Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ مصنوعی خوراکی | کاربرد رنگ مصنوعی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ مصنوعی و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ مصنوعی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ مصنوعی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ مصنوعی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ مصنوعی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ مصنوعی به روزرسانی می‌شود.

رنگ مصنوعی (Synthetic Colours) یا رنگ شیمیایی انواعی از رنگ های خوراکی هستند که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ مصنوعی علاوه بر صنایع غذایی استفاده گسترده ای در صنایع داروسازی و تولید لوازم آرایشی دارد.

رنگ های مصنوعی به رنگ هایی گفته می شود که در طبیعت وجود ندارند و معمولا از قطران زغال سنگ بدست می آیند و در صنایع رنگرزی، داروسازی، میكروب شناسی و صنایع غذائی مورد استفاده قرار می گیرند.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ مصنوعی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ مصنوعی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ مصنوعی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ مصنوعی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ مصنوعی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ مصنوعی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

اگرچه این رنگ ها قبل از استفاده در خوراکی ها مورد آزمایش قرار می گیرند تا ایمنی آنها تائید شود اما برخی از آنها پس از مدتی استفاده عوارضی نشان می دهند که باعث خارج شدن آنها از چرخه کاربرد می شود.

بر همین اساس بسیاری از رنگ های مصنوعی که قبلا مورد استفاده قرار می گرفتند اکنون توسط سازمان غذا و داروی امریکا ممنوع اعلام شده اند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می شود.

کاربرد رنگ مصنوعی خوراکی

رنگ یک مولفه کلیدی برای افزایش اشتها و جذب مصرف کنندگان به سمت غذاها و نوشیدنی ها است. برای دستیابی به ویژگیهای خاصی از جمله هزینه کمتر، بهبود ظاهر، افزایش شدت رنگ، ثبات بیشتر رنگ و یکنواختی، تولیدکنندگان مواد غذایی از رنگ های مصنوعی بیش از رنگ های غذایی طبیعی استفاده می کنند. غذاها و نوشیدنی های متنوع موجود در بازار ممکن است حاوی برخی از رنگ های مصنوعی غیرمجاز و استفاده بیش از حد از رنگ های مصنوعی مجاز باشد.

تولید کنندگان مواد غذایی معمولاً از مواد افزودنی غذایی در غذاها و نوشیدنی های مختلف برای افزایش طعم، شکل ظاهری و طعم استفاده می کنند. از آنجا که جنبه بصری نقش مهمی در انتخاب محصولات غذایی توسط مصرف کنندگان دارد، رنگ اصلی ترین ترکیب مواد غذایی و نوشیدنی است. به همین دلیل در سالهای اخیر، بسیاری از رنگ های مصنوعی بطور فزاینده ای به عنوان مواد افزودنی جایگزین رنگهای طبیعی شدند تا برخی از ویژگی ها مانند بهبود ظاهر، شدت رنگ، ثبات بیشتر رنگ و یکنواختی را بهبود ببخشند.

در مقایسه با رنگهای طبیعی، رنگ مصنوعی دارای چندین ویژگی مهم اقتصادی از جمله ارزانی، مقاومت در برابر نور، اکسیژن و تغییرات pH و پایداری زیاد رنگ است و می تواند بدون پردازش بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و در هنگام پردازش مواد غذایی تخریب نمی شود.

رنگ خوراکی مصنوعی باعث روشن و جذابتر شدن غذاها می شوند ولی ناظرین بهداشتی معتقدند که رنگهای غذایی می توانند باعث بیش فعالی، واکنشهای آلرژیک و سرطان شوند بنابراین از دولت ها می خواهند تا استفاده از این رنگ ها را ممنوع کنند.

رنگ های مصنوعی به آب نبات ها، غلات صبحانه، کالاهای پخته شده، نوشیدنی ها، دسرهای ژلاتینی، حتی غذای حیوانات خانگی و برخی از محصولات گوشتی (هات داگ، سوسیس و …) اضافه می شوند. لازم به ذکر است که معمولا بیش از یک رنگ در محصولات مختلف استفاده می شود.

این رنگ ها همچنین در انواع نوشابه‌‌ ها، پفک ها، نوشمک ها، لواشک، پاستیل، انواع بستنی و فراورده‌‌هایی مانند آب زرشک مورد استفاده قرار می ‌‌گیرند.

رنگ مصنوعی خوراکی و مضرات آنها برای سلامتی
رنگ مصنوعی خوراکی و مضرات آنها برای سلامتی

علت استفاده از رنگ مصنوعی چیست

از آنجاییکه روند تولید رنگ های طبیعی دشوار و پرهزینه است بیشتر شرکت ها و کارخانجات ترجیح می دهند با هزینه کمتر رنگ های مصنوعی را تولید کنند که ماندگاری بیشتری دارد.

علاوه بر این دامنه رنگ های مصنوعی بسیار بیشتر از رنگ های طبیعی است که از این نظر نیز دست تولید کنندگان را برای استفاده بیشتر از آنها در محصولات باز می گذارد. به همین جهت تولید و مصرف رنگ های مصنوعی نسبت به سالهای گذشته حدود ۵۰۰ % افزایش یافته است.

این رنگ ها در انواع محلول در آب و چربی تولید می شوند بنابراین می توانند در طیف گسترده ای از خوراکیها و غذاها بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار بگیرند و سهولت استفاده از آنها باعث می شود هر روز میزان مصرف آنها در صنایع غذایی افزایش یابد.

انواع رنگ‌ مصنوعی مجاز در صنایع غذائی ایران

  • برلیانت بلو (آبی)
  • آلورارد(قرمز)
  • پونسیو(قرمز)
  • ایندیگوتین یا ایندیگوكارمین (آبی)
  • سان ست یلو (نارنجی)
  • كینولین یلو (زرد)
  • كارموزین (قرمز)

رنگ خوراکی قرمز خارجی

رنگ خوراکی قرمز خارجی برند امریکالر فاقد گلوتن است و اغلب برای قنادی و تزئین حرفه ای کیک و شیرینی به کار برده می شود. این رنگ خوراکی به صورت مایع با پایداری و قابلیت رنگ دهی مناسب به عنوان بهترین رنگ خوراکی خارجی شناخته می شود. این رنگ خوراکی برای استفاده در اسانس ها، ژله ها و سایر مواد خوراکی به کار برده می شود. این ترکیب فاقد مواد حساسیت زا است و در ترکیبات آن از مواد گیاهی و آب و شکر استفاده شده است.

رنگ مصنوعی خوراکی قرمز

رنگ مصنوعی خوراکی قرمز یکی از افزودنی های غذایی است که برای ایجاد رنگ مناسب در مرحله فرآوری، بسته بندی و یا برای تزئین کیک و شیرینی و دسرها به کار برده می شود و کمک می کند مواد غذایی ظاهر جذاب تری داشته باشند. این محصول که به صورت صنعتی تولید شده است اغلب در محصولات آماده مانند پودر ژله و پاستیل ها به کار برده می شود و کمک می کند که این محصولات در بازه زمانی مشخص رنگ خود را از دست ندهند و هنگام استفاده کاملا جذاب و اشتها برانگیز باشند.

قیمت رنگ خوراکی برای خامه

قیمت رنگ خوراکی برای خامه با توجه به اینکه بهتر است رنگ به صورت ژله ای باشد، متفاوت است. زیرا رنگ ژله ای به دلیل اینکه در آب و چربی قابل انحلال است به راحتی می تواند در خامه حل شود و برای تزئین کیک و شیرینی مورد استفاده قرار گیرد. البته رنگ های مایع نیز قابلیت انحلال در آب و چربی را دارند اما به دلیل مایع بودن کمتر برای استفاده در خامه ها کاربرد دارند. رنگ خوراکی برای خامه علاوه بر استفاده برای تزئین کیک در بسیاری از محصولات مانند چاشنی ها و نوشیدنی ها نیز به کار برده می شود.

خرید رنگ مصنوعی خوراکی

برای خرید رنگ مصنوعی خوراکی برای استفاده در صنعت غذا و نوشیدنی بهتر است به تولید کنندگان این رنگ ها مراجعه کنید. رنگ مصنوعی خوراکی نوعی رنگ مجاز برای استفاده در صنایع غذایی و دارویی است که به روش شیمیایی از مواد طبیعی و یا غیر طبیعی ساخته می شود. این محصول با استفاده از پردازش هایی که بر روی آن صورت می گیرد بدون اینکه مشکلی برای سلامتی ایجاد کند می تواند برای استفاده در صنعت و مصارف خانگی مناسب باشد.

فروش رنگ مصنوعی خوراکی

فروش رنگ مصنوعی خوراکی به اشکال مختلفی مانند پودر، مایع یا قطره و اسپری صورت می گیرد. مصرف کنندگان می تواند با توجه به نیاز خود از هریک از این اشکال استفاده کنند. رنگ مصنوعی خوراکی به صورت مجاز و ایمن برای استفاده در مواد غذایی به منظور ایجاد رنگ مناسب و همچنین زیبایی ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ ها در غلظت های کم نیز می توانند برای رنگ دهی مناسب باشند. استفاده از آنها نیز با توجه به کارایی بالا بسیار آسان است و به همین دلیل اغلب مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع رنگ مصنوعی خوراکی

رنگ های خوراکی برای ایجاد رنگ و یا تشدید رنگ ها در محصولات مختلف به کار برده می شود. زیرا زیبایی ظاهری می تواند در فروش محصولات و همچنین هنگام خوردن مواد غذایی تاثیر مثبتی داشته باشد. انواع رنگ های خوراکی پرمصرف مصنوعی شامل سان ست یلو برای ایجاد رنگ نارنجی، برلیانت یلو برای رنگ آبی و کارموزین و پونسیو برای ایجاد رنگ قرمز هستند. آنها به دلیل اینکه می توانند رنگ های شفاف تر و غلیظ تری ایجاد کنند بیشتر از رنگ های خوراکی محبوبیت دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ خوراکی مصنوعی و طبیعی

رنگ خوراکی مصنوعی و طبیعی دو نوع رنگ مجاز برای استفاده در صنایع غذا و دارو هستند که در اشکال مختلفی در بازار موجود هستند. این رنگ ها پایه و اساس متفاوتی دارند به عنوان مثال رنگ های خوراکی منشا طبیعی دارند و هرچند که غلظت و رنگ دهی آنها نسبت به رنگ های مصنوعی کمتر است اما حاوی مواد طبیعی هستند. گروه دیگر از رنگ های خوراکی رنگ های خوراکی مصنوعی هستند که پایه این مواد از مواد شیمیایی است اما هنگام استفاده می توانند تاثیر رنگ دهی بیشتر و ماندگاری بیشتری در محصولات داشته باشند.

عوارض مصرف رنگ‌ مصنوعی خوراکی

عوارض این رنگ ها معمولا خفیف است و گاها فقط شامل افزایش حساسیت می باشد و اختلالات ناشی از آنها در طولانی مدت مشخص خواهد شد چون در هر صورت این رنگ ها ترکیبات شیمیایی هستند که با مواد غذایی وارد بدن می شوند.

از شایع ترین علائم و مشکلات حاصل از رنگ‌های مصنوعی می توان به نا‌ آرامی، بیقراری و تغییرات جدی و مهم در رفتار، خصوصا بیش فعالی غیر طبیعی در كودكان ۹-۳ ساله اشاره کرد. علاوه بر این آنها می توانند باعث اختلالات رشد، كاهش قدرت تمركز و ضریب هوشی در كودكان و واكنش‌‌های آلرژیک در همه افراد شوند.

از دیگر عوارض رنگ‌ های شیمیایی می توان به آسم، كهیر، تضعیف سیستم ایمنی، واكنش‌های آنافیلاكتیک، تاثیر بر عملكرد كلیه و كبد، اختلالات هورمونی، كاهش سطح ویتامین‌ ها و تاثیر بر جذب مینرال ها و حتی اثر سرطانزائی آنها اشاره کرد.

با توجه به موارد فوق بهترین کار ممکن برای حفظ سلامتی کاهش استفاده از خوراکی های حاوی رنگ های مصنوعی و استفاده از رنگ های طبیعی در غذاهای خانگی است.

 

خرید رنگ مصنوعی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ مصنوعی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ مصنوعی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ مصنوعی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ مصنوعی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا