Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن

قرص آدومدز نوعی مکمل خوراکی است که معمولا در بسته بندی های ۳۰ عددی و وزن ۴۰۰ میلی گرم به بازار عرضه می شود. این مکمل در مواردی همچون جلوگیری از افسردگی و اضطراب، آرام بخشی، بهبود خلق و خو و حفاظت از آنزیم های کبد و کبد مصرف می شود. این قرص در واقع حاوی ۴۰۰ میلی گرم ال متیونین است که ترکیب اصلی آن است در این مقاله ای که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، می توانید درباره نحوه مصرف، موارد منع مصرف و ترکیبات قرص آدومدز اطلاعات کسب کنید.

این سایت حاوی مقالات و اطلاعات مفیدی درباره سایر دارو ها از جمله قرص نروزان، قرص و کپسول آلپیک، قرص سایدر وینگر کمپلکس، قرص سلدانکر، قرص لیور پاور و قرص و کپسول لیور فید نیو است.

قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن
قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن

آدومدز چیست؟

این قرص با نام علمی اس ـ آدنوزیل ال ـ متیونین نامیده می شود، در واقع این ماده در بدن وجود دارد و در اعمالی از جمله محافظت از غشا، تقویت سیستم ایمنی، متابولیسم دوپامین، سروتونین و ملاتونین شرکت می کند. آدومدز تاثیر زیادی روی کبد دارد، از آپوپتوز، و مرگ سلول های کبدی جلوگیری می کند. این قرص باعث بازسازی و ترمیم سول های کبد، حفاظت از غضروف و مفاصل از طریق متصل کردن پروتئوگلیکان به سولفات و خنثی کردن سمیت کبد می شود. علاوه بر این آدومدز می تواند باعث کاهش التهاب در مفصل ها، کاهش درد، و خشکی آن ها، بیماری استئوآرتریت، پشتیبانی از تولید غضروف و بهبود این درد ها شود.

اين قرص علاوه بر اين ها باعث افزايش گلوتاتیون، کاهش اتهاب مفاصل، ترمیم و حفاظت از غضروف، حفاظت از سلول های هپاتوسیت در برابر آپوپتوز، بهبود روند اوتباط بین سول های عصبی، انتقال نوروترنسمیتر به گیرنده ها و رفع اختلالات مغزی می شود.

خواص قرص آدومدز

این قرص باعث بهبود درد مفصل در افراد مسن، کاهش افسردگی حاصل از یائسگی در زنان میانسال، بهبود افسردگی شدید یا خفیف، کلستاز، اضطراب، آرتروز، فیبرومالیژیا، بهبود افسردگی در سندرم پیش از قائدگی و بیماری های کبدی مزمن می شود.

نحوه مصرف قرص آدومدز

این قرص را طی ۲ یا ۳ وعده در روز و با معده خالی به مدت حداقل ۱ ساعت قبل از غذا مصرف کنید. مصرف این قرص در شب توصیه نمی شود چرا که باعث اختلال در خواب می شود. از خورندن این قرص بدون توصیه و نسخه پزشک خودداری کنید و بسته به تشخیص پزشک می توانید این قرص را روزانه در ۴ وعده بخورید.

موارد منع مصرف قرص آدومدز

در کسانی که به افسردگی دو قطبی مبتلا هستند مصرف این قرص با دوز و مقدار زیاد توصیه نمی شود زیرا باعث بروز مانیک یعنی افزایش غیر عادی خلق می شود. همچنین آدومدز در بعضی از افراد آلرژی ایجاد می کند.

عوارض جانبی قرص آدومدز

این دارو هم مانند سایر قرص ها و محصولات شیمیایی عوارضی دارد که در ادامه تعدادی از آن ها را نام می بریم.

سرگیجه

اضطراب

بی خوابی

عوارض گوارشی مثل تهوع، اسهال، نفخ و شکم درد

در صورتی که بعد از مصرف این قرص بدنتان واکنش های آلرژیکی مثل خارش، کهیر، راش یا تورم از خود نشان داد سریعا مصرف قرص را قطع کنید و پیش پزشک بروید.

قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن
قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن

هشدار مصرف قرص آدومدز

حتما این قرص را با نسخه پزشک و مشورت او تهیه کنید

افرادی که اخلالاتی از جمله اختلال دو قطبی دارند یا مبتلا به بیماری پارکینسون هستند، زنان باردار و کسانی که داروهای ضد افسردگی دیگری می خورند، بهتر است این قرص را مصرف نکنند.

تداخلات دارویی قرص آدومدز

این قرص تداخل دارویی خاصی ندارد، فقط بهتر است در صورتی که داروی لوودوپا مصرف می کنید، این قرص را تحت نظر پزشک بخورید.

قرص آدومدز برای چه کسانی است؟

این کپسول که یک داروی ضد افسردگی است، برای کسانی که دچار بی حوصلگی هستند، احساس افسردگی دارند و در خانم هایی که سندروم پیش از قائدگی را تجربه می کنند مناسب است. این دارو در مواردی که اختلالی در عملکردی جنسی ایجاد شود و این اختلال ناشی از مصرف دارو های ضد افسردگی باشد نیز توصیه می شود. سالمندان باید حتما قبل از مصرف آدومدز به پزشک مراجعه و با او مشورت کنند چرا که با افزایش سن به طور طبیعی خلق و خو با کاهش SAM_e در مغز تحت تاثیر قرار می گیرد و مصرف این قرص می تواند در بهبود این وضعیت مفید واقع شود. این ماده در بدن تولید می شود ولی در غذا یافت نمی شود. فولات، متیونین و ویامین B12 از ترکیبات موثر در ساخت این ماده هستند.

افسردگی

افسردگی حالتی است که انسان در آن بی حوصله می شود و علاقه اش را برای انجام کار ها و فعالیت های مختلف حتی فعالیت های روزمره از دست می دهد. فرد در این حالت احساس پوچی، نا امیدی، خجالت، بی قراری و ناراحتی می کند و حتی ممکن است اشتهایی برای غذا خوردن نداشته باشد. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است دچار فراموشی های مقطعی شوند و تمرکزشان را از دست بدهند. این افراد حتی در موارد حاد بیماری به خودکشی فکر می کنند و اگر به موقع درمان نشوند، ممکن است این کار را انجام دهند.

علاوه بر این افراد افسرده ممکن است دچار مشکلاتی از جمله حس خستگی مداوم، خواب زیاد، کوفتگی، کمبود انرژی و مشکلات گوارشی شوند. این بیماری نشانه یک اختلال روانی است که در اثر عوامل مختلفی از جمله رویداد های طبیعی و ناراحت کننده زندگی از جمله مرگ، مواد مخدر و روان گردان، عوارض دارویی، درمان های غیر روانی و بیماری های غیر روانی ممکن است بروز کند و بهتر است در صورت مشاهده علائم افسردگی در فردی سریعا نسبت به درمان آن اقدام کنید. افسردگی در خانم ها در سندرم پیش از قائدگی بسیار شایع است که یکی از راه های درمان آن مصرف قرص آدومدز است.

 

قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن
قرص ضد افسردگی آدومدز (Adomeds) و نحوه مصرف آن

ترکیبات قرص آدومدز

SAMe یا اس آدنوزیل ال متیونین به طور طبیعی در بدن ساخته و یافته می شود ولی در غذا وجود ندارد. این ترکیب نقش مهمی در تولید و تنظیم هورمون ها دارد و از غشا محافظت می کند. اس آدنوزیل ال متیونین را به صورت مصنوعی در مکمل های غذایی مصرف می کنند یا آن را به صورت عضلانی تزریق می کنند. در حالت کلی این ترکیب باعث درمان بیماری های کبدی، افسردگی و آرتروز کاربرد دارد ولی مراقب باشید تا با دارو های ضد افسردگی دیگر مصرفش نکنید چرا که ممکن است با آن ها تداخل داشته باشد.

تاریخچه

در اوایل دهه ۱۹۵۰ این ترکیب که از اسید آمینه متیونین غذا در بدن تولید می شود، کشف شد. اس آدنوزیل ال متیونین اگر در بدن کم شود، افسردگی ایجاد می کند. این ترکیب در درمان استئوآرتریت نیز استفاده می شود که باعث بهبود عملکرد مفاصل می شود. متاسفانه کمبود این ترکیب علائم دیگری از جمله اختلال در خواب، درد های مزمن  و افزایش وزن ایجاد می کند.

نحوه نگهداری از آدومدز

این قرص را حتما در جای خشک و خنک و دور از گرما و اشعه خورشید نگه دارید.

قیمت خرید قرص آدومدز

این قرص را حتما با نسخه و توصیه پزشک مصرف کنید. قیمت قرص آدومدرز با توجه به نرخ بازار و شرکت تولید کننده آن متفاوت و چیزی بین ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تومان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا