Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد آن

قرص و کپسول لیور پاور تشکیل شده از مواد موثر گیاه خار مریم و آرتیشواست که بر روی کبد تاثیر گذار است و در طب سنتی بسیار مفید است. سیلی مارین ماده موثر در ترکیبات گیاه خارمریم است که در قرص لیورپاور به کار رفته است که در محافظت کردن از کبد نقش دارد دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمندی است و همچنین قدرت خنثی کردن  رادیکال های  آزاد را دارد.

از دیگر تاثیرات این قرص می توان به کاهش کبد چرب و توانایی تنظیم آنزیم های کبدی اشاره کرد. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درباره فواید، عوارض، تداخل دارویی و مکانسیم اثرآن بیشتر توضیح می دهیم. در مقالات دیگر این سایت می توانید درباره خواص، عوارض و مشخصات دارو های دیگری از جمله کپسول پرولیو، قرص بوستر، پماد فولوکونازول، کپسول ریوریا، کپسول میلک تیستل، کپسول لیور دتوکس و قرص بیوتین مطالعه کنید.

قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد
قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد

گیاه خار مریم

قرص لیورپاور را از عصاره گیاه خار مریم و آرتیشو تساخته اند که به توضیح مختصری در مورد این گیاهان می پردازیم.

گیاه خوارمریم یا مارتیغال از گیاهان دارویی در طب سنتی است که اثرات دارویی بیشماری دارد. گیاهی است دولپه از راسته گل مینا و تیره کاسنیان، خودرو است و سالی یک یا دوبار رشد می کند دارای گل های بنفش یا قرمز رنگ است که برگ های سبز مایل به زرد دارد که بر روی آن را رگه های سفیدی پوشانده است. زیستگاه اصلی آن در جنوب شرقی انگلستان است که در آمریکا، استرالیا، نیوزلند و ایران نیز یافت می شود. در ایران در استان های گلستان، مازندران، فارس و کهکیلویه و بویراحمد کشت می شود.

خواص دارویی گیاه خار مریم

این گیاه سرشار از مواد آلی که دارای ارزش دارویی قابل توجهی است. از دانه های آن عصاره های در غلظت های بالا گرفته می شود و اسیدهای چربی مانند لینولئیک اسید از آن استخراج می کنند که در سلامتی انسان نقش مهمی دارند.

تاثیر گیاه خار مریم بر روی کبد

گیاه خار مریم به دلیل وجود مواد و عناصر موجود در آن خاصیت سم زدایی برای کبد را دارد و سیروز کبدی را درمان می کند و باعث کاهش التهاب کبد می شود و برای درمان هپاتیت، کبد چرب الکلی، کبد چرب غیر الکلی و حتی سرطان موثر است.

تاثیر بر روی سیستم ایمنی بدن

خارمریم برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. این گیاه  تولید گلوتاتیون را با استفاده از عناصر خود در بدن افزایش می دهد، که با مبارزه کردن با استرس میزان ابتلا به عفونت و بیماری را کاهش می دهد و از این طریق باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

تاثیر بر روی کلیه و کیسه صفرا

خار مریم چون دارای خاصیت سم زدایی است بر بهبود عملکرد کلیه و کیسه صفرا تاثیر گذار است.

ترکیبات عصاره گیاه خار مریم

عصاره خار مریم متشکل از ترکیباتی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. سیلیمارین  در حدود ۴ تا ۶ درصد در خود گیاه و ۶۵ تا ۸۵ درصد در عصاره آن وجود دارد، سیلیمارین از هفت نوع  فلانولیگنان که عبارتند از سیلیبین نوع A، سیلیبین نوع B، ایزوسیلیبین نوع A ، ایزوسیلبین نوع B، سیلی کریستن، ایزوسل کریستین، سیلی دیانین تشکیل شده است، و همچنین دارای ۲۰ تا ۳۵ درصد اسید چرب است.

گیاه آرتیشو

گیاه آرتشو یا کنگر فرنگی که بومی جنوب اروپا و کناره ی مدیترانه است که دارای غنچه هایی است که خوراکی است و به صورت آب پز مصرف می شود. این گیاه دارای ساقه های بلند و راست است و برگ های پهن و درازی دارد که مثل کاهو است که به رنگ سبز تیره است. این گیاه دارای میوه ای شبیه کاج یا سیب فلس دار است.

قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد
قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد

ارزش غذایی گیاه آرتیشو

۶۴ کالری انرژی، ۱۴.۳ گرم کربوهیدرات، ۳.۵ گرم پروتئین، ۰.۴گرم چربی، ۱۰.۳ گرم فیبر، ۱۰.۷ میکرو گرم ویتامین B12، ۱۷.۴ میکرو گرم ویتامین K،۸.۹ میلی گرم ویتامین C، ۵۰.۴ میلی گرم منیزیم، ۰.۳ میلی گرم منگنزو ۳۴۳ میلی گرم پتاسیم است.

مصارف درمانی آرتیشو

تقویت کبد، افزایش ترشح صفرا از کبد، جلوگیری از جمع شدن چربی در سلول های کبدی، پایین آوردن کلسترول و تری گلیسرید خون، تحریک کلیه در دفع ،اوره و کلسترول، درمان سنگ کلیه، درمان یرقان، درمان سنگ کیسه صفرا،  قوانج کبدی، آب آوردن شکم، درمان بیماری های پوستی مانند خارش پوست، درمان رماتیسم، درمان یبوست، درمان ازدیاد اوره خون، کاهش وزن، رفع سرگیجه و وزوز گوش، تقویت کننده بدن، درمان زخم های ریه و روده، کمک به هضم غذا، گرم کردن کلیه و مثانه، کمک به باروری و کاهش تب

نحوه تاثیر آرتیشو در بیماری کبد

اسید کافئیک که در ترکیب آرتیشو وجود دارد چربی کبد را از بین می برد و فنلانوئیدهای موجود در آن خاصیت آنتی اکسیدانی  بالایی دارند که باعث جذب رادیکال های آزاد کبد می شوند و مانع از تکثیر آنها می شوند. عصاره آن با مهار آنزیم هیدروکسی متیل گلو تارین، کو آنزیم A، ردوکتاز باعث کم شدن ذخایر چربی در بدن می شود و همچنین کلسترول خون را کاهش می دهد.

تاثیر گیاه آرتیشو بر روی کم کاری کبد و جلو گیری از انسداد کیسه صفرا

بر طبق آزمایشات انجام شده نتیجه گیری شده است که آرتیشو بر روی کیسه صفرا، دفع سنگ صفرا و تهوع  موثر است. اگر سنگ صفرا در حدود ۲ تا ۳ میلی گرم باشد با مصرف مداوم و منظم دمنوش آن سنگ را دفع کرد. همچنین با مصرف آن در حدود ۵۹ درصد کلسترول و ۸۲ درصد تری گلیسرید کاهش پیدا می کند.

قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد
قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد

مکانیسم اثر قرص و کپسول لیور پاور

همان طور که گفته شد این قرص بر روی صفرا به عنوان پک کننده متابولیک، محرک فونکسیون کبدی، باز کننده انسداد مجاری، انرژی و اشتها تاثیر گذار است و ومطالعه و تحقیقات فارموکولوژیکی و بالینی که بر روی آن انجام شده است مهر تاییدی بر آن است. وظیفه صفرا در بدن دفع موادی مانند بیلی روبین و کلسترول در خون است و همچنین کار متابولیسمی داروهایی مانند پنی سیلین، آمپی سلیلین، اریترومایسین، سولفونامید و شل کننده عضلانی وریدی بر عهده کبد است.

مهمترین و اصلی ترین ماده موثر در گیاه خار مریم سیلی مارین است که متشکل از فلانولیگنان ها مانند سیلی بین، سیلی دیانین و سیلی کریستین است  که بر روی کبد اثرات محافظتی داشته است، لیورپاور برروی عملکرد کبد موثر است و همچنین تانن های که در آن موجود است مانع از میتوز سلولی پروتئین های مورد نیاز از باکترهای که سیستم دفاعی بدن برای مهار آنها توانایی ندارند جلوگیری می کند. ساپونین ها به کار رفته نقش باز کنندگی مجاری که انسداد پیدا کرده اند را دارد و از دیگر توانایی این مواد خاصیت ضد التهابی، کاهش چربی خون و همچنین تولید انرژی است.

موارد مصرف قرص و کپسول لیور پاور

تقویت کبد

کاهش آنزیم های کبد چرب و نارسایی کبدی

تنظیم میزان صفرای بدن

کمک به کنترل و درمان سیروز خفیف در مراحل اولیه

تنظیم آنزیم های کبدی

کاهش عوارض مسمومیت داروها

درمان حمایتی در بیماری های مزمن کبدی و سیروز،

مواد موثر در ترکیب قرص لیورپاور

آلکالوئید

تانن

درمان هپاتیت حاد و مزمن

آنزیم پروتئولیتیک

اسید اسکوبیک

املاح فسفات

منیزیم

آهن

آلومینیوم

منگنز

کلیسم، پتاسیم، اسید سالسیلیک، گلیکوزید تلخ

قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد
قرص و کپسول لیور پاور (Liver Power) برای چیست؟ عوارض و کاربرد

تاثیر قرص و کپسول لیور پاور بر روی صفرا

کار صفرا در بدن کمک به گوارش و هضم چربی است. صفرا ماده ای است که توسط کبد ترشح می شود و در داخل کیسه صفرا ذخیره می شود، وجود متعادل صفرا در بدن رقیق کردن خون است و به حرکت کردن گلبول های قرمز در عروق کمک شایانی می کند و وقتی مقدار صفرا در بدن کاهش پیدا می کند قدرت نبض بدن نیز کاهش پیدا می کند.

عوارض جانبی مصرف قرص و کپسول لیور پاور

در مصرف این قرص عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است.

موارد منع مصرف قرص و کپسول لیور پاور

در صورت حساسیت و آلرژیکی به گیاه خارمریم و آرتیشو  که در این قرص استفاده کرده اند، حتما قبل از استفاده از آن با یک پزشک مشورت داشته باشید.  اگر بعد از مصرف این دارو بدنتان واکنش آلرژیک از خود نشان داد، آن را متوقف کرده و با پزشک مشورت شود.

در دوران شیردهی و بارداری حتما زیر نظر پزشک مصرف شود و همچنین کسانی که بیماری های خاص داشته باشند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند قبل از شروع با پزشک مشورت داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید که افراد که سالم هستند و مشکل کبدی ندارند برای تقویت کبد و پاک سازی بدن از سموم  و برای سلامت کبد از این محصول می توانند استفاده کنند. استفاده دراز مدت از این محصول عوارض جانبی ندارد و مشکلی را ایجاد نمی کند.

روش مصرف قرص و کپسول لیور پاور

روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شب مصرف شود و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

نحوه نگه داری قرص لیورپاور

در جای خشک و خنک  و دور از نور آفتاب نگه داری شود.

داروهای دیازپام و لورازپام

تداخل دارویی قرص لیورپاور

داروهایی که باعث پائین اومدن کلسترول خون می شوند.

تداخل دارویی ممکن است با ترکیبات دارویی زیر داشته باشد.

داروهای شامل با ترکیبات حاوی استروژن

دیگوکسین

داروی استامینوفن در شکل های مختلف

ترکیبات حاوی مورفین

قیمت خرید قرص و کپسول لیور پاور

این کپسول در بازار مصرف در اندازه های مختلفی ارائه می شود. قیمت خرید قرص و کپسول بوستر لیور در حال حاضر چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا