Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ پاپریکا | کاربرد رنگ Paprika

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ پاپریکا و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ پاپریکا دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ پاپریکا در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ پاپریکا در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ پاپریکا نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ پاپریکا به روزرسانی می‌شود.

رنگ پاپریکا (Paprika) یک ماده روغنی به رنگ نارنجی – قرمز است که از فلفل قرمز شیرین استخراج می شود. رنگ پاپریکا در آب محلول نیست و به راحتی در روغن نباتی حل می شود و با افزودن پلی سوربات در آب پراکنده می شود.

پاپریکا برای استفاده به عنوان رنگ در درجه اول به صورت اولئورزین وجود دارد. اولئورزین با نفوذ یک حلال فرار مانند هگزان از پاپریکای خشک ( کامل، برش خورده یا پودر) بدست می آید و حلال با تبخیر خارج می شود. اولئورزین ماده ای چسبناک و بسیار رنگی است که حاوی گزانتوفیل، کپسانتین و کپسوروبین (جزء قرمز) و بتاکاروتن (جزء زرد) است. رنگدانه های قرمز می توانند تا ۵۰-۴۰٪ اولئورزین را تشکیل دهند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ پاپریکا در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ پاپریکا و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ پاپریکا در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ پاپریکا در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ پاپریکا در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ پاپریکا را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

در سیستم های حاوی روغن، پاپریکا رنگ نارنجی تا قرمز تولید می کند. رنگ اولئورزین به شرایط رشد و برداشت، شرایط نگهداری و شستشوی فلفل، روش استخراج و کیفیت روغن مورد استفاده برای رقت یا استاندارد سازی بستگی دارد. رنگ محصول نهایی به مقدار اولئورزین مصرفی بستگی خواهد داشت.

کاربرد رنگ پاپریکا

پاپریکا به عنوان یک رنگ خوراکی در بسیاری از غذاها در سراسر جهان استفاده می شود. این ماده در اصل به عنوان چاشنی و رنگ دادن به برنج ها، خورش ها و سوپ ها و در تهیه کالباس، مخلوط با گوشت و سایر ادویه ها استفاده می شود.

در ایالات متحده، فلفل قرمز معمولاً به عنوان تزئین روی مواد غذایی خام پاشیده می شود و با گرم كردن آن در روغن، عطر و طعم موثرتری ایجاد می شود.

پاپریکا برای رنگ بخشیدن به سیستم های مبتنی بر روغن و سیستم های پودری استفاده می شود. نمونه هایی از محصولات رنگی حاوی پاپریکا عبارتند از: سوسیس، سس های پنیری، گندم ها، چاشنی ها، سس سالاد، کالاهای پخته شده، میان وعده ها، مایه های بستنی، غلات، شامپوها، صابون ها و رژ لب ها.

شاید رایج ترین کاربرد اولئورزین پاپریکا در ترکیبات ادویه باشد، جایی که اولئورزین برای رنگ آمیزی نمک استفاده می شود که به نوبه خود، با ادویه و فلفل مخلوط می شود تا ترکیب ادویه کامل شود.

توجه داشته باشید که اولئورزین پاپریکا تا حدودی نسبت به نور حساس است و می توان با افزودن اسید اسکوربیک تا حدی مانع از بین رفتن آن شد اما به نظر نمی رسد استفاده از آن در همه سیستم ها موثر باشد. حتی در تاریکی کاهش رنگ به دلیل حساسیت فلفل قرمز به تخریب اکسیداتیو هنگام قرار گرفتن در معرض هوا محتمل است. به نظر می رسد افزودن آنتی اکسیدان هایی مانند آلفا توکوفرول در این رابطه کمک کننده باشد.

فواید استفاده از رنگ پاپریکا برای سلامتی

آنتی باکتریال

یکی از خواص بسیار مهم پاپریکا کند کردن رشد باکتری هایی چون سالمونلا و اشرشیاکلی است.

 ضد تورم

از مهمترین فواید پاپریکا خاصیت ضد تورم کاپسسین موجود در آن است که می تواند به بهبود آرتروز و درد مفاصل کمک کند.

آنتی اکسیدان

پاپریکا به دلیل غنی بودن از ویتامین های A و E خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد بنابراین می تواند با رادیکالهای آزاد آسیب رسان مقابله کرده و از بدن در مقابل بیماریها محافظت کند.

رنگ پاپریکا چیست و چه مزایایی برای سلامتی دارد؟
رنگ پاپریکا چیست و چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

تسکین دهنده درد

کاپسسین موجود در ترکیب پاپریکا در صورت استعمال خارجی نقش موثری در تسکین درد دارد به همین جهت پمادها و کرم های کاپسسین برای تسکین سر درد، آرتروز و پسوریازیس استفاده می شوند.

بهبود گوارش و گردش خون

کاپسسین با تحریک ترشح بزاق و اسید معده به هضم و جذب غذا کمک کرده و باعث بهبود گردش خون و کاهش فشار خون می شود.

بهبود بینایی

پاپریکا با دارا بودن رنگدانه گزانتین با خواص آنتی اکسیدانی از ابتلا به کاتاراکت ( آب مروارید) و مشکلات بینایی در دوران کهولت جلوگیری می کند. این ترکیب از سلول های چشم که مسئول دید واضح و تشخیص رنگ هستند محافظت می کند.

بهبود کیفیت خواب

پاپریکا بر روی سیستم عصبی نیز تاثیرگذار است و با تحریک تولید ملاتونین به تنظیم سیکل خواب کمک کرده و باعث بهبود کیفیت خواب شده و از اختلالات خواب جلوگیری می کند.

مواد مغذی موجود در رنگ پاپریکا

آهن

پاپریکا یک ادویه غنی از آهن است و مصرف یک قاشق غذا خوری از آن ۹% از آهن مورد نیاز روزانه را تامین می کند. همانطور که می دانید آهن به حمل اکسیژن در بدن کمک کرده و باعث افزایش سطح انرژی و همچنین رشد بهتر موها خواهد شد.

ویتامین A

رنگدانه های موجود در پاپریکا در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند و تحقیقات نشان داده است که مصرف یک قاشق چای خوری از آن ۳۷% ویتامین A مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند که مهمترین عملکرد آن حفاظت از بینایی است.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدانی قوی موجود در این ادویه است که برای سلامت عمومی و همچنین حفظ سلامت پوست و مو بسیار حائز اهمیت است. مصرف یک قاشق چای خوری پاپریکا ۵% از ویتامین E مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

ویتامین B6

B6 یکی از ویتامین های گروه ب است که در تولید هموگلوبین و بهبود خونرسانی به بدن و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نقش دارد. دریافت  مقدار کافی ویتامین B6 در جلوگیری از خستگی و بی حالی و افسردگی موثر است و این ویتامین با تحریک تولید ملاتونین می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. مصرف یک قاشق چای خوری پاپریکا ۴% ویتامین B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

ویتامین C

پاپریکا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است و می توان با مصرف مقدار کافی آن از ابتلا به بیماریهای فصلی و مزمن جلوگیری کرد.

تفاوت فلفل چیلی و پاپریکا

پاپریکا پودری از مجمموع انواع فلفل ها است که فلفل چیلی نیز در آن قرار دارد. اما فلفل چیلی خود به تنهایی نوعی فلفل تند است. پودر پاپریکا به دلیل اینکه از فلفل شیرین نیز تشکیل شده است، فلفل تندی نیست.

طرز نگهداری پودر پاپریکا

پودر پاپریکا را باید به مقدار کم نگه دارید نه به مقدار زیاد. می توان این پودر را در کابینت نگه داشت. حتما توجه کنید که درب ظرف آن به طور کامل بسته باشد. در جای مرطوب نگهداری نکنید.

رنگ پاپریکا در پفک

این رنگ یک رنگ خوراکی طبیعی است که از فلفل تهیه شده و رنگ نارنجی ایجاد می کند. از همین رو، از رنگ پاپریکا در پفک استفاده می شود. از آنجایی که این رنگ یک رنگ طبیعی است، عوارض جانبی نداشته و بهتر می تواند در تهیه مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

پودر پاپریکا در پیتزا

این پودر یکی از بهترین ادویه ها برای تهیه پیتزا به شمار می رود. تندی ملایم پودر پاپریکا سبب می شود پیتزای شما طعم دلپذیری داشته باشد. از همین رو بسیاری از رستوران ها در تولید پیتزای خود از پودر پاپریکا استفاده می کنند.

فرق پول بیبر با پاپریکا

پول بیبر نوعی فلفل است که در ترکیه و سوریه به عمل آمده و به فلفل حلب مشهور است. پول بیبر را به عنوان پرک فلفل قرمز یا فلفل قرمز گرانولی در ایران نیز می شناسند. از این فلفل برای تهیه بال کبابی، مرغ سوخاری و سوپ و سالاد استفاده می شود. پول بیبر کمی شبیه به فلفل دلمه است و طعم و عطر ملایم و خوشایندی دارد. پاپریکا، یک ادویه مجارستانی است. این فلفل همان فلفل دلمه خشک و پودر شده یا پرک است که گاهی با فلفل های دیگر نظیر چیلی مخلوط می شود.

بهترین فلفل برای پاپریکا

پاپریکا نوعی چاشنی است که از فلفل دلمه ای خشک و آسیاب شده تهیه می شود و در بیشتر اوقات از فلفل دلمه ای قرمز برای این کار استفاده می شود. حتی می توان آن را به صورت مخلوط با فلفل دلمه ای زرد نیز تهیه کرد به همین دلیل طعم تندی ندارد.

انواع مختلفی از پاپریکا در بازار موجود است که نوع معمولی آن طعم تندی ندارد و برای استفاده در انواع غذاها مناسب است. اما نوع مجارستانی آن تا حدودی طعم تندی دارد و به صورت ادویه مخلوط شده است. آخرین نوع پاپریکا نیز پاپریکای اسپانیایی است که این چاشنی را به وسیله دود درخت بلوط درست می کنند.

پودر پاپریکا

پودر پاپریکا یک چاشنی معطر به رنگ قرمز است که فاقد طعم تند و تیز است و می توان از آن برای ایجاد طعم در بسیاری از غذاها مانند گوشت و مرغ استفاده کرد. این ادویه را می توان از انواع فلفل ها به عنوان مثال فلفل قرمز، فلفل دلمه ای و فلفل های تند تهیه می کنند. پودر پاپریکا ادویه محبوب کشور مجارستان است زیرا حاوی کاروتنوئید است و خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند فواید سلامتی فراوانی برای بدن به ارمغان بیاورد و از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

خرید پاپریکا مایع

خرید پاپریکا مایع در واقع خرید همان فلفل قرمز تند است که طعم تندی کمتری نسبت به انواع معمولی این چاشنی دارد. اغلب به رنگ قرمز دیده می شود و قابلیت انحلال در روغن را نیز دارد و به راحتی می توان در آشپزی آن را به روغن اضافه کرد و دلیل آن نیز وجود پلی رسوبات در این ماده است.

در این چاشنی علاوه بر پلی رسوبات ماده ای وجود دارد که حاوی رنگدانه هایی است که قدرت رنگ دهی بالایی دارد و باعث تغییر رنگ غذا می شود این ماده اولئورزین است که در دمای بالا و محیط اسیدی نیز پایدار است.

پودر پاپریکا از کجا بخریم

پودر پاپریکا را می توان از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کرد. اما بهتر است در هنگام خرید این چاشنی به نوع فلفلی که از آن برای تولید این محصول استفاده شده است نیز دقت کنید زیرا می تواند در میزان تندی این پودر خوراکی تاثیر فراوانی داشته باشد. این ادویه به صورت بسته بندی و هم به صورت فله ای در عطاری ها موجود است. بهتر است بعد از خرید آن را در ظرف در بسته نگه دارید و اجازه ندهید با هوای محیط تماس داشته باشد زیرا عطر و طعم خود را به راحتی از دست می دهد.

فرق پاپریکا و فلفل قرمز

فرق پاپریکا و فلفل قرمز در نوع فلفل به کار رفته در این چاشنی ها است به این معنا که ادویه پاپریکا می تواند از انواع مختلفی از فلفل ها تهیه شود که فلفل دلمه ای یا چیلی نیز می تواند در این ادویه استفاده شود. استفاده از هریک از این فلفل ها و یا مخلوطی از همه این فلفل ها می تواند به پاپریکا طعم تند، شیرین یا ملایم ببخشد. همچنین می تواند بر روی رنگ این ادویه نیز تاثیر بگذارد. در مقابل پودر فلفل قرمز به طور خاص و تنها از فلفل قرمز تهیه شده است و در تولید آن از انواع دیگر فلفل ها نیز استفاده نمی شود.

انواع فلفل پاپریکا

فلفل پاپریکا در سه نوع موجود است. این فلفل با نام فلفل پاپریکا معمولی، مجارستانی و اسپانیایی در بین مردم رواج دارد. پاپریکای معمولی شیرین است و تندی ندارد. پاپریکای مجارستانی تندی بسیار ملایمی دارد و برای غذاهایی چون پیتزا و سوپ و سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. پاپریکای اسپانیایی بسیار تند است و برای غذاهایی که دودی می شوند و یا کبابی می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه پاپریکا مایع

پاپریکای مایع به نام سس پاپریکا هم شناخته می شود. برای تهیه سس پاپریکا می توانید به روش زیر عمل کنید:
فلفل دلمه‌ ای‌ را شسته و در اندازه‌ بزرگ برش بزنید، سپس آن ها را به کمی روغن زیتون آغشته کنید و روی حرارت مستقیم قرار دهید. وقتی پوست فلفل تیره و سیاه شد، فلفل‌ ها را به یک ظرف پلاستیکی در بسته یا یک کیسه فریزری انتقال داده و محکم تکان دهید. با این کار می‌ توانید به راحتی پوست فلفل‌ ها را جدا کنید. سپس آن ها را برش بزنید و با موادی مانند، پیاز، آبلیمو، روغن زیتون و سیر، داخل غذاساز بریزید و با هم ترکیب کنید، تا به حالت سس مانندی برسند.

 

خرید رنگ پاپریکا

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ پاپریکا از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ پاپریکا، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ پاپریکا را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ پاپریکا با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا