Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن

ریزش مو (آلوپسی) فقط پوست سر یا کل بدن را تحت تاثیر قرار داده و می تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا ناشی از افزایش سن باشد. امروزه قرص ها و مکملهای فراوانی برای رشد مو و بهبود سلامت پوست و ناخن از جمله قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا موجود است. در نشریه جهان شیمی فیزیک مقالات مفیدی از انواع داروها و مکملها منتشر شده است. در این مطلب شما را با قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا آشنا میکنیم.

قرص اسکین هیر نیل برای چیست

قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا ساخت آمریکا  یک مکمل فوق‌العاده برای محافظت از پوست، مو و ناخن است. این قرص با کلاژن سازی سبب جوان‌سازی پوست و رفع چین ‌و چروک‌ میشود. قرص نوتری ویتا سبب استحکام ناخن‌ها میشود.

ترکیبات قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا

ترکیبات این مکمل: ویتامین‌های گروه B، ویتامین A و C، ویتامین D3، E، آهن، فولیک اسید، کلسیم و بیوتین است و سبب سلامت پوست و مو ئ ناخن‌ها خواهد شد. حاوی سلنیوم، منیزیم، ید، کولین، اینوزیتول است و کمبودهای تغذیه‌ای را برطرف میکند.

مزایای مصرف قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا

قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا مکمل ویتامینه برای سلامت پوست، مو و ناخن‌ است. این قرص تمام مواد مغذی بدن را تأمین میکند و سبب بهبود سلامت پوست و مو می‌شود.

در ترکیب قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا مینرال‌های ضروری وجود دارد که برای سلامت پوست و مو بسیار اهمیت دارد.

ریزش مو (آلوپسی) چیست

ریزش موی ارثی با افزایش سن شایع است. ریزش مو (آلوپسی) یک اتفاق نسبتا رایج است. در حالی که در بزرگسالان مسن‌تر شایع‌تر است، همه می‌توانند آن را تجربه کنند، از جمله کودکان.

علائم و نشانه های ریزش مو

در مردان، موها از پیشانی به عقب می رود.

ریزش موی تکه تکه (آلوپسی آره آتا) گاهی اوقات قبل از خارش یا درد پوست سر ایجاد می شود.

ریزش موی تکه‌ای (آلوپسی آره‌آتا) باز کردن کادر محاوره‌ای بازشو استرس مکرر روی مو می‌تواند باعث نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شود.

آلوپسی کششی کادر گفتگوی بازشو باز کردن برای زنان یائسه به طور فزاینده ای رایج شده است که آلوپسی فیبروزان فرونتال را تجربه کنند، که در آن خط مو به عقب حرکت می کند.

علائم و نشانه های ریزش مو شامل موارد زیر است:

نازک شدن تدریجی بالای سر که با افزایش سن افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان، موها اغلب در خط موی پیشانی شروع به عقب نشینی می کنند. زنان معمولاً قسمتی از موهای خود را پهن می کنند.

نقاط طاسی دایره ای یا تکه تکه ای. برخی از افراد به صورت نقاط طاسی دایره‌ای یا تکه‌ای روی پوست سر، ریش یا ابرو موهای خود را از دست می‌دهند. پوست شما ممکن است قبل از ریزش مو دچار خارش یا درد شود.

شل شدن ناگهانی مو. شوک فیزیکی یا روحی سبب شل شدن مو میشود.

ریزش موی تمام بدن برخی شرایط و درمان‌های پزشکی، مانند شیمی‌درمانی برای سرطان، می‌تواند منجر به ریزش مو در سراسر بدن شود. موها معمولاً دوباره رشد می کنند.

قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن
قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن

علل ریزش مو

افراد معمولاً روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهند. ریزش مو به یک یا چند مورد از عوامل زیر مرتبط است:

سابقه خانوادگی (وراثت). شایع ترین علت ریزش مو یک بیماری ارثی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. این بیماری آلوپسی آندروژنیک، طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه نامیده می شود. معمولاً به تدریج و با الگوهای قابل پیش بینی رخ می دهد – عقب نشینی خط مو و لکه های طاسی در مردان و نازک شدن موها در امتداد تاج سر در زنان.

تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی. تغییرات هورمونی به دلیل بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئید. بیماری‌های پزشکی شامل آلوپسی آره‌آتا است که مربوط به سیستم ایمنی است و باعث ریزش موی تکه‌ای، عفونت‌های پوست سر مانند کرم حلقه‌ای و یک اختلال در کشیدن مو به نام تریکوتیلومانیا (تریکوتیلومانیا) می‌شود.

داروها و مکمل ها. داروهایی که برای سرطان، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون بالا استفاده می شود.

پرتودرمانی به سر. موها مانند قبل رشد نکنند.

یک اتفاق بسیار استرس زا. یک شوک فیزیکی یا احساسی.

مدل مو و درمان. آرایش بیش از حد مو یا مدل مویی که موهای شما را سفت می کند، مانند پیگتیل یا میخچه، می تواند باعث نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شود.

عوامل خطر ریزش مو

عوامل می توانند خطر ریزش مو را افزایش دهد، شامل:

  • سابقه خانوادگی طاسی
  • سن
  • کاهش وزن قابل توجه
  • برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و لوپوس
  • فشار
  • تغذیه نامناسب

جلوگیری از ریزش مو

طاسی ها به دلیل ژنتیک (طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه) است.

این نکات ممکن است به شما در جلوگیری از انواع قابل پیشگیری از ریزش مو کمک کند:

با موهای خود ملایم باشید. هنگام برس زدن و شانه کردن، به خصوص زمانی که موهایتان خیس است، از گیره گیر استفاده کنید و از کشیدن خودداری کنید.

از موهای خود در برابر نور خورشید و سایر منابع نور ماوراء بنفش محافظت کنید.

سیگار نکشید. اگر تحت درمان با شیمی درمانی هستید، از پزشک خود در مورد کلاه خنک کننده بپرسید.

تشخیص ریزش مو

تست هایی مانند موارد زیر داشته باشید:

  • آزمایش خون
  • تست کشش
  • بیوپسی پوست سر
  • میکروسکوپ نوری

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو شامل داروها و جراحی است.

دارو: اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف آن را برای چند ماه متوقف کنید. رایج ترین گزینه ها عبارتند از:

  • ماینوکسیدیل (روگین)
  • فیناستراید (پروپسیا)
  • مصرف قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا

جراحی کاشت مو: در شایع ترین نوع ریزش موی دائمی، فقط قسمت بالای سر تحت تاثیر قرار می گیرد. کاشت مو یا جراحی ترمیم می تواند از موهایی که باقی مانده است نهایت استفاده را ببرد.

قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن
قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن

شکنندگی ناخن ها

ناخن های شکننده یا اونیکوسکیزیا می تواند تقریبا هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد. این یک مشکل رایج است که باعث نرمی، نازک شدن و یا شکافتن ناخن ها می شود. شکنندگی ناخن در زنان بیشتر از مردان است.

در بسیاری از موارد، افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، می‌توانند برای تقویت آن‌ها و پیشگیری از مشکلات بعدی اقداماتی انجام دهند.

علل شکنندگی ناخن

رطوبت خیلی کم یکی از دلایل احتمالی شکنندگی ناخن است.

رطوبت بیش از حد یا خیلی کم، معمولاً به دلیل عوامل خارجی، محتمل ترین علت شکنندگی ناخن ها است. دو دسته کلی از ناخن های شکننده را به دلیل مسائل رطوبتی تعریف می کند: سخت و شکننده، و نرم و شکننده.

رطوبت خیلی کم: هنگامی که ناخن های فردی سفت و شکننده است، ناخن ها رطوبت کافی ندارند.

خیس شدن و خشک شدن مکرر ناخن ها در اثر فعالیت هایی مانند شستن دست یا شستن ظروف می تواند رطوبت را از ناخن ها بگیرد.

همچنین افراد در محیط‌های گرم و خشک یا در ماه‌های زمستان بیشتر دچار خشکی ناخن می‌شوند.

رطوبت بیش از حد: ناخن‌های نرم و شکننده زمانی است که ناخن‌ها رطوبت بیش از حد باشد.

این می تواند در نتیجه استفاده بیش از حد از مرطوب کننده روی دست ها اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است نتیجه استفاده از مواد شیمیایی خشن مانند استون برای پاک کردن لاک ناخن باشد.

همچنین برخی عوامل دیگر و شرایط زمینه ای وجود دارد که می تواند منجر به شکنندگی ناخن شود:

کم خونی: این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن فرد هموگلوبین کافی تولید نمی کند.

اختلال تیروئید: این عارضه باعث می‌شود بدن فرد هورمون‌های بسیار یا خیلی کم تولید کند. وقتی این اتفاق می افتد، می تواند بر جذب مواد معدنی بدن تأثیر بگذارد. در نتیجه، ناخن های فرد ممکن است از تختش جدا شود.

سن: سن می تواند بر استحکام ناخن های فرد تأثیر بگذارد. ناخن ها به طور طبیعی با گذشت زمان از استحکام خود کاسته می شوند که می تواند باعث شکستن راحت تر آنها شود.

درمان های شکنندگی ناخن

با این حال، نکات مراقبت از خانه زیر ممکن است به تقویت ناخن ها کمک کند.

استفاده از سفت کننده ناخن: برای افرادی که ناخن‌های نرمی دارند، استفاده از یک لایه لاک شفاف یا سایر محصولات ناخن ممکن است به افزایش استحکام ناخن در طول زمان کمک کند.

مرطوب کننده: افرادی که ناخن های خشک دارند ممکن است بخواهند از مرطوب کننده برای دست ها و ناخن های خود استفاده کنند. افزایش رطوبت می تواند به خشکی ناخن کمک کند تا شکنندگی کمتری داشته باشد.

پوشیدن دستکش: استفاده از دستکش هنگام شستن ظروف یا استفاده از محصولات پاک کننده می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر و تقویت ناخن ها کمک کند.

رژیم و تغذیه: ایجاد برخی از تغییرات زیر در رژیم غذایی ممکن است به تقویت ناخن های شکننده کمک کند:

مصرف مکمل ها: مصرف مکمل های بیوتین و قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا را توصیه می کند. آنها می گویند که ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد تا کار کند، اما در حدود یک سوم موارد موثر است. سایر مکمل های مورد توجه شامل مواد معدنی کلوئیدی، ژلاتین و کلسیم است.

دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی: ناخن ها عمدتاً از پروتئین کراتین تشکیل شده اند. خوردن مقدار مناسب پروتئین برای افزایش تولید کراتین و حفظ ناخن های قوی حیاتی است.

خوردن غذاهای غنی از آهن: اگر فردی دچار کمبود آهن یا کم خونی است، باید غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز یا اسفناج مصرف کند. آنها همچنین ممکن است مصرف مکمل های آهن را در نظر بگیرند، اما باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند، زیرا این مکمل ها می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند.

نکاتی برای سلامت ناخن

با افزایش سن، مراقبت از ناخن ها می تواند به جلوگیری از شکنندگی ناخن ها و حفظ سلامت ناخن ها کمک کند. نکات زیر ممکن است کمک کند:

  • به آرامی گیره ها یا سایر نقاط ناهموار روی ناخن را جدا کنید تا از شکستگی ها جلوگیری کنید
  • عدم استفاده از ابزار یا ابزار فلزی هنگام مراقبت از ناخن
  • اجتناب از محصولاتی مانند پاک کننده لاک ناخن حاوی استون
  • پوشیدن دستکش لاستیکی هنگام شستن ظروف و سایر کارهایی که شامل آب است
  • کوتاه نگه داشتن ناخن ها
  • نگرفتن یا جویدن ناخن
قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن
قرص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا چیست؟ موارد مصرف و عوارض آن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

ناخن های شکننده لزوماً دلیل اصلی نگرانی نیستند. با این حال، ممکن است فردی بخواهد در صورت مشاهده علائم همراه اضافی به پزشک مراجعه کند.

به عنوان مثال، خستگی می تواند نشانه ای از کمبود آهن یا کم خونی باشد. افزایش یا کاهش وزن می تواند نشان دهنده مشکل تیروئید باشد.

خشک یا مرطوب بودن بیش از حد ناخن ها معمولا باعث شکننده شدن آنها می شود. در موارد کمتر شایع، کم خونی یا مشکلات تیروئید ممکن است علت باشد. همچنین، با افزایش سن، احتمال ابتلا به ناخن های شکننده در افراد بیشتر می شود.

فرد می تواند اقداماتی را برای جلوگیری از شکننده شدن ناخن ها انجام دهد، مانند پوشیدن دستکش هنگام تمیز کردن، مراقبت صحیح از ناخن و دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی.

تفاوت مکمل پوست و مو با مکمل پوست، مو و ناخن چیست

مکمل‌های پوست و مو ویتامین‌های گروه B، زینک، بیوتین، آهن و ویتامین C یا E دارند اما مکمل‌های تقویتی ناخن دارای مقداری کلسیم، منیزیم و مس است.

جایگزین قرص هیر اسکین اند نیلز نوتری ویتا

مکمل تقویت پوست، مو و ناخن نوتری ویتا ساخت آمریکا است. از قرص هیر اسکین اند نیلز برونسون بعنوان جایگزین استفاده شود.

خواص اسکین هیر اند نیل نوتری ویتا

  • افزایش ضخامت تار مو و جلوگیری از ریزش مو
  • کلاژن سازی و جوان سازی پوست
  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • تقویت استحکام ناخن ها
  • مناسب زنان و مردان
  • درخشندگی موها
  • افزایش رشد مو

مقدار و نحوه مصرف قرص اسکین هیر و نیل نوتری ویتا

روزی ۳ عدد همراه با غذا مصرف گردد.

عوارض قرص اسکین هیر نیل

عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.

قیمت قرص اسکین هیر نیل

قیمت این قرص باتوجه به نرخ ارز و واردات دارو متفاوت است.

قرص اسکین هیر نیل برونسون

کپسول هیر اسکین اند نیلز برونسون غنی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها برای افزایش استحکام موها و پیشگیری از چروک است.

قرص اسکین هیر نیل سندروس

کپسول اسکین هیر نیل سندروس شامل انواع ویتامین ها و عصاره های طبیعی و گیاهی و موثر در رشد و تقویت مو و ناخن ها است.

قرص هیر اسکین اند نیلز skin hair and nails 100 capsule

کپسول هیر اسکین اند نیلز برونسون مناسب برای تقویت پوست، مو و ناخن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا