Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

شاید برای شما هم این دغدغه وجود داشته باشد که بخواهید لک های پوستی خود را از بین ببرید و پوستی روشن و درخشان داشته باشید. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک مکمل بسیار عالی در این زمینه آشنا کنیم. کپسول پیگمنتا درمکس یک مکمل بسیار کارآمد در زمینه رفع لک های صورت و بدن است. اگر شما هم پوستی شفاف و بدون لک می خواهید ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

کپسول پیگمنتا درمکس چیست

کپسول پیگمنتا درمکس، یک ترکیب بسیار کارآمد و منحصر به فرد است که با ایجاد اثرات آنتی اکسیدانی بسیار قوی از پیری پوست جلوگیری خواهد کرد. این کپسول همچنین در حذف لکه ها و رنگدانه های پوستی بسیار موثر است. به گفته مصرف کنندگان این کپسول، پس از این که یک دوره کامل از دارو مصرف شود، درخشندگی و سفیدی پوست قابل تشخیص خواهد بود. این کپسول تولید شرکت داروسازی پارس حیان، تولید کننده برتر به انتخاب انجمن داروسازان ایران است.

ترکیب اصلی کپسول پیگمنتا درمکس ال گلوتاتیون است. در کنار این ماده بسیار مهم، مواد دیگری چون آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین های C و E نیز قرار گرفته اند. مجموعه ی این مواد یک محصول منحصر به فرد را برای نتیجه بخشی سریع پدید آورده است.

این روزها روش های مختلفی نظیر لیزر و فتوشاپ پوست به دنیای زیبایی راه پیدا کرده اند که افراد برای از بین بردن لکه های پوستی خود به آن ها روی می آورند. با این حال برخی افراد ترجیح می دهند تا برای دست یابی به پوستی شفاف و درخشان از روش های غیر تهاجمی استفاده کنند.

استفاده از مکمل هایی نظیر کپسول پیگمنتا درمکس می تواند یکی از همین روش ها باشد.

کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن
کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

چرا پیگمنتا مصرف کنیم

طبق مطالعات انجام شده، مصرف روزانه بین ۵۰ الی ۲۵۰ میلی گرم ال گلوتاتیون می تواند در بهبود تبدیل لکه های تیره پوستی به نقاط روشن بسیار موثر باشد. در حقیقت این ماده سبب می شود تا رنگدانه ملانین کمتر در پوست ترشح شده و لکه های تیره سفید تر شوند. این موضوع سبب افزایش درخشندگی پوست خواهد شد.

اما مکملی که بتوان از آن به عنوان یک مکمل کامل و کارآمد یاد کرد، باید بتواند در کنار روشن سازی لکه ها، فواید دیگری نیز برای پوست داشته باشد.

در صورتی که شما اقدام به مصرف کپسول پیگمنتا درمکس کنید خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. چرا که ترکیب ال گلوتاتیون با آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور سبب شده تا این مکمل از ایجاد چین و چروک و لک در پوست جلوگیری کند. همچنین باید بدانید که این کپسول دارای ترکیبات شیمیایی با خلوص بالا و کنترل های کیفی دقیق است.

اگر شما هم در روی پوست خود جای جوش قدیمی و تیره دارید و از دست آن ها خسته شده اید، بهتر است یک بار هم که شده کپسول پیگمنتا درمکس را استفاده کنید تا از عملکرد عالی آن شگفت زده شوید. استفاده از این مکمل یکی از ساده ترین و بی ضررترین راه های رسیدن به پوستی شاداب و روشن است.

کپسول پیگمنتا درمکس و مکمل های روشن کننده پوست لیپوزومی که در بازار وجود دارند، از نظر بالینی ایمن و بسیار موثر هستند. این کپسول از تلفیقی از مواد اولیه ایمن و جدید تولید شده که به طور ویژه ای فرموله شده اند تا بتوانند اثرات سفید کنندگی و ضد پیری را دو الی سه برابر کنند.

ترکیبات کپسول پیگمنتا درمکس

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با هر یک از ترکیبات مهم در کپسول پیگمنتا درمکس آشنا کنیم. همان طور که گفتیم مهم ترین ترکیب این کپسول ال گلوتاتیون است. پیش از آن که در رابطه با عملکرد این ماده بدانیم بهتر است بدانیم حضور آن در بدن چرا ضروری است؟

عملکرد های مهم گلوتاتیون در بدن

ساختن DNA که عنصر سازنده پروتئین ها و سلول ها است.

حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن

تشکیل سلول های اسپرم

تجزیه برخی از رادیکال های آزاد

کمک به عملکرد آنزیم های خاص

بازسازی ویتامین های C و E

انتقال و خروج جیوه از مغز

کمک به کبد و کیسه صفرا برای مقابله با چربی ها

کمک به مرگ سلولی برنامه ریزی شده یا همان آپوپتوز

حالا که با فواید این ماده در بدن آشنا شدیم بهتر است با ساختار و عملکرد آن نیز آشنا شویم.

کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن
کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

گلوتاتیون چیست؟

گلوتاتیون یک تری پپتید است. این تری پپتید از چند آمینو اسید به نام های گلایسین، سیستئین و گلوتامیک اسید ساخته شده است.  به طور طبیعی کبد ال گلوتاتیون می سازد. این ماده با غلظت ۱۰ میلی مول بر لیتر در کبد دیده می شود. با افزایش سن، استرس اکسیداتیو نیز در بدن افزایش خواهد یافت. به دنبال این اتفاق، روند ساخت گلوتاتیون کند و سطح آن در بافت ها کم می شود.

از همین رو در جوانی پوستی شاداب و روشن دارید و با افزایش سن، پدیدار شدن لکه های تیره از شادابی چهره شما می کاهد. چرا که سطح گلوتاتیون در بدن شما کم شده است.

گلوتاتیون در بسیاری از فرایندهای بدن نظیر ساخت و ترمیم بافت ها، تولید مواد شیمیایی، پروتئین و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. این ماده به دو صورت در بدن موجود است:

فرم کاهش یافته که ال گلوتاتیون یا GSH نام دارد و فرم فعال است.

فرم اکسید شده یا GSSG که فرم غیر فعال است.

در کپسول پیگمنتا درمکس نوع فعال گلوتاتیون حضور دارد.

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان مهم و قدرتمند است. طبق مطالعات انجام شده، این ماده به روشن شدن پوست درگیر با هایپرپیگمنتیشن (تولید غیر طبیعی ملانین) و همچنین افزایش رطوبت پوست و کم کردن نشانه های پیر پوستی کمک به سزایی خواهد کرد.

ال گلوتاتیون یا همان GSH را می توان در هر سلولی از بدن انسان یافت. با این حال همان طور که گفتیم بیشترین غلظت آن در کبد است. سم زدایی بدن و فعالیت سیستم دفاعی طبیعی بدون حضور ال گلوتاتیون امکان پذیر نیست. باکتری ها، ویروس ها، تشعشعات، سمیت فلزات سنگین، داروهای خاص و حتی روند طبیعی پیری سبب از بین رفتن گلوتاتیون فعال در بدن خواهند شد.

آلفا لیپوئیک اسید

دیگر ماده ای که در کپسول پیگمنتا درمکس موجود است، آلفا لیپوئیک اسید یا به اختصار ALA نام دارد. هدف از وجود این ماده در کپسول پیگمنتا درمکس، بازسازی سایر آنتی اکسیدان ها مانند گلوتاتیون، ویتامین E، ویتامین C و حتی کیوتن Q10 است.

ALA  ویتامین E را که اکسید شده است به طور غیر مستقیم بازسازی و بازیافت خواهد کرد. همچنین اسکوربیک اسید یا همان ویتامین C را از فرم بدون آب آن بازیافت خواهد کرد. این ماده به طور مستقیم یا غیر مستقیم یون فلزات سنگین و سمی که وارد بدن می شوند را بی اثر و قابل دفع خواهد کرد تا نتوانند به بافت های بدن آسیبی وارد کنند.

بی اثر کردن فلزات می تواند به طور غیر مستقیم روی توان افزایش گلوتاتیون درون سلولی اثر می گذارد. جالب است بدانید که گلوتاتیون خود نیز غیر فعال کننده یون های فلزات سمی است. در حقیقت ALA  خود را فدای GSH یا همان ال گلوتاتیون خواهد کرد تا سطح گلوتاتیون پایین نیاید.

فعالیت GSH در سطح سلول های بدن سبب خنثی سازی رادیکال های آزاد شده و به فرم غیر فعال اکسید شده تبدیل می شود. مکانیسم عمل این ماده مهم برای روشن شدن پوست و کاهش تولید ملانین در پوست توسط مهار آنزیم فعالیت تیروزیناز، مهار فعال سازی مسیر فئوملانین و مهار گونه های فعال اکسیژن که به آن ها ROS یا  رادیکال های آزاد اکسیژن می گویند مهم است. این موضوع  پس از قرار گیری در معرض نور آفتاب رخ خواهد داد.

فئوملانین چیست

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با ماده ای آشنا کنیم که حضورش سبب ایجاد رنگ قرمز و قهوه ای روی پوست می شود. در حقیقت این ماده را می توان عامل ایجاد کک و مک روی پوست دانست. ماده مذکور، فئوملانین نام دارد. سه نوع ملانین در بدن وجود دارد که یکی از آن ها به نام فئوملانین شناخته می شود.

در مراحل دوگانه اولیه تشکیل ملانین، آنزیم تیروزیناز مهم ترین آنزیمی شناخته می شود که طی مراحلی خاص، ماده ای به نام ال دوپاکینون را می سازد. بعد از تشکیل ال دوپاکینون دو مسیر در راستای سنتز ملانین به وجود می آید که اولی مسیر سنتز ائوملانین است و دومی مسیر سنتز فئوملانین است. مسیر دوم زمانی رخ می دهد که ال دوپاکینون در مجاورت آمینو اسیدهای سیستئین و گلوتاتیون قرار گرفته که منجر به سنتز فئوملانین خواهد شد.

طبق تحقیقات انجام شده، محتمل است که سنتز فئوملانین ذخایر گلوتاتیون را از بین می برد. این موضوع سبب می شود تا سلول های تولید کننده رنگدانه در پوست که ملانوسیت ها نام دارند در معرض آسیب اکسیداتیو و سرطان زایی قرار گیرند.

اگر این نظریه درست باشد می توان گفت که وجود فئوملانین سرطان زا نیست، بلکه عدم وجود گلوتاتیون در جریان تولید فئوملانین سبب سرطان زایی خواهد شد.

کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن
کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

نقش ضد پیری گلوتاتیون

همان طور که در ابتدای بخش معرفی گلوتاتیون اشاره کردیم، با افزایش سن روند تولید گلوتاتیون در بدن کاهشی خواهد شد. در صورتی که بدن متوجه شود سطح گلوتاتیون کاهش یافته است، سلول دچار آسیب، تجزیه و نابودی خواهد شد.

اما نکته اینجاست که گلوتاتیون نقش مهمی در سلامت سلول و میتوکندری دارد؛ میتوکندری را کارخانه سلول می دانند و آسیب دیدن آن می تواند سلامت و طول عمر ما را تهدید کند. در این شرایط است که می گویند روند پیری پوست آغاز شده است. گلوتاتیون با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از سلول در برابر آسیب دیدن و تجزیه شدن جلوگیری می نماید و سبب می شود تا سموم در سلول ها تجمع نکنند.

با کاهش سطح گلوتاتیون، روند پیری، بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی، آلزایمر و دیابت آغاز خواهد شد. پس نتیجه می گیریم که برخورداری از سطح زیادی از گونه فعال گلوتاتیون یا همان ال گلوتاتیون می توان از تمامی بیماری های مذکور پیشگیری کرد.

رادیکال های آزاد را موادی زائد در بدن می دانند که با انجام واکنش های شیمیایی مختلف سبب آسیب به سلول های بدن خواهند شد. یکی از آسیب های بسیار شدید این رادیکال های آزاد از هم گسیختگی ساختمان کلاژن و فیبرهای الاستین است. این دو ترکیب را ترکیبات اصلی ساختار پوست می نامند که نابودی آن ها منجر به شل شدن و پیری پوست خواهد شد.

همان طور که توضیح دادیم، آنتی اکسیدان های چون گلوتاتیون و ALA می تواند همراه با ویتامین های E  و  C و همچنین عصاره هسته ی انگور، رادیکال های آزاد را حذف کرده و از پیری و کدر شدن پوست جلوگیری کنند.

ویژگی های کپسول پیگمنتا درمکس

اگر برای شما مهم است، خوب است بدانید که کپسول پیگمنتا عاری از هر نوع ماده ی نگهدارنده، شیرین کننده ی صنعتی، سویا، گلوتن، شیر، تخم مرغ، و یا گندم است. از همین رو، می تواند توسط طیف گسترده ای از افراد مورد استفاده قرار گیرد و عارضه جانبی یا مشکلی جدی در پی نداشته باشد.

از جمله کارهایی که کپسول پیگمنتا در بدن انجام می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمک به روشن کردن پوست

کاهش چین و چروک

کمک به رفع لک های تیره و جای جوش

کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون سلولی

روش مصرف کپسول پیگمنتا درمکس

طبق دستور سازنده این دارو، روزانه ۲ عدد کپسول باید مصرف شود البته اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده باشد آن را مطابق با دستور پزشک مصرف نمایید.

این دارو حتما با آب کافی میل شود.

شرایط نگهداری کپسول پیگمنتا درمکس

کپسول پیگمنتا درمکس را در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد، دور از نور، تابش مستقیم آفتاب، رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن
کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

هشدار ها و عوارض جانبی کپسول پیگمنتا درمکس

در وهله ی اول باید به شما بگوییم که استفاده از کپسول پیگمنتا درمکس برای بانوان باردار و شیرده توصیه نمی شود مگر اینکه با دستور پزشک تجویز شده باشد.

به هیچ وجه دوز مصرف توصیه شده را افزایش ندهید.

این مکمل ممکن است عوارض جانبی ای به دنبال داشته باشد که تنها برای کمتر از ۵ درصد افراد رخ خواهند داد. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واکنش های آلرژیک پوستی چون کهیر، راش، خارش و پوسته پوسته شدن

عوارض گوارشی از جمله اسهال، تهوع، استفراغ، نفخ و کرامپ شکمی، زخم گوارشی

عوارض خونی نظیر افزایش ریسک خون ریزی به خصوص در افراد دریافت کننده داروهای رقیق کننده خون و ضد پلاکت

افزایش احتمال تشکیل سنگ کلیه بخصوص در افراد مستعد

سرگیجه، سردرد، افزایش فشار خون، کاهش قند خون به خصوص در افراد دیابتی و مصرف کننده انسولین و داروهای خوراکی کاهنده ی قند خون

عوارض تنفسی و قلبی عروقی به خصوص برای افراد مستعد و دارای بیماری های تنفسی و قلبی

موارد منع مصرف کپسول پیگمنتا درمکس

هر دارویی برای برخی افراد منع مصرف دارد. کپسول پیگمنتا درمکس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید پیش از مصرف به موارد زیر دقت نمایید:

کپسول پیگمنتا درمکس در افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی، کلیوی، دیابت، خون، فشار خون بالا یا پایین و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با مشورت و تحت نظر پزشک مصرف شود. در صورت وجود بدخیمی یا توده سرطانی فعال مصرف این مکمل ممنوع است.

در صورت مصرف برخی داروها از جمله داروهای ضد پلاکت، ضد انعقاد و رقیق کننده خون پیش از مصرف فرآورده با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

چنان چه علائم هر گونه حساسیتی را مشاهده کردید مصرف فرآورده را قطع نموده و با پزشک مشورت کنید.

دو هفته پیش از انجام هر گونه عمل جراحی مصرف فرآورده مجاز نخواهد بود.

مصرف کپسول پیگمنت درمکس برای کودکان مجاز نیست و توصیه نمی شود.

تداخل های دارویی

هر دارویی با داروهای دیگر تداخلاتی ایجاد می کند که پیش از آغاز مصرف باید به آن ها توجه کنید. از جمله داروهایی که با کپسول پیگمنتا درمکس تداخل دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای ضد پلاکت و رقیق کننده خون نظیر وارفارین، آسپیرین، کاهنده ی چربی خون از قبیل استاتنی ها، شیمی درمانی، میدازولام، انسولین و داروهای کاهنده ی قند خون؛ در صورت مصرف هم زمان حتما با پزشک یا داروساز مشورت شود.

کپسول پیگمنتا درمکس ممکن است باعث کاهش کاذب میزان کلسترول HDL در آزمایش خون شود.

در صورت وجود سنگ‌ های کلیوی کلسیمی و اگزالوریا این دارو باید با احتیاط مصرف شود.

محصولات مکمل برای عملکرد بهتر کپسول پیگمنتا درمکس

از فواید محصول پیگمنتا به طور کامل در این مقاله صحبت کردیم اما لازم است بدانید که هر مکملی در کنار محصولات دیگر می تواند عملکردی بهتری از خود ارائه دهد.

در همین زمینه با استفاده از برخی محصولات که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، می توانید عملکرد کپسول پیگمنتا درمکس را بهبود بخشید.

در زمینه مصرف داروهای ضد لک، استفاده از چند محصول مکمل ضروری است. از جمله این محصولات می توان به شوینده مناسب با نوع پوست، لایه بردار مناسب، کرم ضد لک مناسب، ضد آفتاب مناسب نوع پوست و سرم ویتامین C اشاره کرد.

برای این که این محصولات را به درستی انتخاب کنید بهتر است ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید. با جستجوی ساده ای در فضای مجازی می توانید به راحتی نوع پوست خود را تشخیص دهید.

تاثیر ویتامین C موضعی

با اینکه در همین مطلب گفتیم در کپسول پیگمنتا درمکس از ویتامین C نیز استفاده شده است، باید بدانید که اثر ترکیبات خوراکی ویتامین C بر روی پوست بسیار کم است. در نتیجه بهتر است از محصولات موضعی ویتامین C برای پوست استفاده کرد. انواع مختلفی سرم ویتامین C در بازار موجود است که برای استفاده موضعی برای پوست صورت و گردن تولید شده اند.

جالب است بدانید که استفاده از ویتامین C موضعی می تواند به بالا ماندن سطح گلوتاتیون سلولی پوست کمک کند. اولین سپر دفاعی در مقابله با رادیکال های آزاد ویتامین C است. در نتیجه از مصرف بی رویه گلوتاتیون جلوگیری خواهد شد. از همین رو، می توان ادعا کرد که استفاده مازاد ویتامین C به صورت خوراکی بیشتر از دوزی که در خود کپسول پیگمنتا درمکس وجود دارد می تواند بسیار کمک کند تا سطح گلوتاتیون بدن در حالت ایده آل باقی بماند. وقتی بدن شما کمبود ویتامین C داشته باشد قطعا پتانسیل بیشتری برای تیرگی پوست و لک شدن پوست وجود دارد.

کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن
کپسول پیگمنتا درمکس چیست؟ از کاربرد تا عوارض آن

اهمیت کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب برای درمان تیرگی ها و لک های پوستی نقشی حیاتی ایفا می کنند. این نقش آنقدر اهمیت دارد که اغلب متخصصین معتقد هستند اگر کرم ضد آفتاب صحیح استفاده شود می تواند تا ۵۰% موفقیت یک برنامه درمانی ضد لک را برای افراد محقق کند.

از همین رو درکنار استفاده از کپسول پیگمنتا درمکس، استفاده صحیح از ضد آفتاب می تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد. پس همیشه یک ضد آفتاب مناسب با پوست خود تهیه کرده و به صورت منظم از آن استفاده کنید. همچنین توجه کنید که تمدید ضد آفتاب هر سه ساعت یک بار بسیار ضروری است.

حتی اگر در طول روز از منزل بیرون نمی روید اما منزل شما نورگیر است، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. بد نیست بدانید نور مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ نیز اثری همانند اشعه های مضر آفتاب دارند. از همین رو اگر در طول روز به طور مداوم از این دستگاه ها استفاده می کنید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

دوره درمان با کپسول پیگمنتا درمکس چقدر است

برای این که نتیجه مطلوبی از مصرف کپسول پیگمنتا درمکس دریافت کنید باید درمان با این محصول را تا حداقل ۱۲ هفته یعنی ۳ ماه پی در پی ادامه دهید. در صورتی که بخواهید نتیجه بسیار بهتری حاصل شود می توانید این مدت زمان را تا ۲۴ هفته افزایش دهید.

به طور عادی برای کسب نتایج مطلوب باید روزانه ۴۰۰ میلی گرم گلوتاتیون در برنامه غذایی و دارویی شما وجود داشته باشد. این میزان با مصرف ۲ کپسول تامین خواهد شد. با این حساب از آن جایی که بسته های کپسول پیگمنتا درمکس ۳۰ عددی هستند برای تکمیل دوره درمان ۱۲ هفته ای خود نیاز به ۶ بسته از دارو دارید.

متخصصان توصیه می کنند برای کسب نتیجه بهتر از مکمل ویتامین سی دو بار در روز و هر بار ۵۰۰ میلی گرم استفاده شود.

در صورتی که لک های بدن شما شدید باشد، می توانید میزان استفاده از این کپسول را روزانه به ۴ عدد افزایش دهید. در این صورت یک بسته ۳۰ عددی از این مکمل تنها برای یک هفته شما مناسب خواهد بود. پس از اینکه دوره سه ماهه شما تمام شد، در صورت نیاز می توانید به مدت محدود روزانه یک یا دو عدد کپسول تا سه ماه دیگر مصرف نمایید.

قیمت کپسول پیگمنتا درمکس

به دلیل نوسانات قیمتی نمی توان قیمت دقیق برای این مکمل اعلام کرد و باید در لحظه استعلام قیمت بگیرید اما از ۲۶۰ هزار تومان به بالا برای تهیه در داروخانه های سراسر کشور به صورت آنلاین و حضوری قابل تهیه است. این کپسون بدون نسخه به فروش می رسد اما این دلیلی بر استفاده شما بدون مشورت پزشک نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ممنون از اطلاعات خیلی مفیدتون
    فقط یه سوال پیش امد توی اطلاعات محصول نوشته مقدار گلوتاتیون ۵۰۰ میلی گرم هستش درصورتیکه شما توی مطالبتون نوشتین چون مقدار گلوتاتیون ۲۰۰ میلیون گرم هست باید دوتا استفاده بشه درصورتیکه توی اطلاعات محصول مقدار گلوتاتیون ۵۰۰ میلی گرم هستش؟
    من متوجه نشدم بالاخره کدوم مورد صحیح هستش ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا