Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید

قرص و کپسول آلپیک یا آلفا لیپوئیک اسید یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و همچنین یک اسید چرب طبیعی محسوب می شود که درمیتوکندری سلول ها ساخته می شود. این ترکیب در انواع غذاهایی مانند اسفناج، مخمر، کلم بروکلی و مکمل ها یافت می شود و در برخی از اندام های بدن مانند کلیه و کبد نیز وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده این دارو بر روی درمان درد های عصبی ناشی از دیابت، بهبود زخم، کاهش وزن، کاهش میزان قند خون، آرتریت روماتوئید، بیماری آلزایمر، مشکلات عصبی قلب و … موثر است.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک در باره فواید، عوارض، تداخل دارویی، نحوه مصرف، مقدار مصرف آن بیشتر توضییح می دهیم. شما می توانید در سایر مقالات این سایت اطلاعاتی درباره داروهایی مثل قرص و کپسول لیور پاور، قطره خوراکی سیلیمان، پودر گلوکومان، قرص جینکوتیدی و قرص و کپسول لیور پاور بیابید.

قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید
قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید

اسید آلفا لیپوئیک چیست؟

مواد شیمیایی است که شباهت به ویتامین ها دارد که در سال ۱۹۳۰ میلادی برای اولین بار کشف شد و توجه دانشمندان را به خودش جلب کرد و به عنوان یک آنتی اکسیدان در  بدن نقش دارد و توانایی از بین بردن رادیکال های سمی آزاد شده در بدن را دارد. در مخمر، اسفناج، کلم بروکلی و اسفناج به طور طبیعی یافت می شود و در آزمایشگاها هم به عنوان ماده دارویی تولید می شود. اسید آلفا لیپوئیک برای بیماران دیابت و مشکلات عصبی ناشی از آن، بی حسی و درد در بازوها و پاها کاربرد دارد، در برخی از کشور ها از جمله آلمان مصرف آن در دوزهای بالاتر برای درمان علائم گفته شده نتیجه داده است.

نقش مهاری آلفالیپوئیک

آلفالیپوئیک با اجرا کردن نقش یک آنتی اکسیدان با مهار کردن فعل و انفعالات پراکسیدها که در عملکرد سلول ها اختلال ایجاد می کند نقش به سزایی دارد و همچنین با نابود کردن رادیکال های سمی آزاد شده در بدن تولید گلوتاتیون که وظیفه حل کردن مواد سمی به کبد را دارد افزایش می دهد. این اسید یک نوع اسید چربی است که در تولید انرژی در بدن نیز نقش دارد و به طور طبیعی در بدن تولید می شود و یک آنتی اکسیدان متابولیکی است.

اکثر آنتی اکسیدان ها در یا محلول در آب یا محلول در چربی هستند این اسید هم در آب و هم در چربی محلول است و این ویژگی بارز به آن کمک می کند قدرت جذب بالایی داشته باشد و به غشای سلولی انتقال پیدا کند و برای همین با رادیکال های آزاد درون سلول و بیرون سلول به راحتی می تواند مقابله کند و این ویژگی فقط مخصوص اسید لیپوئیک است.

درمان اختلال

فرم طبیعی ALA در مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت و مواد گیاهی مانند اسفناج، کلم بروکلی و گوجه فرنگی به مقدار اندکی وجود دارد و مقدار اندکی از آن در بدن تولید می شود که خیلی آسان در جریان خون جذب می شود و از دیواره مغزی- نخاعی عبور کند و اکثر در غذا از آنزیم های شامل لیپوآمید اتصال شده به آمینو اسید لیزین، بیشتر آلفالیپوئیک اسید تولید می شود. از آن برای درمان اختلالات مربوط به چشم مانند آسیب شبکیه چشم، آب مروارید، آب سیاه، عوارض چشمی و بیماری ویلسون استفاده می شود.

موارد مصرف قرص و کپسول آلپیک

جلوگیری از پیری زود رس و کاهش چین و چروک پوست

کاهش قند خون در بیماران دیابتی، کاهش مشکلات پس ار جراحی بای پس قلبکاهش درد مفاصل، کاهش درد های عصبی

کاهش وزن، کاهش بی خوابی

بهبود زخم ها و کاهش عوارض ناشی از آفتاب سوختگی

جلوگیری از سکته

محافظت از کبد

پیشگیری از سرطان

نقش قرص و کپسول آلپیک در جراحی بای پس عروق

بر طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف مکمل های حاوی اسید آلفا لیپوئیک، منیزیم، اسید های چرب امگا ۳ و سلنیوم از ۲ ماه قبل از جراحی و یک ماه بعد از جراحی مشکلات ناشی از جراحی را کاهش می دهد.

نقش قرص و کپسول آلپیک در چربی سوزی

هرچند که مطالعات تکمیلی در مورد اثر این اسید در چربی سوزی تایید نشده است ولی باعث کاهش وزن در افراد با دیافت نوع ۲ می شود زیرا با انجام آزمایش بر روی ۶۰ فرد دیابتی که این دارو را دریافت کردند باعث بهبود اثرات قرص ضد دیابت متفورمین شده است و همچنین مصرف ۶۰۰ میلی گرم روزانه برای ۲۰ هفته، باعث کاهش میزان BMI و سطوح تری گلیسیریدی می شود. در کاهش اشتها نیز تاثیر گذار بوده است.

قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید
قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید

نقش قرص و کپسول آلپیک در تحریک رشد عضله

این اسید می تواند به بافت عضله کمک کند که گلیکوژن بیشتری برداشت کند و باعث افزایش تولید انرژی شود. گلیگوژی پلی ساکاریدی است که در طی فرایند هیدرولیز باعث تشکیل گلوگز می شود و در سلول ذخیره می شود. سوخت و ساز یا متابولیسم گلیکوژن باعث افزایش حجم سلول های عضلانی می شود که در این حالت عضلات سفت و قوی می شود و بر طبق تحقیقات انجام شده افزایش گلیگوژن بر روی انتقال مواد مغذی برای تهیه سوخت عضله تاثیر گذار است.

نقش آلفا لیپوئئیک اسید در کاهش درد های عصبی دیابتی

مصرف آن برای مدت ۱ ماه در کاهش علائمی مانند سوزش، درد، بی حسی در پاها و بازوها را در افراد دیابتی شود و در طول مدت ۳ تا ۵ هفته دوره درمان طول می کشد.

نقش آلفا لیپوئیک بر روی دیابت

اگر تا ۱ ماه به صورت وریدی بیماران دیابتی آن را دریافت کنند سطح قند خون کاهش می کند.

نقش قرص و کپسول آلپیک در بهبود شرایط حساسیت به انسولین

وظیفه انسولین در بدن فرستادن پیام برای برداشت گلوکوز است عوامل مختلفی وجود دارد که باعث مقاومت بدن به انسولین شودند از جمله تغذیه پر کربوهیدرات، فاکتورهای ژنتیکی و .. است. وقتی عمل مقاومت به انسولین اتفاق بیفتد بدن مقداربیشتری از این هورمون را تولید می کند در این زمان سطح قند خون افزایش پیدا می کند که عواملی مانند قند خون، اشتها، خستگی و فشار خون افزایش پیدا می کند.

افرادی که تمرینات بدن سازی می کنند حالت مقاومت به انسولین که در پی آن تضعیف در عملکرد و ممانعت از برداشت مواد مغذی برای رشد سلول های اسکلتی می باشد را احساس کرده اند. بر طبق تحقیقات انجام شده استفاده از مکمل ALA باعث تقویت حساسیت به این هورمون پیام رسان شده  ودر نتیجه بر روی رشد و عملکرد عضله ها تاثیر گذا بوده است.

نقش قرص و کپسول آلپیک در فرایند یاد گیری و از دست دادن حافظه

داشتن یک رژیم غذایی شامل مواد مغذی به تقویت حافظه کمک می کند به عقیده برخی از متخصصان استفاده از مکمل های آلفا لیپوئیک اسید برای جلوگیری از آسیب های عصبی، از دست دادن حافظه، آسیب های مغزی  تغییر عملکرد شناختی به دلیا خاصیت آنتی اکسیدانی آن بسیار موثر است. ALA  از موانع خونی –مغزی عبور کرده و به مغز می رسد، از سکته مغزی، مشکلات مغزی مانند آلزایمر در افراد با سن بالا جلوگیری می کند.

عملکرد قرص و کپسول آلپیک

وظیفه دیگر این اسید در بدن از آسیب های سلولی جلوگیری می کند و سطح ویتامین های مانند ویتامین E و C را حفظ می کند و همچنین عملکرد در افراد دیابتی انتقال پیام توسط سلول های عصبی را بهبود می بخشد. به عنوان یک آنتی اکسیدان موجب محافظت از مغز در برابر آسیب ها شود و همچنین در درمان برخی از بیماری های کبد تاثیر گذار باشد.

عوارض جانبی قرص و کپسول آلپیک

درورت مشاهده علایم زیر به پزشک مراجعه شود.

تنفس سخت

کهیر

تورم صورت، لب ها، زبان و گلو

تاکنون عوارض جانبی از آن بروز پیدا نکرده است و احتمال می رود که بی خطر باشد. در صورت استفاده از آن این علائم را مشاهده کردید مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کرده. قند خون پایین، سردرد، ضعف، کجخقلی، سرگیجه، سرعت بالای ضربان قلب، احساس تلاطم و گرسنگی

سرگیجه و حالت غش

و عوارض جانبی شایع

حالت تهوع

بثورات پوستی

قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید
قرص و کپسول آلپیک (Alpic) برای چه است؟ قیمت و خرید

نحوه مصرف و نگه داری قرص و کپسول آلپیک

حتما دستورات پزشک را در استفاده از مکمل های غذایی و گیاهی رعایت شود. در صورت استفاده از آن پیشرفتی حاصل نشد یا حتی بد تر شد به پزشک مراجعه شود. از اشکال دیگر این قرص استفاده نشود که خطرناک است، مصرف آن همراه مکمل های گیاهی که قند خون را کاهش می دهند مانند صمغ گوار، جیسینگ آسیایی، جیسینگ سیبری، بارهنگ، سیر و گیاه پنجه شیطان خوداری شود.

دارو در دمای اتاق و دور از گرما و رطوبت نگه داری شود.

دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

هرگز داروهای خود را با دیگران به اشتراک نگذارید و فقط برای علائم تجویز شده استفاده کنید.

در دوران بارداری و شیر دهی با احتیاط مصرف شود.

الکل باعث کمبود ویتامین تیامین یا ویتامین B1 در بدن شود. اگر بدن دارای کمبود تیامین باشد برای سلامتی بدن مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اگر هم زمان با مصرف الکل از مکمل اسید آلفا لیپوئیک استفاده می کنید به یاد داشته باشید که حتما از مکمل تیامین استفاده کنید.

تداخلات دارویی قرص و کپسول آلپیک

به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این دارو با دکتر مشورت داشته باشید. داروهای که با این دارو تداخل دارویی دارند عبارت اند از:

انسولین و یا داروهای خوراکی دیابت

داروهایی که برای درمان کم کاری تیروئید مصرف می شود مانند لووتیرکسین

داروهای ضد سرطانی (شیمی درمانی)

برای افراد با بیماری های خاص

دو هفته قبل از عمل جراحی استفاده از آن قطع شود.

مقدار مصرف قرص و کپسول آلپیک

بهتر است در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز از این مکمل استفاده شود.

برای درمان دیابت نوع ۲ در روز ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم برای بهبود علائم مثل سوزش، درد و بی حسی در پاها و بازوها مصرف شود.

قیمت خرید قرص و کپسول آلپیک

در سایت ها و داروخانه های مختلف قیمت خرید قرص و کپسول آلپیک چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا