Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول امگا-۳ بدون جیوه چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

کپسول امگا-۳ بدون جیوه حاوی روغن ماهی و DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) و EPA (ایکوزا پنتاانوئیک اسید) است. مصرف این مکمل سبب سلامت قلب و عروق، استخوان و مفاصل، مغز و سیستم عصبی خواهد شد. در نشریه جهان شیمی فیزیک از موارد مصرف و مزایای مصرف کپسول امگا-۳ بدون جیوه اطلاعات به شما میدهیم. امگا ۳ (مخفف اسیدهای چرب امگا ۳) نوعی چربی است که در غذاها و بدن انسان یافت می شود. کپسول امگا-۳ بدون جیوه بعنوان مکمل غذایی مصرف می شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های ضروری هستند و بدن نمی تواند آنها را بسازد، اما باید آنها را از غذا دریافت کند. غذاهای سرشار از امگا ۳ عبارتند از ماهی، روغن های گیاهی، آجیل (به ویژه گردو)، دانه کتان، روغن بذر کتان و سبزیجات برگ دار.

کپسول امگا-۳ بدون جیوه

کپسول امگا-۳ بدون جیوه یک مکمل عالی برای کسانی است که ماهی و غذای دریایی مصرف نمیکنند. فقط گیاهان اسیدهای چرب امگا ۳ تولید میکنند، انسان‌ها و حیوانDHA  و EPA را از طریق غیر اشباع و طویل سازی آلفا لینولنیک اسید میسازند. سرعت تبدیل ALA به DHA و EPA در بدن کم است باید منابع امگا ۳ غنی از DHA و EPA مصرف ‌شود.

کپسول ژلاتینی امگا ۳ بدون جیوه سبب کاهش فشار خون و تری گلیسرید با مهار لیپوژنز می‌شوند. به علت کاهش فیبرینوژن و خاصیت ضد انعقادی دارد.

نکات در مصرف کپسول امگا-۳ بدون جیوه

بزرگسالان باید ماهی و منابع امگا ۳ حداقل ۲-۱ بار در هفته مصرف کنند.

مصرف همزمان با غذا مشکل بوی بد ماهی را رفع می کند.

دوزهای بالای روغن ماهی باعث افزایش انعقاد پذیری خواهد شد.

موارد مصرف کپسول امگا-۳ بدون جیوه

از موارد مصرف کپسول امگا ۳ بدون جیوه کاهش کلسترول و سلامت قلب و عروق و کاهش التهاب است.

ویژگی های کپسول امگا-۳ بدون جیوه

از ویژگی های کپسول امگا-۳ بدون جیوه موارد زیر است:

  • کاهش ترومبوز: با مهار تجمع پلاکتی، فیبرینوژن و افزایش زمان انعقاد
  • بهبود مشکلات پوستی، اختلالات بینایی، عادات ماهیانه، ریزش مو، آسم و دیابت
  • کاهش بیماری‌های قلب و عروق
  • کاهش تولید سایتوکاین‌های التهابی
  • تنظیم خلق و خو در افسردگی، شیزوفرنی و بیماران دوقطبی
  • حفظ سلامتی بدن
  • تقویت حافظه
  • جلوگیری از کاهش قوه ادراک و دمانس (زوال عقل)
  • کاهش تری گلیسیرید و کلسترول
  • تکامل سیستم عصبی در جنین
  • کاهش التهاب مفصل
  • در هیپرتری گلیسریدمی
  • تنظیم فشار خون
  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود علایم آسم

روش مصرف کپسول امگا-۳ بدون جیوه

روزی یک یا دو کپسول امگا-۳ بدون جیوه در روز طبق نظر پزشک، با غذا و آب مصرف گردد.

ترکیبات کپسول امگا-۳ بدون جیوه

ایکوز اپنتا انوئیک اسید، دوکوز اهگزانوئیک اسید، گلیسرین، ژلاتین، متیل پارابن، پروپیل پارابن از ترکیبات کپسول امگا-۳ بدون جیوه است.

مکمل های حاوی امگا ۳

انواع مختلفی از مکمل های غذایی حاوی امگا ۳ هستند. مکمل های روغن ماهی حاوی EPA و DHA هستند. مکمل های روغن کبد ماهی، مانند روغن کبد ماهی، حاوی EPA و DHA و همچنین حاوی ویتامین های A و D هستند که از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. ویتامین های A و D می توانند در مقادیر بیش از حد مضر باشند.

کپسول امگا-3 بدون جیوه چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول امگا-۳ بدون جیوه چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

اسیدهای چرب امگا ۳: یک اسید چرب ضروری

چه چیزی چربی های امگا ۳ را خاص می کند؟ آنها بخشی جدایی ناپذیر از غشای سلولی در سراسر بدن هستند و بر عملکرد گیرنده های سلولی در این غشاها تاثیر می گذارند. که لخته شدن خون، انقباض و شل شدن دیواره سرخرگ ها و التهاب را تنظیم می کنند. آنها همچنین به گیرنده های سلولی که عملکرد ژنتیکی را تنظیم می کنند متصل می شوند. چربی‌های امگا ۳ به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته کمک می‌کنند، ممکن است به کنترل لوپوس، اگزما و آرتریت روماتوئید کمک کنند و ممکن است نقش محافظتی در سرطان و سایر بیماری‌ها داشته باشند. سه امگا ۳ اصلی وجود دارد:

ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) عمدتا از ماهی می آیند، بنابراین گاهی اوقات به آنها امگا ۳ دریایی نیز می گویند.

اسید آلفا لینولنیک (ALA)، رایج‌ترین اسید چرب امگا ۳ در اکثر رژیم‌های غذایی غربی، در روغن‌های گیاهی و مغزها (به‌ویژه گردو)، دانه‌های کتان و روغن بذر کتان، سبزیجات برگ‌دار و برخی چربی‌های حیوانی به‌ویژه در علف یافت می‌شود. – حیوانات تغذیه شده بدن انسان به طور کلی از ALA برای انرژی استفاده می کند و تبدیل به EPA و DHA بسیار محدود است.

چربی‌های امگا ۳ همچنین فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهند، عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشند و در دوزهای بالاتر، تری گلیسیرید را کاهش می‌دهند.

مبتلایان به حمله قلبی که به مدت سه سال هر روز یک کپسول ۱ گرمی از چربی‌های امگا ۳ مصرف می‌کردند، کمتر دچار سکته قلبی شدند. حمله، سکته مغزی یا مرگ ناگهانی نسبت به کسانی که دارونما مصرف کردند. قابل توجه، خطر مرگ ناگهانی قلبی حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

بیشتر آمریکایی‌ها چربی‌های امگا ۶ را بیشتر از چربی‌های امگا ۳ مصرف می‌کنند. برخی از متخصصان این فرضیه را مطرح کرده اند که مصرف بیشتر چربی های امگا ۶ می تواند مشکلات قلبی عروقی و غیره ایجاد کند، اما شواهدی در مورد انسان ها تایید نشده است. به عنوان مثال، در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت، نسبت چربی های امگا ۶ به امگا ۳ با خطر بیماری قلبی مرتبط نبود زیرا هر دوی این ها مفید بودند. بسیاری از مردم می توانند از افزایش مصرف چربی های امگا ۳ سود ببرند، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چربی های امگا ۶ نیز به طور مثبت بر عوامل خطر قلبی عروقی تاثیر می گذارد و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مردانی که رژیم غذایی آنها غنی از EPA و DHA (عمدتا از ماهی و غذاهای دریایی) است نسبت به افرادی که مصرف کم EPA و DHA دارند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات هستند.

نکاتی در مورد کپسول امگا-۳ بدون جیوه

اسیدهای چرب امگا ۳ گروهی از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه هستند که برای تعدادی از عملکردهای بدن مهم هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA در غذاهای دریایی مانند ماهی های چرب (مانند ماهی آزاد، ماهی تن و قزل آلا) و صدف ها (مانند خرچنگ و صدف) یافت می شوند. نوع متفاوتی از امگا ۳ به نام ALA در غذاهای دیگر از جمله برخی روغن های گیاهی (مانند کانولا و سویا) یافت می شود. امگا ۳ به عنوان مکمل های غذایی نیز موجود است. به عنوان مثال، مکمل های روغن ماهی حاوی EPA و DHA و مکمل های روغن بذر کتان حاوی ALA هستند.

نکاتب  که باید در مورد کپسول امگا-۳ بدون جیوه بدانید:

نتایج مطالعات بر روی رژیم های غذایی غنی از غذاهای دریایی (ماهی و صدف دریایی) و بیماری های قلبی شواهد متوسطی را ارائه می دهد که نشان می دهد افرادی که حداقل یک بار در هفته غذاهای دریایی می خورند نسبت به افرادی که به ندرت یا هرگز غذاهای دریایی نمی خورند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. بزرگسالان ۸ اونس یا بیشتر از انواع غذاهای دریایی در هفته مصرف کنند زیرا طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ را فراهم می کند.

غذاهای دریایی غنی از EPA و DHA باید در یک رژیم غذایی سالم برای قلب گنجانده شوند. با این حال، مکمل های EPA و DHA برای محافظت در برابر بیماری قلبی نشان داده نشده است. در سال ۲۰۱۲، دو گروه از دانشمندان تحقیقات مربوط به اثرات مکمل های EPA/DHA بر خطر بیماری قلبی را تجزیه و تحلیل کردند. یک گروه فقط مطالعات روی افراد با سابقه بیماری قلبی را تجزیه و تحلیل کردند و گروه دیگر مطالعات روی افراد با سابقه و بدون سابقه بیماری قلبی را تجزیه و تحلیل کردند.

EPA و DHA، انواع امگا ۳ موجود در غذاهای دریایی و روغن ماهی، ممکن است در کاهش علائم آرتریت روماتوئید مفید باشند. در مطالعات انجام شده در این بررسی، بسیاری از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که هنگام مصرف روغن ماهی، سفتی کوتاه‌تر صبحگاهی، تورم و درد مفاصل کمتر و نیاز کمتری به داروهای ضدالتهابی برای کنترل علائم خود داشتند.

ارزش غذایی غذاهای دریایی در دوران رشد و نمو جنین و همچنین در اوایل دوران نوزادی و کودکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زنان باردار یا شیرده باید ۸ تا ۱۲ اونس از غذاهای دریایی را در هفته از انواع غذاهای دریایی که دارای متیل جیوه کم هستند به عنوان بخشی از الگوی تغذیه سالم و در عین حال که در حد نیاز کالری خود باقی می مانند، مصرف کنند. زنان باردار یا شیرده باید میزان ماهی تن سفید را به حداکثر ۶ اونس در هفته محدود کنند. آنها نباید کاشی، کوسه، شمشیرماهی و شاه ماهی خال مخالی بخورند زیرا این ماهی ها سرشار از متیل جیوه هستند.

کپسول امگا-3 بدون جیوه چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول امگا-۳ بدون جیوه چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

تحقیقات مداومی در مورد اسیدهای چرب امگا ۳ و بیماری های مغز و چشم وجود دارد، اما شواهد کافی برای نتیجه گیری در مورد اثربخشی امگا ۳ برای این شرایط وجود ندارد. DHA نقش مهمی در عملکرد مغز و چشم دارد. محققان به طور فعال در حال بررسی فواید احتمالی DHA و سایر اسیدهای چرب امگا ۳ در پیشگیری یا درمان انواع بیماری های مرتبط با مغز و چشم هستند.

شواهد متناقضی در مورد اینکه آیا ممکن است ارتباطی بین اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در غذاهای دریایی و روغن ماهی (EPA/DHA) و افزایش خطر سرطان پروستات وجود داشته باشد وجود دارد. تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط مصرف امگا ۳ و خطر ابتلا به سرطان پروستات در حال انجام است.

گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم غذایی مفید است. اینکه آیا مکمل های امگا ۳ مفید هستند یا خیر مشخص نیست. اگر به دنبال مکمل های امگا ۳ هستید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، اگر از داروهایی استفاده می کنید که بر انعقاد خون تاثیر می گذارد، اگر به غذاهای دریایی حساسیت دارید، یا اگر در نظر دارید به کودک مکمل امگا ۳ بدهید، بسیار مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

خواص کپسول امگا رکس بدون جیوه

کپسول امگا رکس بدون جیوه منبع غنی اسیدهای چرب  EPA و DHA است.

بهترین مارک قرص امگا ۳ خارجی

برای خرید بهترین مارک قرص امگا۳ خارجی به وبسایتهای معتبر مراجعه کنید.

امگازون بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه خارجی

قرص امگازون حاوی EPA، ALA و ویتامین E است

فرق امگا ۳ با جیوه و بدون جیوه

امگا۳ بدون جیوه از نظر سلامت بسیار ایمن تر از امگا۳ با جیوه است.

بهترین مارک کپسول امگا ۳

برای مشاهده و بررسی بهترین مارک کپسول امگا۳ به داروخانه های سراسر کشور مراجعه کنید.

قیمت قرص امگا ۳ خارجی

قیمت قرص امگا۳ خارجی باتوجه به نرخ ارز متفاوت است.

عوارض کپسول امگا رکس بدون جیوه

امگا۳ بدون جیوه عارضه بدی ندارد. اما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

هشدار در مصرف کپسول امگا-۳ بدون جیوه

امگا ۳ سبب رقیق شدن خون می‌شود قبل از جراحی مصرف نشود.

امگا ۳ را کودکان و افراد دیابتی با تجویز پزشک مصرف کنند.

در دوران بارداری و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.

عوارض جانبی کپسول امگا-۳ بدون جیوه

امگا ۳ عوارض جانبی ندارد اما در صورت بروز اختلالات دستگاه گوارشی: تهوع – اسهال به پزشک مراجعه کنید. عوارض جانبی کپسول امگا ۳ عبارتند از طعم ناخوشایند، بوی بد دهان، عرق بدبو، سردرد و علائم گوارشی مانند سوزش سر دل، حالت تهوع و اسهال. مکمل های امگا ۳ ممکن است با داروهایی که بر لخته شدن خون تاثیر می گذارند تداخل داشته باشند. مشخص نیست که افراد مبتلا به آلرژی به غذاهای دریایی می توانند با خیال راحت مکمل های روغن ماهی مصرف کنند.

تداخل دارویی کپسول امگا-۳ بدون جیوه

بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، هپارین یا پنتوکسی فیلین و یا آسپرین مصرف میکنند برای مصرف امگا ۳ با پزشک مشورت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا