Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ کورکومین | کاربرد رنگ Curcumin

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ کورکومین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ کورکومین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ کورکومین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ کورکومین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ کورکومین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ کورکومین به روزرسانی می‌شود.

رنگ کورکومین (Curcumin) یک رنگ زرد روشن است که از گیاه کورکوما بدست می آید. این گیاه عضوی از خانواده زنجبیل است. رنگ کورکومین ماده فعال زردچوبه است و به عنوان مکمل گیاهی، مواد آرایشی، طعم دهنده مواد غذایی و رنگ مواد غذایی به فروش می رسد.

از نظر شیمیایی، کورکومین یک diarylheptanoid و متعلق به گروه کورکومینوئیدها است که فنل های طبیعی هستند. این فنل ها در حقیقت مسئول رنگ زرد زردچوبه هستند. کورکومین یک ترکیب توتومری است که به صورت انولیک در حلال های آلی و به صورت کتو در آب وجود دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ کورکومین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ کورکومین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ کورکومین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ کورکومین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ کورکومین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ کورکومین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

متداول ترین کاربرد کورکومین به عنوان عنصری در مکمل های غذایی، در مواد آرایشی و همچنین به عنوان طعم دهنده غذاهایی مانند نوشیدنی های با طعم زردچوبه در جنوب و جنوب شرقی آسیا است. این ترکیب در اتحادیه اروپا با شماره E 100 به عنوان یک افزودنی غذایی برای ایجاد رنگ زرد نارنجی در غذاهای آماده مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

آماده سازی و خواص رنگ کورکومین

اولئورزین زردچوبه توسط استخراج با اتانول تولید می شود و سپس اتانول با تقطیر در خلا از بین می رود. این ماده معمولاً حاوی ۳۰ تا ۵۰٪ کورکومین بوده و مایعی به رنگ تیره است. ترکیبات طعم دهنده در اولئورزین معمولاً به همان نسبت موجود در ادویه هستند.

پودر کورکومین به رنگ زرد نارنجی پررنگ با خلوص حدود ۹۵٪ است. این پودر با ساییدن ریشه های خشک شده تولید می شود. این پودر در آب و سایر حلال ها نامحلول است اما افزودن یک امولسیفایر درجه غذایی (مانند پروپیلن گلیکول یا پلی سوربات) آن را حل می کند.

فرم امولسیون شده دارای رنگ شدید (حدود ۴ برابر رنگ معمول) است و مقدار کمی، در محدوده ۵ تا ۲۰ ppm، برای رنگ آمیزی محصول کافی است. کورکومین نزدیک ترین رنگ را به FD&C Yellow No. 5 دارد و جایگزین مناسبی برای آن است.

محدودیت عمده عصاره کورکومین عدم ثبات آن در مقابل نور است. این ماده از ثبات حرارتی خوبی برخوردار است و تا زمانی که سیستم کاملا قلیایی نباشد، تحت تأثیر PH قرار نمی گیرد. کورکومین دارای پروتئین است، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است و اعتقاد بر این است که دارای خواص آنتی اکسیدانی معادل BHA / BHT است. به نظر می رسد وجود کاتیون ها رنگ را به نارنجی-قهوه ای تبدیل می کند. در سیستم های اسیدی، رنگ آن زرد لیمویی است و با فلورسانس سبز مشخص است. با افزایش PH، رنگ سبز کاهش یافته و در نهایت به رنگ نارنجی تبدیل می شود.

کاربردهای رنگ کورکومین

کورکومین یک رنگ خوراکی است که گاهی اوقات برای جبران کمرنگ شدن بیش از حد رنگ، در ترشی هایی مانند ترشی خردل استفاده می شود. این ماده در انواع نوشیدنی های کنسرو شده، محصولات پخته شده، لبنیات، بستنی، ماست، کیک های زرد، کلوچه ها، رنگ پاپ کورن، آب نبات، مایه کیک، غلات، سس ها، ژلاتین ها، قرص های فشرده سازی مستقیم و غیره کاربرد دارد. کورکومین در ترکیب با رنگ آناتو، برای رنگ آمیزی پنیرها، مخلوط های خشک، سس سالاد، کره زمستانی و مارگارین استفاده شده است.

هر آنچه باید در مورد رنگ کورکومین و خواص آن بدانید!
هر آنچه باید در مورد رنگ کورکومین و خواص آن بدانید!

فواید مصرف رنگ کورکومین

رنگ کورکومین به سبب گیاهی بودن فواید زیادی برای بدن دارد. این برخلاف عوارضی است که رنگ های شیمیایی از خود بر جای می گذارند از همین رو، استفاده از این رنگ بسیار مفید است. در ادامه برخی فواید این رنگ را برای شما شرح داده ایم.

خواص ضد التهابی

خواص ضد التهابی کورکومین در حد داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین است. از آن جایی که التهاب مزمن باعث بسیاری از بیماری ها می شود، کورکومین ممکن است به درمان بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده، پانکراتیت و آرتروز کمک کند.

محافظت از قلب

کورکومین ممکن است عملکرد اندوتلیال یا غشای نازکی که داخل قلب و عروق خونی را می پوشاند، بهبود ببخشد. این غشا در تنظیم فشار خون نقش اساسی دارد. عملکرد نامناسب اندوتلیال با افزایش سن و افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. بنابراین، کورکومین ممکن است مانع افت عملکرد قلب وابسته به افزایش سن شده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

خواص ضد سرطانی

کورکومین ممکن است از سرطان جلوگیری کند و احتمالاً به درمان آن کمک می کند. از آن جایی که التهاب با رشد تومور در ارتباط است، ترکیبات ضد التهابی مانند کورکومین ممکن است در درمان و پیشگیری از انواع سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ، پانکراس، پروستات، پستان و معده نقش داشته باشند.

در حقیقت، تحقیقات روی موش ها نشان می دهد که کورکومین ممکن است به کند شدن گسترش سلول های توموری کمک کند و حتی ممکن است در وهله اول از تشکیل تومور جلوگیری کند. کورکومین این کار را به روش های مختلفی انجام می دهد مثلا ایجاد اختلال در تشکیل سلول های سرطانی در مراحل مختلف چرخه سلولی، تداخل در مسیرهای سیگنالینگ سلولی و حتی باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

پیشگیری از دیابت

طبق بررسی گذشته مطالعات، کورکومین ممکن است به درمان و پیشگیری از دیابت و همچنین اختلالات مرتبط مانند نفروپاتی دیابتی (بیماری کلیوی دیابتی نیز گفته شود) که مبتلایان به دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ به آن مبتلا هستند، کمک کند.

پیشگیری از آلزایمر

کورکومین ممکن است از مغز شما در برابر بیماری های شایع مانند آلزایمر محافظت کند. این ترکیب با افزایش سطح فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF)، پروتئینی در مغز و نخاع که نقشی اساسی در سالم نگه داشتن سلول های عصبی دارد از مغز محافظت می کند. کورکومین همچنین با تنظیم ارتباط بین سلول های عصبی برای یادگیری بسیار مهم است.

بهبود سلامت پوست

به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی کورکومین ممکن است یک درمان موثر برای انواع بیماری های پوستی، از جمله آکنه، اگزما (درماتیت آتوپیک) و پسوریازیس مفید است. کورکومین خوراکی ممکن است یک گزینه درمانی موثر و بی خطر برای پسوریازیس باشد.

اثرات آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، دسته ای از اتم های بسیار فعال که در بدن ما تولید می شوند و همچنین در آلاینده های محیطی مانند دود سیگار و مواد شیمیایی صنعتی وجود دارند، کمک می کنند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض رادیکال های آزاد می تواند به چربی ها، پروتئین ها و حتی DNA آسیب برساند که ممکن است منجر به بیماری های شایع از جمله سرطان، آرتروز، بیماری های قلبی و آلزایمر شود. بنابراین، ادویه های غنی از آنتی اکسیدان مانند زردچوبه ممکن است در محافظت از شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد نقش داشته باشند.

مقابله با پیری

در حال حاضر، هیچ مدرکی دال بر تأثیر مستقیم زردچوبه یا کورکومین در طول عمر وجود ندارد اما به لطف توانایی آنها در مبارزه با التهاب، بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و به طور بالقوه تخریب سلولهای مغز و سایر بیماری های وابسته به سن را به تأخیر می اندازد بنابراین می توانند ترکیبات ضد پیری موثری باشد.

رنگ قرمز خوراکی از سوسک

این رنگ، کارمین نام دارد. قدمت استفاده از این رنگ، به ۱۵۰۰ سال پیش و قوم آزتک ها بر می گردد. اروپاییان این رنگ را از پوسته خارجی حشرات خارج می کردند. سپس به عنوان ماده رنگی برای تولید پارچه های براق با سایه روشن قرمز از آن بهره گرفته می شد. رنگ قرمز خوراکی از سوسک حلزونی برای خوراکی هایی مانند بیسکوییت، ژله، آب میوه و سس مورد استفاده قرار می گرفت.

بیشتر مصرف این رنگ در مواد خوراکی است با این حال منسوجات و لوازم آرایشی نیز با استفاده از این رنگ، قرمز می شدند. بسیاری از مسلمانان غذای حاوی کارمین را حرام می دانند. زیرا این ماده از سوسک حلزونی استخراج می شود و همه حشرات به جز ملخ در اسلام حرام است.

تولید رنگ قرمز خوراکی

رنگ کارمین، رنگ قرمز روشن است. این رنگ معمولاً برای رنگ دادن به مواد غذایی، مواد آرایشی و منسوجاتمورد استفاده قرار می گیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این رنگ از نوعی خاص سوسک تهیه می شود. به این منظور، سوسک های حلزونی را خشک کرده، خرد کرده و سپس می جوشانند تا اسید کارمینیک استخراج شود.

رنگ تورمریک

رنگ تورمریک نوعی از رنگ های خوراکی طبیعی است که حاوی رنگ زرد است. همچنین یک رنگ ادویه ای به حساب می آید زیرا رنگ گرم و طعم تندی دارد به همین دلیل به عنوان چاشنی برای مرغ و ماهی نیز استفاده می شود. رنگ تورمریک می تواند طیف رنگ هایی از خانواده زرد روشن تا نارنجی را ایجاد کند. رنگ تورمریک در آب قابل انحلال نیست و در مقابل حرارت به دلیل اینکه از مواد طبیعی تهیه شده است دچار تغییر می شود و خواص اولیه خود را از دست می دهد.

رنگ کلروفیل خوراکی

رنگ کلروفیل خوراکی که حاوی رنگ سبز طبیعی است و همچنین خواص سلامتی فراوانی دارد به عنوان یک ماده خوراکی طبیعی و ایجاد کننده رنگ سبز در غذاها و محصولات غذایی به کار برده می شود. این رنگ خوراکی طبیعی عامل ایجاد رنگ سبز تیره و زیتونی است که با عدد E140 شناخته می شود. این رنگ طبیعی خوراکی پایداری پایینی دارد و در آب حل نمی شود و هنگامی که در شرایط گرمایی و محیط اسیدی قرار بگیرد به سرعت رنگ خود را از دست می دهد. بنابراین بهتر است پس از آماده شدن مواد غذایی و رسیدن به دمای محیط از این رنگ خوراکی استفاده کنید.

خرید رنگ کارمین

خرید رنگ کارمین به عنوان یک محصول مجاز برای استفاده در صنعت دارو و صنایع آرایشی انجام می گیرد. کارمین برای ایجاد رنگ قرمز استفاده می شود. علاوه بر استفاده در بسیاری از محصولات غذایی در محصولاتی مانند شامپوها، سایه چشم و لوسیون و خمیردندان به کار برده می شود. این رنگ طبیعی قرمز کاملا در آب حل می شود و پایداری خوبی از خود نشان می دهد. به عنوان یکی از رنگ های طبیعی اغلب در مقابل نور، گرما و اکسیداسیون خواص رنگ دهی خود را حفظ می کند و به همین دلیل در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

رنگ خوراکی کارمین

رنگ خوراکی کارمین یک ماده طبیعی و مجاز و عامل ایجاد کننده رنگ قرمز است و به دو شکل محلول در آب و محلول در روغن در کاربردهای گسترده ای استفاده می شود. به عنوان مثال در صنعت غذا این ماده در محصولات قنادی، نوشیدنی ها و فرآورده های گوشتی و همچنین مواد نگهدارنده خوراکی به کار برده می شود. این رنگ خوراکی طبیعی در علم بافت شناسی برای بررسی بافت ها و همچنین برای میکروب شناسی نیز استفاده می شود. علاوه بر این در صنعت داروسازی برای ایجاد رنگ قرمز در قرص و پمادها نیز کارایی دارد.

رنگ آنتوسیانین

رنگ آنتوسیانین یک رنگ طبیعی و حاوی آنتی اکسیدان است که در مواد طبیعی مانند توت، انگور یافت می شود و دارای خواص سلامتی بسیار زیادی است. زیرا این رنگدانه حاوی بزرگترین گروه آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول ها می باشد که اغلب به عنوان پیشگیری کننده از بیماری قلبی و التهاب شناخته می شوند. این رنگ خوراکی استخراج شده از مواد طبیعی به عنوان یک افزودنی خوراکی طبیعی با نام تجاری E163 شناخته می شود. معمولا از انگور تهیه می شود و برای مربا و آب میوه ها و آدامس و… به کاربرده می شود.

قیمت رنگ کورکومین

قیمت رنگ کورکومین به صورت آنلاین در سایت شرکت های تولید کننده قابل دسترسی است. این ماده برای استفاده در خامه برای تزئین کیک، در تولید نوشیدنی ها، انواع دسر و شیرینی در منزل و حتی برای استفاده در جوجه کباب و ماهی به کار برده می شود. این رنگ خوراکی مجاز از ریشه زردچوبه تهیه می شود. علاوه بر اینکه یک رنگدانه طبیعی برای تولید رنگ زرد است دارای خواص فراوانی است که می تواند برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

فروش رنگ کورکومین

رنگ کورکومین به دلیل خواصی مانند ایجاد طیف وسیعی از رنگ های زرد تا نارنجی، مقاومت حرارتی بالا در صنایع مختلف استفاده می شود. بازار خرید و فروش آن نیز بسیار پر رونق است. این محصول طبیعی که از گیاه زردچوبه تهیه می شود در صنعت غذا در بسیاری از مواد غذایی مانند کیک، نوشیدنی، پنیرهای فرآوری شده و دسرها و کره ها به کار برده می شود. رنگ کورکومین علاوه بر ایجاد رنگ به عنوان رنگ ادویه نیز به کار برده می شود زیرا در برابر حرارت پایداری بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

خرید رنگ کارمین

این رنگ به صورت عمده توسط شرکت های تولید کننده رنگ های مصنوعی به فروش می رسد. برای خرید این محصول به صورت عمده، می توانید به این شرکت ها رجوع کنید. در حال حاضر به دلیل توسعه فعالیت های آنلاین فروش این محصول به صورت آنلاین و اینترنتی ممکن شده است.

رنگ خوراکی قهوه ای

رنگ خوراکی قهوه ای را می توان از طریق تلفیق دو یا سه رنگ دیگر ایجاد کرد. این رنگ معمولا از تلفیق رنگ های سبز و قرمز یا مشکی و قرمز و زرد و یا سیاه و نارنجی تهیه می شود. هر کدام از این ترکیب های یک طیف متفاوت از قهوه ای را ایجاد خواهند کرد. از رنگ خوراکی قهوه ای برای تولید مواد غذایی مثل بستنی و انواع کیک استفاده می شود. همچنین در تولید لوازم آرایشی بهداشتی نیز می توان از این رنگ استفاده کرد. در ادامه این متن چند رنگ خورکی دیگر که منشا گیاهی دارند به شما معرفی کرده ایم.

رنگ خوراکی آناتو

از دیگر رنگ های خوراکی می توان به رنگ خوراکی آناتو اشاره کرد. رنگ خوراکی آناتو به عنوان چاشنی غذا و افزودن رنگ نارنجی به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ از دانه های درخت آشیوت به دست می آید. درخت آشیوت در مناطق گرمسیری در آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می کند. این رنگ یک رنگ گیاهی است که اثری شبیه به زعفران و زردچوبه از خود بر جای می گذارد. رنگ آناتو از کاروتنوئیدها به دست می آید. این ماده در رنگدانه های لایه خارجی دانه ها و بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند هویج و گوجه فرنگی دیده می شود. از رنگ آناتو برای تولید پنیرها، نوشابه های لبنی، کره و مارگارین، کیک و سایر محصولات پخته شده، سیب زمینی، تنقلات و غلات صبحانه به طور گسترده استفاده می شود.

رنگ پاپریکا

دیگر رنگ خوراکی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ پاپریکا است. این رنگ در آب محلول نیست. به جای آن به راحتی می تواند در روغن نباتی حل شود. رنگ پاپریکا از رنگ فلفل قرمز شیرین استخراج می شود.

رنگ بلک کروت

این رنگ از هویج سیاه استخارج می شود به همین دلیل به آن رنگ بلک کروت گفته می شود.رنگ بلک کروت به عنوان رنگ مشکی خوراکی در صنایع تولید کیک و بستنی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید رنگ کورکومین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ کورکومین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ کورکومین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ کورکومین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ کورکومین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا