Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

ویال خوراکی بایوتن چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد؟

ویال خوراکی بایوتن یک مکمل عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بازسازی و جوانسازی پوست بدن و انرژی زا است. این مکمل حاوی رویال ژلی طبیعی، عسل و روغن جوانه گندم است که از کاربرد آن می توان به بهبود عملکرد ذهنی، افزایش تمرکز، افزایش میل جنسی و شادابی و طراوت پوست اشاره کرد. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با کاربرد، عوارض، ترکیبات، مکانیسم اثر، تداخل دارویی، نحوه ی مصرف و شرایط نگه داری این مکمل منحصر به فرد بیشتر آشنا می کنیم.

در دیگر مقالات این نشریه شما می تواند با انواع قرص ها، کپسول ها، شربت ها، مکمل ها و … نظیر قرص دابل بول، قرص اورامین اف، قرص و کپسول آلپیک، قرص و کپسول سلنداکر، کپسول نوتری لیور ساپورت، شربت برونسبان، پودر انترامیل دیابتی و … آشنا شوید و اطلاعات کافی در مورد آنها پیدا کنید.

ویال خوراکی بایوتن چیست؟

این فرآورده یکی از مکمل های تقویتی است که حاوی مواد اولیه گیاهی و پر خاصیت است. در ترکیبات آن عسل، روغن جوانه گندم، عصاره گرده گل و رویال ژلی به کار رفته است که هر کدام دارای فواید و خواص عالی هستند که به  بهبود عملکرد ذهنی، افزایش تمرکز، افزایش میل جنسی، افزایش سیستم ایمنی بدن و شادابی و طراوت پوست کمک شایانی می کنند. بایوتن مناسب برای افراد ورزشکار قبل از انجام تمرینات ورزشی، افراد سالمند، مادران شیرده و همه افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و همچنین برای افرادی که می خواهند پوستی سالم و شفافی داشته باشند.

کاربرد و خواص ویال خوراکی بایوتن

آنتی اکسیدان بسیار قوی

محافظت کننده DNA در برابر اثرات تخریب کننده اکسیدان ها

تنظیم فشار خون و فشار خون

کمک به درمان کم خونی

پیشگیری از پیری و باز سازی کننده پوست

افزایش تمرکز و میل جنسی

تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک به رفع ضعف و خستگی بدن

کمک به درمان بیماری های آلزایمر و MS

کاهش استرس، بد خلقی و خستگی های روزمره

مکمل تغذیه ای مناسب برای تامین نیازهای روزانه بدن

ویال خوراکی بایوتن چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد؟
ویال خوراکی بایوتن چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد؟

ترکیبات ویال خوراکی بایوتن

۳۰۰ میلی گرم رویال ژلی

۷۵۰ میلی گرم روغن جوانه گندم

۳۰۰۰ میلی گرم گرده گل (پولن)

۵۰۰۰ میلی گرم عسل

مواد کمکی:

کنسانتره آب پرتقال (با بریکس ۶۰)

متیل پارابن

آب خالص

در زیر به توضیح مکانیسم اثر هر یک از ترکیبات زیر می پردازیم.

عسل

عسل یکی از پرخاصیت ترین مواد غذایی محسوب می شود که به دلیل داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم دارای اهمیت فرآوانی است. عسل حاوی انواع مختلفی از ویتامین های گروه B، ویتامین C، مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین دارای انواع پروتئین ها، اسیدهای آمینه، اسید های آلی مانند اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و آنزیم هایی مانند گلوگز اکسیداز، دیاستاز، اینورتاز، فسفاتاز، کاتالاز، و پراکسیدازو بوی خوشبو است. عسل دارای کاربرد های گوناگونی از جمله درمان سرفه، درمان زخم ها، تقویت حافظه، از بین بردن باکترهای مقاوم در مقابل آنتی بیوتیک ها، بهبود درماتیت صبوره و شوره سر است. این ماده غذایی دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد التهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تقویت کنندگی قلب و عروق است.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم لبریز از ترکیبات فعال زیستی مانند فیتواسترول، توکوفرول ها، کاروتنوئیدها و اسید های چرب امگا ۳ است وهمچنین دارای ویتامین E، D، A و خاصیت آنتی اکسیدانی است که می تواند از فعالیت رادیکال های آزاد ممانعت کند. این روغن دارای کاربرد های مختلفی مانند کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از سلامت قلب و عروق، کمک به کنترل سطح کلسترول خون، پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید، کمک به سلامت پوست، مبارزه با پیری و بهبود سیستم عصبی است.

عصاره گرده گل

گرده گل حاوی بیشتر از ۲۵۰ ماده فعال و سرشار از مواد مغذی، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و لیپیدها است و همچنین حاوی انواع آنتی اکسیدان هایی نظیر فلانوئید ها، کاروتنوئیدها، کامپفرول، کوئرستین و گلوتاتیون است که دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی هستند که  ممانعت می کند از رشد و گسترش تومورها در بدن و از دیگر نقش ها آن می توان به کاهش کلسترول بد خون، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، بهبود تغییرات خلق و خوی، بهبود اختلالات خواب و کاهش ریسک ابتلا به سرطان های سینه، رحم و کلسترول اشاره کرد.

رویال ژلی موجود در ویال خوراکی بایوتن

ژل رویال مایعی غلیظ، شیری رنگ و سرشار از مواد مغذی که از ترشحات زنبور عسل به وسیله غدد Hypopharygeal و Manadibular که در قسمت سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود که  به عنوان غذای مغذی برای ملکه مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل حالت چسباکی دارد که دارای بوی خاصی که در هنگام حل شدن کمی کف تولید می کند و دارای PH اسیدی است. این ماده از زمان های قدیم به عنوان اکسیر جوانی شناخته می شده و در بهبود زیبایی پوست بسیار موثر است. ژل رویال حاوی ترکیباتی مانند آب، کلاژن، کربوهیدرات، اسید های آمینه ضرروری (۱۰ نوع از آن)، پروتئین (قسمت های عمده آن آلبومین و گلبولین است)، استیل کولین، مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، فسفر و سیلیسیوم، ایدهای غیر اشباع مانند ۱-هیدروکسی۲ – دکنوئیک اسید و ویتامین های گروه B1، B2، B3، B5، B6، B7، B8، B9،  B12، A، C و E است.

کاربردهای مصرف رویال ژلی

بهبود آلرژی

بهبود تصلب شریان ( گرفتگی عروق خونی)

دیابت

کاهش علائم خستگی

کلسترول بالا

التهاب

سندروم پیش از قاعدگی

افزایش سطح انرژی

افزایش سیستم ایمنی

کمک به سلامت کبد

رویال ژلی و کنترل دیابت

رویال ژلی توانایی تنظیم سطح قند خون را دارد، بر طبق آزمایشات انجام شده نشان داده شده است که مصرف این ماده تنظیم قند خون و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی موثر بوده است.

رویال ژلی و کنترل کلسترول بالا

بر اساس مطالعاتی که بر روی خانم های یائسه در سال ۲۰۱۶ انجام شد این نتایج بدست آمد.

افزایش قابل توجه سطح کلسترول خوب HDL

کاهش سطح کلسترول بد LDL

رویال ژلی و میکروب کشی

رویال ژلی حاوی پروتئینی قوی میکروب کشی به نام Riyalisin موجود است که دارای اثرات قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد و همچنین به سبب داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع ضد باکتریهای استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا تیفی (عامل حصبه) عمل می کند. این ماده در درمان و بهبود عفونت های ویروسی مجاری تنفسی تاثیر گذار است.

رویال ژلی و پیشگیری از آلزایمر

بر طبق تحقیقات انجام شده درهر گرم ژل رویال یک میلی گرم استیل کولین موجود است و  وجود این ماده در بدن برای انتقال پیام های عصبی لازم و ضروری است و نقش تاثیر گذاری در درمان و پیشگیری از آلزایمر، رعشه و فراموشی دارد و موجب افزایش فعالیت های فکری می شود.

رویال ژلی و کمک به شادابی پوست و ضد پیری

ترکیباتی مانند لاژن، تیامین، لسیتین و ویتامین های A، D، C، E موجود در این ماده فایدهای زیادی برای پوست دارند. کلاژن سبب اتصال بافت به همدیگر می شود و ممانعت می کند از چروک شدن پوست و همچنین موجب افزایش طول عمر سلول ها می شود. ژل رویال دارای خاصیت ضد التهابی است که در روند بهبود زخم ها بسیار تاثیر گذار است.

رویال ژلی و خاصیت ضد سرطانی

HAD10 موجود در ترکیبات این ماده دارای خاصیت ضد سرطانی است و همچنین به سبب دارا بودن خاصیت ضد فعالیت استروژنی از رشد سلول های سرطانی ممانعت کرده و سلول های ایمنی را وادار به تولید مواد و عوامل ضد تومور در بدن می کند. بر طبق آزمایشات انجام شده این ماده بر روی بهبود بیماران سرطانی پس از پرتو درمانی و شیمی درمانی موثر بوده است و همچنین سرعت تولید گلبول های سفید را افزایش می دهد.

رویال ژلی و سندروم پیش از قاعدگی

بر طبق تحقیقات انجام شده این ماده بر روی درد های پیش از قاعدگی تاثیر مثبتی داشته است و موجب کاهش دردهای قاعدگی می شود.

رویال ژلی و پیشگیری از تصلب شرائین

بر اثر افزایش سن و افزایش کلسترول خون در بدن سرخ رگ های قلب سخت می شوند، HAD10   موجود در ترکیبات این ماده  موجب کاهش ذخیره کلسترول در دیوار سرخرگ و در نتیجه سبب کاهش فشار خون می شود و جلوگیری می کند از تصلب شرائین.

رویال ژلی و تقویت سیستم ایمنی بدن

این ژل موجب افزایش تولید گلبول های سفید خون می شود که در نتیجه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود بنابراین با مصرف آن می تواند از ابتلا به بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرما خوردگی می توان پیشگیری کرد.

رویال ژلی و کمک به درمان ناباروری

بر طبق تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که تزریق محلول حاوی رویال ژلی در درون واژن به مدت ۲ هفته سبب می شود که زوج هایی که دچار نارباروری به دلیل نقص تحرک اسپرم هستند شانس بارداری در آنها افزایش پیدا می کند.

دستور و نحوه مصرف ویال خوراکی بایوتن

افراد بالای ۱۵ سال روزانه ۱ تا ۳ عدد آمپول

آمپول را از محل مشخص شده شکسته و محتویات آن را مصرف نمایید.

ویال خوراکی بایوتن چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد؟
ویال خوراکی بایوتن چیست و چه کاربرد و عوارضی دارد؟

هشدارها و موارد منع مصرف ویال خوراکی بایوتن

قبل از مصرف مقدار و نحوه ی مصرف را با دقت مطالعه نمایید.

این فرآورده صرفا مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، درما و پیشگیری از بیماری کاربرد ندارد.

در صورت استفاده از هر گونه داروی دیگر قبل از مصرف آن به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت داشتن حساسیت به هر یک از ترکیبات این فرآورده به پزشک خود اطلاع دهید.

افراد مبتلا به بیماری آسم در صورت بروز علائم حساسیت مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت نمایند.

توسط کودکان، زنان باردار و زنان شیرده با احتیاط مصرف شود.

در افراد با سابقه حساسیت و آلرژی با احتیاط مصرف شود.

در افراد مبتلا به التهابات پوستی (درماتیت) با احتیاط مصرف شود.

رویال ژلی ممکن است باعث کاهش فشار خون شود بنابراین در افراد با فشار خون پایین ممکن است باعث افت شدید فشار خون شود پس مصرف این فرآورده در این افراد باید با احتیاط باشد.

مصرف رویال ژلی با وارفارین ممکن است غلظت خونی وارفارین را افزایش دهد و ریسک خونریزی افزایش پیدا کند بنابراین در این افراد با احتیاط مصرف شود.

ژل رویال و گرده گل ممکن است سبب ایجاد واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی  تا مشکلات تنفسی شوند. در صورت بروز این علائم مصرف آن را قطع کرده و با پزشک مشورت نمایید.

مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک  ویا دارو ساز خود افزایش ندهید.

غیر قابل تزریق است.

تداخل دارویی و عوارض ویال خوراکی بایوتن

تا کنون هیچ عارضه جانبی خاصی از مصرف ویال یا آمپول خوراکی بایوتن گزرش نشده است.

شرایط نگه داری ویال خوراکی بایوتن

دارو در جای خشک و خنک نگه داری شود.

این دارو باید دور از نور مستقیم آفتاب نگه داری شود.

دارو دور از رطوبت و در دمای اتاق نگه داری شود.

این دارو را دور از دسترس اطفال نگه داری کنید.

دارو در داخل جعبه نگه داری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا