Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

همه چیز در مورد سم حشره کش فن والريت

فن والريت (Fenvalerate) حشره کشی غير سيستمیک با اثر تماسی و گوارشی و با نام تجاری سومیسیدین (Sumicidin ) است. فن والريت از گروه حشره كش های پيرتروئيدهاي سنتتیک با قدرت حشره ‌كشی زياد است که سمیت متوسطی برای انسان دارد. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش فن والريت است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش فن والريت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش فن والريت در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش فن والريت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش فن والريت نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش فن والريت به روزرسانی می‌شود.

در حیوانات آزمایشگاهی به دنبال قرار گرفتن در معرض حاد یا کوتاه مدت فن والريت سمیت سیستم عصبی مرکزی مشاهده می شود. این ترکیب کاربردهای زیادی در برابر طیف گسترده ای از آفات از جمله برخی از مخرب ترین انواع آنها دارد.

میزان باقی مانده این سم در محصولات در صورت استفاده کنترل شده به حداقل می رسد. برای آگاهی بیشتر در رابطه با این حشره کش با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مكانيسم اثر سم فن والريت

فن والريت یک سم سریع الاثر است که اين تأثير ربطی به اثر كشندگی آن ندارد زيرا مقدار سم لازم برای ايجاد مرگ و مير معمولاً بسيار بيشتر از مقداری است كه برای فلج كردن حشرات مورد نياز می ‌باشد.

این سم با اثر مهارکنندگی اعصاب باعث افتادن سريع حشرات می ‌شود. فن والريت با افزایش رها سازی گاما آمينو بوتريک اسيد(GABA) در ناحيه پيش سيناپسی ميزان حساسيت ناحيه پس سيناپسی را به تحريكات عصبی كاهش داده و با ممانعت از انتقال پيامهايی عصبی حشره را از بین می برد.

کاربرد سم فن والريت

سم فن والريت توسط لايه كوتيكول حشرات و سطح برگ به راحتی جذب می شود و به دلیل چربی دوست بودن در مقابل باران مقاوم است. خاصيت حشره كشی سومیسیدین به مقدار توصيه شده برای هر آفت و مقدار پوششی كه روی سطح برگ ایجاد می کند، بستگی دارد.

تاثیرات اکولوژیک فن والريت

فن والريت یک سم عالی برای آفاتی است که به حشره کش های ارگانوکلرین، ارگانوفسفره و کاربامات مقاوم هستند. گونه هایی شامل مگس ها، کک ها، کرم های شکاری، برگ خواران، کاترپیلارها، فلس داران و سایر حشرات مکنده با این آفت کش نابود می شوند.

این آفت کش بیشتر برای زنبورها و ماهی ها سمی است. این ماده در برخی از کنسانتره های قابل امولسیون، ULV، پودرهای مرطوب شونده، فرمولاسیون های آهسته رهش، مه های حشره کش و گرانول یافت می شود.

Fenvalerate بیشتر برای کنترل حشرات موجود در مواد غذایی، خوراک دام و محصولات پنبه ای و همچنین برای کنترل مگس ها و کنه ها در انبارها و اصطبل ها استفاده می شود. این آفت کش گیاهان را تحت تأثیر قرار نمی دهد و برای مدت زمان طولانی فعال است. فن والريت ممکن است پوست و چشم را در حین تماس تحریک کند و در صورت بلع نیز خطرناک است.

همه چیز در مورد حشره کش فن والريت
همه چیز در مورد حشره کش فن والريت

موارد مصرف حشره کش فن والريت

این سم برای طیف گسترده ای از آفات از جمله کنترل آفات در میوه های انگور، زیتون، هوپس، آجیل، سبزیجات، خیار، پنبه، آفتابگردان، غلات، سورگوم، سیب زمینی، چغندر، بادام زمینی، لوبیای سویا، تنباکو، نیشکر، گیاهان زینتی، جنگلی و در زمین های غیر زراعی موثر است.

عوارض فن والريت برای انسان و حیوانات

تماس پوستی یا استنشاق این سم با عوارضی همراه نیست یا اینکه عوارض خفیفی به دنبال دارد. ولی در پی مصرف زیاد، بیماران ممکن است دچار کما، تشنج و کزاز شدید عضلات شود که چند روز و گاهی اوقات هفته ها طول می کشد تا بهبود یابند.

در صورت تماس پوستی، سوزن سوزن شدن و خارش همراه با اریتم لکه دار روی صورت یا سایر نواحی در معرض دیده می شود که با تعریق یا لمس تشدید می شوند.

این سم در صورت ورود به چشم باعث اشک ریزی و ورم موقت ملتحمه خواهد شد. استنشاق فن والريت باعث تحریک دستگاه تنفسی با سرفه، تنگی نفس خفیف، عطسه و رینوره خواهد شد. در صورت بلع ممکن است باعث تهوع، استفراغ و درد شکم می شود.

سمیت سیستمیک به دنبال بلع مقدار بالای این سم اتفاق می افتد. علائم سیستمیک ممکن است بعد از تماس گسترده پوستی ایجاد شود و عوارض آن شامل سردرد، سرگیجه، بی اشتهایی و ترشح بیش از حد بزاق است. مسمومیت شدید غیر معمول است ولی باعث ایجاد اختلال در هوشیاری، سفتی عضلات، تشنج و به ندرت ادم ریوی خواهد شد.

سم فن والریت

سم فن والریت یک آفت کش پرکاربرد در صنعت کشاورزی با اثر تماسی و گوارشی است. این سم بیشتر به صورت مایع در بازار یافت می شود. سم فن والریت برای از بین بردن طیف وسیعی از آفات مناسب است. این سم به دلیل قدرت حشره کشی بالا و تجزیه نشدن در برابر نور خورشید، توسط بسیاری از کشاورزان استفاده می شود.

دوره کارنس فن والریت

دوره ماندگاری یا کارنس سم فن والریت حدود ۱۵ روز است. در این مدت توصیه می شود از برداشت و مصرف محصولات خودداری کنید.

سم فن والریت برای پسته

پسته یکی از محصولات کشاورزی است که نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد. درخت پسته توسط بسیاری از آفات مورد حمله قرار می گیرد. کشاورزان برای محافظت از محصولات و درختان پسته خود، از سم فن والریت استفاده می کنند. این سم یک سم حشره کش بسیار قوی است که طیف وسیعی از حشرات مضر را از بین می برد.

طریقه مصرف سم فن والریت

سم فن والریت به صورت مایع عرضه می شود. برای استفاده از آن باید مقدار مناسبی سم را در حجم معینی از آب حل کرده و سپس بر روی گیاهان خود اسپری کنید. توصیه می شود برای استفاده صحیح از سم فن والریت با کارشناسان سموم شیمیایی مشورت کنید.

قیمت سم فن والریت

قیمت خرید و فروش سم فن والریت برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم فن والریت مورد نظر خود را خریداری نمایید. فن والریت یک سم حشره کش موثر برای محافظت از گیاهان و محصولات کشاورزی است. قیمت سم فن والریت به عوامل بسیار زیادی وابسته است. این آفت کش توسط شرکت های بسیار زیادی تولید می شود. قیمت سم فن والریت با توجه به برند آن ممکن است بسیار متغیر باشد.

فروش ‌سم فن والریت

برای اطلاع از قیمت فروش سم فن والریت ز از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم فن والریت در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم فن والریت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا