Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید زایلن | کاربرد زایلن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد زایلن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید زایلن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش زایلن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان زایلن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت زایلن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش زایلن به روزرسانی می‌شود.

زایلن ها ترکیباتی فرار و نوعی هیدروکربن آلی هستند. اگر تا به حال با این ماده شیمیایی برخورد کرده باشید، می دانید که این ماده شیمیایی بدبو و شیرین است. زایلن یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد و مفید در صنایع مختلف مانند صنایع تولید رنگ، صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و پزشکی است.

زایلن هم به صورت طبیعی و هم ساخته دست انسان است. می توان آن را از نفت خام در فرآیندی به نام آلکیلاسیون تصفیه کرد. همچنین می ‌تواند از کربناسیون زغال‌ سنگ به‌ عنوان عصاره ‌ای از گاز بنزول ایجاد شده توسط کوره‌ های کک تولید شود.

مراکز خرید و قیمت فروش زایلن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش زایلن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان زایلن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده زایلن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید زایلن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش زایلن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

زایلن یک ماده شیمیایی قوی و موثر است که فواید بی شماری دارد. از این ترکیب شیمیایی بیشتر به عنوان روان کننده، محلول پاک کننده و به عنوان رقیق کننده در رنگ آمیزی استفاده می شود. با این حال، توصیه می شود که از تماس مستقیم با این ماده شیمیایی خودداری کنید، زیرا زایلن یک ترکیب شیمیایی تحریک کننده و خطرناک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زایلن، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص شیمیایی زایلن + قیمت خرید و فروش زایلن

خواص شیمیایی این ماده شیمیایی به شرح زیر است

  • نقطه ذوب – ۴۷.۴ درجه سانتی گراد
  • نقطه جوش – ۱۳۸.۵ درجه سانتی گراد
  • چگالی مولکولی – ۰.۸۶۴ گرم در میلی لیتر
  • وزن مولکولی – ۱۰۶.۱۶ گرم در مول
  • فرمول خطی C۶H۴(CH۳)۲
  • CAS نامبر ۱۳۳۰-۲۰-۷

اگرچه حلالیت آن در آب کاملا محدود است، زایلن (به همراه بنزن و تولوئن) به عنوان یکی از اجزای اصلی بخش «محلول در آب» نفت طبقه بندی می شود. استفاده گسترده از زایلن در تولید منجر به انتشار قابل توجهی از این ماده شیمیایی در هوا و آب محیط شده است. سمیت زایلن در آب تحت تأثیر شوری، دما و وجود سایر مواد سمی است. این بر نفوذپذیری سلول تأثیر می گذارد و به عنوان سم عصبی برای ماهی و سایر حیوانات عمل می کند.

در غلظت‌ های بالای زایلن، ماهی‌ ها یک سری تغییرات رفتاری از جمله بی ‌قراری (شنای سریع و نامنظم)، از دست دادن تعادل، فلج و مرگ را نشان می‌دهند. اگرچه هر یک از سه شکل زایلن را می توان توسط میکروارگانیسم ها سم زدایی کرد، سم زدایی پارازایلن دشوارتر است و بنابراین تهدیدی پایدارتر است.

ایزومرهای زایلن و کاربرد زایلن

سه ایزومر زایلن با آرایش گروه های متیل (CH3) که جایگزین اتم های هیدروژن در حلقه بنزن می شوند، طبقه بندی می شوند. در هر مورد، گروه‌ های متیل جایگزین دو هیدروژن متصل به حلقه بنزن شش کربنی می‌ شوند، اما ساختار و خواص شیمیایی هر ایزومر به هیدروژن‌ های جایگزین بستگی دارد. اورتو زایلین (o-xylene) دارای گروه های متیل بر روی دو کربن مجاور در ساختار حلقه بنزن است، در حالی که در متا زایلن (m-xylene) کربن های حاوی متیل توسط یک کربن حاوی هیدروژن از هم جدا می شوند.

در پارا زایلن (p-xylene)، دو کربن حاوی هیدروژن، کربن‌ های حاوی متیل را جدا می‌کنند و گروه‌های متیل را در انتهای مخالف مولکول قرار می‌ دهند. ارتو زایلین کمترین فرارترین نوع، به عنوان ماده اولیه برای ساخت پوشش ها و پلاستیک ها استفاده می شود. از پارا زایلن برای تولید پلی استرها استفاده می شود. متا زایلن که نسبت به سایر اشکال کمتر کاربرد دارد، برای ساختن پوشش ‌ها، پلاستیک‌ ها و رنگ‌ ها استفاده می‌ شود.

مخلوط تجاری زایلن به شکل مایعی بی رنگ، قابل اشتعال، غیر چسبناک و سمی به عنوان حلال برای لاک ها و سیمان های لاستیکی استفاده می شود. زایلن امولسیون شده به عنوان روشی مقرون به صرفه و موثر برای کنترل علف های هرز آبزی در سیستم های آبیاری مورد استفاده قرار گرفته است، اما غلظت آن باید به دقت کنترل شود تا از آسیب رساندن به گیاهان و ماهیان در معرض بقایای آن جلوگیری شود.

خواص شیمیایی زایلن
خواص شیمیایی زایلن

کاربرد زایلن

آمریکا یکی از تولید کنندگان عمده این ماده شیمیایی است. زایلن بیشتر از نفت خام تولید می شود. این ترکیب شیمیایی در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارد. شما تعداد زیادی از محصولات را در بازار یافت خواهید کرد که حاوی این ماده شیمیایی هستند. برخی از کاربردهای این ماده شیمیایی عبارتند از:

رنگ آمیزی و پردازش بافت

از زمان های گذشته تا به امروز، زایلن یک کمک محبوب در پردازش و رنگ آمیزی بافت ها بوده است. در زیر میکروسکوپ، رنگ آمیزی بافت ها یک ویژگی کاملا برجسته و یک منبع فوق العاده مفید برای تکنسین های هیستوپاتولوژی است. این تکنسین ها این بافت ها را در داخل میکروسکوپ مشاهده می کنند و تشخیص می دهند که آیا بیماری وجود دارد یا خیر.

این هیدروکربن های فرار عناصر مناسبی برای این اهداف هستند، زیرا امتزاج پذیری بالایی با پارافین دارند که لازمه بافت های ثابت است. هنگامی که بافت ها در معرض این ترکیب شیمیایی قرار می گیرند به راحتی شفاف می شوند. این ماده همچنین به حذف موم باقی مانده از اسلایدها به شما بسیار کمک می کند و به عنوان یک عامل پاک کننده به خوبی عمل می کند.

خرید زایلن روان کننده

زایلن همچنین یک روان کننده قوی است. از این رو، می توان از آن در روغن ترمز و روغن موتور نیز استفاده کرد. در صنایع معمولا از ویژگی های حلالیت قوی این ترکیب شیمیایی هنگام تولید چرم، صمغ و گرافیک استفاده می شود. اگر به محصولاتی مانند تنباکو، بنزین، چسب ها، درزگیرها، ضد یخ ها، واکس ها، پولیش ها، رنگ و روان کننده های نفتی نگاه کنید، این هیدروکربن را به عنوان یک عنصر مهم در آنها خواهید یافت.

فروش زایلن درزگیر بتن

بتن این روزها یک ماده بسیار مهم در صنعت ساختمان سازی است. زایلن در تهیه بتن به عنوان یک حلال حامل یا سیلر استفاده می شود. این ماده شیمیایی خواص و ویژگی های بتن را بسیار افزایش می دهد. این ترکیب شیمیایی برای درزگیری بتن به چندین روش استفاده می شود. نوع روش استفاده از آن به موقعیت و شرایط آب و هوایی آن منطقه بستگی دارد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های سولفات زایلن

نام انگلیسی Xylene
فرمول شیمیایی C₈H₁₀
جرم مولی ۱۰۶.۱۶ g/mol

قیمت زایلن برای استفاده در نقاشی

این هیدروکربن فرار یک عنصر مفید در نقاشی نیز است. زایلن در لعاب ها، رنگ های نازک کننده، رزین های آلکیدی و لاک ها بسیار استفاده می شود. اغلب از آن به عنوان یک رقیق کننده برای پوشش ها و رنگ های تخصصی استفاده می شود. این ماده شیمیایی کاملا شبیه تولوئن است، اما سرعت تبخیر حلال را در محصولات مختلف تقریبا پنج برابر کندتر خواهد کرد.

قیمت زایلن مناسب برای کف گاراژ

اگر مواد سخت در کف گاراژ دارید، می توانید با کمک زایلن از شر آنها خلاص شوید. این ماده شیمیایی یک عامل قوی در پاکسازی و از بین بردن مواد سخت است. همچنین یک محصول کاملا مقرون به صرفه است، زیرا از نفت تولید می شود. بنابراین جایگزین ارزان تری نسبت به سایر محصولات پاک کننده است.

کاربردهای زایلن
کاربردهای زایلن

چه غذاهایی حاوی زایلن هستند

مواد غذایی بیش از آنچه فکر می کنید، حاوی هیدروکربن ها از جمله زایلن هستند. این آلودگی معمولا در نتیجه جابه ‌جایی و حمل و نقل اتفاق می افتد. به عنوان مثال، مواد غذایی تازه مانند میوه ها و سبزیجات ممکن است به دلیل آلاینده های محیطی در خاک، آب یا هوا در معرض این ترکیب شیمیایی قرار بگیرند. برخی از مواد غذایی که حاوی مقادیر کمی از زایلن ها و سایر هیدروکربن های معطر هستند، عبارتند از:

  • فرآورده های گوشتی (۳۱ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • طیور (۳۳ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • تخم مرغ (۷ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • شیر (۴ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • نان (۹ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • سبزیجات سبز (۲ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • سیب زمینی (۹ میکروگرم بر کیلوگرم)
  • آجیل (۶۳ میکروگرم بر کیلوگرم)

پرسش های رایج در مورد زایلن

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت زایلن چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید زایلن و استعلام قیمت زایلن، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

عملکرد زایلن در رنگ آمیزی بافت ها چیست

یکی از مهم ترین کاربردهای زایلن در پزشکی، به ویژه در بافت شناسی یا بررسی میکروسکوپی بافت ها است. از این ماده در فرآیند رنگ آمیزی بافت ها برای میکروسکوپ بسیار استفاده می شود. به طور خلاصه، هیستوپاتولوژیست ‌ها در اثر رنگ آمیزی بافت ها، می ‌توانند بافت‌ ها را برای نشانه‌ های آشکار هر بیماری به خوبی بررسی کنند. بافت ها با استفاده از موم پارافین برای برش تهیه می شوند. برای این کار از زایلن استفاده می شود، زیرا این ماده با پارافین بسیار قابل اختلاط است و سلول را شفاف می کند.

زایلن برای چه مواردی استفاده می شود

اکثر ایزومرهای مخلوط زایلن برای ترکیب با بنزین استفاده می شوند. همچنین یک حلال کلیدی در صنایع چاپ، لاستیک، چرم و آفت کش ها است. همچنین می توان از آن به عنوان پاک کننده فولاد، سیلیکون و به عنوان رقیق کننده رنگ، لاک، چسب و جوهر استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای زایلن می ‌توان به ساخت انواع خاصی از پلاستیک، به عنوان داروی استنشاقی و ساخت رنگ‌ها، الیاف، عطرها و فیلم‌ ها اشاره کرد. بازارهای مصرف کننده اصلی صنایع پتروشیمی، چاپ، لاستیک، چرم، نظافت، پلاستیک و آفت کش ها هستند.

مشخصات زایلن

زایلن که زایلول، دی متیل بنزن، ویولت ۳ و متیل تو لوئن نیز نامیده می شود، ایزومری است که به سه شکل یافت می شود. به طور سنتی در صنایع چرم، لاستیک و رنگ، به ویژه به عنوان یک حلال، یک عامل تمیز کننده و یک رقیق کننده رنگ استفاده می شود. از آنجایی که به طور طبیعی در نفت وجود دارد، جای تعجب نیست که در بنزین و سوخت جت نیز یافت شود. همچنین ممکن است یک ماده مخدر در نظر گرفته شود، زیرا در صورت استنشاق ممکن است مسموم کننده باشد.

زایلن یک مایع بسیار قابل اشتعال و بی رنگ است. به طور معمول، بوی شیرینی دارد، با رایحه ای شبیه به بلسان. معمولا از طریق فرآیند آلکیلاسیون از نفت خام تصفیه می شود، اما همچنین می تواند به عنوان یک محصول جانبی از کربن سازی زغال سنگ، استخراج شده از بنزول یا از طریق متیلاسیون تو لوئن ساخته شود.

زایلن نقطه جوش

زایلن، به عنوان یک حلال معطر، یک ترکیب محبوب برای خطوط لوله سطحی، لوله های سوراخ چاه و به ویژه عملیات تمیز کردن حفره نزدیک چاه است. زیرا سایر روش های پاکسازی مانند گرما، پخش کننده ها، پیگینگ و غیره نمی توانند مواد آلی را حذف کنند. نقطه جوش زایلن ۱۳۹ درجه سانتی گراد و نقطه ذوب آن ۱۳ درجه سانتی گراد است.

قیمت زایلن

بازار زایلن شامل فروش زایلن و خدمات مرتبط مورد استفاده در صنایع چاپ، لاستیک و چرم است. افزایش تقاضا برای پارازایلن در سراسر جهان به رشد بازار زایلن کمک می کند. پارازایلن یکی از ایزومرهای زایلن است و در تولید پلی اتیلن ترفتالات (PET) ضروری است.

PET در صنایعی مانند بسته بندی نوشیدنی، کالاهای مصرفی، ورق و فیلم، بسته بندی مواد غذایی، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می شود. افزایش نیاز به مواد بسته بندی باعث افزایش تقاضا برای PET شده و از این رو به رشد بازار پارازایلن کمک می کند. قیمت زایلن به نوع و برند آن و همچنین وزن بسته بندی این ماده شیمیایی بستگی دارد.

انواع زایلن

انواع زایلن به صورت یک مایع بی رنگ شفاف با بوی معطر مشخص که از مخلوطی از سه ایزومر (ارتو، متا و پارا-) تشکیل شده است، ظاهر می شود. دو ایزومر آخر غالب هستند. بخارات آنها سنگین تر از هوا هستند و ممکن است در غلظت های بالا خاصیت مخدر داشته باشند.

قیمت زایلن چیست

زایلن یک ترکیب شیمیایی با ایزومرهای ساخته شده از نفت تصفیه شده یا هیدروکربن های مایع است. این ترکیب می تواند به طور طبیعی در نفت و قطران زغال سنگ نیز وجود داشته باشد. این ترکیب یک مایع بی رنگ، نامحلول و قابل اشتعال با بوی شیرین است. زایلن به عنوان یک عامل تمیز کننده، رقیق کننده و پاک کننده رنگ، لاک، سوخت هواپیما، بنزین، ضد زنگ، آفت کش ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا