Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام سافت ژل امگا ۳ آشنا کنیم. این محصول توسط شرکت های دارویی مختلفی تولید می شود. در مطلب امروز برند خاصی را به شما معرفی نمی کنیم. تنها از خواص سافت ژل امگا ۳ برای شما می گوییم. این که شما محصول کدام برند را انتخاب کنید هیچ تفاوتی ندارد.

انتخاب شما بستگی به توان مالی و نیاز بدن شما دارد. این روزها مکمل های امگا ۳ با قیمت ها و ترکیبات فراوانی در بازار موجود است. تفاوت آن ها تنها در شرکت سازنده و برخی مواد اضافی ترکیب شده در آن است. این که کدام مکمل از نظر ویتامینی برای شما مفید است، باید توسط پزشک تعیین شود.

امروز در رابطه با فواید، عوارض، گروه هدف، ویژگی ها و دیگر نکات مهمی که در رابطه با سافت ژل امگا ۳ باید بدانید با شما سخن خواهیم گفت. پس اگر در این رابطه کنجکاو هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با سافت ژل امگا ۳ اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با اسید چرب امگا ۳ و ضرورت حضور آن در رژیم غذایی بدانیم.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

امگا ۳ چیست

یکی از ضروری ترین مواد برای حفظ بقای بدن، چربی ها هستند. چربی ها در فرآیندهای مهمی چون سوخت و ساز بدن، تولید انرژی، کمک به شکل گیری ساختارها و تولید بعضی از هورمون ها نقش اساسی دارند. اسیدهای چرب یکی از واحد های تشکیل دهنده چربی ها هستند. این واحدهای سازنده به دو گروه ضروری و غیر ضروری دسته بندی می شوند.

از جمله اسید های چرب ضروری می توان به اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد. این دو اسید چرب گاهی به نام ویتامین F شناخته می شوند. جالب است بدانید که این مواد در بدن ساخته نمی شوند و باید از طریق منابع غذایی تامین شوند.

آلفا لینولئیک اسید با نام اختصاری  ALA، ایکوزاپنتانوئیک اسید با نام اختصاری EPA و دوکوزاهگزانوئیک اسید با نام اختصاری  DHA  سه اسید چرب از خانواده امگا ۳ هستند.

خواص امگا ۳

مصرف امگا ۳ نتایج بسیار مطلوبی بر سلامت انسان می گذارد. از مهم ترین خواص امگا ۳ می توان کاهش تری گلیسیرید خون، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون، کاهش تجمع پلاکتی و جلوگیری از انعقاد خون، افزایش HDL یا کلسترول خوب خون، سلامت مغز و سیستم های عصبی به ویژه در افراد مبتلا به MS، کاهش دردهای ناشی از التهاب مفاصل و آرتروز را نام برد. از دیگر خواص این اسید چرب، افزایش ضریب هوشی نوزادان است.

هفت نشانه کمبود امگا ۳

کمبود امگا ۳ در بدن عوارضی به دنبال دارد. در این بخش از مقاله به شرح این عوارض پرداخته ایم.

خشکی پوست

اگر می خواهید پوستی سالم، شاداب، جوان و زیبا داشته باشید، حتما از مکمل های امگا ۳ استفاده کنید. امگا ۳ در ساختار دیواره ی سلولی وجود دارد. هر چه میزان این اسید چرب در بدن کمتر شود، پوست خشک تر می شود. همچنین وجود امگا ۳ سبب می شود تا پوست تمامی مواد مغذی مورد نیاز خود را به خوبی جذب کند. این ماده سبب می شود تا مواد مضر و زائد از پوست خارج شوند.

ریزش مو

یکی دیگر از قسمت های بدن که امگا ۳ در ساختار آن به وفور یافت می شود، فولیکول مو است. امگا ۳ یک ماده ی ضروری برای حفظ درخشندگی و سلامت موها به شمار می رود.

اسیدهای چرب امگا ۳، موها را به‌ خوبی تغذیه می‌ کنند. این ماده ضخامت موها را افزایش داده و التهاب پوست سر را هم کم خواهد کرد. کمبود امگا ۳ در بدن سبب خشکی و شکنندگی موها خواهد شد.

ناخن های شکننده

از ظاهر ناخن ها می توان به خوبی متوجه شد که وضعیت آن ها چطور است. در صورتی که ناخن ها بیش از اندازه نرم باشند یا به راحتی بشکنند، احتمال کمبود امگا ۳ بیشتر می شود.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

بی ‌خوابی

طبق مطالعات انجام شده، هر چه سطح امگا ۳ در بدن افراد بیشتر باشد، کیفیت خواب آن ها بهتر خواهد شد. به گفته ی محققان شما باید مکمل های امگا ۳ را در ابتدای روز و صبح ها مصرف کنید. مصرف این مکمل در شب می تواند چرخه ی خواب شما را مختل نماید.

تمرکز ضعیف

در صورتی که شما مکمل امگا ۳ و یا مواد غذایی دارای امگا ۳ مصرف نکنید، احتمال این که دچار اختلال در تمرکز شود زیاد است. پس با دریافت دوز روزانه امگا ۳ وضعیت تمرکز افراد به ‌طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

خستگی

یکی از علائم کمبود امگا ۳ در بدن، خستگی مداوم است. با مصرف مکمل امگا ۳ یا مواد غذایی حاوی این اسید چرب، شادابی و سرزندگی را به زندگی خود تزریق کنید.

درد مفصلی

دردهای مفصلی از جمله دردهای شایع و خسته کننده برای بیشتر افراد هستند. این بیماری قبلا فقط به سراغ افراد مسن می رفت. اما سبک زندگی ماشینی امروز و عدم تحرک مناسب، افراد جوان و کم سن و سال را دچار التهاب مفاصل و دردهای مفصلی کرده است. در صورتی که شما مکمل امگا ۳ یا مواد غذایی حاوی آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید می توانید تا حد زیادی این دردها را کاهش دهید.

دلیل این امر، خاصیت ضد التهابی امگا ۳ است. دریافت امگا ۳ به‌ اندازه ی کافی می‌ تواند روند فرسایش بافت‌ ها و مفاصل بدن را متوقف کند.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

منابع غذایی حاوی امگا ۳

همان طور که گفتیم، اسیدهای چرب امگا ۳ انواع مختلفی دارد. دو نوع اصلی از آن ها EPA و DHA که در درجه اول در بعضی از ماهی‌ ها یافت می ‌شود.

ALA یا آلفا لینولنیک اسید نیز نوع دیگری از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این ماده در منابع گیاهی مثل مغزهای خام و دانه‌ ها دیده شده است.

مصرف ماهی‌ هایی که دارای DHA و EPA هستند باید دو تا سه بار در هفته باشد. از جمله ی این ماهی ها می توان به ماهی آنچوی، ماهی آبی، شاه ‌ماهی، ماهی خال ‌مخالی، ماهی سالمون که نوع وحشی آن دارای امگا ۳ بیشتری نسبت به نوع پرورشی است، ماهی ساردین، ماهی خاویار، ماهی قزل‌آلا و ماهی تن اشاره کرد.

با این‌ که افزایش مصرف ماهی‌ های چرب آزاد و وحشی بسیار مفید است، اما نباید فراموش کنید که بعضی از این ماهی ها حاوی مقادیر زیادی جیوه یا سموم دیگر هستند. این موضوع ماهی های پرورشی را هم درگیر کرده است. از همین رو، کودکان و زنان باردار هرگز نباید از این نوع ماهی‌ ها استفاده نمایند.

مصرف ماهی ‌های قزل ‌آلا و سالمون وحشی، امنیت بیشتری دارد.

در صورتی که بخواهید نوع ALA امگا ۳ را مصرف نمایید، گردو، بذر کتان و روغن بذر کتان، روغن کانولا و روغن سویا گزینه های مناسبی هستند.

عوارض خطرناک امگا ۳

با این که اسید چرب امگا ۳ فواید بی شماری دارد و اکثر افراد نیاز به مصرف آن دارند، باید بدانید که مصرف بیش از حد آن می تواند دارای عوارض جانبی باشد. متخصصان معتقدند اگر در مصرف اسید چرب امگا ۳ و مشتقات آن زیاده روی صورت پذیرد، نتایج خطرناکی حاصل خواهد شد.

در این قسمت از مقاله به برخی از این عوارض اشاره کرده ایم. با این حال اگر شما از این مکمل استفاده می کنید، نیازی نیست نگران باشید. حتما با یک پزشک مشورت کنید. در صورتی که بدن شما نیازمند استفاده از سافت ژل امگا ۳ باشد، عوارضی در پی نخواهد داشت.

اسیدهای چرب امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی هستند که برای سلامت قلب و مشکلات التهابی بسیار مفیدند. به گفته ی محققان، مصرف مقدار بیش از حد اسیدهای چرب امگا ۳ می ‌تواند عملکرد سیستم ایمنی را با مشکل مواجه کند. در صورتی که رژیم غذایی شما غنی از مواد غذایی ای است که میزان امگا ۳ در آن ها بالاست، دیگر نباید از مکمل های دارویی آن استفاده کنید. از جمله ی این مواد غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخم ‌مرغ، نان، کره، ماهی، روغن و آب پرتقال

عوارض قرص امگا ۳ برای قلب

طبق مطالعات انجام شده، روغن ماهی که سرشار از امگا ۳ است می تواند منجر به تشدید آریتمی قلبی شود.

چنان چه شما سابقه ی بیماری قلبی دارید، پیش از مصرف سافت ژل امگا ۳ با پزشک قلب خود مشورت کنید. آریتمی قلبی زمانی اتفاق می افتد که ایمپالس‌ های الکتریکی قلب که ضربان قلب را تنظیم می ‌کنند دچار اختلال شوند.

قلب از طریق انقباض به این ایمپالس ‌های الکتریکی واکنش نشان می ‌دهد. انقباض دهلیز و بطن قلب مسئول پمپاژ و انتقال خون به سایر نقاط بدن است. در صورتی که انقباض دهلیز و بطن در زمان مناسب رخ ندهد، قلب نمی تواند به طرز صحیحی خون را در بدن پمپاژ کند.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

عوارض قرص امگا ۳ برای بیماران دیابتی

یکی دیگر از مهم ترین عوارضی که در اثر مصرف مکمل دارای امگا ۳ رخ می دهد، تغییر سطح قند خون است. از همین رو، افرادی که مبتلا به دیابت هستند در مصرف این مکمل ها باید احتیاط کنند. اگر به تشخیص پزشک از این مکمل استفاده می کنید، دائما سطح قند خون را اندازه گیری کنید.

عوارض قرص امگا ۳ برای مردان

محققانی که در زمینه ی سرطان پروستات فعالیت می کنند در رابطه با ضرر قرص های حاوی امگا ۳ برای مردان می گویند: مصرف کپسول‌ های امگا ۳ نه تنها از خطر بروز سرطان پروستات نمی ‌کاهد بلکه احتمال بروز موارد کشنده این بیماری را تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داد.

به گفته ی آن ها، نتایج پژوهش های انجام شده نشان داد مردانی که میزان امگا ۳ در خونشان در بالاترین حد خود رسیده است ۷۱ درصد بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به نوع کشنده سرطان پروستات هستند.

امگا ۳، ۶ و ۹ چیست

حتما شما هم شنیده اید که اسید چرب امگا، سه نوع مختلف ۳، ۶ و ۹ دارد. هر کدام از این اسیدهای چرب خواص مختلفی دارند. در مقاله ای جداگانه در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک، خواص و تفاوت این اسیدهای چرب را برای شما شرح داده ایم. برای مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید. با این حال باید توجه کنید که همیشه مقادیر بیشتری از امگا ۳ باید مصرف کنید. در حقیقت گاهی مقادیر بالای امگا ۶ خود عامل مشکلاتی دیگر می شود. یکی از بهترین مکمل های تامین کننده امگا ۳ برای شما، سافت ژل امگا ۳ است.

حالا که در رابطه با امگا ۳، فواید و منابع آن اطلاعات لازم را کسب کردیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

سافت ژل امگا ۳ چیست

این محصول دارویی معمولا به عنوان مکمل امگا ۳ مصرف می شود. مصرف کپسول نرم ژلاتینی یا به اصطلاح سافت ژل امگا ۳ برای افزایش دریافت اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳ و استفاده از مزایای آن ها تولید شده است. این قرص اثرات خوبی در کاهش غلظت تری گلیسیرید و درمان کمکی تنظیم چربی های خون از خود به نمایش گذاشته است.

سافت ژل امگا ۳ بیشتر مناسب بزرگسالان است. شکل دارویی کپسول نرم ژلاتینی به علت راحتی در بلع و جذب سریع تر و کامل تر در این مکمل مورد استفاده قرار گرفته است.

فواید سافت ژل امگا ۳

در این بخش از مقاله فواید استفاده از سافت ژل امگا ۳ را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر شک و تردیدی برای شما وجود دارد که این مکمل برای شما مناسب است یا خیر، برطرف خواهد شد:

پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي

پیشگیری از لخته شدن خون

رشد سلول هاي مغزي

افزايش مقاومت بدن

تقویت سیستم ایمنی

جلوگيري از پيدايش و پیشروی سرطان

جلوگيري از پوكي استخوان

اطلاعات تغذیه ای سافت ژل امگا ۳

هر کپسول نرم ژلاتینی یا سافت ژل امگا ۳ معمولا حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی با محتوای ۳۰۰ میلی گرم اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳ EPA و DHA است.

برخی شرکت های سازنده در کنار موارد یاد شده برخی مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز بدن را نیز به این سافت ژل اضافه می کنند. برای این که بدانید کدام نوع مکمل امگا ۳ برای شما مفید است، باید با پزشک مشورت نمایید.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

نحوه ی مصرف سافت ژل امگا ۳

سافت ژل امگا ۳ معمولا باید از سوی پزشک برای شما تجویز شود. در این صورت طبق همان دستوری که پزشک ارائه داده است باید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت یک دستور مصرف رایج موجود است که به شرح زیر برای شما یادداشت کرده ایم:

یک تا دو کپسول در روز ترجیحا بعد از غذا مصرف می شود.

به خاطر داشته باشید که به صورت مرتب و مداوم از این مکمل استفاده کنید تا اثرات مفید آن باقی بماند.

کپسول ها را به صورت یکجا ببلعید و از جویدن آن خودداری کنید.

مقدار مصرف پیشنهاد شده

مقدار مورد نیاز امگا ۳ در رده های سنی مختلف به صورت زیر است

کمتر از ۶ ماه          mg500

۱۲ – ۷ ماه              mg500

۳ – ۱ سال               mg700

۸ – ۴ سال               mg900

۱۳ – ۹ سال            دختران mg1000    پسران mg1200

بالاتر از ۱۴ سال    زنان mg1,100      مردان mg1,600

 بهترین زمان مصرف سافت ژل امگا ۳

برای این که مشکلات گوارشی ایجاد نشود این سافت ژل باید همراه با غذا مصرف شود. دیگر دلیلی که مصرف آن را بعد از غذا توصیه کرده اند، استفاده از ویتامین های محلول در چربی در برخی مکمل های امگا ۳ است. بهتر است سافت ژل امگا ۳ را بعد از وعده ی صبحانه یا بعد از وعده ی ناهار مصرف کنید.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

عوارض جانبی سافت ژل امگا ۳

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره سافت ژل امگا ۳ حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی سافت ژل امگا ۳

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان سافت ژل امگا ۳ و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

موارد منع مصرف سافت ژل امگا ۳

در صورتی که دیابت دارید برای مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

اگر دچار مشکلات کلیوی و کبدی هستید حتما با تجویز پزشک مصرف شود.

در صورتی که به سرطان پروستات یا سایر مشکلات مربوط پروستات دچار هستید از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

چنان چه دچار مشکلات قلبی عروقی هستید برای مصرف سافت ژل امگا ۳ با پزشک مشورت نمایید.

در صورتی که دچار مشکلات آریتمی قلب هستید، از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

نکات مهم در رابطه با سافت ژل امگا ۳

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

سافت ژل امگا ۳ در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

سافت ژل امگا ۳ در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف سافت ژل امگا ۳

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

این مکمل برای تمامی افراد بالای ۱۲ سال مناسب است.

قیمت سافت ژل امگا ۳

قیمت این دارو به دلیل این که تولید شرکت های مختلف است و به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت  ۵۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

 سافت ژل امگا 3 چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
سافت ژل امگا ۳ چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

تفاوت سافت ژل امگا ۳ از شرکت های مختلف

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

همان طور که چند بار در این مقاله اشاره کردیم، تفاوت این مکمل ها با هم از لحاظ ترکیبات است. برای این که بک مکمل را انتخاب کنید به نیاز بدن خود توجه کنید. از آزمایشات پزشک و مشورت با پزشک و داروساز کمک بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با سافت ژل امگا ۳

  • آیا این دارو می تواند توسط افرادی که دچار فشار خون بالا، دیبات و چربی خون هستند مصرف شود؟

مصرف سافت ژل امگا ۳ در افراد دیابتی یا افرادی که رقیق کننده ی خون مصرف می کنند باید با احتیاط صورت گیرد. توصیه می شود در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایید.

  • آیا برای افراد تیروئیدی مناسب است؟

در صورتی که سافت ژل امگا ۳ دارای تخم کتان نباشد، مصرف آن برای افرادی که تیروئید دارند مشکلی ندارد.

  • آیا در کنار مکمل های بدن سازی قابل استفاده است؟

بله شما می توانید در کنار مکمل های بدن سازی خود این دارو را با تجویز پزشک مصرف کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا