Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییعمومی

اسانس باریجه چیست؟ کاربرد و موارد مصرف آن

باریجه از تیره چتریان در شرق، غرب و سمنان، خراسان، تهران، اصفهان و فارس رشد میکند. بعلت تركیبات شیمیایی مانند ترپنوئید، كومارین، آروماتیك استر، اسیدها و الكلهاي ترپنی مهمترین گیاه دارویی با خواص ضد باكتري است. ترکیبات در اسانس و عصاره‌ باریجه پتانسیل ضدتریکومونایی دارند. باریجه از گیاهان دارویی ایرانی است و در طب سنتی استفاده میشود. باریجه در گذشته بعنوان ضدعفونی کننده ، ضد درد، ضد سرفه و آسم، سقط کننده جنین و درمان ناراحتی های گوارشی استفاده میشود. اسانس  باریجه دارای طبع خشک و گرم است. افرادی که در مناطق گرمسیر هستند بهتر است فصل تابستان اسانس باریجه را مصرف نکنند. از اسانس باریجه در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعاتی میدهیم.

اسانس دارویی: اسانس باریجه

اسانس باریجه مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. در نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف، در صنایع داروسازی، تولید و ساخت لوازم آرایشی و جواهر سازی استفاده میشود.

گیاه باريجه چیست

باريجه یک نوع صمغ رزيني است. در ايران به نامهاي باريجه، باليجه، بالنبو و در كتب طب سنتي به نام بارزد و بيزد، يرنجا و در عربي قند و در تركي قاسي يا قاسني و در بازار هند اين گياه به جواشير شناخته میشود.
باريجه گياهي چند ساله و داراي ساقه هاي ضخيم به ارتفاع ۸متر و برگها به رنگ سبز مايل به خاكستري و پوشيده از تارهاي ريز و كوتاه، گلها زرد رنگ است. ميوه آن بيضوي دراز و كناره اي باريك است. باریجه از ماه می تا ژوئن گل دهی دارد. گیاه باریجه در دامنه های البرز، بندسرو دماوند، کوپه داغ بین کوشان و لطف آباد و در کوههای ساوجبلاغ بین تهران و قزوین و دره خرقان ساوه و در جاده شیراز دیده میشود. برگ‌های باریجه، بریده و پر از کرک است. گلهای آن زرد است. از ساقه‌ آن بعلت نیش حشرات شیره‌ بیرون می آید و به رنگ قهوه‌ای تبدیل شده که همان صمغ باریجه است.

اسانس باریجه چیست؟ کاربرد و موارد مصرف آن
اسانس باریجه چیست؟ کاربرد و موارد مصرف آن

خواص درمانی باریجه چیست

  • ضد نزله
  • ضد تشنج
  • برطرف کننده بیماری های رحمی و قاعده آور است.
  • رفع درد معده
  • ضد میکروب و ضد اسپاسم
  • ضد عقب ماندگی و محرک
  • درمان عفونت‌های ریه و آسم
  • معالجه بیماری‌های عصبی، ضعف معده و کبد و طحال
    درمان برونشیت مزمن، آسم
  • کاهش نفخ، گرفتگی درد و کولیک
  • برای مشکلات پوستی

مضرات باریجه چیست

برای خانم های باردار ضرر دارد و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

نحوه و میزان مصرف باریجه

برای استفاده معمولی ۳ گرم در روز و برای ازبین بردن سموم ۱۵ گرم در روز است.

اسانس باریجه چیست؟ کاربرد و موارد مصرف آن
اسانس باریجه چیست؟ کاربرد و موارد مصرف آن

کاربرد اسانس باریجه

دارای کاربردهای زیر است:

  • در صنایع لوازم آرایشی و عطر از اسانس باریجه
  • در تولید چسب الماس و در صنایع جواهرسازی
  • برای درمان درد رحم و از بین بردن سوزش مجاری ادراری
  • درمان بواسیر و رفع سنگ مثانه و سنگ کلیه

این اسانس در نوشیدنی‌ها و غذاها بعنوان طعم دهنده استفاده میشود. این گیاه خواص دارویی دارد. اسانس باریجه در صنعت و طب سنتی کاربرد دارد. بخور اسانس باریجه برای درمان سرگیجه مناسب است.

خرید اسانس باریجه

این اسانس یک داروی خلط ‌آور است. در درمان بیماری‌ های عصبی، گرفتگی عضلات دستگاه گوارش استفاده میشود. با خرید این اسانس از فروشگاههای معتبر می‌توانید بهترین محصول خود را تولید کنید.

فروش اینترنتی اسانس باریجه

همه زیبایی را دوست دارند. در اولین دیدار زیبایی پوست و مو توجه طرف را جلب می‌کند. بهتر است از لوازم آرایش مرغوب و با کیفیت استفاده شود. امروزه انواع کرم و لوازم آرایش با اسانس باریجه رایج است.
اگر شما در تولید و ساخت لوازم آرایش در حال فعالیت هستید؛ اسانس باریجه از مواد اولیه برای محصولات شما محسوب می‌شود. است. به دلیل کاربرد این اسانس در صنایع مختلف خرید و فروش اسانس باریجه در حال افزایش است. اگر شما که در تولید و ساخت لوازم آرایشی در حال فعالیت هستید برای خرید این اسانس به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا اسانسی با کیفیت خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا