Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت زینک پلاس کیندر چیست؟ کاربرد و عوارض

شربت زینک پلاس کیندر محصولی است کاملا مؤثر و کاربردی در جهت بهبود و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن افراد و نیز رشد ذهنی و جسمی کودکان و نوجوانان است.
این شربت همچنین بیشتر مناسب کودکان و نوجوانان است،همچنین باید در رژیم غذایی آنان از آن استفاده گردد.
این محصول همچنین با ترکیبات بسیاری مؤثری که در ساختار خود نیز دارد، موجب شده است به عنوان یک بهبود دهنده در عملکرد بافت‏ های مختلف بدن شناخته شود و بسیار زیاد مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

ترکیبات موجود در شربت زینک پلاس کیندر

روی یا زینک

زینک یا روی، یک عنصر بسیار ضروری در تغذیه ی انسان، با گستره بسیار وسیعی از نقش‌های بیولوژیکی است.
روی نقش ساختاری و همچنین تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده  نیز در بدن انسان دارد. عنصر روی در تمام ارگان ‌ها، بافت‌ های بدن، مایعات و همچنین ترشحات موجود در بدن موجود است. متاسفانه شیوع کمبود شدید روی در بدن در کشورهای در حال توسعه مانند ایران بسیار بالاست. به طور کلی میزان رشد نیز در سنین رشد به این ماده ی معدنی وابستگی بسیار زیادی دارد.
کمبود روی یا همچنین اختلال در متابولیسم روی نیز می ‌تواند عوارض جانبی بسیار عمیقی روی سلامت کودکان نیز داشته باشد.
از علایم کمبود روی در کودکان همچنین اسهال، توقف و کندی در رشد، کاهش اشتها و یا وزن، ریزش مو در افراد، ابتلا به عفونت‌های مختلف، کاهش قوه بینایی و یا چشایی است.

ویتامین C

ویتامین C همچنین یکی از ویتامین‌های مهم محلول در آب است که نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین مقابله با عفونت‌ها دارد.

بدن انسان نیز قادر به تولید و یا ذخیره ی ویتامین C نیست و لزوما باید از منابع خارجی آن تامین شود. ویتامین C نیز باعث افزایش جذب روی و یا آهن نیز می ‌شود. در نتیجه این ویتامین از کم خونی ناشی از فقر آهن نیز جلوگیری می ‌کند.

ضعف سیستم ایمنی در افراد و همچنین کاهش توانایی افراد در مبارزه با عفونت ‌ها، کند شدن روند ترمیم زخم‌ ها در بدن، پوست و یا موی خشک، خونریزی لثه، خونریزی از بینی افراد، مفاصل متورم و همچنین دردناک از علایم کمبود ویتامین C در بدن کودکان و نوجوانان می‌ باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین‌های گروه ب همچنین از مهمترین و بهترین ویتامین‌ ها در رشد و سلامت سیستم عصبی و همچنین سلامت پوست، مو و ناخن در افراد هستند. این ویتامین‌ها همچنین در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و یا پروتئین‌ها و تبدیل آن‌ ها به انرژی نیز نقش موثری دارند.

عقب ماندگی در رشد، ضعف و خستگی عمومی بدن در فرد، کاهش اشتها، نرمی ناخن، ریزش مو در افراد، خشکی و همچنین پوسته پوسته شدن پوست، کم خونی و بیماری بری بری در فرد از علایم کمبود ویتامین‌های گروه ب است.

ویژگی های و موارد مصرف شربت زینک پلاس کیندر

از آن‎ جایی  که شربت زینک پلاس کیندر نیز نقش اصلی را در حفظ عملکرد بافت‎های بدن به خصوص پوست و مو وناخن را دارا است، همچنین باید با تجویز پزشک نیز به مصرف برسد.

در حقیقت این محصول مفید با برخورداری از ترکیبات بسیار مؤثر از قبیل، زینک، ویتامین ب و همچنین ویتامین سی در ساختار خود باعث شده به محافظت از بدن انسان در برابر بیماری‎های مختلف بپردازد، در این صورت می‎ تواند بسیار مؤثر و سودمند برای فرد واقع شود.

شربت زینک پلاس کیندر چیست؟ کاربرد و عوارض
شربت زینک پلاس کیندر چیست؟ کاربرد و عوارض

مهم‎ ترین ویژگی ‎های مصرف شربت زینک پلاس کیندر

اکثر مکمل‌های زینک پلاس نیز که در بازار در دسترس مردم هستند، اکثرا برای افراد بزرگسال فرموله شده‌اند اما برخی از این مکمل ها ویژه ی کودکان و نوجوانان نیز هستند. برای آنکه افراد بدانند شربت زینک پلاس چرا برای کودکان بسیار مفید است و نحوه ی مصرف زینک پلاس برای بزرگسالان و کودکان به چه صورت است، بهتر است در ابتدا نگاهی به ترکیبات موجود در این شربت بیندازیم.

کمبود روی، ویتامین‌ها و یا مواد معدنی که در جوامع در حال پیشرفت، بسیار بسیار زیاد است.

روی همچنین در رشد جسمی و یا ذهنی کودکان نیز بسیار موثر است. بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته کودکانی که روزانه به مقدار بسیار کافی از زینک استفاده می کنند، رشد قدی بهتر و بیشتری را به کودکانی که با کمبود روی دارند.

مصرف شربت زینک در بسیاری از کودکان و همچنین بزرگسالان باعث افزایش اشتها می‌ شود.

در شربت زینک علاوه بر زینک، ویتامین‌ های بسیار زیادی نیز حتما وجود دارند.

این گروه از ویتامین ‌ها همچنین برای بسیاری از افراد نیز باعث افزایش اشتها می‌ شوند.

بنابراین اگر اشتهای کودک شما خوب نیست و همچنین با کمبود وزن مواجه هستید، شربت زینک پلاس می‌تواند تا حدود زیادی به برطرف شدن این مشکل کمک کرده و همچنین با بهبود اشتها افزایش وزن را در افراد به دنبال داشته باشد.

پیشگیری و همچنین کاهش طول مدت و شدت سرما خوردگی در افراد

پیشگیری و درمان ریزش مو که ناشی از کمبود روی در بدن است

یک رژیم غذایی بسیار ضعیف همچنین می تواند باعث کمبود روی در بدن شود که این موضوع همچنین در بین کودکان و یا بزرگسالان دچار سوء تغذیه و همچنین افرادی که بدلیل بیماری یا شرایط خاص خود قادر به خوردن یک رژیم غذایی طبیعی سالم نیستند، بسیار شایع است. مقادیر بسیار زیاد روی در گوشت و همچنین غذاهای دریایی وجود دارد بنابراین گیاهخواران نیز ممکن است مستعد کمبود روی در بدن خود باشند. نیاز بیشتر به روی نیز به دلیل بارداری و یا شیردهی ممکن است باعث کمبود روی در بدن شود.

کمک به سلامت پوست، مو و ناخن

تقویت پوست و مو در افراد ازجمله دغدغه‌ های مهمی است که ذهن افراد زیادی را درگیر خود ساخته است.

امروزه ما انسان ها در دنیایی زندگی می ‌کنیم که بیشتر از قبل در معرض مواد شیمیایی مختلف، آلودگی ‌ها، مواد مضر شیمیایی دست ‌ساز انسان ها و مواردی از این قبیل هستیم که ازاین‌ رو پوست و مو برای انسان که بیشتر از سایر قسمت‌های بدن با این موارد مهم در تماس هستند، بیشتر از سایر قسمت ها نیاز به مراقبت ویژه دارند و ازآنجایی ‌که ما انسان ها نمی‌ توانیم زندگی شهری و یا مدرن خود را رها کرده و از این موارد مضر آسیب ‌زننده بر زندگی انسان و سبک زندگی پرتنش و همچنین استرس‌ زا در افراد دوری ‌کنیم، بهتر است به فکر استفاده از لوازم ضروری، داروهای کمکی، محصولات و همچنین موارد تقویت‌ کنندهه ی مهم برای پوست و همچنین موی خود باشیم.

در ادامه بعضی از راهکار های ضروری که ما را در داشتن پوست و همچنین موی سالم حمایت می‌ کند معرفی کرده و همچنین نسبت به بافت پوست و یا موی سالم اطلاعاتی را ارائه می‌ دهیم.

بهبود رشد جسمی و ذهنی

رشد ذهنی در انسان شامل توانایی های مهمی مانند حضور، درک، مشاهده ی اطراف، فکر کردن به مساعل، حل مشکلات مختلف و همچنین رشد هوش و یا یادگیری زبان در انسان است.

این توانایی های مهم با افرایش سن کودک نیز تغییر و همچنین افزایش پیدا میکند و میزان این تغییرات با توجه به سن و یا تجربیات خاص در افراد متفاوت است.

علیرغم یک الگوی مهم کلی رشد ذهنی در افراد، هر فرد همچنین به شکل منحصر به فرد رشد می کند.

توانایی ها یا همچنین فعالیت های ذهنی مختلف در افراد که در بالا ذکر شد با هم به شکل گسترده ای مرتبط هستند و همچنین به طور کلی می توانند توسعه پیدا کنند.

علاوه بر این وابستگی متقابل در افراد، یکی دیگر از ویژگی های بارز در انسان رشد ذهنی مستمر آن است.

تقویت سیستم ایمنی

اگرچه ممکن است انسان نتواند از وقوع یک بیماری فصلی نیز پیشگیری کند اما تقویت سیستم ایمنی بدن در افراد، یکی از روش های مهم برای حفاظت از بدن است.

تمرکز روی غذاهای مقوی و سالم و داشتن یک سبک زندگی ایده آل سالم می تواند به شما و همچنین خانواده تان در حفظ سلامتی بدن و روان کمک بسیاری کند.

مواد مغذی در غذاها نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی افراد دارند.
بتاکاروتن، ویتامین ث در مواد غذایی، ویتامین دی، روی، پروبیوتیک به شکل های مختلف و پروتئین همچنین از مواد مغذی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی  افراد در بدن هستند.

افزایش اشتها

اگر وزن کم کرده اید و یا همچنین اشتها ندارید، ممکن است به خاطر بیماری های مختلف، مساله احساسی، یا عوارض درمان بیماری ها باشد. می دانید که باید بیشتر از حد معمول غذا بخورید تا وزن شما اضافه و یا حداقل وزن فعلی خود را ثابت حفظ کنید.

اگر کاهش اشتها یا بیش از چند روز نیز طول بکشد، می تواند همچنین باعث کاهش وزن در افراد شود.

نداشتن اشتها برای هر فرد نیز می تواند بسیار آزار دهنده باشد، به خصوص افرادی که بسیار لاغر هستند و همچنین تلاش می کنند وزن خود را به میزان لازم به دست آورند یا همچنین عضله بسازند.

می توانید سعی کنید خودتان را مجبور به خوردن غذاها کنید، اما ممکن است مریض شدن را بدن خود اضافه کنید.

شربت زینک پلاس کیندر چیست؟ کاربرد و عوارض
شربت زینک پلاس کیندر چیست؟ کاربرد و عوارض

نحوه ی مصرف شربت زینک پلاس کیندر

سنین ۳ تا ۱۲ سال همچنین روزانه ۱ قاشق مرباخوری (۵ میلی لیتر) یا اینکه طبق دستور پزشک باید مصرف نمایند.
بالاتر از ۱۲ سال نیز روزی ۲ قاشق مرباخوری و یا همچنین طبق دستور پزشک مصرف نمایند.

شرایط نگهداری شربت زینک پلاس کیندر

قبل از مصرف شربت، شیشه را  حتما تکان دهید.

در جای خشک، خنک و همچنین دور از دسترس اطفال دارو نگهداری شود.

در دوران بارداری و یا شیردهی، مطابق دستور پزشک و یا دستور داروساز مصرف شود.

پس از باز شدن درب بطری شربت در یخچال نگهداری شود و حتما تا یک ماه از شربت استفاده کنید.

این فرآورده صرفا فقط یک مکمل تغذیه‌ ای بوده، جهت تشخیص درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

تداخل دارویی

شربت زینک پلاس کیندر همچنین ممکن است در مواردی نیز باعث ایجاد آلرژی در افراد مختلف شود، لذا لازم است از مصرف همزمان این شربت با سایر داروها با پزشک مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا