Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن

کپسول نوتری لیور ساپورت  محصول شرکت Nutri Century کانادا است که یکی از مکمل های موثر برای حفظ سلامتی کبد است که تهیه شده از گیاه خار مریم است. خارمریم یکی از پر کاربرد ترین گیاهان دارویی است که در گذشته برای درمان بیماری های کبدی مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه نیز یکی از ارکان اصلی مکمل های گیاهی است. از اثرات موثر این فراورده می توان به درمان مسمومیت های کبدی، بازسازی سلول های کبدی در بیماران هیاتیتی، درمان بیماری سیروز کبدی و همچنین محافظت از سلول های کبدی در برابر رادیکال های آزاد اشاره کرد. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با گیاه خار مریم، ترکیبات، مکانیسم اثر، نحوه مصرف و شرایط نگه داری این مکمل بیشتر آشنا می کنیم. در مقالات دیگر این سایت می توانید درباره سایر دارو ها از جمله قرص و کپسول سلدانکر، قرص و کپسول آلپیک، قرص نروزان، قرص و کپسول لیور فید نیو مطالعه کنیم.

کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن
کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن

گیاه خار مریم

خار مریم یا مارتیغال جزء گیاهان گل دار است که زیستگاه آن در جنوب شرقی انگلستان، ایرلند، آمریکا، استرالیا و نیوزلند است. این گیاه دارای گل های به رنگ بنفش یا قرمز با برگ های به رنگ زرد که دارای رگه های سفید است. خار مریم دارای مواد فعالی است که مهم ترین آن سیلیمارین است که خواص درمانی بسیار فراوانی از جمله آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و در درمان انواع بیماری هایی از جمله بیماری سرطان، بیماری های کبدی، سیروز کبدی، درمان اختلالات کیسه صفرا، کاهش وزن و افزایش شیر مورد استفاده قرار می گیرد.خار مریم کاربردهای بسیاری دارد که عبارتند از:

محافظت از سلامتی کبد

پیشگیری از بیماری های کبدی

تقویت سیستم ایمنی بدن

کاهش ابتلا به سرطان

تنظیم قند خون

درمان کلیه و کیسه صفرا

شفافیت و زیبایی پوست

کاهش وزن

جلوگیری از دیابت

بهبود سلامت قلب

تنظیم کلسترول

ضد سرطان

بهبود سلامت استخوان

ضد قارچ

کند شدن روند و شروع آلزایمر

افزایش باروری

سلامت پروستات

کمک به بهبود زخم ها

درمان سوزن معده

کاهش التهاب

خواص خار مریم برای کبد

محافظت از کبد و سلامت ان از مهم ترین خواص درمانی خار مریم است. خار مریم حاوی فلانوئیدی به نام سیلی مارین است که سبب سم زدایی کبد می شود و به عنوان محافظ کننده کبد در برابر سمیت است. از گیاه خار مریم برای التیام بخشیدن آسیب های کبدی مانند سیروز کبدی استفاده می شود همچنین این گیاه در پیشگیری و جلوگیری از اختلالات کبدی مانند کبد چرب، هپاتیت، یرقان و حتی سرطان کبد موثر است. گیاه خار مریم نقش محافظت کننده کبد در برابر سمومی مانند آماتوکسین را دارد و می تواند از التهاب و تخریب کبد ممانعت کند.

کبد

کبد از مهم ترین عضو حیاتی بدن است در زیر قفسه سینه و در سمت راست شکم قرار دارد. نقش های بسیار مهم و حیاتی بر عهده کبد است که می توان به مواری مانند کمک به سوخت و ساز بدن، هضم و گوارش و پاک کردن بدن از انواع سموم یعنی سم زدایی بدن اشاره کرد. بیماری کبدی ممکن از ارثی باشد و یا در اثر عوامل محیطی ایجاد شود که اگر به موقع درمان نشود می تواند منجر به سیروز کبدی و از بین رفتن آن شود که مرگ انسان را به دنبال دارد. علائم مربوط به بیماری های کبدی عبارتند از زرد شدن پوست و چشم، درد شکم، تورم در قسمت های مختلف پا، خارش پوست، تیره شدن رنگ ادرار، مدفوع خونی یا سیاه، کبود شدن بی دلیل بدن، از دست دادن اشتها، تهوع و استفراغ

تولید صفرا یکی از وظایف کبد است. صفرا مایعی است که متشکل از مواد شیمیایی، اسیدهای صفراوی، آب و سایر مواد است و توسط کلسترول ذخیره شده در کبد ساخته می شود، محل ذخیره صفرا، کیسه صفرا است و زمانی که غذا وارد دوازده می شود هم زمان به آنجا ترشح می شود و به هضم غذا کمک می کند. کبد تنها عضوی از بدن است که توانایی جایگزین کردن سلول های آسیب دیده اش را دارد ولی اگر سلول های آسیب دیده خیلی بیشتر باشد دیگر قادر به این کار نخواهد شد و در انجام وظایفش اختلال ایجاد می شود

کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن
کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن

وظایف کبد در بدن عبارتند از:

تولید صفرای مورد نیاز برای هضم غذاها به ویژه چربی ها

تولید انرژی از طریق ذخیره کردن گلوگز یا قند اضافی به شکل گلیکوژن و دوباره تندیل گلیکوژن به گلوکز

فاکتورهای انعقاد خون

واحد سازنده پرتئین ها اسیدهای آمینه است از وظایف مهم کبد در بدن تولید اسیدهای آمینه که نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها دارد است.

تولید کلسترول و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز برای حمل چربی ها

سوخت و ساز دارو

پردازش و ذخیره آهن برای ساخت گلبول های قرمز

علل و  بیماری های کبدی

مصرف بی رویه الکل

بیماری های کبد ناشی از مصرف داروها

ژنتیک

اختلال سیستم ایمنی بدن

عفونت

تجمع چربی در کبد

سیروز کبدی

هپاتیت

بیماری کبد چرب الکلی و غیر الکلی

کاربرد و ویژگی کپسول نوتری لیور ساپورت

درمان مسمومیت کبدی

کمک به درمان سیروز کبدی

درمان هپاتیت

کمک به درمان اختلالات کیسه صفرا

محافظت از سلول های کبدی در برابر رادیکال های آزاد

بازسازی سلول های کبدی در بیماران مبتلا به هپاتیت

کاهش اثر مواد سمی

سم زدایی اتانول

پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف الکل و دارو

سرطان کبد

کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن
کپسول نوتری لیور ساپورت Liver Support و موارد مصرف آن

ترکیبات کپسول نوتری لیور ساپورت

این کپسول حاوی گیاه خار مریم است. میوه خار مریم شامل ماده ای به نام سیلی مارین است که ترکیبی از فلانوئید ها است که حاصل استخراج عصاره الکلی میوه های خشک شده است. مجموعه فلاونولینگان ها را سیلی مارین می نامند که شامل سیلی بین A، سیلی بین B ، ایزو سیلی بین A، ایزو سیلی بین B ، سیلی کریستین و سیلی دیانین است.

مکانسیم اثر کپسول نوتری لیور ساپورت

سیلی مارین موجود در این فراورده موجب افزایش فعالیت آنزیم RNA پلی مراز در هسته سلولی می شود که این امر باعث می شود سنتز پروتئین های ریبوزومال تحریک شود و در نتیجه قدرت نو سازی سلول های کبدی افزایش پیدا می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی خیلی قوی دارد که توانایی از بین بردن رادیکال های آزاد را دارد و همچنین سبب مهار واکنش های التهابی با استفاده از مهار تشکیل لوکوترین ها می شود. سیلی مارین در درمان هپاتیت حاد و هپاتیت مزمن تاثیر گذار است، سیلی بین و سیلی مارین نقش محافظت کننده سلول های کبدی در برابر استرس های اکسیداتیو دارند و کار مهار فرآیندهای التهابی که به وسیله رادیکال های آزاد و سیتوکین های ثانویه را تحریک می کنند را برعهده دارد.

نحوه مصرف کپسول نوتری لیور ساپورت

روزانه دو بار ودر هر بار یک عدد همراه با غذا مصرف شود یا طبق دستور پزشک معالج خود مصرف شود.

شرایط نگه داری از کپسول نوتری لیور ساپورت

در جای خشک و خنک

دور از نور و رطوبت

در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد نگه داری شود.

دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

موارد منع مصرف کپسول نوتری لیور ساپورت

زنان باردار: اطلاعات دقیقی در مورد ایمنی این دارو در زنان باردار وجود ندارد بنابراین توصیه می شود زنان باردار از آن استفاده نکنند.

افرادی که به گیاه خار مریم حساسیت یا آلرژیک دارند: افرادی که به گیاهان خانواده کاسنی حساسیت دارند خار مریم سبب ایجاد یک واکنش آلرژیک شود.

افراد مبتلا به دیابت: گیاه خار مریم باعث کاهش قند خون می شود و افراد دیابتی در معرض خطر کاهش شدید قند خون هستند.

افرادی که دارای شرایط خاصی هستند: خار مریم ممکن است دارای اثرات استروژنی باشد که در بیمارانی که به تغییرات هورمونی حساس هستند از جمله برخی از انواع سرطان مانند سرطان سینه سبب شدیدتر شدن این بیماری ها شود.

موارد هشدار مصرف کپسول نوتری لیور ساپورت

در صورت مصرف آن علائم بدتر یا شدید تر شد حتما با پزشک مشورت شود.

اگر دچار بیماری کبدی هستید قبل از مصرف آن حتما با پزشک مشورت شود

روش استفاده کپسول نوتری لیور ساپورت

این قرص را می توانید طبق نسخه و دستور پزشک روزی دو مرتبه و در هر نوبت یک قرص را همراه با غذا میل کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا