Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول لاغری اسلیم فول چیست؟ کاربرد و عوارض آن

قرص و کپسول لاغری اسلیم فول یک مکمل گیاهی است که دارای ترکیباتی مانند سرکه سیب و چای سبز است. این محصول باعث کاهش اشتها و کمک به افزایش چربی سوزی می شود و همچنین میل به مصرف شیرینی جات را کاهش می دهد. امروزه افزایش وزن و چاقی به یک معضل خیلی مهم تبدیل شده است که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است و همچنین افزایش وزن، ریسک ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با کاربرد، خواص، ترکیبات، مکانیسم اثر، تداخل دارویی، هشدارها و موارد منع مصرف و شرایط نگه داری این کپسول گیاهی بیشتر آشنا می کنیم.

در دیگر مقالات این نشریه شما می توانید با انواع داروها نظیر قرص و کپسول سلنداکر، قرص و کپسول آلپیک، قرص زلفت، پماد زاپلاپی، ویال خوراکی بایوتن و … بیشتر آشنا شوید و اطلاعات دارویی مفیدی را کسب کنید.

قرص و کپسول لاغری اسلیم فول چیست؟

امروزه سبک زندگی نادرست و تغذیه نا سالم سبب شده است که افراد زیادی دچار چاقی و اضافه وزن شوند و استفاده از رژیم های سفت و سخت و ورزش کردن کمی برای این افراد مشکل است. بنابراین استفاده از کپسول های کاهش وزن مناسب ترین گزینه برای لاغری و کاهش وزن است. اصلی ترین بخش لاغر شدن، چربی سوزی است که بستگی به افزایش متابولیسم بدن دارد به این معنا که هنگامی که بدن به استفاده از چربی ها احتیاج نداشته باشد از آن ها استفاده نمی کند، مصرف این کپسول باعث می شود که در زمان انجام فعالیت های روزانه سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و به دلیل ترکیبات موثر در آن سبب افزایش سوخت و ساز و مصرف چربی های زیادی در بدن می شود.

کاربرد و موارد مصرف قرص و کپسول لاغری اسلیم فول

کمک به افزایش سوخت و ساز بدن

افزایش شکستن قندها

کاهش میل به مصرف شیرینی جات

افزایش چربی سوزی

کمک به کاهش وزن و لاغری

حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی دارای اثرات ضد سرطانی

صد در صد طبیعی

دارای اثرات بیولوژیکی قوی

تضمین کننده تعادل شیمیایی مناسب برای پیشگیری از تجمع آب اضافی در بدن

کاهش درد های مفصلی و عضلانی

کاهش کلسترول خون

کمک به بهبود گوارش و هضم غذا

کمک به بهبود رنگ پوست

پیشگیری از پیری پوست

قرص و کپسول لاغری اسلیم فول چیست؟ کاربرد و عوارض آن
قرص و کپسول لاغری اسلیم فول چیست؟ کاربرد و عوارض آن

ترکیبات قرص و کپسول لاغری اسلیم فول

پودر چای سبز    ۱۰۰ میلی گرم

پودر سرکه سیب     ۲۵۰ میلی گرم

جلبک دریایی      ۵۰ میلی گرم

کروم غذایی

ویتامین B6       ۱۵ میلی گرم

کلسیم پیروات

که در زیر به بررسی مکانیسم اثر و توضیح ترکیبات آن می پردازیم.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از ترکیبات طبیعی مفید برای سلامتی انسان است که حاوی انواع فلاونوئیدها مانند گلیک اسید، کاتچین، کافئیک اسید و فرولیک اسید است. وقتی سیب تخمیر می شود تبدیل به سرکه می شود و تمام خواص غذایی خود را حفظ می کند و تنها قند آن تبدیل به اسید می شود که دارای پتاسیم، آهک، گوگرد، آهن، فلوئور، کلر، سدیم، منیزیم، سیلیسیم و غیره است.

یکی از ترکیبات مهم و اصلی در سرکه سیب اسید استیک با غلظت ۳ تا ۹ درصد است. سرکه سیب دارای فواید گوناگونی از جمله کاهش سطح قند خون، بهبود سوخت و ساز بدن، کاهش ذخیره چربی، کاهش کلسترول بد، متعادل سازی میزان قند خون، جذب بهتر کلسیم، درمان چاقی و سرکوب اشتها است. سرکه سیب همچنین دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است و پتاسیم موجود در آن موجب ایجاد تعادل شیمیایی مناسب برای پیشگیری از جمع شدن آب اضافی در بدن می شود.

چای سبز

این چای حاوی کافئین و ترکیبات فنولی است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و مانند کاتچین و فیتوکمیکال ها اثرات ضد سرطانی دارد. چای سبز موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و عاملی برای سوزاندن کالری بدن است و همچنین به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

جلبک دریایی

این گیاه به سلامت غده تیروئید بسیار کمک می کند که این کار را با تامین کردن ید مورد نیاز بدن انجام می دهد. یکی از عوامل افزایش وزن کم کاری تیروئید است که جلبک دریایی با تامین کردن ید به کاهش وزن کمک می کند. جلبک دریایی از عناصری تشکیل شده است که باعث افزایش توانایی بدن برای سوزاندن چربی در طول انجام دادن ورزش می شود و سبب بالا بردن استقامت و مقاومت بدن می شود، همچنین به سلول ها اجازه مصرف انرژی را می دهد.

کروم غذایی

کروم عنصری بسیار مهم و ضروری برای بدن است که در سوخت و ساز قندها نقش دارد و زمانی که در بدن این عنصر کمبود داشته باشد میل به خوردن شیرینی (شکر) افزایش پیدا می کند. برخی از محققین بر این باور هستند که کمبود کروم سبب ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ می شود و زمانی که این عنصر در بدن به اندازه باشد کاهش میل به شیرینی و مواد قندی را در پی خواهد داشت.

کلسیم پیروات

از مکمل های پر طرفدار کاهش وزن است که بدن به طور طبیعی قادر به تولید آن است. از نقش های آن در بدن می توان به شرکت در چرخه متابولیک چربی ها و افزایش انرژی بدن اشاره کرد. کلسیم پیروات باعث افزایش اکسیژن بیشتر در زمان انجام تمرینات هوازی نیز می شود. بر طبق تحقیقات انجام شده کلسیم پیروات تا ۳۷٪ باعث سرعت بخشیدن به فرآیند کاهش وزن می شود و تا ۴۸٪ باعث کاهش چربی می شود، همچنین کمک شایانی به کاهش ذخیره چربی می کند.

ویتامین B6

اصلی ترین نقش ویتامین B6 در بدن شرکت در سنتز هموگلوبین و ترشحات غدد آدرنالین است، آدرنالین هورمونی است که وقتی فرد دچار استرس می شود در بدنش ترشح می شود و سوخت و ساز را تنظیم می کند. این هورمون کار تبدیل گلیگوژن ذخیره شده به گلوگز را انجام می دهد که برای تنظیم سطح گلوگز خون لازم است. این ویتامین به همراه عنصر روی اثر موثری بر روی هضم غذا دارد و همچنین نقش مهمی در ساخت هورمون های تیروئیدی و متابولیسم بدن دارد.

هشدارها و موارد منع مصرف قرص و کپسول لاغری اسلیم فول

این محصول صرفا مکمل تغذیه ای است و برای درمان، پیشگیری و تشخیص بیماری نیست بنابراین از تجویز خودسرانه آن به دیگران جدا خوداری نمایید.

مصرف برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است.

در صورت داشتن حساسیت به هر یک از ترکیبات این محصول با احتیاط مصرف شود.

در صورت مصرف سایر داروها و مکمل ها قبل از مصرف این محصول پزشک خود را آگاه کنید.

اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از استفاده از این محصول حتما پزشک خود را آگاه کنید.

مصرف در خانم های باردار و خانم های شیرده ممنوع است.

تحت هیچ شرایطی بیشتر از مقدار توصیه شده در روز مصرف نشود.

این کپسول همانطور که گفته شد علاوه بر کاهش اشتها موجب چربی سوزی می شود برای همین به آب زیادی نیاز دارد.

در مدت دوره مصرف این محصول حتما حداقل ۲ لیتر آب در طول شبانه روز نوشیده شود بنابراین قبل از مصرف نهار و شام دو لیوان آب میل نمایید.

در صورتی که در طول شبانه روز ۲ لیتر آب میل نکنید در عملکرد چربی سوزی این محصول اختلال ایجاد می شود، عملکرد درستی انجام نمی دهد و موجب آسیب رسیدن به بدن می شود.

اگر بعد از مصرف این فرآورده دچار احساس ضعف شدید شدید کمی شیرینی یا قند می توانید میل نمایید و همچنین می توانید ۳ حبه قند به همراه اندکی نمک در یک لیوان حل کرده و مصرف نمایید.

در صورت داشتن وعده غذایی کم برای پیشگیری از کمبود ویتامین های لازم برای بدن از مولتی ویتامین ها استفاده نمایید.

اگر در هنگام استفاده از این محصول احساس ضعف دائمی دارید می توانید از قرص های مولتی ویتامین استفاده نمایید، اگر احساس ضعفتان ادامه دار باشد و یا شدید تر شود مصرف این کپسول را قطع کرده و حتما به پزشک مراجعه نمایید.

قرص و کپسول لاغری اسلیم فول چیست؟ کاربرد و عوارض آن
قرص و کپسول لاغری اسلیم فول چیست؟ کاربرد و عوارض آن

مقدار و نحوه مصرف قرص و کپسول لاغری اسلیم فول

طبق دستور پزشک یا طبق دستور زیر مصرف شود.

۲ عدد کپسول سه بار در روز همراه با غذا و مقدار آب کافی میل شود.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که باید صبحانه حتما میل شود و بهتر است در صبحانه چند تکه نان میل کنید و نان سنگک یا نان های سبوس دار(قهوه ای) بهترین گزینه هستند.

اگر در وقت نهار اشتهایی نداشته باشید وعده ناهار را حذف نکنید و حتما یک مقدار غذا میل کنید در غیر این صورت تا هنگام شب ممکن است دچار احساس ضعف شوید.

عوارض جانبی قرص و کپسول اسلیم فول

اگر طبق دوز توصیه شده مصرف شود هیچ گونه عوارض جانبی خاصی دیده نخواهد شد، فقط ممکن است در افرادی که به ترکیبات به کار رفته در آن و یا کافئین حساسیت داشته باشند سبب بروز واکنش های آلرژیک مثل تپش قلب، سرگیجه، اسهال، سوزش معده، کوتاه بودن تنفس و دیگر علائم شبیه به این ها شود که در صورت بروز این علائم از مصرف دارو خودداری شود.

تداخل دارویی قرص و کپسول لاغری اسلیم فول

تحت هیچ شرایطی از داروهای دیگر هم زمان با این کپسول استفاده نکنید به دلیل این که موجب تغییر اثرات یکدیگر می شوند و برای سلامتی بدن نیز خطرناک هستند.

از مصرف هم زمان دارو با داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید.

بیمارانی که دچار پر کاری تیروئید هستند از مصرف این فرآورده اجتناب نمایند.

مصرف هم زمان با داروهای ضد دیابت ممکن است موجب تشدید کاهش قند خون شود بنابراین بهتر است قند خون دائما چکاپ شود.

مصرف نا متعادل این فرآورده به همراه داروهای ادرار آور، دیگوکسین و انسولین ممکن است موجب کمبود پتاسیم شود.

به دلیل وجود چای سبز در ترکیبات این فرآورده، در صورت مصرف هم زمان آتورو استاتین، سایمتیدین، کلوزاپین، لیتیم، تئوفیلین، فلوواکسامین و داروهای با سمیت کبدی برای از بین بردن تداخلات دارویی احتمالی حتما با پزشک مشورت شود.

تداخل با داروهای گیاهی

در صورت مصرف هم زمان با فرآورده های گیاهی از جمله گیاهان با تاثیرات قلبی مثل خردل و خرزهره، گیاهان با تاثیرات ضد قند خون مانند شنبلیله، جنسینگ، سیر، زنجبیل، پسیلیوم و … ، گیاهان کاهنده پتاسیم خون مانند شیرین بیان و دم اسب برای پیشگیری از تداخل دارویی با مشورت پزشک مصرف شود.

به علت وجود چای سبز در ترکیبات این محصول بهتر است با فاصله با فرآورده های حاوی آهن، پروتئین سویا و شیر مصرف شود.

در صورتی که  به کافئین حساسیت داشته باشید حتما دارو زیر نظر پزشک مصرف شود.

در صورت داشتن کم خونی و یا استفاده از داروی Ievodopa  حتما با مشورت پزشک مصرف شود.

تا دو ساعت بعد از مصرف این کپسول از مصرف داروهای دیگر جدا خودداری نمایید.

شرایط نگه داری قرص و کپسول لاغری اسلیم فول

دارو در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگه داری شود.

این دارو دور از رطوبت و نور مستقیم آفتاب نگه داری شود.

دارو در جای خشک و خنک نگه داری شود.

این دارو دور از دسترس اطفال نگه داری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا