Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ کلروفیلین | کاربرد رنگ Chlorophyllin

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ کلروفیلین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ کلروفیلین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ کلروفیلین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ کلروفیلین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ کلروفیلین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ کلروفیلین به روزرسانی می‌شود.

رنگ کلروفیلین (Chlorophyllin) از ترکیب مس با کلروفیل که یک رنگدانه سبز در گیاهان است، تولید می شود. رنگ کلروفیلین معمولاً از یونجه یا گزنه استخراج می شود اما ممکن است از گیاهان دیگر نیز حاصل شود.

عصاره کلروفیلین از طیف لذت بخشی از سبزیجات نرم از سبزیجات جنگلی گرفته تا سبزیجات دریایی تولید می شود. در واقع کلروفیلین به هر یک از گروه های نمک های محلول در آب که ارتباط نزدیکی باهم دارند و مشتقات نیمه مصنوعی کلروفیل اشاره دارد. کلروفیل رنگدانه طبیعی موجود در برگ سبز گیاهان است که برای فتوسنتز بسیار حائز اهمیت است و نور خورشید را به انرژی تبدیل می کند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ کلروفیلین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ کلروفیلین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ کلروفیلین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ کلروفیلین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ کلروفیلین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ کلروفیلین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

رنگ کلروفیلین چیست

کلروفیلین یک رنگدانه طبیعی است که در گیاهان سبز مانند اسفناج، علف، یونجه، گزنه و برگ سبز درختان وجود دارد و جزء رنگ های بسیار گران قیمت می باشد .

رایج ترین شکل این رنگ مشتقات سدیم / مس است که به عنوان افزودنی غذایی و در داروها استفاده می شود. کلروفیلین کمپلکس مس به عنوان یک رنگ خوراکی سبز طبیعی و با شماره E141 شناخته می شود.

کلروفیلین چهار نوع و شامل کلروفیلین آلفا، بتا، گزانتوفیل و کاروتن است. نوع آلفا رنگ سبز متمایل به آبی و حاوی ۶۳% رنگدانه سبز است، نوع بتا رنگ سبز متمایل به سیاه و حاوی ۲۳% رنگدانه سبز است. گزانتوفیل و کاروتن به ترتیب حاوی حدود ۱۰ و ۵ % کلروفیلین هستند.

ویژگی های رنگ کلروفیلین

  • از ویژگی‌ های رنگ خوراکی کلروفیلین سبز این است که به صورت مایع در دسترس و قابلیت انحلال در آب را داشته و PH آن بین ۳ الی ۱۰ است.
  • پایداری این ترکیب در برابر حرارت و نور بالا است ولی در برابر اسید پایداری کمتری دارد.
  • کلروفیلین می ‌تواند تا دمایی بیش از ۱۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند بنابراین در هنگام پخت محصولات نیز قابل استفاده است.
آشنایی با رنگ کلروفیلین و فواید بی نظیر آن
آشنایی با رنگ کلروفیلین و فواید بی نظیر آن

کاربردهای رنگ کلروفیلین

رنگ طبیعی کلروفیلین را می توان در انواع نوشیدنی‌ ها، محصولات لبنی مانند بستنی و بستنی یخی، خامه قنادی، انواع شیرینی ‌ها، انواع سس و سالاد، آدامس ‌های میوه‌ای و پودرهای خشک نوشیدنی بکار برد و به آنها رنگ سبز روشن تا سبز تیره بخشید.

خرید رنگ کارمین

خرید رنگ کارمین به عنوان یک رنگ طبیعی برای استفاده در صنایع مختلف کارایی مناسبی از خود ارائه می دهد. هنگام استفاده در مواد خوراکی می تواند رنگ صورتی و رنگ قرمز طبیعی را ایجاد کند که پایداری خوبی در مقابل حرارت و عوامل اکسید کننده از خود نشان می دهد. این رنگ خوراکی فاقد مواد شیمیایی است به همین دلیل علاوه بر استفاده در صنایع غذایی برای استفاده در صنعت محصولات آرایشی نیز کارایی دارد و به دلیل طبیعی بودن خطری برای پوست و بدن افراد ایجاد نمی کند.

رنگ قرمز خوراکی طبیعی

رنگ قرمز خوراکی طبیعی به دلیل ایجاد رنگ گرم و زیبا یکی از رنگ های انتخابی برای استفاده در پخت و تزئین کیک ها در نظر گرفته می شود. علاوه بر این به دلیل داشتن شفافیت و غلظت مناسب و همچنین به عنوان یک محصول کاملا طبیعی و خالص در بسیاری از خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. میزان مصرف این رنگ خوراکی که از پیگمنت های قرمز رنگ تشکیل شده است حدود ۲ تا ۳ گرم برای هر کیلوگرم مواد خوراکی در نظر گرفته شده است. با اینکه این رنگ یک ماده کاملا طبیعی است بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

رنگ قرمز خوراکی از سوسک

رنگ قرمز خوراکی که از حشره یا سوسک کوچکی بدست می آید، کارمین نام دارد که یکی از پرمصرف ترین رنگدانه های طبیعی نیز به شمار می رود. در واقع این رنگدانه از پردازش های خاصی که بر روی پوسته خارجی این حشره انجام می شود، تولید می شود و فاقد مواد شیمیایی و همچنین مواد مضر برای سلامتی است. این رنگدانه یکی از رنگ های مجاز برای استفاده در صنعت لوازم آرایشی است زیرا عوارض خاصی را در مصرف کنندگان ایجاد نمی کند و به همین دلیل ایمن در نظر گرفته شده است.

رنگ خوراکی کارمین

رنگ خوراکی کارمین یک پودر خوراکی قرمز رنگ است. به عنوان رنگ طبیعی دارای پایداری حرارتی بالا، غلظت و شفافیت مناسب و همچنین مقاومت در برابر عوامل محیطی است. به همین دلیل نسبت به برخی از رنگ های مصنوعی از قابلیت بیشتری برای رنگ دهی و ماندگاری برخوردار است. این رنگ خوراکی که در بسیاری از صنایع به کار برده می شود یکی از قدیمی ترین رنگدانه های موجود در بازار است که علاوه بر استفاده در صنعت غذا و دارو در مصارف آزمایشگاهی نیز همراه با اکسید آلومینیوم به کار برده می شود.

رنگ خوراکی زرد طبیعی

رنگ خوراکی زرد طبیعی که از گیاه زردچوبه استخراج می شود به دلیل وجود ماده ای به نام کورکومین که دلیل اصلی ایجاد این رنگ زرد است با نام کورکومین شناخته می شود. به عنوان یک جایگزین ایمن برای رنگ های مصنوعی و شبه طبیعی در محصولات غذایی به کار برده می شود.

این رنگدانه زرد علاوه بر اینکه ایمن و کاملا طبیعی است از قدرت رنگ دهی بسیار بالایی نیز برخوردار است. این پودر خوراکی زرد رنگ به عنوان نگهدارنده نیز عمل می کند و در مقابل حرارت پایداری خوبی از خود نشان می دهد. مصرف آن به دلیل اینکه دارای خواص سلامتی فراوانی است توصیه می شود.

خرید رنگ کلروفیلین

خرید رنگ کلروفیلین به عنوان یک خوراکی رنگ طبیعی برای استفاده در مصارف خانگی بی خطر است زیرا این رنگ بر اساس فرآیندهای خاصی از گیاه اسفناج تهیه شده است. بنابراین به عنوان یک رنگ خوراکی گیاهی طبیعی جایگزین مناسبی برای موارد مشابه از نوع شیمیایی می باشد. این رنگ خوراکی که به صورت مایع تهیه شده است و دارای غلظت بالایی است. به عنوان مثال برای خامه کشی و تزئین کیک حدود ۳ تا ۴ قطره از آن کافی است. همین مقدار می تواند کاملا برای ایجاد رنگ سبز مورد نظر شما کافی باشد.

قیمت رنگ کلروفیلین

قیمت رنگ کلروفیلین با توجه به نوع رنگ پودری یا مایع متفاوت است. هرچند که هر دو دارای خواص یکسانی هستند و از برگ یا گیاهانی که حاوی رنگدانه سبز است مانند اسفناج استخراج شده اند و با کدهای تجاری E140 و E141شناخته می شوند. این رنگ سبز طبیعی پایداری خوبی در محیط های قلیایی دارد اما در محیط اسیدی اغلب خواص خود را از دست می دهد و در محصولاتی مانند انواع آدامس، ژله، پاستیل، کیک، آبنبات ها و محصولات بهداشتی استفاده می شود.

فروش رنگ کلروفیلین

فروش رنگ کلروفیلین به منظور استفاده در صنایع غذایی به عنوان یک محصول طبیعی در فروشگاه ها و لوازم قنادی ها صورت می گیرد. مصرف کنندگان می توانند نوع پودری یا قطره ای آن را خریداری و استفاده کنند. این محصول خوراکی که حاوی رنگ سبز است از گیاهان تهیه شده است و در صنایع غذایی در محصولات لبنی و نوشیدنی ها به دلیل پایداری مناسب استفاده می شود. رنگ کلروفیلین در آب محلول است و در محیط های قلیایی بازدهی بهتری دارد و در برابر نور و حرارت مقاوم است و خواص خود را حفظ می کند.

خواص کلروفیلین

کلروفیلین یک رنگ خوراکی طبیعی نیمه سنتتیک است و اثرات مضر رنگ های شیمیایی را نداشته و حتی می تواند برای سلامتی بدن مفید باشد زیرا از کلروفیل که رنگدانه‌ سبز گیاهان است تولید می شود. بنابراین استفاده از این رنگ خوراکی در صنایع غذایی و تهیه خوراکی‌ ها علاوه بر ایجاد رنگ سبز زیبا به حفظ سلامتی نیز کمک می کند.

مصرف این رنگ و غذاهای حاوی آن به لطافت پوست کمک کرده و از سرطان پیشگیری می کند. از دیگر خواص این رنگدانه سبز کمک به درمان کم ‌خونی ناشی از فقر آهن، تقویت اعصاب و افزایش ترشحات معده و کمک به هضم غذاست.

از دیگر خواصی که به این نسبت داده می شود می توان کمک به سلامت قلب و عروق، کمک به کاهش وزن، رفع بوی بد دهان، اثرات ضد قارچ و ضد میکروب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به درمان یبوست و سم زدایی بدن اشاره کرد.

عوارض جانبی و ایمنی کلروفیلین

هنگام مصرف از راه دهان: کلروفیلین در صورت مصرف روزانه تا ۳ ماه از طریق دهان احتمالاً ایمن است ولی ممکن است باعث حساسیت بیشتر پوست در برابر آفتاب شود.

هنگام استفاده از آن روی پوست: اطلاعات قابل اطمینان کافی برای دانستن اینکه کلروفیلین بی خطر است یا خیر وجود ندارد و ممکن است باعث حساسیت بیشتر پوست در برابر آفتاب شود.

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا کلروفیلین هنگام بارداری یا شیردهی بی خطر است، وجود ندارد.

 

خرید رنگ کلروفیلین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ کلروفیلین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ کلروفیلین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ کلروفیلین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ کلروفیلین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا