Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ کارموزین | کاربرد رنگ Carmoisine

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ کارموزین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ کارموزین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ کارموزین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ کارموزین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ کارموزین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ کارموزین به روزرسانی می‌شود.

رنگ کارموزین (Carmoisine) یک رنگ سنتتیک در محدوده رنگ قرمز تا قهوه ای و جزء رنگ های آزو است. این رنگ یک رنگ قرمز خوراکی است که با نام های آزوروبین یا اسید قرمز نیز شناخته می شود. استفاده از رنگ کارموزین، رنگ های قرمز جذابی در مواد غذایی را ایجاد می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ کارموزین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ کارموزین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ کارموزین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ کارموزین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ کارموزین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ کارموزین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

رنگ کارموزین چیست

کارموزین یک رنگ خوراکی مصنوعی بسیار پرمصرف است که به صورت پودر و مایع محلول در آب و روغن در دسترس است. این رنگ با شماره E122 شناخته می شود و نام علمی آن دی سدیم هیدروکسیل است.

کارموزین یکی از نمک های دی سدیم است که ارزان و پایدار بوده و ۶۰ تا ۷۰% رنگ های بکار رفته در صنایع غذایی و نساجی را تشکیل می دهد. از آن جایی که این رنگ خوراکی یک رنگ مصنوعی است، استفاده از آن در برخی کشورها مانند کانادا، سوئد، ژاپن و نروژ ممنوع شده است.

رنگ قرمز کارموزین

کارموزین پودری قرمز رنگ است که در سطل های ۱ تا ۲۵ کیلوگرمی موجود است. نقطه ذوب آن ۳۰۰ درجه سانتی گراد است. این رنگ به دلیل محلول بودن در آب و روغن در طیف گسترده ای از خوراکی ها مورد استفاده قرار گرفته است. می توان با کم و زیاد کردن دوز آن به رنگ قرمز روشن یا بسیار تیره دست یافت.

همه‌چیز در مورد رنگ کارموزین و عوارض جانبی خطرناک آن
همه‌چیز در مورد رنگ کارموزین و عوارض جانبی خطرناک آن

کاربردهای رنگ کارموزین

کارموزین به دلیل توانایی ایجاد رنگ های قرمز خوشرنگ در طیف گسترده ای از خوراکی ها مانند ژله، نوشابه ها و نوشیدنی ها، شیرینی ها، لبنیات، دسر، آدامس، دراژه، کمپوت، بستنی و بسیاری از خوراکی های دیگر مانند کیک ها و برای تزئین مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارموزین به عنوان یک ماده پایه و همچنین در ترکیب با اسانس ها در فرمولاسیون بسیاری از نوشیدنی ها استفاده شده و طرفداران بسیاری دارد.

این ماده در مرباها از جمله مربای آلبالو و توت فرنگی، کمپوت های قرمز، پودرهای آشپزی، شربت رز، نوشابه (فانتا)، دهان شویه، چیز کیک و پاستیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض مصرف رنگ کارموزین

رنگ های غذایی مصنوعی اغلب باعث ایجاد عوارضی در مصرف کنندگان می شوند. به همین جهت همواره سعی می شود که آن ها با رنگ های طبیعی که تاثیری بر روی سلامتی ندارند، جایگزین شوند. یکی از مهم ترین عوارض حاصل از کارموزین ایجاد آلرژی در افراد است. بنابراین برای افراد مستعد حساسیت مناسب نیستند. این رنگ ها ممکن است باعث واکنش های آلرژیک از جمله کهیر و التهابات پوستی شود.

علاوه بر این تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی این رنگ برای افراد مبتلا به آسم نیز خطرناک است. این رنگ می تواند منجر به تشدید حملات و تنگی نفس شود. استفاده از خوراکی های قرمز حاوی این رنگ مثل پاستیل ها که در بین کودکان محبوبیت زیادی دارد، می تواند باعث بیش فعالی شود. بنابراین توصیه می شود از مصرف خوراکی های حاوی کارموزین در کودکان خودداری شود.

علاوه بر موارد فوق، تحقیقات تائید نشده از منابع گوناگون معتقدند که رنگ های آزو از جمله رنگ کارموزین سرطان زا بوده و نباید آن ها را مصرف کرد. به همین جهت مصرف این رنگ در برخی از کشورها ممنوع شده است. با این حال، بسیاری از کشورها از جمله انگلیس و کشور خودمان، در بسیاری از محصولات غذایی برای ایجاد رنگ قرمز آلبالویی از یان رنگ استفاده می کنند. جالب است بدانید که کارموزین، رنگ های دیگری نیز به عنوان هم خانواده خود دارد که در ادامه به معرفی جزئی آن ها پرداخته ایم:

رنگ سان ست یلو

این رنگ یک افزودنی غذایی است که رنگی زرد دارد. رنگ سان ست یلو یک رنگ آزو سولفاته مصنوعی به شمار می رود. مصرف این رنگ سبب سرکوب سیستم ایمنی، اگزما، سرطان و میگرن خواهد شد. با این حال این رنگ در تولید مواد غذایی بسیاری از جمله میوه های خشک، اسنک ها و سس ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سان ست یلو می تواند یک رنگ نارنجی در غذاها ایجاد کند.

رنگ برلیانت بلو

رنگ برلیانت بلو رنگ خوراکی آبی رنگ است که به صورت پودر تولید می شود و به عنوان یکی از رنگ های خوراکی قدیمی در صنایع غذایی، دارویی و مواد آرایشی و بهداشتی به کار برده می شود. با در نظر گرفتن اینکه مورد تایید سازمان غذا و دارو است اما مقدار مجاز استفاده از آن در محصولات خوراکی حدود ۰.۶ میلی گرم نسبت به وزن بدن در نظر گرفته شده است. این رنگ خوراکی از انواع رنگ های خوراکی مجازاست که از نمک سدیم دی سدیم تهیه می شود و علاوه بر مصارف خوراکی برای ردیاب های رنگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ خوراکی قرمز از چیست

رنگ خوراکی قرمز به دو شکل مصنوعی و طبیعی در بازار موجود است. نوع مصنوعی آن از مواد شیمیایی مجاز تهیه شده است و به نام کارموزین شناخته می شود که به صورت پودر و مایع برای ایجاد طیف رنگ های قرمز تا قهوه ای به کار برده می شود. نوع طبیعی این رنگ قرمز که با نام کارمین شناخته می شود از حشره ای تهیه شده است که قابلیت ایجاد رنگ بالایی دارد و به عنوان رنگ خوراکی طبیعی قرمز در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

کینولین یلو

کینولین بلو نوعی رنگ مصنوعی است که به دلیل ایجاد رنگ زرد درخشان که به رنگ لیمویی نیز مشهور شده است به دو شکل قابل انحلال در آب و یا در روغن و ظاهر پودری در بازار موجود است. بیشترین مقدار آن برای استفاده در صنعت غذا به دلیل قابلیت انحلال بالای این رنگ به کار برده می شود. این رنگ خوراکی مجاز از موادی مانند دی سولفونات ها و مونوسولفونات ها و همچنین تری سولفونات ها تشکیل شده است و در صنایع دارویی، غذایی و تولید محصولات بهداشتی مانند صابون و شامپو نیز استفاده می شود.

فروش رنگ سان ست یلو

این رنگ به صورت عمده توسط شرکت های تولید کننده رنگ های مصنوعی به فروش می رسد. برای خرید این محصول به صورت عمده، می توانید به این شرکت ها رجوع کنید. در حال حاضر به دلیل توسعه فعالیت های آنلاین فروش این محصول به صورت آنلاین و اینترنتی ممکن شده است. دیگر رنگی که می توان در این دسته از رنگ های قرار داد، رنگ برلیانت بلو یا آبی درخشان است. این رنگ یک ترکیب آلی سنتتیک است که به عنوان رنگ آبی در غذاهای فرآوری شده، داروها، مکمل های غذایی و مواد آرایشی استفاده می شود.

قیمت رنگ برلیانت بلو

برای خرید رنگ برلیانت بلو باید به شرکت های تولیدکننده یا وارد کننده رنگ های شیمیایی مراجعه کرد. برخی بازرگانی های تولید کننده رنگ های شیمیایی این رنگ را با توجه به حجم و ابعاد بسته بندی آن به قیمت های متنوعی به فروش می رسانند. به دلیل نوسان قیمت ارز و عدم ثبات اقتصادی نمی توان یک قیمت ثابت برای این محصول پیشنهاد کرد. از همین رو، برای استعلام قیمت به شرکت های بازرگانی مراجعه نمایید.

قیمت رنگ کارموزین

رنگ قرمز کارموزین به صورت عمده در بسته های ۲۵ کیلویی و به صورت جزئی در بسته های یک کیلویی به فروش می رسد. قیمت این محصول به دلیل نوسان قیمت ثابت نیست و نمی توان برای آن یک قیمت واحد تعیین کرد. با این حال یک بسته ۲۵ گرمی از آن به قیمت ۴۵ هزار تومان در تاریخ بازنگری این مقاله یعنی مردادماه ۱۴۰۱، به فروش می رسد.

رنگ کارمین

رنگ کارمین، رنگ قرمز روشن است. این رنگ معمولاً برای رنگ دادن به مواد غذایی، مواد آرایشی و منسوجاتمورد استفاده قرار می گیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این رنگ از نوعی خاص سوسک تهیه می شود. به این منظور، سوسک های حلزونی را خشک کرده، خرد کرده و سپس می جوشانند تا اسید کارمینیک استخراج شود.

رنگ قرمز خوراکی از سوسک

همان طور که گفتیم، این رنگ، کارمین نام دارد. قدمت استفاده از این رنگ، به ۱۵۰۰ سال پیش و قوم آزتک ها بر می گردد. اروپاییان این رنگ را از پوسته خارجی حشرات خارج می کردند. سپس به عنوان ماده رنگی برای تولید پارچه های براق با سایه روشن قرمز از آن بهره گرفته می شد. رنگ قرمز خوراکی از سوسک حلزونی برای خوراکی هایی مانند بیسکوییت، ژله، آب میوه و سس مورد استفاده قرار می گرفت.

بیشتر مصرف این رنگ در مواد خوراکی است با این حال منسوجات و لوازم آرایشی نیز با استفاده از این رنگ، قرمز می شدند. بسیاری از مسلمانان غذای حاوی کارمین را حرام می دانند. زیرا این ماده از سوسک حلزونی استخراج می شود و همه حشرات به جز ملخ در اسلام حرام است.

رنگ خوراکی قهوه ای

رنگ خوراکی قهوه ای را می توان از طریق تلفیق دو یا سه رنگ دیگر ایجاد کرد. این رنگ معمولا از تلفیق رنگ های سبز و قرمز یا مشکی و قرمز و زرد و یا سیاه و نارنجی تهیه می شود. هر کدام از این ترکیب های یک طیف متفاوت از قهوه ای را ایجاد خواهند کرد. از رنگ خوراکی قهوه ای برای تولید مواد غذایی مثل بستنی و انواع کیک استفاده می شود. همچنین در تولید لوازم آرایشی بهداشتی نیز می توان از این رنگ استفاده کرد.

 

خرید رنگ کارموزین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ کارموزین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ کارموزین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ کارموزین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ کارموزین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا