Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن

قرص سایدر وینگر کمپلکس یک مکمل برای چربی سوزی، کاهش وزن و کاهش چربی است. این قرص مکمل متشکل از  ۳۰۰ میلی گرم سرکه سیب است، سرکه سیب حاصل تخمیر سیب است از محبوب ترین مکمل های است. سرکه سیب نقش موثری در سلامتی دستگاه گوارش دارد و همچنین باعث کاهش اشتها می شود. سرکه سیب حاوی فیبر پکتین است که اشتها را کاهش می دهد و همچنین بر روی حفظ سلامت روده و معده تاثیر گذار است.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک در باره کاربرد، فواید و نحوه مصرف این قرص بیشتر توضیح می دهیم. در این سایت می توانید درباره داروهایی مثل جینکوتیدی، پودر گلوکومان، کپسول آلپیک، کپسول لیور پاور و کپسول خوراکی سیلیمارین نیز مطالعه کنید.

قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن
قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن

ترکیبات قرص سایدر وینگر کمپلکس و خواص سرکه سیب

سرکه سیب و خواص دارویی آن

این فراورده متشکل از سرکه سیب است ابتدا لازم دانستیم در باره خواص سرکه سیب مختصری توضییح دهیم.

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که برای حفظ سلامتی و زیبایی بدن و تمیزی اطراف ما بسیار موثر است و برای بهبود بیماری های زیادی کاربرد دارد و دارای فواید بسیاری است.

خواص ضد عفونی کننده سرکه سیب

سرکه سیب دارای اسیدهای ارگانیک مانند اسید استیک و مقدار کمی اسید مالیک، اسید لاکتیک و اسید آمینه های مختلف است. این اسیدها سبب ایجاد خاصیت ضد عفونی کنندگی در سرکه سیب می شود که باعث کاهش رشد باکتری های مضر در دستگاه گوارش می شود.

کاهش گلوگز و کلسترول

سرکه سیب شامل پکتین است، پکتین فیبری است که سبب جذب چربی ها، سموم، کلسترول وآب در دستگاه گوارش می شود و به وسیله این روش موجب خروج آنها از بدن می شود. پکتین باعث می شود عملکرد متابولیسم گلوگز سریع تر انجام شود که به سلامت سیستم قلبی – عروقی کمک می کند. همچنین سرکه سیب شامل فیبرهای نامحلول در آب است که  به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.

کاربرد سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه سیب از تخمیر سیب در حضور باکتری ها به دست آورده می شود که قند آن تبدیل به استیک اسید می شود. ۶ درصد سرکه سیب  را استیک اسید تشکیل می دهد و بقیه آن آب و اسیدهای دیگر است و فاقد هر گونه کربوهیدراتی است. سرکه سیب می تواند به کاهش وزن کمک شایانی بکند. وجود استیک اسید در سرکه سیب سبب کاهش اشتها می شود و عملکرد سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث کاهش میزان حفظ آب بدن می شود و همچنین بر طبق تحقیقات دانشمندان سرکه سیب مانع از هضم نشاسته در بدن می شود به همین علت کالری خیلی کمی وارد جریان خون می شود.

کاربرد سرکه سیب برای دل درد

سرکه سیب خاصیت ضد درد دارد که به دلیل خاصیت ضد میکربی و ضد ویروسی آن است. در زمان دل درد مصرف مخلوط سرکه سیب و آب باعث تسکین دل درد می شود.

کاربرد سرکه سیب برای دردهای عضلانی

سرکه سیب به عنوان تسکین دهنده  قوی درد های عضلانی شناخته می شود به دلیل وجود استیک اسید در آن است هرچند که از لحاظ علمی هنوز ثابت نشده است.

قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن
قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن

کاربرد سرکه سیب برای بیماری دیابت

به دلیل سبک نادرست زندگی امروزه و عدم تحرک ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ افزایش بی شماری پیدا کرده است. از خواص سرکه سیب کمک به کاهش قند خون است که برای درمان این نوع دیابت بسیار سود مند است و همچنین برای پیشگیری از این بیماری نیز مفید است و از لحاظ علمی نیز به اثبات رسیده است.

کاربرد سرکه سیب برای سینوزیت

سرکه سیب از رشد باکتری های سینوس ها جلوگیری می کندو مانع از رشد آنها می شود و همچنین وجود پتاسیم در سرکه سیب باعث کوچک شدن بلغم های موجود در بینی می شود و در نتیجه به درمان سینوزیت کمک می کند.

کاربرد سرکه سیب برای سم زدایی بدن

سرکه سیب باعث بهبود گردش خون در غدد لنفاوی می شود و این امر باعث بالا رفتن ایمنی بدن می شود.

کاربرد سرکه سیب برای کلسترول

استیک اسید موجود در سرکه سیب موجب کاهش کلسترول بد در بدن می شود.

کاربرد سرکه سیب برای درمان پوکی استخوان

کلسیم یک ماده معدنی مهم در پیش گیری از پوکی استخوان است که سرکه سیب باعث جذب کلسیم در بدن می شود و یکی از بهترین مواد برای جذب کلسیم محسوب می شود و باعث تقویت استخوان ها می شود.

کاربرد سرکه سیب برای مقابله با رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد عامل اصلی تقریبا همه بیماری ها است زمانی که تعداد رادیکال های آزاد در بدن بیشتر شود تا حدی که آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها بتوانند آن را کنترل کنند این امر سبب آسیب اکسایشی به غشای سلولی، بافت ها، پروتئین ها و حتی DNA بشود که در نتیجه این عمل ابتلا به بیماری های مانند زخم معده، التهاب مفاضل، آمفیزم و یا اختلالات سیستم ایمنی بدن صورت می گیرد. مصرف آنتی اکسیدان ها مانع از آسیب رادیکال های آزاد به بدن می شود و باعث خنثی شدن آثار رادیکال های آزاد می شود، مصرف سرکه سیب باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن می شود.

از دیگر خواص و کاربرد سرکه زیر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کمک به درمان گلو درد

درمان سکسکه

سوئ هاضمه

کمک به درمان قارچ های پوستی و پا

آلرژی فصلی

کمک به تنظیم PH بدن

کمک به درمان سرما خوردگی و درمان سرفه

تسکین درد های آرتروز

کمک  به درمان شوره سر

شادابی پوست

کمک به درمان زگیل

قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن
قرص سایدر وینگر کمپلکس و موارد مصرف آن

قرص سایدر وینگر کمپلکس چگونه عمل می کند؟

فرآیند ساخت سرکه سیب دو مرحله ایی است در مرحله اول سیب را خرد کرده و با مخمر ترکیب می کنند تا اجازه دهند قند آنها به الکل تبدیل شود، در مرحله دوم برای تخمیرالکل به اسید استیک باکتری ها اضافه می شوند. در روش سنتی این مراحل تهیه یک ماه طول می کشد ولی در روش اتوماتیک این روند بسیار سریع انجام می شود و فقط یک روز طول می کشد. در سرکه سیب اسید استیک ماده اصلی و فعال است که در حدود ۵ تا ۶ درصد آن را تشکیل می دهد و مقدار کمی آب و مقدار کمی اسید های دیگر موجود است که باعث افزایش احساس سیری می شود و باعث کاهش میزان مصرف کالری می شود.

سرکه سیب باعث کاهش اشتها می شود و همچنین سبب می شود سرعت خروج غذا از معده کاهش پیدا کند. همانطور که گفته شد حاوی پکتین است سرعت انباشتگی چربی در زمان گوارش را کند می کند و باعث می شود دفع آنها راحت و آساتر انجام شود و میزان قند خون را کاهش می دهد و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که  دارد و همچنین خاصیت از بین بردن رادیکال های آزاد را دارد از ابتلا به بیماری سر طان پیشگیری می کند. رادیکال های آزاد ترکیبات بسیار خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند که سبب از بین رفتن سلول ها، پیری زود رس و همچنین ابتلا به بیماری سرطان می شوند. وجود آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن در سرکه سیبب عملکرد رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

علاوه بر بتاکاروتن ماده دیگری به نام پکتن وجود دارد که از بروز سرطان جلوگیری می کند. یک نوع فیبر غذایی است که ایجاد سرطان به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند مکانیسم اثر آن به این صورت است که فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و سبب دفع سریع تر آنها از بدن می شود.

 

ویژگی ها و خواص قرص سایدر وینگر کمپلکس

کمک به کاهش وزن

رفع چاقی های موضعی

کاهش ذخائر چربی و افزایش بافت عضلانی

چربی سوزی

کمک به سیستم قلب و عروق

احساس سیری و کاهش اشتها

کاهش قند خون و چربی

کاهش فشار خون

بهبود علائم سندروم تخمدان پلی کیسیک

بهبود حساسیت به انسولین

هشدار مصرف قرص سایدر وینگر کمپلکس

دوران بارداری

دوران شیردهی

قبل از مصرف هر نوع دارو حتما با پزشک مشورت شود.

در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی مانند مشکلات گوارشی از مصرف دارو خوداری کرده و با پزشک مشورت شود.

نحوه مصرف قرص سایدر وینگر کمپلکس

در افراد بزرگسال روزانه یک عدد و بهتر است همرا با غذا با مشورت پزشک مصرف شود.

۲ ساعت قبل و بعد از مصرف این دارو از مصرف داروهای دیگر خوداری شود.

شرایط نگه داری قرص ساید وینگر کمپلکس

دور از دسترس اطفال نگه داری شود.

در جای خشک و خنک

دور از نور و رطوبت

در دمای کمتر از ۲۵ سانتی گراد نگه داری شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا