Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی | کاربرد مواد شیمیایی خوراکی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مواد شیمیایی خوراکی و موارد مصرف گوناگون آن ها است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید مواد شیمیایی خوراکی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید مواد شیمیایی خوراکی گوناگون در بازار این مواد می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مواد شیمیایی خوراکی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی خوراکی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه مواد شیمیایی خوراکی به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش مواد شیمیایی خوراکی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مواد شیمیایی خوراکی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مواد شیمیایی خوراکی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مواد شیمیایی خوراکی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

اکثر مردم روزانه از میوه ها و سبزیجات بطور منظم استفاده می کنند و آنها را برای سلامتی خودشان مفید می دانند غافل از اینکه برخی از این خوراکیهای به ظاهر مفید حاوی مقادیر زیادی سموم دفع آفات و علف کش هایی هستند که در مزارع بر روی آنها ریخته می شود.

هر میوه یا سبزی که برچسب “ارگانیک” نداشته باشد به ماده شیمیایی یا ماده دیگری آلوده شده است. ولی انواع خوراکیهایی که در اینجا ذکر شده اند برای سلامتی شما کمی خطرناک تر هستند. برای شناخت این خوراکیها در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد مواد شیمیایی خوراکی

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی – سیب

آفت کش ها به پوست سیب می چسبند و می توانند به گوشت زیر آن نیز جذب شوند بنابراین قبل از مصرف این میوه را کاملا بشویید و قبل از خوردن پوست آن را بگیرید.

فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی – کرفس

به طور متوسط ​​۶۴ ماده شیمیایی مقاوم در قابل شستشو را می توان در هر دسته کرفس مشخص کرد و با توجه به اینکه کرفس اساساً یک گیاه جذب کننده آب است که مایعات (و سموم) را از خاک بیرون می کشد، آیا واقعا نمی خواهید فکر کنید بعد از خوردن یک یا دو ساقه از آن چه چیزی از رگهای شما عبور می کند؟

خرید مواد شیمیایی خوراکی – فلفل دلمه ای شیرین

حشرات این سبزیجات شیرین و ترد را دوست دارند و اگر انواع ارگانیک را نخرید با هر لقمه انواع سموم مضر برای سلامتی را به راحتی مصرف می کنید.

فروش مواد شیمیایی خوراکی – هلو

اگر عاشق هلو هستید، به جای انواع تازه آن به دنبال کمپوت آن بروید. این میوه های شیرین و آبدار از نظر سطح سموم درست در پشت کرفس قرار دارند و می توانند به راحتی سلامتی شما را به خطر بیاندازند.

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی | کاربرد مواد شیمیایی خوراکی چیست؟
قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی | کاربرد مواد شیمیایی خوراکی چیست؟

خریدمواد شیمیایی خوراکی – توت فرنگی

توت فرنگی پرمصرف ترین محصول در کالیفرنیا است و محصولاتی که در آمریکای جنوبی پرورش می یابند ممکن است بار شیمیایی بیشتری هم داشته باشند، زیرا محدودیت ها در کشورهای در حال توسعه به این شدت نیست. برخی از تولیدکنندگان ارگانیک ظاهراً شوخی می کنند که می گویند توت فرنگی هایی که به طور متعارف پرورش می یابند، می توانند خودشان رشد کنند و از خودشان محافظت کنند، آنها بسیار آلوده هستند.

قیمت خریدمواد شیمیایی خوراکی – شلیل

شلیل ها را پسرعموی هلوها می دانند، این میوه های خوشمزه به همان اندازه با مواد شیمیایی پوشانده شده اند که هلوها، حتی پوست نازک تر شلیل ها باعث می شود مقدار بیشتری سم جذب گوشت آنها شود.

قیمت فروش مواد شیمیایی خوراکی – انگور

انگور یکی از پرفروشترین میوهاست که تقریبا همه آنرا دوست دارند ولی باید بدانید که یک حبه انگور ممکن است حاوی ۱۵ ماده شیمیایی مختلف مثبت باشد بنابراین با خوردن یک مشت از آنها حجم بالایی از سموم شیمیایی وارد بدن شما خواهد شد.

قیمت خرید مواد شیمیایی خوراکی – اسفناج

اسفناج چنان مستعد لخم زدن حشرات است که کشاورزان معمولی برای جلوگیری از آفات، باید آن را در مواد شیمیایی سرطان زا غوطه ور کنند. حدس بزنید با این وضعیت چه چیزی در هر برگ اسفناج جذب می شود.

قیمت خریدموادشیمیایی خوراکی – کاهو

کاهو و کلم پیچ غیرارگانیک بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید آلوده هستند تا جاییکه خوردن آنها در صورت غیر ارگانیک بودن توصیه نمی شود. اگر نمی توانید خودتان این سبزیجات را پرورش دهید لطفاً برای حفظ سلامتی مواد ارگانیک را خریداری کنید.

قیمت خرید موادشیمیایی خوراکی – گلابی

مانند سیب، این میوه ها به طور مداوم سمپاشی می شوند تا از شر کنه ها، شته ها، تخم های پروانه و تعداد بیشماری از آفات دیگر در امان بمانند. بنابراین با خوردن هر یک دانه گلابی سموم بسیاری وارد بدن شما خواهد شد.

قیمت فروش موادشیمیایی خوراکی – تمشک و بلوبری

حشرات کاملاً این توت ها را دوست دارند و این میوه ها آنقدر ظریف هستند که می توانند درست روی بوته از بین بروند. به طور طبیعی، آنها برای رشد و پایداری به یک کوکتل مطلوب از آفت کش ها آغشته شده اند تا حشرات از آنها دور شوند.

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی
قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی خوراکی

قیمت فروش مواد شیمیایی خوراکی – سیب زمینی

جالب است بدانید ابتدا دانه های “چشم” سیب زمینی در آفت کش ها ریخته می شوند تا از خوردن جوانه ها توسط حشرات جلوگیری کنند. سپس آنها با علف کش ها اسپری می شوند، بنابراین هیچ گیاه دیگری در نزدیکی آنها رشد نمی کند. آنها اساساً هر هفته در کل فصل رشد در معرض مواد شیمیایی هستند و در نتیجه تجمع مواد شیمیایی در هسته هر غده ایجاد می شود.

اگر علاقه مند به خوردن این میوه ها و سبزیجات هستید، بهتر است که گزینه های ارگانیک را انتخاب کنید یا سعی کنید انواع ارگانیک / را در صورت امکان در باغ خود پرورش دهید.

به نظر می رسد غذاهایی که دارای پوسته ضخیم خارجی هستند بهتر از غذاهای بالا در برابر آلودگی مقاومت می کنند و تمیزترین انتخابی که می توانید انجام دهید شامل پیاز، آووکادو، آناناس، کلم، خربزه، بادمجان، کدو سبز، سیب زمینی شیرین و ذرت غیر GMO است.

همچنین چندین ماده غذایی وجود دارد که حاوی مقادیر زیادی سموم ذاتی هستند بدون اینکه در معرض مواد شیمیایی سمی قرار بگیرند. اگرچه برخی از آنها سمیت اولیه خود را در طی فرآیند پخت و پز از دست می دهند، اما هنوز هم ممکن است خواص سمی داشته باشند که هم برای افراد و هم برای حیوانات خانگی مضر باشد. این خوراکیها در ادامه مقاله آمده اند.

مواد غذایی حاوی ماده شیمیایی + قیمت خرید و فروش

شکلات
اکثر مردم هرگز عکس العمل بدی نسبت به تئوبرومین موجود در شکلات نشان نخواهند داد اما کسانی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده ممکن است بعد از خوردن آن کاملاً بیمار شوند. شکلات می تواند برای سگها و گربه ها کشنده باشد، بنابراین شیرینی مورد علاقه خود را با هیچ یک از دوستان خشمگین خود به اشتراک نگذارید.

لوبیا
بیشتر حبوبات (لوبیا و عدس) حاوی ماده ای شیمیایی به نام فیتوهاماگلوتینین هستند، اگرچه بیشتر در لوبیا های قرمز و سفید و پس از آن لوبیای فاوا متمرکز است. لوبیای لیما همچنین حاوی سمی به نام لیمارین است که تنها در صورت پخته شدن به مدت حدود ۱۵ دقیقه، خنثی می شود. همین امر در مورد سایر لوبیاهای ذکر شده در بالا نیز وجود دارد: آنها باید حداقل به مدت ۱۰ دقیقه قبل از هر روش پخت و پز دیگری جوشانده شوند تا سموم آنها خنثی شود.
عدم پاکسازی این حبوبات از سموم می تواند منجر به اختلالات روده شود و حتی در دوزهای بالاتر می تواند کشنده باشد. هرگز اجازه ندهید حیوانات خانگی لوبیای خام بخورند، زیرا ممکن است تقریباً بلافاصله منجر به مرگ شود، خصوصاً برای پرندگان خانگی.

سیب زمینی سبز
اگر سراغ سیب زمینی های ارگانیک می روید، کاملاً مناسب شما هستند تا زمانی که سبز شوند. هنگامی که سیب زمینی ها شروع به سبز شدن می کنند (بله کلروفیل!) این هشداری است که اکنون سولانین در غده ها وجود دارد و خوردن آنها شما را به شدت بیمار می کند.

ریواس
این خوراکی اگرچه ساقه ها خوشمزه ای دارد که همه افراد را وسوسه می کند اما مطمئن باشید که هیچ بخشی از برگ ها را نمی خورید زیرا می تواند منجر به تشنج و مرگ شود.

قارچ
قارچ هایی که در سوپرمارکت پیدا می کنید برای کسی ضرری ندارد، به جز کسانی که به قارچ حساسیت دارند، اما برخی از افراد علاقه مند به جستجوی قارچ های وحشی در جنگل ها هستند. بیشتر مرگ های مربوط به قارچ زمانی اتفاق می افتد که افراد قارچ مرگ (Amanita phalloides) یا قارچ فرشته (Amanita bisporigera) را به طور تصادفی می خورند. اگر در زمینه شناسایی قارچ وحشی یک متخصص مطلق نیستید ، با احتیاط عمل کرده و چیزی را در دهان خود نگذارید.

آشنایی با مواد شیمیایی خوراکی و غذایی پرمصرف

شیمی از طرق مختلف به دنیای مدرن کمک کرده است. یکی از این کمک های مهم، ظهور مواد شیمیایی در مواد غذایی روزمره ما بوده است. در واقع، سه عملکرد اصلی وجود دارد که مواد شیمیایی هنگام افزودن به غذا انجام می دهند که عبارتند از:

آنها به حفظ غذا کمک می کنند. بیشتر مواد غذایی فرآوری شده ای که در بازار پیدا می کنیم عمر مفیدی بین چند ماه تا حتی چند سال دارند. این تنها به این دلیل امکان پذیر است که ما مواد شیمیایی را به عنوان نگهدارنده به این غذاها اضافه می کنیم.

گاهی اوقات می توان مواد شیمیایی را به غذا اضافه کرد تا ظاهر فیزیکی آنها را بهبود بخشد. برخی از مواد شیمیایی به تولیدکنندگان کمک می کند تا جذابیت خوراکی ها را افزایش دهند و آنها را برای مصرف کنندگان جذاب تر کنند.

مواد شیمیایی موجود در غذا به عنوان افزودنی شناخته می شوند. در حال حاضر انواع مختلفی از افزودنی ها وجود دارد که برای مصرف انسان ایمن در نظر گرفته می شوند. اما همه اینها سالم تلقی نمی شوند. در اینجا چند مواد شیمیایی خوراکی و غذایی پرمصرف آورده شده است:

  • رنگ های غذایی
  • شیرین کننده های مصنوعی
  • طعم های مصنوعی
  • عوامل تثبیت کننده
  • مواد نگهدارنده

مواد شیمیایی موجود در خوراکی ها

به طور معمول برای شیرین کردن غذاها یا نوشیدنی ها به آنها شکر اضافه می کنیم. همانطور که می دانیم شکر ساکارز است. ساکارز یک شیرین کننده طبیعی است که ما از منابع طبیعی مانند نیشکر به دست می آوریم. با این حال، ساکارز کالری بالایی دارد و در دوزهای بالا ناسالم در نظر گرفته می شود.

بنابراین ما از شیمی برای یافتن جایگزین‌هایی مانند شیرین ‌کننده‌ های مصنوعی استفاده کردیم. در واقع چند ماده شیمیایی وجود دارد که ما به عنوان شیرین کننده مصنوعی استفاده می کنیم که شامل موارد زیر است:

ساخارین

ساخارین اولین شیرین کننده ای بود که اختراع شد. نام شیمیایی ساخارین O-Sulfobenzimide و فرمول شیمیایی آن C7H5NO3S است. این یک شیرین کننده مصنوعی بسیار قوی است. ارزش غذایی آن صفر است و همچنین کالری ندارد. ساخارین پانصد برابر شیرین تر از نیشکر است.

آسپارتام

نوع دیگر شیرین کننده مصنوعی آسپارتام با فرمول شیمیایی ‎C14H18N2O5 است. آسپارتام یک متیل استر از دی پپتید فنیل آلانین یا اسید آسپارتیک است. تقریبا دویست برابر شیرین تر از شکر است. بنابراین ما از آن در مقادیر بسیار کم استفاده می کنیم و کالری آن را تقریباً صفر است.

یکی از مشکلات آسپارتام این است که یک ترکیب پایدار نیست. از این رو نمی توان آن را گرم کرد یا برای مصارف پخت و پز استفاده کرد. بنابراین عمدتا در نوشیدنی ها و غذاهای سرد استفاده می شود.

سوکرالوز

سوکرالوز جدیدترین جایگزین شکر است که توسط ما اختراع شده است. این یک مشتق تری کلرو قند، یعنی ساکارز با فرمول شیمیایی C12H19Cl3O8 است. سوکرالوز تقریبا دو برابر شیرین تر از ساکاریدها و حدود ۳۲۰ تا ۱۰۰۰ برابر شیرین تر از قند نیشکر است.

یکی از خواص سوکرالوز این است که در جریان خون ما تجزیه نمی شود. یعنی بدون کالری است. همچنین از آنجایی که یک ترکیب پایدار است، می توان از آن در پخت و پز و در محصولاتی که به ماندگاری بیشتری نیاز دارند، استفاده کرد. اصلی سوکرالوز نسبت به سایر جایگزین ها این است که ظاهر و طعم آن بسیار شبیه به شکر طبیعی است.

نگهدارنده های غذایی

غذاها پس از مدتی به دلیل رشد میکروب ها و سایر میکروارگانیسم ها فاسد می شود. فساد مواد غذایی را می توان با استفاده از مواد نگهدارنده مواد غذایی کنترل و به تعویق انداخت. برخی از نگهدارنده های طبیعی مانند نمک (NaCl)، شکر و برخی روغن ها (مانند روغن نباتی) وجود دارد.

با این حال، گاهی اوقات برای افزایش ماندگاری مواد غذایی باید از نگهدارنده های شیمیایی استفاده کرد. به خصوص غذای بسته بندی شده که گاهی هفته ها و ماه ها بعد از تهیه آن مصرف می شود. در واقع، یکی از بزرگترین کاربردهای مواد شیمیایی در مواد غذایی، به عنوان نگهدارنده مواد غذایی است.

رایج ترین ماده شیمیایی بنزوات سدیم است. فرمول مولکولی بنزوات سدیم C7H5NaO2 است. این نمک اسید بنزوئیک و محصول حاصل از واکنش بین هیدروکسید سدیم و اسید بنزوئیک است. بنزوات سدیم یک نگهدارنده موثر برای غذاهای اسیدی است. از رشد میکروب هایی که باعث فساد غذا می شوند جلوگیری می کند.

نیترات ها (به عنوان مثال نیترات سدیم) و سولفیت ها (مانند سولفیت سدیم) نیز نگهدارنده های موثر مواد غذایی هستند. مانند تمام مواد شیمیایی موجود در غذا، در مقادیر کم آنها بی ضرر هستند. اما در مقادیر زیاد، می توانند اثرات بدی بر سلامت انسان داشته باشند.

مواد اولیه شیمیایی خوراکی

کیفیت مواد اولیه شیمیایی در صنایع غذایی نقش بسزایی دارد. از ترکیبات شیمیایی در فرآیندهای تولید مواد غذایی مانند خشک کردن، پاستوریزه کردن، خنک کردن، تخمیر، تمیز کردن و شستشو استفاده می شود. مواد اولیه شیمیایی مناسب برای نگهداری محصولات غذایی با کیفیت بسیار مهم است.

به عنوان مثال، بیش از شصت میلیون ترکیب شیمیایی شناخته شده وجود دارد که همه آنها با هم ترکیب می شوند تا طعم، بو و احساس را در مواد خوراکی مختلف برای ما به ارمغان بیاورند.

محصولات شیمیایی اضافه شده و فرآیندهای شیمیایی اعمال شده روی خوراکی ها آنها را ایمن می کنند و همچنین طعم، بو و ظاهر غنی تر به آن می بخشد. اینها شامل اسیدهای آمینه و قندهایی هستند که در هنگام پختن گوشت با هم واکنش نشان می دهند، روغن هایی که می توانند غذا را غنی کنند، آرد برای غلیظ شدن، و ادویه هایی که وقتی پخته می شوند شیمی آنها تغییر یافته و رنگ آنها را تغییر می دهد و می تواند عطر متمایزی منتشر کند.

پرسش و پاسخ مواد شیمیایی خوراکی

چطور می توانم بهترین فروشنده مواد شیمیایی خوراکی را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده مواد شیمیایی خوراکی، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی به طور مرتب بررسی می‌ شود.

قیمت مواد شیمیایی خوراکی

قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید مواد شیمیایی خوراکی موردنظرتان نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی خوراکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها است؛ علاوه بر آن برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت مواد شیمیایی خوراکی است.

فروش ‌مواد شیمیایی خوراکی

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی مختلف از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی خوراکی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

خرید مواد شیمیایی خوراکی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مواد شیمیایی خوراکی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مواد شیمیایی خوراکی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مواد شیمیایی خوراکی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مواد شیمیایی خوراکی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع گوناگون به ویژه صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. چیزی که من متوجه شدم ؛ شما در جهان شیمی فروشندگان مواد شیمیایی را به تفکیک هر کدام از مواد و به طور جداگانه معرفی می کنید. به طور کلی ، آیا فروشندگانی وجود دارند که رسته ای فعالیت کنند؟ مثلا به طور تخصصی فقط به فروش مواد شیمیایی خوراکی بپردازند یا فروش اسیدها، یا فروش مواد شیمیایی صنعتی. بنا به دلایلی ما دنبال فروشندگان تخصصی هستیم؛ چون یک گروه محصول‌ می‌خواهیم خرید کنیم. امکان معرفی چنین فروشندگانی هم دارید؟

  2. ابتدا باید بگم؛ برای خرید مواد شیمیایی خوراکی نیاز به ارتباط با فروشنده ای داریم که به طور تخصصی کارش فروش اسانس باشد. البته در بقیه سایت ها یا آگهی ها فروشندگان چنین موردی وجود داشت ولی چون از سایت جهان شیمی خوشم اومد، خواهش می کنم یک فروشنده خوب و متعهد فقط برای فروش اسانس و رنگ های خوراکی معرفی کنید.

    از لطف شما ممنونم

  3. آیا در خرید مواد شیمیایی خوراکی، تخصصی بودن شرکت در فروش مواد شیمیایی خوراکی یک مزیت و امتیاز ویژه محسوب می شود؟ چون بعضی از فروشندگان ادعا می کنند، مثلا بجز فروش مواد شیمیایی خوراکی در حوزه دیگر کار نمی کنند. مثل مواد شیمیایی صنعتی یا صنایع آب یا مواد شیمیایی کشاورزی. این مسئله درست هست؟

  4. اکثر مردم از مواد شیمیایی موجود در خوراکی ها کم و بیش آگاهی دارند یا حداقل اسم اونها رو شنیدن، اما خیلی از افراد نمی دونن ؛ که حتی در پیتزاها یا گاها غذاهای فست فود ایتالیایی در رستوران های بالای شهر چندین نوع ماده شیمیایی وجود دارد‌ . انواع اسانس ها و پودرهای طعم دهنده ای که کمتر کسی تصور می کرد، در غذاهای گرم حاضری هم باشد . احتمالا به زودی با دوستانم مستندی در این زمینه بسازیم .

  5. از هر نظر این مقاله عالیه ؛ یک نقطه ضعف که چه عرض کنم ، این مقاله به یک جدول خاص نیاز دارد. جدولی که در آن میزان مجاز استفاده از مواد شیمیایی خوراکی به ازای هر کیلو طبق استانداردهای جهانی مشخص باشد. من چنین جدولی را در سایت های دیگر ندیدم ؛ چون حس می کنم ، نشریه جهان شیمی یک ابرسایت تخصصی شیمیایی است، تهیه این جدول جدول قطعا ضرورت دارد.

  6. آیا شرکت های بازرگانی مواد شیمیایی گرید بندی شده اند یا اینکه همه شرکت ها از نظر کیفیت و میزان فعالیت در یک سطح هستند؟ اتحادیه و صنف مواد شیمیایی چه خدماتی را برای خرید مطمئن تر خریداران و ارتباط با فروشندگان ارایه می کند؟

  7. چند وقتی بود که دنبال، چند ماده شیمیایی که هر روز می خوریم! بودم. اما با کمی مطالعه و تحقیق در سایت شما متوجه شدم، تعداد مواد شیمیایی که هر روز می خوریم خیلی بیشتر از چندتاست. به تعبیری شاید روزانه چند صد ماده شیمیایی می خوریم، شاید هم بیشتر!

  8. آیا افراد یا شرکت هایی که به فروش مواد اولیه غذایی مباردت می ورزند؛ نیاز به دریافت مجوز خاصی برای فروش دارند؟

    نمی دونم چرا همش حس می کنم ، بعضی از فروشندگان مواد شیمیایی ، حتی جواز کسب هم ندارم.

  9. همه از کاربرد مواد شیمیایی در صنایع غذایی اطلاع دارند؛ سوال من این است که آیا هزینه، طعم و ماندگاری بالا تنها دلایل استفاده از مواد شیمیایی در این صنعت است؟ یا دلایل دیگری هم دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا