Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام پودر سوپر پلنت ویت گینر آشنا کنیم. نام این داروی چاق کننده به انگلیسی  super plant weight gainer است. در مقاله ی دیگری از جهان شیمی فیزیک، مطلبی در رابطه با لاغری مفرط و عوارض و دلایل آن منتشر کرده و در ادامه ی آن پودر چاق کننده ی مسمن را معرفی کرده ایم. خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با پودر سوپر پلنت ویت گینر اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با راه های افزایش اشتها بدانیم.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

فهرست مطالب

نداشتن اشتها چیست

نداشتن اشتها به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. کاهش اشتها و کمبود وزن حاصل از آن به دلیل بیماری جسمی و روحی و یا عوارض درمان اتفاق می افتد. در چنین شرایطی فرد باید سعی کند با افزایش میزان وعده های غذایی خود، وزن از دست رفته را باز گرداند و یا وزن فعلی خود را نگه دارد. در صورتی که کاهش اشتها برای مدت طولانی تری ادامه داشته باشد، می تواند سبب لاغری مفرط و سوء تغذیه شود.

راه کارهای افزایش اشتها

برای این که اشتهای خود را افزایش دهید چند راه کار ساده وجود دارد. با مداومت در انجام این راه کارها، می توانید اشتهای خود را به میزان قبلی خود باز گردانید. در این بخش از مقاله تعدادی از این روش ها را برای شما شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

افزایش تعداد وعده های غذایی

برای این که بتوانید حجم غذای بیشتری به بدنتان برسانید، بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. زمانی که اشتهای کافی برای غذا خوردن ندارید، خوردن سه وعده ی اصلی غذایی به صورت کامل برای شما سخت خواهد شد. در این شرایط می توانید از ۵ الی ۶ وعده ی غذایی در روز استفاده کنید.

در هر وعده حجم غذای کمی دریافت می کنید اما نتیجه ی آن به مرور زمان سبب بهبود اشتهای شما خواهد شد. زمانی که اولین نشانه های بهبود اشتها را در خود مشاهده کردید، می توانید حجم وعده های غذایی خود را بیشتر کرده و از تعداد آن بکاهید. همچنین راه حل دیگری که برای شما می تواند مفید باشد این است که ترکیبات بیشتری به کالری روزانه ی خود اضافه کنید.

از جمله ی این ترکیبات می توان به سبزیجات، مغزها، دانه ها و … اشاره کرد.

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی

وقتی شما اشتهای کمی داشته باشید، میل به خوردن اکثر غذاها را از دست می دهید. در این شرایط بدن شما برای این که بتواند کالری نقصان را جبران کند، میل به خوردن غذاهای پر کالری خواهد داشت. از جمله ی این غذاها می توان به شکلات، چیپس، بستنی و غذاهای آماده و فست فودی اشاره کرد.

با این که این غذاها کالری زیادی دارند و سبب افزایش اشتها خواهند شد، اما باید بدانید که بدترین راه حل ممکن برای افزایش اشتهای شما هستند. چرا که حاوی مقادیر زیادی رادیکال آزاد هستند که به خودی خود برای بدن مضر هستند.

از همین رو، بهتر است به جای روی آوردن به چنین خوراکی هایی، غذاهایی را مصرف کنید که مقدار زیادی پروتئین و چربی سالم دارند. این موضع را با یک مثال برای شما شرح می دهیم:

در یک عصر تابستانی که هوس بستنی کرده اید، به جای آن از یک فنجان ماست یونانی ساده همراه با مغزها و میوه های فصل استفاده کنید. برای این که دسر سالم شما کمی شیرینی بیشتر داشته باشد، می توانید از تمشک یا دارچین استفاده کنید.

در صورتی که هوس پیتزا کرده اید، پیتزای خود را در منزل و با سبزیجات و پروتئین های سالم نظیر گوشت و مرغ تهیه نمایید.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

افزایش کالری غذاها

روش دیگری که می تواند اشتهای شما را به حالت طبیعی باز گرداند، اضافه کردن کالری بیشتر به وعده های غذایی است. در این شرایط می توانید برای پختن غذای خود از روغن های سالم اما پرکالری نظیر کره، روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید. در ادامه چند مثال ساده برای شما در این رابطه نوشته ایم:

پختن تخم مرغ با کره: ۴۵ کالری اضافه

استفاده از شیر به جای آب برای پختن جو دوسر: ۸۰ کالری اضافه

میل کردن سالاد با روغن زیتون و آووکادو: ۸۰ کالری اضافه

افزودن کره بادام زمینی به تکه های سیب برای میان وعده: ۱۰۰ کالری اضافه

این موارد می توانند کالری غذایی شما را از طریقی سالم افزایش دهند و برای شما مفید باشند.

تهیه ی وعده های غذایی به صورت گروهی

همه می دانیم که آشپزی کردن یا غذا خوردن به صورت دسته جمعی، اشتها برانگیز بوده و برای انسان لذت بخش تر است.

در شرایطی که اشتهای شما کم شده است، برای مدتی از دوستان و خانواده ی خود خواهش کنید تا شما در تهیه ی وعده های غذایی یاری نموده و یا غذای خود را به تنهایی میل نکنید.

یک روش دیگر نیز هست که تجربه ثابت کرده بسیار موثر است. برای این که غذای بیشتری بخورید، وعده ی غذایی خود را همراه با فیلم دیدن میل کنید.

طبق مطالعات انجام شده، غذا خوردن با دوستان مصرف مواد غذایی را تا ۱۸ درصد افزایش می دهد. طبق همین تحقیق، غذا خوردن در حال تماشای فیلم تا ۱۴ درصد اشتهای شما را افزایش خواهد داد.

مغز خود را گول بزنید

حتما شنیده اید که برای لاغر شدن توصیه می کنند غذای خود را در ظرف کوچک بخورید تا مغز شما تصور کند حجم غذای زیادی دریافت کرده اید. این موضوع به صورت عکس نیز صدق می کند. در شرایطی که شما اشتهای کافی ندارید، مغز شما تحمل دیدن حجم زیادی غذا در بشقاب را ندارد.

از همین رو، کارشناسان توصیه می کنند افرادی که اشتهای کمی دارند در ظروف بزرگ غذا بخورند تا مغز تصور کند حجم غذای کمی به بدن خواهد رسید. طبق مطالعات انجام شده، افزایش اندازه ی بشقاب می تواند به شما کمک کند که به مقدار بیشتری غذا بخورید.

 خوردن وعده های غذایی سر ساعت مشخص

فرایند غذا خوردن از سوی بدن زمانی طلب می شود که گرسنه شده باشید. در شرایطی که گرسنه نباشید، ممکن است اشتهای شما حتی کمتر از حد معمول نیز باشد. از همین رو، بهتر است غذای خود را سر ساعات مشخصی میل کنید. برنامه ریزی کردن برای خوردن غذا و اشتن یک یادآور برای این که به شما یادآوری کند وقت غذاست، می تواند غذا خوردن شما را مرتب کند.

در این شرایط بدن سر همان ساعت های مشخص از شما غذا طلب می کند. این موضوع می تواند اشتهای شما را تحریک کند.

حتما صبحانه بخورید

صبحانه خوردن برای زمان هایی که فرد اشتهای کافی برای غذا خوردن ندارد و نیاز دارد تا وزن خود را افزایش دهد، الزامی است. حتما به خاطر داشته باشید که در ساعت مشخصی صبحانه ی خود را میل کنید.

طبق بررسی های انجام شده، نخوردن صبحانه می تواند سبب خوردن کم تر در طول روز شود، این موضوع می تواند سبب کاهش اشتهای بیشتر و کاهش وزن بیشتر شود.

صبحانه خوردن گرمای بدن را افزایش می دهد. این موضوع به بدن کمک می کند تا در طول روز سوخت و ساز بیشتری داشته و کالری بیشتری بسوزاند. این موضوع به افزایش اشتهای شما کمک می کند.

به هر حال در صورتی که تمایل دارید در طول روز غذای بیشتری میل کنید، خوردن صبحانه را جدی بگیرید.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

مصرف فیبر را به حداقل برسانید

تجربه ثابت کرده است که رژیم های غذایی حاوی فیبر، برای افزایش احساس سیری و کاهش جذب کالری مفیدند. این رژیم ها برای افرادی مناسب است که قصد کاهش وزن دارند.

در صورتی که شما اشتهای کمی دارید، احساس سیری بیشتر منجر به کاهش بیشتر اشتهای شما می شود. درست است که رژیم های غذایی حاوی فیبر مفیدند، اما معده ی شما را پر کرده و سرعت هضم غذا کاهش می یابد. از همین رو، شما به مدت بیشتری سیر خواهید ماند.

پس برای این که همان میزان اشتهای کم خود را نیز از دست ندهید، مصرف فیبر را به حداقل برسانید.

نوشیدنی های کالری بالا بنوشید

یکی از مهم ترین راه های افزایش اشتها، نوشیدن نوشیدنی های کالری بالا در هنگام گرسنگی است. از جمله ی این نوشیدنی ها می توان به اسموتی، میلک شیک و آب میوه اشاره کرد. در صورتی که بتوانید این نوشیدنی ها را با مواد مغذی نظیر میوه ها و سبزیجات غنی کنید بهتر است.

روش دیگر استفاده از منابع غنی از پروتئین نظیر شیر، ماست یا پودر پروتئین در این نوشیدنی ها است.

مصرف میان وعده های سالم

خوردن میان وعده یکی از مهم ترین نکاتی است که در زمان پایبندی به رژیم های لاغری و چاقی باید رعایت کنید. چه شما بخواهید لاغر شوید، چه بخواهید چاق شوید، مصرف میان وعده مهم است. تفاوت این میان وعده ها در میزان کالری دریافتی شماست.

توجه داشته باشید، خوردن میان وعده های کوچک و آسان راحت تر است و تلاش کمتری برای افزایش مصرف مواد غذایی لازم است. می توانید از میوه های پر کالری نظیر موز و تنقلات برای میان وعده ی خود استفاده کنید.

البته حتما حواستان باشد که میان وعده جای غذای اصلی شما را نگیرد. چون اشتهای کمتری دارید بهتر است از موادی که اشتهای شما را افزایش می دهند استفاده کنید. حواستان باشد که میان وعده های خود را نزدیک به وعده های اصلی مصرف نکنید.

چند میان وعده ی سالم به شرح زیر می تواند مصرف شود:

میوه هایی مثل موز، سیب و پرتقال

ماست یونانی یا پنیر و میوه ها

غذاهای نمکی مانند ذرت بو داده

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

غذاهای مورد علاقه ی خود را بخورید

واضح است که علاقه به یک غذا سبب می شود شما تمایل بیشتری به میل کردن آن داشته باشید. سعی کنید غذاهای مورد علاقه ی خود را بیشتر میل کنید. بهتر است زمانی در روز را به آماده کردن غذای مورد علاقه ی خود اختصاص دهید. همین موضوع سبب افزایش اشتهای شما خواهد شد.

سعی کنید مواد غذایی مورد علاقه ی خود را همیشه در منزل داشته باشید. اگر غذاهای مورد علاقه ی شما فست فود و غذاهای نا سالم هستند، به جای تهیه ی آن ها از رستوران، آن ها را در منزل با روش های سالم تری تهیه نمایید.

استفاده از گیاهان و ادویه ها

شکم سنگین و کاهش اشتها به دنبال خوردن برخی غذاها اتفاق می افتد که فرایند هضم را کند کرده و منجر به تولید گاز معده می شوند.

این غذاها اصطلاحا نفاخ نامیده می شوند. برای این که نفخ مواد غذایی را بگیرید، از ادویه ها و گیاهان ضد نفخ استفاده کنید. داروی ضد نفخ سبب افزایش اشتهای شما می شود.

این داروها می توانند تولید صفرا را تحریک کنند تا هضم چربی تسهیل شود. برخی از نمونه های گیاهان و ادویه های ضد نفخ عبارتند از رازیانه، نعناع، فلفل سیاه، گشنیز، نعناع، زنجبیل و دارچین.

این مواد به شما کمک می کنند تا غذا زودتر به بدنتان جذب شود. اگر غذای شما بو و طعم خوبی داشته باشد، سبب افزایش اشتهای شما می شود.

ورزش بیشتر

ورزش کردن سبب افزایش مصرف کالری می شود. فعالیت فیزیکی می تواند اشتهای شما را افزایش داده و کالری بیشتری مصرف کنید.

در جریان یک مطالعه، ۱۲ نفر طی ۱۶ روز آموزش مداوم قرار گرفتند. بعد از این دوره ی آموزشی، آن ها روزانه ۸۳۵ کالری بیشتر از قبل سوزاندند. همچنین جذب مواد غذایی در بدن آن ها افزایش یافته بود. آن ها با مصرف مواد غذایی می توانستند ۳۰ درصد از کالری ای که در طول روز سوزانده اند را دوباره ذخیره کنند.

البته باید توجه کنید که اشتهای شما در صورت انجام تمرینات ورزشی به طور مداوم افزایش خواهد یافت، نه فقط بعد از یک روز تمرین.

فعالیت فیزیکی چندین فرایند را در بدن شما فعال می کند که سبب افزایش اشتها و تحریک گرسنگی می شود. این فرایندها به شرح زیر هستند:

افزایش نرخ متابولیک

افزایش حجم ماهیچه ای

تغییرات در تولید هورمون

با غذا نوشیدنی نخورید

نوشیدن نوشیدنی همراه با غذا حجم معده ی شما را کاهش خواهد داد. این موضوع می تواند بر میزان اشتهای شما تاثیر منفی بگذارد.

تحقیقات نشان داده اند که مصرف آب قبل از غذا به کاهش جذب کالری منجر می شود. این موضوع بر بزرگسالان مسن تر بیش از بزرگسالان جوان تاثیر می گذارد. در این شرایط بهتر است از ۳۰ دقیقه قبل از غذا، نوشیدن آب را محدود کنید.

مصرف مکمل های افزایش اشتها

کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند بر میزان اشتهای شما تاثیر داشته باشد. بهتر است ویتامین ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود جای دهید. این ویتامین ها شامل موارد زیر هستند:

روی، تیامین، روغن ماهی، اکیناسه

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

ثبت کالری غذاها

یکی از مهم ترین روش های موثر در لاغری، کالری شماری است. جالب است بدانید کالری شماری می تواند برای چاق شدن نیز موثر باشد. بهتر است یک دفتر انتخاب کنید و میزان کالری دریافتی خود را در طول روز در آن یادداشت نمایید. البته این روزها اپلیکیشن های زیادی نیز هستند که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

برای این کار ابتدا باید توجه کنید در طول روز چه میزان کالری مورد نیاز بدن شماست. بعد مطابق همان غذاهای روزانه ی خود را مصرف کنید.

تغییر بافت غذاها

شاید کاهش اشتهای شما سبب شود تا در جویدن و بلعیدن دچار مشکل شوید. بهتر است بافت غذای خود را تغییر دهید تا این مشکل برطرف شود. برای مثال غذای خود را به تکه های بسیار کوچک تبدیل کرده یا آن را پوره کنید.

خوردن غذاهای نرم مثل سوپ، ماست و میوه های رسیده نیز بسیار مفید است.

میز زیبایی بچینید

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ظاهر غذا در میزان اشتهای شما تاثیر گذار است. حتی مکانی که برای غذا خوردن در نظر می گیرد هم در این موضوع اثر می گذارد. برای همین به شما توصیه می کنیم بهترین و دلپذیرترین بخش منزل خود را برای غذا خوردن انتخاب کنید. همیشه غذای خود را در همان جا میل کنید.

همچنین توصیه می شود که به تزئین غذای خود و ظاهر آن بسیار توجه کنید.

حالا که با روش های افزایش اشتها به صورت طبیعی آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست

پودر سوپر پلنت ویت گینر، یک مکمل کامل برای چاقی است. این پودر حاوی کلیه ی عناصر و ویتامین های مورد نیاز بدن است که سبب افزایش جذب مواد غذایی در بدن  خواهند شد. همچنین مصرف این پودر به بالا رفتن مقاومت بدن در برابر بیماری های مختلف کمک می کند. پودر سوپر پلنت ویت گینر در کمترین  زمان ممکن، سبب افزایش وزن  شما خواهد شد.

این محصول با استفاده از بهترین مواد اولیه فراوری شده ی داخلی و خارجی با فرمولی طبیعی  و منحصر به فرد تهیه شده است.

پودر سوپر پلنت ویت گینر در طول یک دوره ی سه ماهه می تواند موجب افزایش طبیعی ۱۲ کیلو وزن شود. این پودر به قدری سالم طبیعی است که حتی برای کودکان نیز قابل استفاده خواهد بود. به گفته ی تولید کنندگان، این پودر می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن کودکان را به خوبی تامین کند.

پودر سوپر پلنت ویت گینر برای افراد مسن نیز یک مکمل بسیار عالی است. این پودر می تواند انرژی بدن سالمندان را تامین کرده و آن ها در مقابل بیماری ها مقاوم سازد.

استفاده ی روزانه از این پودر چاق کننده، اشتها را زیاد می کند و جذب بدن را بالا می برد. این مکمل، مشکل افراد لاغری را که با وجود داشتن اشتهای زیاد وزن اضافه نمی کنند رفع خواهد کرد.

ترکیبات پودر سوپر پلنت ویت گینر

پودر سوپر پلنت ویت گینر یک مکمل صد در صد گیاهی است. این محصول حاوی قره قاط، جو، چغندر، هویج، گل قاصدک، چای سبز، جلبک قهوه ای، زردچوبه، جوانه گندم، اسفناج، بائوباب، یونجه و اسپرولینا است.

ویژگی های پودر سوپر پلنت ویت گینر

در این قسمت از مقاله به شرح ویژگی های پودر سوپر پلنت ویت گینر به صورت گزینه وار پرداختیم. در این صورت تردیدی برای تصمیم گیری در شما باقی نخواهد ماند:

۱۰۰ درصد گیاهی

بدون عوارض جانبی

مناسب برای کودکان و بزرگسالان

افزایش وزن

افزایش اشتها

تقویت عمومی بدن

تقویت استخوان بندی

تامین کننده انرژی ورزشکاران

تقویت سیستم دفاعی بدن

نحوه ی مصرف پودر سوپر پلنت ویت گینر

در صورتی که این مکمل توسط پزشک برای شما تجویز شده باشد، بهتر است طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید. در صورتی که پزشک این دارو را برای شما تجویز نکرده باشد، می توانید ۳ بار در روز و هر بار یک پیمانه بعد از غذا مصرف از آن مصرف کنید.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

احتیاط مصرف پودر سوپر پلنت ویت گینر

بیماران دارای پرکاری تیروئید از مصرف این مکمل خودداری نمایند.

از استفاده همزمان با سایر مکمل های ید دار خودداری شود.

افرادی که دارای ناراحتی های قلبی و عروقی، فشار خون و مشکلات کلیوی هستند قبل از استفاده از محصول با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایند.

به علت داشتن شکر، افراد دیابتی از مصرف این فرآورده خودداری نمایند.

بین مصرف این محصول با سایر داروها حداقل ۲ ساعت فاصله زمانی رعایت شود.

شرایط نگهداری پودر سوپر پلنت ویت گینر

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

پودر سوپر پلنت ویت گینر در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  با این حال مصرف آن در این دوره ی خاص توصیه نمی شود. در صوتری مجاز به مصرف هستید که به دستور پزشک باشد.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

پودر سوپر پلنت ویت گینر در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. مصرف این دارو در هنگام شیردهی توصیه نمی شود. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف پودر سوپر پلنت ویت گینر

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

قیمت پودر سوپر پلنت ویت گینر

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۱  با قیمت ۱۵۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

بهترین زمان مصرف پودر سوپر پلنت ویت گینر

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف پودر سوپر پلنت ویت گینر چه زمانی است؟ از آن جایی که این مکمل دارای ویتامین های محلول در چربی است، بهتر است تا همراه با وعده غذایی مصرف شود. در حقیقت بهترین زمان مصرف این مکمل می تواند بعد از وعده ی غذایی باشد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

عوارض جانبی پودر سوپر پلنت ویت گینر

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

تداخل دارویی پودر سوپر پلنت ویت گینر

اختلال دارویی خاصی برای  گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

تفاوت پودر سوپر پلنت ویت گینر با دیگر مکمل های چاقی

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.  تفاوت پودر سوپر پلنت ویت گینر با دیگر مکمل های چاقی در ترکیبات سازنده ی آن است.

امروزه محصولات گسترده ای برای چاق شدن به بازار عرضه می شود. این که شما بتوانید از میان سیل عظیمی از محصولات مختلف، یک محصول کاربردی، بدون عوارض و موثر را انتخاب کنید، بسیار مهم است. اکثر فرآورده های چاق کننده گیاهی هستند و به صورت پودر تهیه می شوند.

گاهی اوقات نیز اشکال دیگر دارویی نظیر قرص، کپسول و شربت هم تولید می شوند. شما به عنوان یک مصرف کننده باید بدانید که استفاده از محصولات ایرانی کاری عاقلانه است. محصولات خارجی اکثرا به صورت تقلبی در بازار موجود هستند. استفاده از محصولات تقلبی، عوارض جبران ناپذیری برای شما به همراه دارد.

همچنین باید بدانید که محصولات ایرانی قیمت مناسب تری داشته و به راحتی در دسترس هستند. با این حال در انتخاب محصولات ایرانی نیز باید دقت کنید. چرا که در میان این محصولات نیز، محصولات تقلبی به چشم می خورند. یکی از نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، داشتن مجوزهای لازم از وزارت بهداشت است. داروهای چاق کننده باید حتما پروانه بهداشتی داشته باشند.

ممکن است این داروها حاوی ترکیبات خطرناکی چون دگزامتازون باشند. این دارو می تواند عوارض جانبی بسیاری نظیر مشکلات کبدی، پوکی استخوان و ناباروری به دنبال داشته باشد.

 درباره ی برند

پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي به عنوان مركز تحقيقات گياهان دارويي كشور و منطقه، در مهرماه ۱۳۷۷ تأسيس شد. در سال ۱۳۸۰ به عنوان مركز تحقيقات گياهان دارويي جهاد دانشگاهي مورد تصويب شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار گرفت.

در حال حاضر اين پژوهشكده با بهره گيري از حضور بيش از ۵۰ عضو هيأت علمي و محقق در قالب چهار گروه پژوهشي، آموزشی و پوشش همه ی زمينه هاي تحقيقات كاربردي گياهان دارويي و داروهاي طبيعي و سه مركز خدمات تخصصي در زمينه هاي آناليز، فرمولاسيون، توليد نهال، بذر و فرآورده هاي دارويي گياهي و گياهان دارويي  و مرکز رشد فعاليت دارد.

جالب است بدانید از همین برند یک محصول برای لاغری نیز تولید شده است.

پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟
پودر سوپر پلنت ویت گینر چیست؟ برای چاقی مفید است؟

سوالات متداول در رابطه با پودر سوپر پلنت ویت گینر

در این بخش از مقاله تعدادی از سوالات متداول در رابطه با پودر سوپر پلنت ویت گینر را برای شما پاسخ داده ایم:

  • این دارو با سندرم روده تحریک پذیر تداخلی ندارد؟

برخی از ترکیبات گیاهی موجود در این محصول ممکن است تحریک کننده مخاط روده بوده و عوارض بیماریتان را تشدید نمایند. از این رو توصیه می شود قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت نمایید.

  • نحوه ی مصرف این دارو، دو بار در روز بهتر است یا سه بار در روز؟

این محصول حاوی ترکیبات گیاهی افزاینده ی اشتها است و روی اشتهای شما به طور کلی تأثیر می گذارد. الزامی برای مصرف آن در زمان خاصی وجود ندارد. می توانید بعد از غذا مصرف کنید.

  • آیا محصول دگزا متازون دارد؟

این محصول فاقد ترکیبات هورمونی و دارویی بوده و این مورد مورد آزمایش دقیق سازمان غذا و دارو قرار می گیرد و بعد از آن به محصول مجوز داده می شود.

  • محصول برای مصرف چند دوره مناسب است؟

پیمانه ی این محصول ۱۰ گرمی بوده و محصول در کل حاوی ۵۰ پیمانه پودر است.

این محصول اثرات مناسبی در زمینه افزایش وزن دارد. با این حال میزان افزایش وزن به عوامل مختلفی نظیر: تغذیه، فعالیت ورزشی، میزان استراحت و خواب و … بستگی دارد.

  • این پودر را با چه نوشیدنی ای می توانیم مخلوط کنیم؟

پودر سوپر پلنت ویت گینر را می توانید با آب یا شیر و یا نوشیدنی مورد علاقه خود مخلوط کنید. از مخلوط کردن با نوشیدنی های گاز دار بپرهیزید.

  • خود این محصول سبب افزایش وزن می شود تا تنها افزایش اشتها دارد؟

محصول با افزایش اشتها به افزایش وزن شما کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا