Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره آهن سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

عنصر آهن از ریز مغذی های ضروری برای نوزادان و کودکان است. با توجه به اینکه مقدار کافی آهن بعد از تولد از طریق شیر به نوزاد نمی رسد، برای جبران کمبود آهن بایستی از مکمل های حاوی آهن استفاده کرد. به دلیل عدم بعل آسان مواد غذایی و دارو، شکل این مکمل ها به صورت قطره هستند. قطره آهن سیدرال گوچه (Sideral Gocce Iron Drop) یکی از بهترین قطره ها است که باعث عوارض گوارشی و سیاه شدن دندان ها نمی شود. در طراحی این محصول از فرمولاسیون سوکروزومیال استفاده شده است که فرآهمی زیستی آهن را بالا می برد و بهتر جذب می گردد.

در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک، به معرفی و بررسی قطره آهن سیدرال گوچه می پردازیم. هم چنین می توانید اطلاعات جامعی در مورد بهترین قطره آهن نوزاد و چند نمونه از بهترین های این محصول را با عناوین زیر به دست اورید:

قطره فرولی ب ب (Ferroli Bebe): بهترین قطره آهن برای کودکان

 

قطره سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن
قطره سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

قطره آهن سیدرال ساخت کجاست

قطره آهن سیدرال گوچه یک برند ایتالیایی طراحی شده توسط شرکت Jonia Pharma است.

قطره آهن سیدرال بهتره یا لیپوزوفر

یکی از نیاز های اولیه و حیاتی نوزادان و کودکان تامین مقدار مشخصی از آهن در طول شبانه روز است. اگر مقدار آهن مورد نیاز بدن کودک به موقع تامین نشود، باعث کاهش حجم گلبول های قرمز خون در بدن او شده و این موضوع تاثیر مستقیمی بر رشد جسمی و مغزی کودک خواهد داشت.

در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین برند های قطره آهن نوزاد، قطره آهن سیدرال گوچه است. این مکمل تقویتی خارجی تحت لیسانس کشور ایتالیا است. قطره آهن سیدرال گوچه حاوی آهن سوکروزومیال است. اما قطره آهن لیپوزوفر آهن لیپوزومال دارد. با این وجود هر دوی این قطره ها از سیاه شدن دندان ها و بروز مشکلات شایع گوارشی که در اثر مصرف مکمل آهن ایجاد می شوند، جلوگیری می کنند. نکته حائز اهمیت اینکه این قطره  فقط برای کودکان تجویز نمی شود. افرادی که دچار کم خونی هستند در هر سنی می توانند از این قطره استفاده کنند.

علاوه بر ویژگی ها و مزیت های گفته شده، در ادامه این مقاله به بررسی مزایای دیگر قطره آهن سیدرال گوچه خواهیم پرداخت.

مزایای قطره آهن سیدرال

دلیل نیاز آهن برای بدن ساخت هموگلوبین (رساننده اکسیژن به خون) است تا انتقال اکسیژن از طریق خون به تمام بافت های بدن به درستی صورت پذیرد. اگر بدن با کمبود آهن مواجه شود، کم خونی اتفاق می افتد. به این ترتیب اندام ها اکسیژن کافی برای عملکرد طبیعی خود را نخواهند داشت. از مزایای مصرف قطره آهن سیدرال این است که نوزادان و کودکان در حال رشد را از خطر فقر آهن به سوی رشد مناسب جسمی و ذهنی می برد. این قطره حاوی آهن سوکروزومیال و بدون تیره کردن دندان ها یا عوارض گوارشی است.

از دیگر مزایای این قطره می توان به افزایش توان جسمی کودکان اشاره کرد. با توجه به اینکه آهن نقش مهمی در افزایش تولید گلبول های قرمز خون در بدن دارد، تامین آهن بدن سبب افزایش تولید این گلبول ها و افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها و سلول های بدن خواهد شد. این مورد باعث افزایش توان بدنی در کودکان می شود.

 

عوارض قطره آهن سیدرال گوچه

قطره آهن سیدرال گوچه با فرمولاسیون منحصر به فرد خود توانسته عوارض معمول ناشی از مصرف قطره آهن را کاهش و در مواردی از بین ببرد. برخی از عوارض جانبی که قطره های آهن برای کودکان داشتند را نام می بریم که با مصرف قطره آهن سیدرال گوچه اکثرا رفع می شود.

عوارضی مانند حالت تهوع و استفراغ، سیاه شدن دندان ها، طعم بد فلزی، عوارض گوارشی مانند یبوست، سوزش سر دل، اسهال و سیاه شدن مدفوع، از دست دادن اشتها و ناراحتی های معده از جمله عوارض جانبی استفاده از قطره های آهن برای نوزادان و کودکان هستند.

قطره آهن سیدرال گوچه دندان را سیاه میکند؟

قطره سیدرال گوچه شایع ترین مشکل استفاده از قطره آهن در کودکان یعنی سیاه شدن دندان ها را به طور کامل رفع کرده است. استفاده از این محصول دندان های کودک را سیاه و تیره نمی کند. هم چنین به دلیل طعم مطبوع کاراملی بر خلاف قطره های دیگر، کودک از خوردن آن امتناع نخواهد کرد. آهن موجود در این قطره آهن، از طریق دیواره روده به آسانی جذب می شود و به همین دلیل مشکلات و عوارض گوارشی شایع در سایر مکمل ها را ایجاد نمی کند. به طور معمول مصرف قطره آهن می تواند باعث شکم درد، یبوست یا تهوع شود که این قطره آهن مشکلات نام برده حل کرده است.

بهترین زمان مصرف قطره سیدرال گوچه

در هر میلی لیتر قطره آهن سیدرال گوچه، ۷ میلی گرم آهن وجود دارد. بهترین زمان مصرف این قطره در کودکان معمولا از ۴ ماهگی شروع و تا ۲ سالگی نیز می تواند ادامه پیدا کند. میزان مصرف روزانه کودکان به طور معمول یک میلی لیتر است که با تشخیص پزشک معالج ممکن است این مقدار کم یا زیاد شود.

نکته:

به طور کلی مکمل غذایی نباید به عنوان جایگزین غذای سالم و معمول کودک در نظر گرفته شود.

قطره سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن
قطره سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

نحوه استفاده از قطره آهن سیدرال

توجه داشته باشید که مصرف بی رویه و بیش از حد مکمل های آهن، بسیار خطرناک است. بنابراین از استفاده خودسرانه جدا بپرهیزید و قبل از مصرف این مکمل برای کودکان و نوزادان با پزشک مشورت کنید.

حتما بعد از آماده سازی فرآورده، آن را مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی قطره آهن نوزاد را می توان به صورت مستقیم به گلوی کودک چکاند و یا قطره ها را با کمی آب مخلوط و در چند مرحله به کودک داد. در بسته بندی اغلب مکمل های به شکل قطره، یک قطره چکان نیز تعبیه شده است. در غیر این صورت می توانید قطره چکان را برای استفاده آسان تر از دارو خانه ها تهیه کنید.

قطره آهن سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن
قطره سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

قطره سیدرال تقلبی

قطره آهن سیدرال گوچه تحت لیسانس داروسازی جونیا فارمای ایتالیا در شرکت کیمیا سلامت ایرانیان تولید و عرضه می شود. این محصول در بسته بندی ۳۰ میلی لیتری قرار دارد. این مکمل غذایی حاوی آهن سوکروزومیال (Food Supplement with Sucrosomial Iron) است. برای حصول اطمینان از اصل یا تقلبی بودن می توانید به نام و لوگوی شرکت های مذکور و مجوز رسمی این شرکت از سازمان غذا و داروی کشور توجه کنید.

قیمت قطره آهن سیدرال گوچه

قطره های اهن موجود در بازار ایران مانند سایر مکمل های غذایی به نسبت ایرانی یا خارجی بودن و نوسانات نرخ ارز با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. در حال حاضر قیمت هر بسته از قطره آهن سیدرال گوچه در داروخانه های سراسر کشور و یا فروشگاه های دارویی آنلاین معتبر بین ۸۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ تومان است.

بهتر است بدانید که بالا بودن قیمت قطره آهن الزاما نشان دهنده کیفیت بالای محصول نیست. در انتخاب قطره آهن معمولا حساسیت های غذایی کودک، سن و میزان آهن مورد نیاز کودک در نظر گرفته می شود. نا گفته نماند که قطره آهن سیدرال با توجه به کم کردن عوارض شایع گوارشی، سیاه شدن دندان ها و طعم بد در دهان نشان داد که محصول قابل رقابت تری در مقایسه با محصولات دیگر موجود در بازار است.

سخن پایانی

با توجه به اینکه مصرف مکمل ها تاثیر فراوانی بر سلامت نوزادان و کودکان دارند، استفاده از آن ها توصیه می شود. یکی از مکمل های بسیار مهمی که نقش بسزایی در سلامت کودکان دارد، مکمل های قطره ای حاوی آهن است. قطره آهن سیدرال گوچه جونیا فارما یکی از موثرترین مکمل های آهن است که علاوه بر تامین آهن بدن، سبب ایجاد مشکلات گوارشی و سیاه شدگی دندان ها در کودکان نمی گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا