Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت امگا ۳ مکس چیست؟ فواید و عوارض آن

امروز در این مقاله از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی بسیار موثر به نام شربت امگا ۳ مکس آشنا کنیم. در طول زندگی بدن ما به ویتامین ها و مواد مختلف بسیاری نیاز دارد تا بتواند فرآیند اعمال طبیعی خود را به خوبی طی کند. یکی از این مواد ضروری، امگا ۳ است. همیشه در همه ی اعصار شنیده ایم که مصرف امگا ۳ چقدر برای بدن مفید است. امروز در این مقاله قصد داریم بهترین امگا ۳ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به خوبی از آن بهره بگیرید.

اگر شما هم در رابطه با خواص این شربت کنجکاو هستید یا احساس می کنید نیاز به یک مکمل امگا ۳ خوب دارید، حتما تا انتهای این مطلب ما را یاری کنید.

شما در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و موثری در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با شربت امگا ۳ مکس از شرکت یوروویتال اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با  خواص امگا ۳ بدانیم.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا ۳ مکس چیست؟ فواید و عوارض آن

امگا ۳ چیست

یکی از ضروری ترین مواد برای حفظ بقای بدن، چربی ها هستند. چربی ها در فرآیندهای مهمی چون سوخت و ساز بدن، تولید انرژی، کمک به شکل گیری ساختارها و تولید بعضی از هورمون ها نقش اساسی دارند. اسیدهای چرب یکی از واحد های تشکیل دهنده چربی ها هستند. این واحدهای سازنده به دو گروه ضروری و غیر ضروری دسته بندی می شوند.

از جمله اسید های چرب ضروری می توان به اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد. این دو اسید چرب گاهی به نام ویتامین F شناخته می شوند. جالب است بدانید که این مواد در بدن ساخته نمی شوند و باید از طریق منابع غذایی تامین شوند.

آلفا لینولئیک اسید با نام اختصاری  ALA، ایکوزاپنتانوئیک اسید با نام اختصاری EPA و دوکوزاهگزانوئیک اسید با نام اختصاری  DHA  سه اسید چرب از خانواده امگا ۳ هستند.

خواص امگا ۳

مصرف امگا ۳ نتایج بسیار مطلوبی بر سلامت انسان می گذارد. از مهم ترین خواص امگا ۳ می توان کاهش تری گلیسیرید خون، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون، کاهش تجمع پلاکتی و جلوگیری از انعقاد خون، افزایش HDL یا کلسترول خوب خون، سلامت مغز و سیستم های عصبی به ویژه در افراد مبتلا به MS، کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل و آرتروز را نام برد. از دیگر خواص این اسید چرب، افزایش ضریب هوشی نوزادان است.

هفت نشانه کمبود امگا ۳

کمبود امگا ۳ در بدن عوارضی به دنبال دارد. در این بخش از مقاله به شرح این عوارض پرداخته ایم.

خشکی پوست

اگر می خواهید پوستی سالم، شاداب، جوان و زیبا داشته باشید، حتما از مکمل های امگا ۳ استفاده کنید. امگا ۳ در ساختار دیواره ی سلولی وجود دارد. هر چه میزان این اسید چرب در بدن کمتر شود، پوست خشک تر می شود. همچنین وجود امگا ۳ سبب می شود تا پوست تمامی مواد مغذی مورد نیاز خود را به خوبی جذب کند. این ماده سبب می شود تا مواد مضر و زائد از پوست خارج شوند.

ریزش مو

یکی دیگر از قسمت های بدن که امگا ۳ در ساختار آن به وفور یافت می شود، فولیکول مو است. امگا ۳ یک ماده ی ضروری برای حفظ درخشندگی و سلامت موها به شمار می رود.

اسیدهای چرب امگا ۳، موها را به‌ خوبی تغذیه می‌ کنند. این ماده ضخامت موها را افزایش داده و التهاب پوست سر را هم کم خواهد کرد. کمبود امگا ۳ در بدن سبب خشکی و شکنندگی موها خواهد شد.

ناخن های شکننده

از ظاهر ناخن ها می توان به خوبی متوجه شد که وضعیت آن ها چطور است. در صورتی که ناخن ها بیش از اندازه نرم باشند یا به راحتی بشکنند، احتمال کمبود امگا ۳ بیشتر می شود.

بی ‌خوابی

طبق مطالعات انجام شده، هر چه سطح امگا ۳ در بدن افراد بیشتر باشد، کیفیت خواب آن ها بهتر خواهد شد. به گفته محققان شما باید مکمل های امگا ۳ را در ابتدای روز و صبح ها مصرف کنید. مصرف این مکمل در شب می تواند چرخه ی خواب شما را مختل نماید.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا ۳ مکس چیست؟ فواید و عوارض آن

تمرکز ضعیف

در صورتی که شما مکمل امگا ۳ و یا مواد غذایی دارای امگا ۳ مصرف نکنید، احتمال این که دچار اختلال در تمرکز شود زیاد است. پس با دریافت دوز روزانه امگا ۳ وضعیت تمرکز افراد به ‌طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

خستگی

یکی از علائم کمبود امگا ۳ در بدن، خستگی مداوم است. با مصرف مکمل امگا ۳ یا مواد غذایی حاوی این اسید چرب، شادابی و سرزندگی را به زندگی خود تزریق کنید.

درد مفصلی

دردهای مفصلی از جمله دردهای شایع و خسته کننده برای بیشتر افراد هستند. این بیماری قبلا فقط به سراغ افراد مسن می رفت. اما سبک زندگی ماشینی امروز و عدم تحرک مناسب، افراد جوان و کم سن و سال را دچار التهاب مفاصل و دردهای مفصلی کرده است. در صورتی که شما مکمل امگا ۳ یا مواد غذایی حاوی آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید می توانید تا حد زیادی این دردها را کاهش دهید.

دلیل این امر، خاصیت ضد التهابی امگا ۳ است. دریافت امگا ۳ به‌ اندازه ی کافی می‌ تواند روند فرسایش بافت‌ ها و مفاصل بدن را متوقف کند.

منابع غذایی حاوی امگا ۳

همان طور که گفتیم، اسیدهای چرب امگا ۳ انواع مختلفی دارد. دو نوع اصلی از آن ها EPA و DHA که در درجه اول در بعضی از ماهی‌ ها یافت می ‌شود.

ALA  یا آلفا لینولنیک اسید نیز نوع دیگری از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این ماده در منابع گیاهی مثل مغزهای خام و دانه‌ ها دیده شده است.

مصرف ماهی‌ هایی که دارای DHA و EPA هستند باید دو تا سه بار در هفته باشد. از جمله ی این ماهی ها می توان به ماهی آنچوی، ماهی آبی، شاه ‌ماهی، ماهی خال ‌مخالی، ماهی سالمون که نوع وحشی آن دارای امگا ۳ بیشتری نسبت به نوع پرورشی است، ماهی ساردین، ماهی خاویار، ماهی قزل‌آلا و ماهی تن اشاره کرد.

با این‌ که افزایش مصرف ماهی‌ های چرب آزاد و وحشی بسیار مفید است، اما نباید فراموش کنید که بعضی از این ماهی ها حاوی مقادیر زیادی جیوه یا سموم دیگر هستند. این موضوع ماهی های پرورشی را هم درگیر کرده است. از همین رو، کودکان و زنان باردار هرگز نباید از این نوع ماهی‌ ها استفاده نمایند.

مصرف ماهی ‌های قزل ‌آلا و سالمون وحشی، امنیت بیشتری دارد.

در صورتی که بخواهید نوع ALA امگا ۳ را مصرف نمایید، گردو، بذر کتان و روغن بذر کتان، روغن کانولا و روغن سویا گزینه های مناسبی هستند.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا ۳ مکس چیست؟ فواید و عوارض آن

امگا ۳، ۶ و ۹ چیست

حتما شما هم شنیده اید که اسید چرب امگا، سه نوع مختلف ۳، ۶ و ۹ دارد. هر کدام از این اسیدهای چرب خواص مختلفی دارند. در مقاله ای جداگانه در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک، خواص و تفاوت این اسیدهای چرب را برای شما شرح داده ایم. برای مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید. با این حال باید توجه کنید که همیشه مقادیر بیشتری از امگا ۳ باید مصرف کنید. در حقیقت گاهی مقادیر بالای امگا ۶ خود عامل مشکلاتی دیگر می شود.

یکی از بهترین مکمل های تامین کننده امگا ۳ برای شما، همین شربت امگا ۳ مکس یوروویتال است. شرکت یوروویتال دو نوع شربت امگا ۳ با نام های شربت امگا ۳ مکس و شربت امگا ۳ پلاس تولید می کند که در ادامه ی این مقاله به توضیح تفاوت این دو نوع شربت نیز پرداخته ایم. اگر قصد دارید زودتر تفاوت این دو نوع شربت را بدانید به فهرست بالای مقاله مراجعه کرده و روی تیتر تفاوت شربت امگا ۳ مکس با شربت امگا ۳ پلاس کلیک کنید تا به بخش مورد نظر هدایت شوید.

حالا که در رابطه با امگا ۳، فواید و منابع آن اطلاعات لازم را کسب کردیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

شربت امگا ۳ مکس چیست

شربت امگا ۳ مکس یوروویتال حاوی دوز مناسبی از امگا ۳ به همراه EPA و DHA است. این شربت سبب حفظ سلامت قلب و عروق، مغز و اعصاب و تقویت سیستم ایمنی می‌ شود. شربت امگا ۳ مکس حاوی ویتامین ‌های محلول در چربی  A،D  و E است که حضور آن ها به اثر بخشی امگا ۳ در بدن کمک می کند.

شربت امگا ۳ مکس یوروویتال برای تامین سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. اگر شما نگران طعم و بوی ماهی در مکمل های امگا ۳ هستید، باید بگوییم که این شربت طعم و بوی ماهی ندارد. برای این که مصرف این شربت برای کودکان نیز خوشایند باشد، شربت امگا ۳ مکس با طعم پرتقال تولید شده است.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا ۳ مکس چیست؟ فواید و عوارض آن

فواید شربت امگا ۳ مکس برای کودکان

مصرف امگا ۳ مکس برای کودکان بسیار مهم و مفید است. اسیدهای چرب امگا ۳، نقشی اساسی در رشد و نمو کودک دارند. یکی از مشکلاتی که والدین در رابطه با کودکان خود دارند، بیش فعالی است. در صورتی که کودک شما اختلال بیش فعالی و اختلال نقص توجه یا اوتیسم دارد، یکی از بهترین گزینه های درمان برای او، شربت امگا ۳ مکس یوروویتال است.

ویژگی های شربت امگا ۳ مکس

در این قسمت از مقاله ویژگی های شربت امگا ۳ مکس را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم تا برای تصمیم گیری دچار تردید نشوید:

کمک به بهبود اختلالات رفتاری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی

دارای بالاترین میزان امگا ۳ (۲۸۸۰میلی‌گرم امگا ۳)

کمک به بهبود علائم آسم و حساسیت‌ های پوستی

تقویت رشد جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان

تقویت سیستم ایمنی کودکان و نوجوانان

حاوی ویتامین های  A،D ، E

حفظ سلامت عمومی بدن

فاقد طعم و بوی ماهی

با طعم مطلوب پرتقال

هر قوطی شربت امگا ۳ مکس یوروویتال حاوی ۲۰۰ میلی لیتر شربت است.

کاربردهای شربت امگا ۳ مکس

در این بخش از مقاله کاربردهای شربت امگا ۳ مکس یوروویتال را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم:

کمک به درمان بیش فعالی

افزایش حافظه

تقویت سیستم ایمنی کودک

کاهش علائم آسم در کودکان

تقویت و رشد جسمی و ذهنی کودک

سلامت بینایی

افزایش کیفیت خواب کودک

بهبود خلق و خو و عملکرد مغز

رشد چشم و مغز جنین

جلوگیری از سقط جنین

افزایش سرعت یادگیری کلامی

حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی

کاهش سطح تری ‌گلیسرید خون و کاهش تجمع پلاکتی

تقویت سیستم ایمنی بزرگسالان

حفظ سلامت مغز و سیستم عصبی

بهبود افسردگی و پیشگیری از بیماری‌ های نورولوژیک

کاهش سطح التهاب عمومی بدن

کمک به درمان بیماری‌ های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید و آسم

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
این شربت ساخت شرکت یوروویتال است

ترکیبات شربت امگا ۳ مکس

به جز امگا ۳، ویتامین های دیگری نیز در این شربت وجود دارند. در این بخش از مقاله به شرح ویژگی های این ویتامین ها پرداخته ایم:

ویتامین D

این ویتامین دارای خواص ضد التهابی است. همچنین ویتامین D نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ های مزمن نظیر بیماری‌ های التهابی، قلبی عروقی و نورولوژیک دارد.

ویتامین A

ویتامین A یکی از ویتامین ‌های محلول در چربی است. این ویتامین با حفظ یکپارچگی غشاهای مخاطی، باعث تقویت سیستم ایمنی خواهد شد. همچنین این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت چشم و عملکرد بینایی دارد.

ویتامین E

این ویتامین آنتی ‌اکسیدانی بسیار قوی است. ویتامین E با حذف رادیکال های آزاد سبب تقویت سیستم ایمنی و اثر بخشی بالاتر اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن می‌ شود.

روش مصرف شربت امگا ۳ مکس

شربت امگا ۳ مکس برای بزرگسالان به صورت روزانه ۱۰ میلی ‌لیتر یعنی حدود ۲ قاشق مربا خوری همراه با غذا میل شود.

برای کودکان روزانه ۱ قاشق مربا خوری معادل ۵ میلی‌ لیتر مصرف شود.

در صورتی که این شربت را به تجویز پزشک مصرف می کنید، دستور مصرف را از پزشک جویا شوید.

هرگز بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

در صورتی که یک دوره ی مصرف را فراموش کردید، دوز بعدی را دو برابر نکنید.

بهترین زمان مصرف شربت امگا ۳ مکس

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف شربت امگا ۳ مکس چه زمانی است؟ از آن جایی که این مکمل دارای ویتامین های محلول در چربی است، بهتر است تا همراه با وعده غذایی مصرف شود. در حقیقت بهترین زمان مصرف این شربت می تواند بعد از وعده ی ناهار باشد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

موارد منع مصرف شربت امگا ۳ مکس

مصرف شربت امگا ۳ مکس در افرادی که خونریزی فعال دارند مانند زخم معده و یا خونریزی داخل جمجمه، ممنوع است.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
مواد مغذی دارای اسید چرب امگا۳

عوارض جانبی شربت امگا ۳ مکس

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخلات دارویی شربت امگا ۳ مکس

شربت امگا ۳ مکس با داروهای ضد انعقاد خون و ضد پلاکت تداخل دارد. امگا ۳ سبب تشدید اثرات ضد انعقادی و ضد پلاکتی داروهایی از جمله وارفارین خواهد شد. به همین دلیل مصرف شربت امگا ۳ مکس در بیمارانی که از این داروها استفاده می ‌کنند توصیه نمی‌ شود.

همچنین مصرف اورلیستات همزمان با امگا ۳ باعث کاهش جذب آن می ‌شود. به‌ همین دلیل این دو دارو را با ۲ ساعت فاصله زمانی از یکدیگر استفاه کنید.

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان شربت امگا ۳ مکس و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم شربت امگا ۳ مکس

شربت امگا ۳ مکس را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا۳پلاس یوروویتال

شربت امگا ۳ مکس در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

شربت امگا ۳ مکس در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف شربت امگا ۳ مکس

برای اطلاع از این که شربت امگا ۳ مکس برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

قیمت شربت امگا ۳ مکس

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت ۱۲۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

شربت امگا 3 مکس چیست؟ فواید و عوارض آن
این اسید چرب در انواع ماهی ها یافت می شود

تفاوت شربت امگا ۳ مکس با امگا ۳ پلاس یوروویتال

شربت امگا ۳ مکس و امگا ۳ پلاس هر دو ساخت شرکت یوروویتال هستند و از لحاظ ترکیبات ساخت کاملا یکسان اند. با این حال تفاوت هایی میان این دو وجود دارد. برای مثال شربت امگا ۳ مکس میزان DHA، EPA و ALA بیشتری نسبت به مدل پلاس دارد. همچنین اسید چرب امگا ۳ در شربت مدل مکس بیشتر از شربت مدل پلاس است.

از سوی دیگر شربت امگا ۳ مکس دارای روغن کُد لیور و روغن ماهی است که این دو ماده در ترکیبات شربت امگا ۳ پلاس دیده نمی شود.

برای این که ببینید کدام یک از این دو دارو برای شما مناسب است باید با پزشک مشورت کنید. پزشک بعد از انجام آزمایشات مختلف به نتیجه می رسد که کدام نوع از این دو شربت امگا ۳ برای شما مفید هستند.

تفاوت شربت امگا ۳ مکس با دیگر مکمل های امگا ۳

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید. با این حال باید بدانید شربت امگا ۳ مکس یوروویتال یکی از بهترین انواع شربت امگا ۳ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا