Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص نروزان (Neurozan) چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

قرص نروزان یک مکمل ویتامین که دارای عصاره جینگو بیلویا و املاح معدنی دیگر است که باعث حفظ سلامتی مغز و سیستم عصبی می شود و برای درمان بیماری های مغزی مانند زوال عقلی یا آلزایمر، پارکینسون و میگرن موثر است.

 

در دنیای امروزی که سبک زندگی بشر تغییر کرده است و همه چیز اتوماتیک و ماشینی شده است در رژیم و تغذیه مرد نیز تغییرات صورت گرفته است و فست فودها جای غذاهای سالم و مقوی را گرفته اند بنابراین در این رژیم غذایی مودمغذی، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را دریافت نمی کند و سلامتی بدن در معرض خطر است. یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین اعضای بدن مغز است، برای اینکه مغز بتواند به بهترین شکل ممکن فعالیت متابولیسمی خود را انجام دهد باید با مواد مغذی تغذیه شود. قیمت خرید قرص نروزان چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با فواید، عوارض، نحوه مصرف، شرایط نگه داری و تداخل دارویی این قرص بیشتر آشنا می کنیم. شما می توانید به مقالات دیگر این نشریه که درباره داروهای مختلفی از جمله قرص و کپسول لیور پاور، قطره خوراکی سیلیمارین، پودر گلوکومان، قرص آلپیک، قرص جینکوتیدی و قرص و کپسول لیور پاور است مراجعه کنید.

"<yoastmark

قرص نروزان چیست؟

نروزان محصول شرکت ویتا بیوتیکس انگلستان یک مکمل مولتی ویتامین حاوی مواد مغذی و مواد معدنی است. این قرص دارای کاربردهای فراونی از جمله مغز و سیستم عصبی، سیستم ایمنی، سیستم گردش خون، سیستم استخوان و سطح انرژی است. برای بزرگسالان به عنوان یک جایگزین ایمن برای مواد مغذی که برای سلامتی بدن لازم است استفاده از آن توصیه می شود. با افزایش سن انسان بیماری های نظیر فراموشی، کاهش حافظه، کاهش پیدا کردن فعالیت مغزی و عصبی و همچنین عدم تمرکز اتفاق می افتد، برای پیشگیری از این بیماری ها استفاده از داروها و مکمل های دارویی موثر است.

یکی از این داروها نروزان است که حاوی جین سینگ و جینکوبیلوبا و دیگر ترکیبات معدنی است که برای حافظه، تقویت سیستم عصبی مغز بسیار موثر است و به بهبود آن کمک می کند.

بر طبق تحقیقات انجام شده برای اینکه مغز و سیستم عصبی سالم در زمان پیری و میانسالی داشته باشید باید یک رژیم غذایی سالم همراه با به کار بردن ویتامین ها و مواد معدنی کافی داشته باشید. همچنین برای حفظ حافظه، بالا بردن سطح هوشیاری، پیشگیری از آلزایمر و افسردگی داشتن یک تغذیه سالم همراه با استفاده از ریز مغزها بسیار بسیار موثر است.

خواص قرص نروازن

زمانی که میزان مواد معدنی و ویتامین ها در بدن کاهش پیدا می کند میزان سطح انرژی کاهش پیدا می کند و انسان دچار ضعف و بی حالی می شود. در بدن کمبود ویتامین های گروه B باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی مانند پارکینسون، آلزایمر، میگرن و … می شود. برای پیشگیری از این بیماری ها استفاده ار مکمل ها لازم و ضروری است. این فراورده با همراه داشتن مقادیر زیادی از ریز مغذی ها لازم برای بدن باعث افزایش عملکرد سیستم عصبی بدن می شود و از بیماری های مانند آلزایمر، میگرن و پارکینسون ممانعت می کند.

بر طبق تحقیقات انجام شده بر روی افراد با شرایط بدنی و سنین یکسان نتیجه گیری شده است که استفادهاز آن برای بهبود افسردگی و تقویت حس نشاط و شادابی بسیار تاثیر گذار بوده است به وسیله تامین HTP_ و تولید کردن سروتونین، همچنین دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ات که در برابر شرایط اکسیداسیون از سلول های مغزی محافظت می کند و باعث عملکر بهتر مغز در زمان پیری و میانسالی می شود و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد.

 کاربرد و عملکرد قرص نروزان

کمک به بهبود عملکرد سیستم عصبی

افزایش فعالیت های مغزی

دارا بودن جینکوبیلوبا که عالی ترین ترکیب برای درمان مشکلات حافظه است

دارای ترکیبات ضروری مانند زینک، گلوتامین، آرژنین و انواع ویتامین ها

تقویت حافظه

بهبود فعالیت مغزی

کمک به حفظ و تقویت عملرد سیستم عصبی

فاقد گلوتن، شکر و نمک

مناسب برای افراد گیاه خوار

بدون رنگ مصنوعی و مواد نگه دارنده

"<yoastmark

مکانیسم اثر قرص نروازن

نروزان یک ترکیب کامل برای کمک به بدن برای دریافت مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت، شادابی، شور و نشاط است. آهن، ید و روی موجود در آن تقویت عملکرد مناسب شناختی و همچنین پانتونیک موجود در آن به تقویت عملکرد مناسب ذهنی کمک فراوانی می کند.

ترکیبات قرص نروازن

۱۲۰ گرم عصاره جینکوبیلوبا، ۲۰ میلی گرم HTP_5 ، ۴۰ میلی گرم ال- آرژنین، ۱۰ میلی گرم ال گلوتامین، ۱۰ میلی گرم فسفاتیدل کولین، ۱۰ میلی گرم فسفاتیدیل سرین، ۲ میلی گرم بتا کاروتن، ۲۵ ویتامین D، ۲۶ میلی گرم ویتامین E، ۸۰ میلی گرم ویتامین C، ۲۵ میلی گرم ویتامین B1، ۳ میلی گرم ویتامین B2، ۱۰ میلی گرم ویتامین B6، ۸ میلی گرم آهن،۱۵ میلی گرم زینک و ۱۰ mcqسلنیوم

ویتامین C

یک آنتی اکسیدان فوق العاده عالی است که نقش محافظت کننده مغز در برابر اثر گذاری رادیکال های آزاد دارد.

ویتامین D

یک ویتامین خیلی مهم و ضروری برای سلامتی همه بافت ها و اندام های بدن مثل مغز است. وقتی که میزان ویتامین D در بدن کم شود رادیکال های آزاد در بدن بیشتر تولید می شود و این امر باعث آسیب به مغز می شود و همچنین با کمبود ویتامین D توانایی ذهنی و شناختی انسان کاهش پیدا می کند. انجام فعالیت غده پاراتیروئید تحت وجود این ویتامین است. بدن برای رشد مناسب استخوان ها به وجود این ویتامین احتیاج دارد.

"<yoastmark

ویتامین B6

برای تولید انتقال دهنده های پیام های عصبی مثل سرتونین و دوپامین ضروری است. نقش این دو ماده در بدن افزایش سطح هوشیاری و بهبود وضعیت روحی و روانی است.

ویتامین B9

ویتامین B9 یا فولیک اسید یکی از مهم ترین ویتامین های ضروری برای سیستم عصبی و مغزی بدن است. وجود میزان فولیک اسید کافی در بدن باعث افزایش سطح هوشیاری و تقویت حافظه و بالا رفتن تمرکز می شود.از ویتامین های مهم برای ساخت گلبول های قرمز خون در مغز استخوان است، منبع دریافت این ویتامین فقط از غذاهای جانوری است بنابراین افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می کنند این ویتامین را دریافت نمی کنند.

ویتامین B12

کاهش مقداراین ویتامین در بدن برابر است با تخریب اعصاب بدن، بی حوصله شدن، کندی ذهن، کم شدن حافظه، کاهش روحیه، … شود. وجود این ویتامین در بدن باعث ساخته شدن گلبول های قرمز خون است و بیشتر در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و گوشت قرمز یافت می شود.

روی

از مهم ترین عناصر در بدن است که وظیفه ساخت توده استخوانی را دارد و همچنین بر روی فعالیت آنزیم ها موثر است و این عنصر در تمام بافت ها، اندام ها، ترشحات بدن یافت می شود.

منیزیم

یکی از مهم ترین عناصر برای مغز است که نقش محافظتی در برابر مواد مخرب اعصاب از سیستم عصبی و مغز را دارد.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E، گلوتمین و سلنیوم وظیفه محافظت از مغز را در برابر اکسیداتیو استرس را  دارند. بر روی عملکرد حافظه در سالمندان و میانسالان نقش تاثیر گذاری دارند.

فسفاتیدیل کولین

بر روی تولید استیل کولین که یک انتقال دهنده مهم عصبی است تاثیر گذار است. این ماده شیمیایی بر روی عواملی مانند قدرت اندیشه، ذهن، حافظه، آمادگی جنسی و هوشیاری موثر است. استیل کولین رشد سلول های جدید مغز و نخاع را تحریک می کند.

فسفاتیدیل سرین

دلیل انعطاف پذیری غشاء سلولی وجود ماده ای به نام فساتیدیل سرین است که برای همین سلول های عصبی می توانند آزادانه با هم ارتباط داشته باشند. نقش محافظتی مغز در برابر صدمات رادیکال های آزاد را دارد، تا سن ۴۰ سالگی بدن قادر به تولید این ماده شیمیایی است ولی بعد از آن از تولید آن کاسته می شود و بدن برای تامین آن نیاز به رژیم غذایی غنی از آن دارد. مصرف آن در بیماران مبتلا به آلزایمر به بهبود مشکلات حافظه کمک می کند.

عوارض قرص نروزان

شرکت سازنده آن اعلام کرده در صورت مصرف دوز یاد شده هیچ عوارض جانبی از آن مشاهده نخواهد شد.

هشدار مصرف قرص نروزان

مانند دیگر مکمل های غذایی در صورت بارداری و شیردهی و آلرژی غذایی تحت نظر پزشک باشد.

این فراورده حاوی آهن است برای همین برای کودکان کم سن و سال مناسب نیست.

نروزان چون حاوی آهن است از مصرف هم زمان آن با قهوه و چای خوداری شود.

در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد خون از مصرف این دارو بدون تجویز پزشک خوداری کنید.

شرایط مصرف و نگه داری قرص نروزان

با وعده غذایی اصلی همرا با آب یا هر نوشیدنی دیگر مصرف شود.

از جویدن آن خوداری شود.

بیش از دوز مجاز مصرف نشود.

با معده خالی مصرف نشود.

در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و در جای خشک نگه داری شود.

دور از نور آفتاب و دسترس کودکان نگه داری شود.

روش مصرف قرص نروزان

روزی ۱ عدد قرص همرا با وعده غذایی با یک لیوان آب مصرف شود.

تداخلات دارویی قرص نروزان

در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت شود.

در صورتی که بیماری صرع، اختلالات تیروئید، آلرژی به مواد غذایی خاص مانند سویا و … هموکروماتوز مبتلا باشید قبل از مصرف با پزشک مشورت داشته باشید.

قیمت قرص نروزان

قرص یکی از انواع مکمل های موجود در بازار است که حاوی ریزمغذی های مفید برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید انرژی در بدن است. برای آگاهی از قیمت قرص نروزان می توانید به داروخانه های اینترنتی مراجعه نمایید زیرا با تغییرات قیمت دلار قیمت دارو و مکمل نیز ثابت نیست و مدام تغییر می کند.

قرص نروزان با کمک به تولید انرژی از غذا و ساخت پروتئین، تولید انرژی را افزایش می دهد. بنابراین به شما کمک می کند تا بدون نیاز به نوشیدنی های انرژی زا، نیروی بیشتری داشته باشید. این مکمل به بهبود خلق و خو به لطف تولید سروتونین، “هورمون احساس خوب” کمک می کند. مواد مغذی موجود در این مکمل با کمک به آرامش عضلات از قلب شما حمایت می کند. مصرف نروزان از ضربان قلب منظم پشتیبانی می کند.

یکی دیگر از فواید قرص نروزان حمایت از سیستم ایمنی است. این مکمل حاوی مواد معدنی است که برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است، داشتن سطوح مطلوب این مواد مغذی می تواند به جلوگیری از عفونت و بیماری کمک کند.

این مکمل برای عملکرد صحیح و سنتز هورمون تیروئید و متابولیسم مهم است. کمبود ویتامین و مینرال می ‌تواند باعث خستگی شود، زیرا بدن شما نمی ‌تواند انرژی کافی برای تامین سوخت در طول روز تولید کند.

حافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو یکی دیگر از فواید این مکمل است. این به دلیل نقش آنتی اکسیدانی برخی از ترکیبات است که به کاهش تعداد رادیکال های آزاد کمک می کند. اینها به اثرات بهداشتی آلودگی هوا کمک می کنند. حذف این رادیکال های آزاد اضافی به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند.

علاوه بر این به حفظ مو و ناخن های طبیعی نیز کمک خواهد کرد و با حفظ سطوح مناسب مواد مغذی از عوارض افزایش سن می کاهد و کمک می کند در سنین بالا نیز سالم بمانید و دچار عوارض پیری از جمله کسالت و مشکلات مفاصل و استخوان نشوید.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا