Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟

چندین عمل حیاتی و مهم بدن مانند سم زدایی مواد زائد، هضم و متابولیسم بر عهده کبد است. هر نوع آسیب باعث تغییراتی در سلول های کبدی می شود و عملکرد آن را با مشکل مواجه می کنند، در انواع مسمومیت های کبدی رادیکال های آزاد نقش دارند، سلیمارین وسیلیبین که در قرص و کپسول لیور فید نیو موجود می باشد اثر ضد اکسیدانی بسیار قوی داشته که نقش محافظتی در برابر مسمومیت کبد دارد همچنین به عنوان محافظت کننده در برابر مسمومیت هپاتیت حادو سیروز کبدی نیز دارد. این کپسول حاوی ۳۰۰ میلی گرم عصاره خشک میوه گیاه خار مریم است.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با گیاه خار مریم، فواید، عوارض، تداخل دارویی، شرایط نگه داری و مقدار مصرف آن بیشتر آشنا می کنیم. همچنین می توانید در مقالات دیگر این سایت درباره داروهای مختلفی از جمله قطره خوراکی سیلیمان، پودر گلوکومان، قرص آلپیک، قرص جینکوتیدی و قرص و کپسول لیور پاور مطالعه کنید.

کبد و بیماری های مربوط به آن

یکی از مهم ترین اندام های درونی بدن کبد است که در زیر قفسه سینه سمت راست شکم واقع شده است و هضم غذا، دفع مواد زاید و سمی از جمله وظایف آن در بدن است. بیماری های کبدی یک نوع بیماری ارثی و ژنتیکی می تواند باشد یعنی فرد با آن متولد شده باشد ولی عواملی مانند چاقی، مصرف الکل و ویروس از عواملی هستند که بر روی بیماری های کبد تاثیر گذار هستند. در زمان تشخیص زود هنگام بیماری می توان آن را درمان کرد اما اگر دیر اقدام شود وضع وخیم تر شده و کبد زخم یا موجب سیروز کبدی می شود که در این حالت کبد از بین می رود و موجب مرگ بیمار می شود.

قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟
قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟

وظیفه و کار کبد

کبد یکی از اندام های مهم و ضروری بدن است که در حدود ۵۰۰ وظیفه مهم و حیاتی را در بدن دارد که در زیر به آنها می پردازیم.

تولید آلبومین

آلبومین یک نوع پروتئینی است که از نفوذ مایعاتی که در جریان خون وجود دارند به بافت های اطراف بدن ممانعت می کند و همچنین کار جابجایی هورمون ها، ویتامین ها و آنزیم های کل بدن را دارد.

تولید صفرا

یک نوع ماده حیاتی که کار گوارش و جذب چربی ها در روده کوچک را برعهده دارد.

تصفیه خون

کار دفع مواد سمی و فراورده های جانبی و سایر مواد مضر را برعهده دارد که وقتی همه جریان خون  از شکم و رودها خارج می شود از کبد عبور می شود و از این طریق این کار را انجام می دهد.

تنظیم انعقاد خون

ویتامین K کار انعقاد ون را انجام می دهد و با کمک مایع صفرایی که توسط کبد تولید می شود جذب می شود.

مقاومت در برابر عفونت ها

از طریق فرایند تصفیه و فیلترینگ کار دفع باکتری ها از جریان خون را انجام می دهد.

ذخیره سازی ویتامین ها و مواد معدنی

کار ذخیره سازی ویتامین A،D ،E ،K ،B12 ، آهن و مس بر عهده کبد است.

 عوامل موثر در بروز انواع بیماری های کبد

هپاتیت C، B، مصرف بیش از حد الکل، سیروز کبدی، هموکروماتوز و سو تغذیه از شایع ترین عوامل نارسایی مزمن کبدی است. مصرف بیش از اندازه استامینوفن، مصرف قارچ های سمی و وحشی، هپاتیت B، A، C و همچنین واکنش به برخی از داروها می تواند دلیل نارسایی حاد کبدی و از کار افتادن کبد شوند.

قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟
قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟

عوامل خطر انواع بیماری های کبد

مصرف بی رویه الکل

چاقی

دیابت نوع ۲

تزریق مواد با سرنگ مشترک و آلوده

تتو یا پیرسینگ بدن

تماس با خون یا مایعات آلوده بدن

رابطه جنسی پر خطر

تماس با مواد شیمیایی یا سمی

سابقه خانوادگی بیماری کبد

علت بیماری های کبد

عفونت

ژنتیک

ناهنجاری سیستم ایمنی

تومور و غدد سرطانی

انواع بیماری های کبد

بیماری کبد چرب, بیماری کبد چرب الکلی

کبد چرب غیر الکلی

بیماری کبد چرب بارداری

علائم و نشانه های بیماری های کبد

برخی از علائم و نشانه های بیماری عبارتند از:

درد و تورم شکمی

زرد شدن رنگ پوست و چشم ها

تورم در پا و قوزک پا

خارش پوست

مدفوع کم رنگ

ادرار تیره رنگ

خستگی مزمن

حالت تهوع و یا استفراغ

بی اشتهایی

کاهش وزن

مزه تلخ دهان در اول صبح

در صورت مشاهده هریک از این علائم به متخصص گوارش و کبد مراجعه شود.

ترکیبات موجود در قرص و کپسول لیور فید نیو

گیاه خار مریم یکی از گیاهان گلدار است که دارای گل هایی به رنگ قرمز مایل به بنفش است و دارای رگه های سفید است. این گیاه دارای مواد فعالی است که از مهم ترین این مواد سیلیمارین است که عصاره دانه های خار مریم را گرفته که از آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود از جمله بیماری هایی مانند درمان اختلالات کیسه صفرا، مراقبت از کبد، سرطان، کاهش وزن و افزایش شیر مادر است. این گیاه در ساختار این قرص استفاده شده است.

قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟
قرص و کپسول لیور فید نیو (Liver feed New) چیست؟

خواص خار مریم برای کبد

از مهم ترین خواص خار مریم نقش محافظتی از کبد و سلامت کبد است. این گیاه دارای فلانوئیدی به نام سیلی مارین است که کار سم زدایی از کبد را برعهده دارد و همچنین باعث بهبود آسیب های کبدی ناشی از سیروز کبدی می شود. خار مریم از بیماری هایی مانند یرقان، هپاتیت و حتی سرطان کبد ممانعت کند، و همچنین نقش محافظت کننده کبد در برابر سموم مثل آماتوکسین دارد و مصرف آن از التهاب و تخریب کبد پیشگیری می کند.

ویژگی های قرص و کپسول لیور فید نیو

این کپسول نقش محافظت کننده در برابر مسمومیت های کبدی و سیروز کبدی و هپاتیت را برعهده دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سم زدایی و پاکسازی کبد

رفع التهاب مزمن کبد

نقش محافظت کننده از کبد در مقابل عوامل بیماری زا

مزایای مصرف کپسول یا قرص لیور فید نیو

ماهیت طبیعتی انسان طوری است که باید فعالیت فیزیکی و تغذیه بسیار مناسبی داشته باشد، به دلیل سبک زندگی امرزی مردم و استفاده زیاد مردم از غذاهای پر چرب و مضر مانند انواع فست وفود ها  و همچنین سبک زندگی ماشینی و عدم تحرک باعث ایجاد انواع مختلف بیماری ها شده است از جمله این بیماری ها کبد چرب است که امروزه بسیار شایع شده است که از هر ۳ تا ۴ نفر یکی مبتلا است و در این بین ۱۵ درصد از این افراد ممکن است کبد خود را از دست بدهند برای همین از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می کنند. در مراحل اولیه این بیماری آسیب جدی به دن وارد نمی شود اما اگر دیگر درمان شود به دلیل تراکم بیش از اندازه بافت های چربی در کبد زخم یا التهاب ایجاد می شود که خیلی آسیب جدی به آن وارد می شود.

خار مریم و خواصش

خار مریم یکی از مهمترین گیاهان دارویی موثر در بیماری کبد است که تحقیفات نیز این نتیجه گیری را به اثبات رسانده است. گیاه خار مریم دارای ترکیبات فلاونو لینگان است که به عنوان سیلیمارین معرفی شده است.سیلیبین، سیلیمارین و سیلیکریستین موجود در آن نقش موثری در درمان سیروز کبدی، کبد چرب، اختلالات هپاتیت، یرقان و مسمومیت های کبدی دارد. سیلیمارین یک ترکیب سم زدا است که  با اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد فیبروژنزکه دارد به عنوان یک محافظ کننده کبدی عمل می کند و همچنین سیلیمارین سلول ها را نسبت به سموم کبدی غیر قابل نفوذ می کند که این کار را با  مداخله کردن درپر اکسیداسیون چربی غشاهای سلولی و تحت تاثیر گذاشتن نفوذ پذیری غشاهای و جلوگیری از اتصال سموم به رسپتورهای سلول های کبدی سلولی انجام می دهد.

سیلیمارین

سلیمارین همچنین نقشیدر تشکیل لوکترین ها دارد و کار مهار آنها را انجام می دهد و باعث افزایش فعالیت آنزیم RNA پلی مراز در هسته سلولی می شود که سنتز پروتئین های ریبوزومال را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تحریک آنها می شود که نتیجه این عمل افزایش قدرت نوسازی سلول های کبدی می شود. سلیمارین تولید تری گلیسرید در کبد را کاهش می دهد برای همین در درمان بیماری های مانند هپاتیت حاد و مزمن ویروسی تاثیر گذار است. خار مریم نقش محفافظتی کبد در مقابل اثرات مواد شیمیایی و الکل دارد.

تداخل دارویی قرص و کپسول لیور فید نیو

این دارو با داروهای زیر تداخل دارویی دارد و بهتر است هم زمان با هم مصرف نشوند.

یوهمبین

فنوتیازینها

Phentolamine

شرایط نگه داری قرص و کپسول لیور فید نیو

در دمای اتاق در جای خنک و خشک و دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

موارد منع مصرف قرص لیور فیدر نیو

زنان باردار

زنان شیرده

کودکان زیر ۱۲ سال

در افرادی که به گیاه خار مریم و یا مواد تشکیل دهنده آن آلرژی یا حساسیت دارند.

در این موارد قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت داشته باشید.

عوارض مصرف قرص و کپسول لیور فید نیو

در صورت مصرف عوارض جانبی مانند حالت تهوع، اسهال، ضعف و یا درد های شکمی ایجاد شود.

روش مصرف قرص و کپسول لیور فیدر نیو

دستور مصرف را پزشک تعیین می کند اگر دکتر آن را مشخص نکرد زوزانه یک عدد میل شود.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا