Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین، سلامت کودکان در هر شرایطی است. سلامت کودک را با تقویت سیستم ایمنی بدن او می توان تضمین کرد. این روزها که بیماری کرونا به یک بیماری روتین در زندگی بشر تبدیل شده است، توجه به تقویت سیستم ایمنی کودک بیش از پیش برای والدین مهم شده است. یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، استفاده از داروهای مناسب است. در این مطلب از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با قطره ایمیوسنس مخصوص کودکان آشنا کنیم.

اگر شما هم به عنوان یک والد دغدغه توجه به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان را دارید، این مطلب برای شما تهیه شده است. در این مقاله سعی داریم تا شما را با عوارض، مزایا، کاربرد، ترکیبات، ویژگی ها و قیمت قطره ایمیوسنس آشنا کنیم. همچنین در این مقاله سعی کردیم مطلب مفیدی در رابطه با انواع روش ها دارو دادن به کودکان برای شما قرار دهیم تا دلبندانتان بدون مشکل از داروها استفاده نمایند.

در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک مطالب مفیدی در رابطه با قطره کیدزی کولیک و شربت کیدزی اپتایت برای شما قرار دادیم که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان
قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

قطره ایمیوسنس چیست

قطره ایمیوسنس یک قطره خوراکی مخصوص کودکان است. این قطره به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک به سزایی می کند. ترکیبات ویژه ای که در این قطره وجود دارد، آن را تبدیل به بهترین قطره تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کرده است. به گفته تولیدکنندگان این قطره، ایمیوسنس برای رشد و تقویت کودکان بسیار کارآمد است.

پیش از این که بخواهیم بیشتر در رابطه با این قطره بدانیم، بهتر است کمی در رابطه با تقویت سیستم ایمنی کودکان اطلاعات کسب کنیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چرا مهم است یک داروی تقویتی در رژیم غذایی کودکان حضور داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی کودکان

از آن جایی که کودکان سیستم ایمنی در حال تکاملی دارند، آن طور که باید در برابر عوامل محیطی خارجی مقاوم نیست. در حقیقت آن ها بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند. از همین رو، تقویت سیستم ایمنی کودکان برای والدین بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید که مصرف داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در کودکان سبب می شود تا دفعات و شدت بیماری کاهش یابد. از جمله مشکلاتی که کودکان در زمان ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن خود به آن دچار می شوند می توان به تب و لرز، مشکلات تنفسی و … اشاره کرد.

اما در این زمینه چه کاری می توان انجام داد؟ آیا همیشه دارو چاره ی کار است؟ با این که قطره ایمیوسنس یکی از بهترین قطره ها برای حفظ سلامت کودکان است، با چند روش طبیعی می توان به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کرد. در ادامه به این چند روش اشاره کرده ایم. در صورتی که شما تمامی این موارد را برای کودک خود رعایت کنید، همراه با دارویی چون قطره ایمیوسنس می توانید کودک خود را از ابتلا به بیماری مصون دارید.

راه های تقویت سیستم ایمنی کودکان

در این بخش از مقاله روش هایی را برای شما شرح داده ایم که می توانید با انجام آن ها به تقویت سیستم ایمنی کودک خود کمک کنید.

خواب کافی

یکی از مهم ترین راه هایی که هم برای کودکان هم برای بزرگسالان می تواند تقویت کننده سیستم ایمنی باشد، داشتن خواب کافی است. بهتر است برای کودک خود یک ساعت خواب ثابت تعیین کنید. می دانید که بدن با انجام یک فعالیت به صورت منظم به آن عادت خواهد کرد. اگر شما الگوی خواب کودک خود را تصحیح کنید، این عادت برای بزرگسالی او نیز مفید خواهد بود.

به گفته دانشمندان، در طول خواب، بدن ترمیم می شود. تحقیقات نشان می دهند که در طول خواب، بدن با تولید گلبول های سفید، عفونت ها و میکروب های بدن را نابود خواهد کرد. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، خواب ناکافی و بی کیفیت سبب افت سطح گلبول های سفید در بدن می شود. همین موضوع سبب می شود تا بدن به راحتی در معرض بیماری ها قرار گیرد.

یکی از راه هایی که می تواند سبب شود تا کودک شما به موقع به خواب رود، انجام فعالیت های مفید در طول روز است. اگر کودک به اندازه کافی فعالیت مفید انجام دهد، شب خواب راحت و با کیفیتی را تجربه خواهد کرد.

ورزش منظم

ورزش کردن برای بدن انسان بسیار مفید است. داشتن فعالیت روزانه به عنوان ورزش منظم سبب ترشح هورمون های مختلف در بدن خواهد شد. ترشح همین هورمون ها می تواند سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت کند. به گفته محققان ورزش کردن کودکان میزان سرماخوردگی آن ها را تا ۶۷ درصد کاهش دهد.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، کودکانی که ورزش می کنند، کمتر دچار عفونت های تنفسی می شوند. این دسته از کودکان، حتی اگر به سرماخوردگی مبتلا شوند، شدت آن بسیار خفیف و جزئی بوده و در کوتاه مدت بهبود خواهد یافت.

از جمله ورزش هایی که کودکان می توانند به آن مشغول باشند می توان به پارک رفتن حتی در فصول پاییز و زمستان، پیاده روی خانوادگی، بازی فریزبی، گرگم به هوا و توپ بازی در حیاط، رفتن به مراکز خرید و تشویق کودکان به قدم زدن، شنا کردن، ژیمناستیک یا شرکت در کلاس یوگا است.

افزایش سطح روی (زینک)

روی یا زینک یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است. این ماده مهم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. به گفته محققان، مصرف روی یا زینک به بدن در تولید سلول های T که بخشی از سیستم ایمنی هستند، کمک می کند.

یک موضوع مهم که باید در رابطه با عنصر روی بدانید این است که روی و مس تاثیر مستقیمی بر هم دارند. اگر یکی در بدن زیاد شود، میزان جذب دیگری کاهش خواهد یافت. برای مثال کودکانی که میل شدیدی به خوردن خوراکی های غنی از مس مانند شکلات، غلات کامل و سیب زمینی دارند، میل کمتری به مصرف خوراکی های غنی از روی مانند گوشت قرمز خواهند داشت.

لذا شما به عنوان والدین کودکان باید توجه کنید که رژیم غذایی کودکتان به چه صورت است. از جمله خوراکی های غنی از روی می توان به نخود، دانه ها، تخمه کدو، بادام هندی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده اشاره کرد.

مصرف مواد مغذی گیاهی

گیاهان سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن هستند. سیستم ایمنی بدن کودکان با مصرف میوه و سبزیجات، به مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و رادیکال های آزاد می پردازد. لیکوپن و کاروتنوئیدها از جمله مواد مغذی موجود در گیاهی هستند. این مواد در گوجه فرنگی، سبزیجات سبز مثل بروکلی و اسفناج، پیاز و سیر، هویج و سبزیجات تازه مثل جعفری، گشنیز و ریحان یافت می شوند.

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان
قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

مصرف پروبیوتیک

یکی از مهم ترین موادی که برای تقویت سیستم ایمنی کودکان مناسب است، پروبیوتیک ها هستند. این مواد، سیستم ایمنی کودک را به باکتری های خوب مجهز می کند. پروبیوتیک ها در حقیقت باکتری های زنده ای هستند که در محیط روده رشد می کنند.

جالب است بدانید که ۹۰ درصد سیستم ایمنی در روده قرار دارد، از همین رو، وقتی باکتری های زنده در روده رشد می کنند، سیستم ایمنی تقویت می شود.

پروبیوتیک ها در خوراکی های غنی از پروتئین مثل ماست یافت می شوند.

مصرف ویتامین D

ویتامین دی یک ویتامین بسیار مهم برای حفظ سلامت استخوان ها است. طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱، ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش مهمی دارد. بهترین منابع ویتامین دی، نور آفتاب است، از همین رو مهم است تا کودکان ساعاتی را در معرض نور آفتاب قرار گیرند. قطره ویتامین دی معمولا برای نوزادان شیرخوار نیز تجویز می شود.

مصرف ویتامین A

ویتامین A نیز ویتامینی است که حضور آن در رژیم غذایی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، ویتامین آ نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت سیستم تنفسی دارد. کمبود ویتامین آ، سلامت و ایمنی مجاری تنفسی را تهدید می کند چرا که مجرای تنفسی، جزء اولین کانال های ورود باکتری ها و میکروب ها به بدن است.

از همین رو، اگر این قسمت از بدن سلامت نباشد، باکتری ها و میکروب ها به راحتی به بدن وارد خواهند شد. در حقیقت آن ها به راحتی اولین سد دفاعی بدن را پشت سر می گذارند. برای تامین ویتامین آ بدن کودکانتان می توانید در کنار داروهای حاوی این ویتامین، مواد غذایی مهمی چون جگر، زرده تخم مرغ، کره پاستوریزه و روغن ماهی را در برنامه غذایی کودکتان جای دهید. این مواد علاوه بر ویتامین آ دارای ویتامین دی و پتاسیم نیز هستند.

نوشیدن آب

شاید فکر کنید نوشیدن آب تنها برای رفع تشنگی و سلامت مجاری ادراری مهم است. اما جالب است بدانید که آب یکی از ماده هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. اگر کودک شما دچار سرماخوردگی یا بیماری های مختلف شود، نوشیدن آب می تواند به خروج باکتری های از بدن و ورود آن ها به ادرار کمک کند. در این راستا، با خروج ادرار، میکروب ها و باکتری ها نیز از بدن خارج خواهند شد.

برخی کودکان در مقابل نوشیدن آب ممانعت می ورزند. از همین رو، مهم است تا نوشیدن آب را به یک لذت خوشایند برای کودک تبدیل کنید. برای این منظور می توانید از برش های کوچک میوه هایی چون آناناس و توت فرنگی در داخل لیوان آب استفاده کنید تا کودک ترغیب به نوشیدن آب شود.

گردش در فضای بیرون از خانه

شاید فکر کنید که قرار گرفتن در هوای سرد همیشه برای کودکان مضر است. اما جالب است بدانید که در ایالت های اسکاندیناوی، والدین معمولا نوزادان خود را در طول فصول سرد به بیرون از منزل می برند. به اعتقاد آن ها در چنین شرایطی سیستم ایمنی کودک تقویت می شود و از شر بیماری ها در امان می ماند.

شما می توانید همراه کودک خود به طبیعت و فضاهای سبز بروید، در هوای تازه نفس بکشید و به اطراف خود توجه کنید. رفتن به طبیعت، جنگل و فضاهای سبز می تواند سلول های NK را افزایش دهد که موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. این سلول ها وظیفه نابودی میکروب ها و باکتری ها را بر عهده دارند.

به حداقل رساندن مصرف قند

طبق تحقیقات انجام شده، قند تصفیه شده در بدن، بسیار سخت و مقاوم است. همچنین لازم است بدانید که باکتری ها در محیط های اسیدی و پر از قند رشد می کنند.

در صورتی که در مصرف قند زیاده روی شود، سلامت روده به خطر می افتد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، روده یکی از مهم ترین مراکز حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است. تضعیف این ناحیه سبب می شود تا قند موجب التهاب در کل بدن شود.

اگر کودکتان به خوراکی های شیرین علاقه شدیدی دارد، از دسرهایی چون کلوچه گردویی بدون غلات، مینی کیک شکلاتی، دسر کدوتنبل به او بدهید.

کودکان دچار سوء تغذیه

چنان چه کودک  شما دچار سوء تغذیه است، از مواد غذایی مهمی چون روغن ماهی، انواع آجیل برای تامین سلنیوم، گوشت قرمز، پروبیوتیک برای تقویت سیستم ایمنی، آب نارگیل برای تامین پتاسیم، موم عسل برای تامین ویتامین ب و استفاده از مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی برای او استفاده نمایید.

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان
قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

ویژگی های قطره ایمیوسنس

حالا که در رابطه با روش هایی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی کودکان بیشتر می دانیم، بهتر است مقاله را با معرفی ویژگی های قطره ایمیوسنس کامل تر کنیم.

قطره ایمیوسنس دارای ویتامین  A، D3، ویتامین های گروه  B، زینک، کروم و سلنیوم است. این قطره با طعم پرتقال تولید شده تا خوراندن آن به کودک بدون ناراحتی و بد خلقی او باشد. این قطره توسط شرکت ویتان تولید می شود.

اصلی ترین ویژگی این قطره، تقویت سیستم ایمنی و محافظت از آن است. همچنین اثرات مفید آن در رشد و تقویت کودکان دیده شده است.

همان طور که در طول این مقاله توضیح دادیم، توجه به تقویت سیستم ایمنی کودکان نسبت به بزرگسالان اهمیت بیشتری دارد. در صورتی که با انجام راه حل های توضیح داده شده در این مقاله باز هم احساس کردید کودکتان ضعیف است، دارو درمانی یک راه مناسب است.

البته این نکته را نیز باید مدنظر داشته باشید که خودسرانه دارویی را برای کودکان استفاده نکنید. حتما توجه کنید باید در زمینه استفاده دارو برای کودکان حتما با پزشک مشورت نمایید.

ترکیبات قطره ایمیوسنس

همان طور که گفتیم، قطره ایمیوسنس دارای ویتامین ها، مینرال ها و آنتی اکسیدان های فراوان است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا فایده هر کدام از این مواد را برای شما شرح دهیم. در این صورت خیالتان راحت می شود دارویی که برای کودکتان استفاده می کنید از هر نظر کامل است.

ویتامینE : این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و در تقویت سیستم ایمنی و کاهش آلزایمر مؤثر است. همچنین ویتامین E در برابر رادیکال های آزاد از سلول های بدن و ازجمله سلول های مغز مراقبت می کند.

ویتامین D: ویتامین D  نقش حیاتی در تقویت استخوان ها، حمایت از سیستم ایمنی بدن و افزایش عملکرد شناختی در بدن دارد. وجود این ویتامین برای مغز بسیار اهمیت دارد و از سیستم عصبی محافظت می کند.

ویتامین  C: این ویتامین به شادابی و لطافت پوست کمک می کند و در ساخت کلاژن ها مؤثر است. در نتیجه سبب حفظ زیبایی پوست خواهد شد. از طرفی این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و بدن را در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.

دیگر ویتامین های موجود در قطره ایمیوسنس

ویتامین K: ویتامین  K، یک ویتامین محلول در چربی است. این ویتامین نقشی مهمی در حفظ سلامت استخوان و قلب ایفا می کند. کمبود ویتامین K می تواند به اختلال در لخته شدن خون، خونریزی افزایش یافته و پوکی استخوان منجر شود.

پیریدوکسین یا ویتامین B6: این ویتامین برای حفظ سلامت اعصاب، تولید گلبول های سفید و قرمز و جذب مناسب ویتامین B12 و تولید انرژی موردنیاز سلول های بدن ضروری است.

سیانوکوبال آمین یا ویتامین B12:  این ویتامین در تولید تمامی سلول های خونی و حفظ رشد و تکامل سلول های بدن، تنظیم میزان  هموسیستئین در خون و حفظ سلامت سیستم عصبی مرکزی نقش دارد.

زینک: زینک یا روی یکی از املاح معدنی در بدن و اصلی آن تقویت سیستم ایمنی است. علاوه بر آن روی در ترمیم بافت های پوستی نیز دخیل است و استفاده از آن موجب شادابی پوست می شود. برای درمان ریزش مو و بهبود اشتها نیز کاربرد دارد.

مزایای قطره ایمیوسنس

در این قسمت از مقاله به صورت مختصر و گزینه وار به ویژگی های مهم قطره ایمیوسنس اشاره کرده ایم:

حاوی ویتامین ها مواد معدنی و اسیدهای آمینه مولتی ویتامین

مینرال و ال آرژنین و کولین

تقویت سیستم ایمنی

فاقد گلوتن، بادام زمینی و سویا

با طعم پرتقال

روش مصرف قطره ایمیوسنس

برای سنین ۶ ماه تا ۲ سال: روزانه ۱ میلی لیتر بعد از غذا یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

سنین بالاتر از ۲ سال: طبق دستور پزشک مصرف شود.

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان
قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

هشدار مصرف قطره ایمیوسنس

در صورت مصرف همزمان با داروهای دیگر با پزشک مشورت شود. بهتر است پیش از شروع مصرف لیستی از داروهای مصرفی کودک خود را در اختیار پزشک قرار دهید.

اگر کودکتان بیماری خاصی دارد یا به ماده ای حساسیت داشته است حتما به پزشک اطلاع دهید.

قطره ایمیوسنس را در جای خشک و خنک و دوراز دسترس کودکان نگهداری کنید.

این فراورده یک مکمل است و جهت تشخیص، پیشگیری و درمان نیست.

معرفی برند ویتان

Vitane Pharmaceuticals Inc یک شرکت دارویی در سطح جهانی است. این شرکت در زمینه داروسازی از جمله شرکت های پیشرو محسوب می شود. شرکت ویتان با تولید کنندگان برتر داروسازی در ایالات متحده، اروپا، آسیا و خاورمیانه وارد اتحاد تولید شده است.

ترکیب مقیاس جهانی و بینش محلی به ویتان اجازه می دهد تا بسترهای محکمی را برای رشد به وجود آورد. شرکت ویتان در سراسر جهان ویتامین ها، مواد معدنی و داروهای گیاهی با کیفیت تولید و توزیع می کند. تمام مکمل های غذایی ویتان توسط آزمایشگاه های شخص ثالث آزمایش می شوند.

در طی آزمایش، تکنسین ها بررسی می کنند که این محصول عاری از انواع مواد شیمیایی از جمله سموم دفع آفات، حلال ها، فلزات سنگین و سایر آلاینده ها باشد.

چگونه به کودک خود دارو بدهیم

یکی از معضلات والدین دارو دادن به کودکان است. به خصوص اگر کودک شما بیمار باشد، در مصرف دارو بدقلقی خواهد کرد. در این قسمت از مقاله راه کارهایی را برای شما ارائه داده ایم که با استفاده از ان ها می توانید از پس این چالش مهم برآیید.

در ابتدا بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید:

اگر با روش غلط و به زور به کودک دارو دهید، دیگر هیچ گاه با شما همکاری نخواهد کرد. همچنین این موضوع سبب بهم خوردن حال کودک و استفراغ او خواهد شد.

هیچ گاه کودک را وادار به مصرف دارو نکنید.

در رابطه با روش دارو دادن به کودک با پزشک او مشورت کنید.گاهی اوقات پزشکان می توانند یک آنتی بیوتیک با مزه بد را با یک داروی خوش طعم جایگزین کنند. همچنین یکی از راه کارها آنان کم کردن دوز دارو و تقسیم کردن آن به دفعات بیشتر است.

ترفندهای دادن دارو به کودکان، شربت ها و داروهای مایع

در ابتدا به خاطر داشته باشید که داروهای مایع را حتما باید با تجهیزات مناسب به کودک داده شود. یکی از بهترین تجهیزات، سرنگ مدرج است. همچنین برخی داروها خود قطره چکان مخصوص دارند. برخی پیمانه های مدرج نیز استفاده از دارو را برای شما راحت کرده اند. قاشق آشپزخانه گزینه ی مناسبی برای دارو دادن به کودک نیست.

حتما فرزند خود را در موقعیت نشسته قرار دهید. هیچ گاه به کودک به صورت خوابیده دارو ندهید چرا که باعث خفگی او خواهد شد.

بهترین روش دارو دادن این است که سرنگ یا قطره چکان را پر کرده و پشت دندان یا لثه کودک قرار دهید. سپس آن را آرام آرام تخلیه کنید. گاهی کودک می خواهد سرنگ را به دست بگیرد. با نظارت شما اجازه این کار را به او بدهید. چرا که همکاری او در این زمینه می تواند سبب شود تا بهتر دارو را میل کند.

دارو را به آرامی پشت زبان کودک بریزید. در این شرایط طعم کمتری حس کرده و حالش بد نمی شود. همچنین ریختن دارو به داخل گونه ی او می تواند گزینه مناسبی باشد.

هیچ گاه دارو را پشت گلوی کودک نریزید. این کار ممکن است سبب شود که دارو به مجرای تنفسی کودک وارد شده و باعث سرفه و خفگی او شود.

در صورتی که از مکمل ها و داروهای بدون نسخه استفاده می کنید حکه پزشک تجویز نکرده است، اگر کودک از مصرف دارو امتناع می کند او را مجبور نکنید.

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان
قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

موارد احتیاطی

بهتر است برای خوراندن دارو به کودک دو بزرگسال در دسترس باشند و با همکاری هم کودک را تشویق به مصرف دارو نمایند. در این شرایط، یک بزرگسال، می بایست فرزندتان را در آغوش خود به حالت نشسته نگه دارد و با دستان خود، با ملایمت دست ها و سر کودک را بگیرد تا از حرکت کردن و تقلای او، جلوگیری کند. فرد دیگر که می توانید خودتان و یا همسرتان باشید، با استفاده از تکنیک زیر دارو را به فرزندتان ارائه دهد:

با فشار دادن روی چانه فرزندتان، دهان او را باز کنید. همچنین می توانید انگشت خود را درون گونه فرزندتان قرار داده و فک پایینی را فشار دهید تا دهانش را باز کند.

حالا سرنگ را بین دندان ها قرار دهید و دارو را به پشت زبان بچکانید.

بعد از اینکه سرنگ را به طور کامل تخلیه کردید، دهان فرزندتان را بسته نگه دارید تا دارو را ببلعد و آن را به بیرون تف نکند. اگر در این مرحله فرزند خود را در حالت قائم قرار دهید، جاذبه می تواند به بلع بهتر دارو کمک کند. دقت داشته باشید که در صورت خم شدن سر به سمت عقب، عمل بلع رخ نخواهد داد.

در صورتی که فرزند شما ناراحتی و تقلا کرد، فراموش نکنید که حتما او را در آغوش بگیرید تا آرام شود. همچنین برای ایجاد احساس مثبت و جلب همکاری او، دادن جوایز مورد علاقه اش را مدنظر داشته باشید.

روش هایی برای تغییر مزه دارو

همیشه بهتر است از داروهای طعم دار برای کودک خود استفاده کنید. در این زمینه با پزشک یا داروساز مشورت کنید. با این حال اگر دارو طعم بد داشت از روش های زیر استفاده کنید:

  1.  قبل از دادن دارو به کودک از یک ماده ی غذایی بسیار سرد مانند یک تکه یخ جهت بی حس کردن غده های چشایی کودک استفاده نمایید، این عمل به کاهش قدرت تشخیص طعم دارو کمک می نماید.
  2.  از شیرین کننده هایی مانند شربت شکلات، شربت توت فرنگی و … استفاده نمایید. مقداری از این شیرین کننده ها را با دوز معینی از دارو ترکیب نمایید.
  3. بلافاصله پس از خوردن دارو به کودک یک آبنبات چوبی یا شکلات دهید. این کار به کاهش مزه ی تلخ دارو پس از مصرف آن کمک می نماید.
  4.  از طعم دهنده ها استفاده نمایید، برای مثال طعم دهنده هایی مانند FIAVORx را می توانید به شربت ها اضافه نمایید. این طعم دهنده در بسیاری از درمان های دارویی قابل استفاده است.
  5.  شربت شکلات و یا آب پرتقال یخ زده را به داروهای تلخ و یا شور اضافه نمایید. برای مثال در داروی پرومتازین و یا داروی دیفن هیدرامین این روش موثر است.

در صورتی که دارو با هر یک از مواد بالا ترکیب نمودید به خاطر داشته باشید که باید سریعاً مورد استفاده قرار گیرد، زیرا در صورتیکه از زمان ترکیب شدن تا زمان مصرف دارو طولانی شود ممکن است اثرات دارویی آن تقلیل یابد.

قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان
قطره ایمیوسنس چیست؟ فواید و عوارض آن برای کودکان

عوارض جانبی قطره ایمیوسنس

از آنجایی که این دارو یک مکمل ویتامینی است عوارض خاصی برای آن گزارش نشده است. با این حال ممکن است کودک شما به یکی از ویتامین ها یا مواد معدنی موجود در دارو حساسیت داشته باشد. در صورتی که علائم حساسیت بعد از مصرف در کودک مشاهده کردید، حتما به اورژانس مراجعه کنید و مصرف دارو را قطع نمایید.

بخاطر داشته باشید این دارو را با دیگر مکمل های ویتامین به کودک ندهید چرا که می تواند سبب اوردوز ویتامینی شود. این مشکل خود عوارض جانبی خطرناکی به دنبال دارد.

تداخل دارویی قطره ایمیوسنس

قطره ایمیوسنس چون یک قطره ویتامینی است هیچ تداخلی با داروی دیگری ندارد. تنها توجه کنید که آن را با دیگر مکمل ها برای کودک خود مصرف نکنید. خود این دارو به حد کافی غنی از ویتامین است.

قیمت قطره ایمیوسنس

قیمت قطره ایمیوسنس به دلیل نوسانات بازار مشخص و ثابت نیست. با این حال شما می توانید این دارو را به صورت آنلاین و حضوری از تمامی داروخانه های سراسر کشور با قیمت بالای ۲۰ هزار تومان تهیه نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا