خون را کاهش می دهد، مانع از چسبندگی پلاکت ها می شود و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

خارمریم

این گیاه در درمان ناهجاری ها و اختلالات کبدی زیادی مصرف دارد. دانه خار مریم ماده ای به نام سیلیمارین دارد که از ترکیبات فلاونو لینگان است. خود سیلیمارین شامل ترکیبات مفیدی از جمله سیلیکریستین و سیلیبین است که باعث درمان و پیشگیری در برابر ابتلا به سیروز کبدی، یرقان، مسمومیت های کبدی، کبد چرب و هپاتیت است.

این ترکیب خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد فیبروژنز و ضد التهابی داشته و این تاثیرات را روی مسیر های داخلی متابولیکی کبد می گذارد. ترکیب سیلیمارین چربی ها را پراکسید می کند و از این طریق موجب اختلال در غشا سلول می شود، همچنین این ماده باعث افزایش فعالیت RNA پلی مراز هسته و مهار تشکیل لوکوترین ها می شود. تحریک ساخت پروتئین های ریبوزومال باعث افزایش توان کبد در نوسازی سلول های جدید می شود. در درمان هپاتیت ویروسی فرم حاد و مزمن، سیلیمارین تاثیر قابل توجهی برای درمان دارد، این ماده تری گلیسیرید کبد را کاهش می دهد. خار مریم باعث پیشگیری در برابر آسیب های کبدی که در اثر الکل و مواد خطرناک شیمیایی به وجود آمده اند، می شود

کنگر فرنگی

با تحقیقاتی که محققان روی گیاه کنگر فرنگی انجام داده اند، متوجه شده اند که بعضی از اثرات مخربی که روی بافت کبد ایجاد شده است را می توانیم با مصرف این ماده جبران و باعث افزایش ترشحات صفرا شویم. یکی از فراید این گیاهش کاهش ذخایر چربی کبد و بافت های دیگر است و در کل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد جلوی پراکسیداسیون چربی و تجمع آن در هپاتوسیت ها را می گیرد. آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل کو آنزیم A ردوکتاز که در بیوسنتز کلسترول نقش دارد و باعث کاهش کلسترول و تبدیل آن به اسید های صفراوی کبد می شود، به طور غیر مستقیم به وسیله ترکیبات کنگر فرنگی مهار می شود.

عصاره آرتیشو نیز در درمان تهوع، درد های شکمی، کاهش اشتها، کم کاری کیسه صفرا و کبد، و احساس پر بودن معده کاربرد دارد این ماده همچنین به همراه مشتقات اسید کافئیک موجب افزایش دفع صفرا و افزایش ترشح آن می شود.

قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید
قرص و کپسول بوستر لیور (Booster liver)، مزایا و قیمت خرید

نحوه مصرف و نگهداری از قرص و کپسول لیور

بهتر است این قرص را در مکانی خشک و خنک و در از دسترس کودکان نگهداری کنید. مصرف قرص بوستر لیور به وسیله پزشک تجویز می شود که معمولا مصرف آن روزی ۳ بار و در هر نوبت یک کپسول توصیه می شود.

هشدار و موارد منع مصرف قرص و کپسول بوستر لیور

خوشبختانه تا کنون هیچ سندی مبنی بر تداخل این دارو با دارو های دیگر وجود ندارد. البته مصرف بوستر لیور برای کودکان زیر ۱۲ سال و بانوان باردار باید با نسخه پزشک و تحت نظر او باشد. زرد چوبه و تره فرنگی که در ترکیب این دارو وجود دارد، برای کسانی که انسداد مجاری صفرا، سنگ کیسه صفرا یا انسداد کیسه صفرا دارند مناسب نیست و نباید آن را مصرف کنند.

عوارض جانبی و تداخلات دارویی قرص و کپسول بوستر لیور

به جز کسانی که نسبت به ترکیبات موجود در این دارو حساسیت دارند و ممکن است اختلالات پوستی یا گوارشی خفیفی در آن ها ایجاد شود، عوارض جانبی ندارد. نباید این قرص را با دارو های دیازپام، ضد انعقاد خون، استروژن، استاتین ها، یوهمبین و آمی تریپتلین مصرف کنید چرا که با هم تداخل دارند.

قیمت خرید قرص و کپسول بوستر لیور

این قرص در بازار مصرف در اندازه های مختلفی ارائه می شود. قیمت خرید قرص و کپسول بوستر لیور که معمولا در بسته های ۳۰ عددی به فروش می رسد، در بازار مصرف و در حال حاضر چیزی بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا