Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیعمومی

قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن

ویتامین ث یا اسید اسکوربیک، یکی از ویتامین های ضروری بدن انسان است که به حفظ سلامت عمومی و سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کند. مقداری از این ویتامین ث از طریق تغذیه جذب بدن می شود. بسیاری از مرکبات و غذاها از جمله پرتقال، کیوی، لیمو، توت فرنگی، آناناس، انبه، تمشک، شلغم، گیلاس، کلم بروکلی، نان و غذاهای غنی شده، سبزیجات، فلفل، سیب زمینی و گوجه حاوی مقدار زیادی ویتامین ث هستند. يکي از مکمل هايي که براي دريافت کامل ويتامين C مورد نياز بدن استفاده مي شود قرص اولترا ويتامين ث (Ultra Vitamin C) است.

قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن
قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن

 

به دلایل زیادی ممکن است بدن انسان در سنین مختلف، نتواند ویتامین سی مورد نیاز خود را فقط از طریق تغذیه تامین کند. در این صورت مصرف مکمل های مناسب ضروری است. قرص اولترا ویتامین ث، یکی از همین مکمل هاست که در ادامه مقاله به خواص، ویژگی ها، موارد مصرف و عوارض آن اشاره خواهیم کرد.

در نشريه جهان شيمي فيزيک، مقالات متعددي در مورد انواع مکمل ها و قرص هاي حاوي ويتامين وجود دارند. براي کسب اطلاعات جامع در مورد اين محصولات مي توانيد به مقالات اين نشريه مراجعه کنيد. لطفا تا پايان با ما همراه باشيد.

قرص اولترا ویتامین ث چیست

قرص اولترا ویتامین ث، یک مکمل سرشار از ویتامین سي است که تحت لیسانس کشور انگلستان توليد مي شود. محصول اولترا ويتامين ث دارای پروانه ساخت توسط شرکت ویتابیوتیکس تهران است. هر یک عدد از این قرص، ۵۰۰ میلی گرم ویتامین ث را در خود جای داده است. این قرص فاقد مخمر، نمک، رنگ های مصنوعی و لاکتوز است. علاوه بر مقدار مشخص ویتامین سي، حاوی سیتروس بیو فلاونوئید نیز هست. این ماده باعث افزایش خواص ویتامین ث می شود و داراي خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. ترکیب این ماده در کنار ویتامین ث، با اثر گذاري فوق العاده و چند برابر عمل می کند.

قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن
قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن

خواص ویتامین سی اولترا

ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب محسوب می شود و وظایف زیادی در بدن بر عهده دارد. ویتامین ث با افزایش سنتز کلاژن باعث جوان شدن پوست، کاهش چین و چروک و پیشگیری از پیری زودرس می شود. پوست را از اشعه های مضر محافظت می کند. باعث روشن شدن پوست بدن می شود. به تسریع ترمیم زخم ها به خصوص بعد از انجام عمل های جراحی کمک می کند. با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در برابر مقابله با بیماری ها به ویژه سرماخوردگی مقاوم می سازد.

همچنین ویتامین ث با خنثی کردن نیتریت ها به جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک می نماید. بدن را در مقابل بیماری های قلبی عروقی حفظ می کند و باعث بازسازی و ترمیم بافت ها می شود.

تامین ویتامین ث مورد نیاز بدن همچنین به سلامت موها، رشد آنها و ضخیم شدن مو کمک می کند. همچنین از طریق مبارزه با باکتری های پوست، باعث رفع شوره سر و کمک به رشد بهتر موها می شود. اما در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو، مصرف ویتامین ث باعث کاهش قند خون ناشتا می شود.

اولترا ويتامين ث ثابت فارما

قرص اولترا ويتامين ث توسط شرکت هاي مختلفي در خارج و داخل کشور توليد مي شود. میزان نیاز بدن به ویتامین ث نيز در سنین مختلف متفاوت است. در این بخش به مقدار مورد نیاز افراد به ویتامین ث در سنین مختلف اشاره می کنیم.

نوزادان کمتر از ۱۲ ماه، روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلی گرم

کودکان یک تا ۸ سال، روزانه بین ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم

کودکان ۹ تا ۱۳ سال، روزانه ۴۵ میلی گرم

نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال، روزانه ۶۵ میلی گرم

مردان بالغ، روزانه ۹۰ میلی گرم

زنان بالغ، روزانه ۷۵ میلی گرم

زنان باردار روزانه ۸۵ میلی گرم

زنان شیرده، روزانه ۱۲۰ میلی گرم

افراد سیگاری به توصیه پزشک تا ۲۵۰ میلی گرم

قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن
قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن

قرص اولترا ليکوپن

قرص اولترا لیکوپن داراي ۲۰۰ میلی گرم عصاره گوجه فرنگی است. اين مقدار از عصاره گوجه فرنگي تامین کننده ۱۵ میلی گرم لیکوپن خالص است. ماده لیکوپن در بدن ساخته نمی شود و بایستي از راه غذا دريافت و وارد بدن شود. قسمت بيشتر لیکوپن در رژیم غذایی ناشی از مصرف گوجه ‌فرنگی و محصولات آن مانند سس گوجه فرنگی، پوره و رب گوجه فرنگی است. در واقع می‌توان گفت گوجه فرنگی و محصولات مشتق از آن تنها منابع غني از لیکوپن هستند.

اولترا ویتامین C

مصرف قرص اوترا ویتامین ث، به ویژه برای افراد بالای ۵۰ سال و همچنین کسانی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند، بسیار ضروری است. بیوفلاونوئید های موجود در این مکمل، رگرفته از مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و لیمو است. قرص اولترا ویتامین ث باعث حفاظت از سلول های بدن در مقابل استرس اکسیداتیو می شود. قدرت جذب ویتامین ث این مکمل بسیا بالاست. از این رو به جذب بهتر آهن و تشکیل هموگلوبین و گلبول های قرمز خون نیز کمک می کند و سیستم دفاعی بدن را تقویت می نماید.

عوارض قرص اولترا ویتامین ث

قرص اولترا ویتامین ث، به دلیل داشتن ویتامین ث فراوان، امکان دارد در کسانی که دچار بیماری آرتروز هستند، ایجاد عارضه کند. گرچه گفته می شود ویتامین ث اگر با دوز مناسب توسط این بیماران مصرف شود، می تواند به جلوگیری از آرتروز در برخی اشکال خاص آن کمک کند. برخی از منابع می گویند ویتامین ث باعث ایجاد گرما در رحم می شود و می تواند باعث سقط جنین شود. خانم های باردار بهتر است مکمل های ویتامین ث را بدون تجویز پزشک مصرف نکنند.

عوارض ویتامین سی اولترا

مصرف بیش از حد ویتامین سی ممکن است موجب لخته شدن خون و ایجاد مشکلات کلیوی شود. سردرد، تهوع، اسهال، پوسیدگی دندان ها، درد شکم و قفسه سینه می تواند از علائم احتمالی مصرف بیش از حد ویتامین ث (بیش از ۲۰۰۰میلی گرم در روز) در بدن باشد. قبل از انجام هر گونه آزمایشی، موارد مصرف مکمل های ویتامین ث را به پزشک اطلاع دهید. چرا که می تواند در برخی آزمایشات تداخل ایجاد کند. افراد سالم مجاز هستند بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی گرم در روز ویتامین ث دریافت کنند. میزان اضافه آن از طریق ادرار دفع خواهد شد.

قرص جوشان ویتامین سی

قرص جوشان ویتامین ث، به صورت قرص های ۵۰۰ میلی گرمی و محلول در آب مصرف می شود. به دلیل سهولت استفاده و طعم های مطلوبی که دارد، مورد استقبال است. مصرف مکمل های ویتامین ث برای بدن ضرورت دارد. چرا که ویتامین ث طبیعی موجود در خوراکی ها، نسبت به دما و پختن و اکسیداسیون حساس عمل می کنند و تجزیه می شوند. مصرف ویتامین ث به جلوگیری از شکنندگی عروق و تقویت عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می نماید.

قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن
قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن

ویتامین سی جوشان خارجی

قرص جوشان ویتامین ث، در برند های مختلف ایزانی و خارجی در کشور وجود دارد. یکی از برندهای خارجی ویتامین ث جوشان، قرص جوشان یورو ویتال ۱۰۰۰ میلی گرم است. این قرص تحت لیسانس کشور آلمان، در ایران تولید و بسته بندی می شود. در قوطی های پلاستیکی ۲۰عددی، و با طعم پرتقال در بازار به فروش می رسد.

شربت ویتامین سی

علاوه بر قرص اولترا ویتامین ث، شما می توانید محصولات دیگر حاوی ویتامین ث را به صورت شربت یا حت قرص های جویدنی و جوشان تهیه نمایید. شربت ویتامین ث، معمولا در بطر های ۲۰۰ میلی لیتری بسته بندی می شوند. هر پنج میلی لیتر شربت، حاوی ۲۵۰ میلی گرم ویتامین ث فاقد شکر است. معمولا شربت ویتامین ث را برای مصارف کودکان و نوزادان استفاده می کنند. مصرف ویتامین ث در کودکان، بدن آنها را در برابر ابتلا به سرما خوردگی و بیماری های فصلی ایمن می کند. همچنین در تقویت رگ های خونی موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بهبود ایمنی و سلامت عمومی بدن در همه سنین نقش به سزایی ایفا می کند.

بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین c

ویتامین ث یا اسید اسکوربیک، در بدن ساخته نمی شود. ویتامین ث محلول در آب است. تنها از طربق تغذیه و مصرف مکمل ها تامین می شود. این ویتامین ها بهتر است با معده خالی مصرف شوند. بهترین زمان خوردن قرص جوشان ویتامین ث، قبل از خوردن  صبحانه است. توصیه می شود نیم ساعت قبل، قرص را در آب حل نمایید تا آماده  مصرف شود. اگر در وعده صبحانه موفق به خوردن قرص جوشان نشدید و مصرف به زمان دیگری موکول شد، بهتر است حداقل  دو ساعت قبل از خوردن این ویتامین، معده خالی باشد و چیزی نخورده باشید.

اولترا ليکوپن

قرص اولترا لیکوپن، یکی از مکمل های دیگر شرکت ویتابیوتیکس است که مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند، و در ترکیبات اصلی آن از عصاره گوجه فرنگی استفاده شده است. لیکوپن یکی از آنتی کسیدان های قوی کارتنوئیدی در بدن است که از آسیب رسانی به سلول ها جلوگیری می کند. برای سلامت قلب مفید است. این مکمل رنگ های افزودنی و نمک ندارد. همچنین در بهبود مشکلات پروستات و پیشگیری از ابتلا به سرطان ها موثر عمل می کند.

قرص ويتامين C

عوامل زیادی در کمبود ویتامین ث بدن نقش دارند از جمله این عوامل می توان از کشیدن سیگار، ژنتیک، بارداری، دیابت، چاقی زیاد، ورزش های سنگین و سن بالا یا کم نام برد. از این جهت، بدن در این شرایط ممکن است نتواند از طریق تغذیه، میزان کافی ویتامین ث مورد نیاز خود را جذب نماید و مصرف مکمل های ویتامین ث ضرورت پیدا می کند.

قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن
قرص اولترا ويتامين ث چيست؟ معرفي، خواص و عوارض آن

قيمت اولترا ويتامين سي

قرص اولترا ویتامین ث، در رده قرص های خارجی مکمل ویتامین ث به شمار می آید. در داخل کشور ما نیز برند های ایرانی مکمل های ویتامین ث موجود است. یکي از این مکمل ها، قرص ویتامین ث اسمارت است. گرچه این محصول در سوئیس فرموله شده است. اما ساخت و تولید آن در ایران انجام می شود و قیمت پایین تری نسبت به محصولات مشابه خارجی دارد. چرا که مکمل هاي خارجي متاثر از نرخ ارز و تعرفه واردات قيمت هاي بالاتري دارند.

در حال حاضر قيمت تمام شده قرص اوترا ويتامين ث بين ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان است. شما مي توانيد اين مکمل ويتامينه را از داروخانه هاي سراسر کشور يا فروشگاه هاي آنلاين دارويي معتبر تهيه نماييد. در مورد خريد اينترنتي دارو و مکمل حتما به مجوز ها و تاييديه هاي وبگاه مورد نظر توجه و دقت کافي داشته باشيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا