Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

خواص بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس تمشک

اسانس تمشک (Raspberry Essence) یکی از اسانس های پر طرفدار غنی از آنتی اکسیدان است که عطر و طعم فوق العاده ای به محصولات مختلف می بخشد. اسانس تمشک در صنایع غذایی و بسیاری از محصولات آرایشی – بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بسیاری دارد.

تمشک یک میوه جنگلی ترش و خوشمزه است که به رنگ قرمز و سیاه در اکثر مناطق شمالی کشور رشد می کند. از این میوه خوشمزه برای درست کردن مربا ، مارمالاد ،  کمپوت و شربت  استفاده می شود  ولی برای استفاده از مزایای این میوه پر خاصیت در تمام فصول می توان از اسانس و عصاره آن استفاده کرد.

این اسانس دارای خواص تمشک تازه است و می توان با افزودن آن به خوراکی های خانگی و تجاری از این خواص برای بهبود سلامت عمومی استفاده کرد. با توجه به خواص فوق العاده و عطر و طعم این میوه جنگلی قیمت خرید و فروش تمشک بالاتر از سایر اسانس هاست و قیمت اسانس تمشک خارجی با نوسانات دلار در ایران متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

شما می توانید برای خرید اسانس تمشک از طریق سایت های معتبر و شرکت های وارد کننده اقدام کنید و بهترین اسانس را با بالاترین کیفیت تهیه کنید.

خواص اسانس تمشک

این اسانس  به  صورت پودر یا مایع وجود دارد، نوع مایع آن به صورت محلول در آب و محلول در روغن تولید می شود تا بتوان به راحتی از آن در طیف گسترده ای از محصولات استفاده کرد.

این اسانس سرشار از ویتامین C  ، ویتامین E و K بوده و یک آنتی اکسیدان قوی با خواص بسیار است. تمشک میوه ای با طبع خنک و مطلوب افراد گرم مزاج است و با طعمی ترش باعث تصفیه خون می شود.

تمشک برای درد معده ، دیابت ، تنگی نفس ، روماتیسم ، فشارخون و مشکلات کبدی فوق العاده مفید است و می توان با استفاده از اسانس آن نیز از این مزایا بهره مند شد. سایر منافع این اسانس در ادامه شرح داده شده است.

خواص بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس تمشک
خواص بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس تمشک

خواص ضد التهابی

عطرمایه تمشک دارای محتوای بالایی از گاما و آلفا توکوفرول ها ، اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ و ویتامین A و یک منبع عالی از اسید آلفا لینولنیک است که خواص ضد التهابی دارد و به تسکین مشکلات پوستی کمک می کند.

التهاب مزمن باعث تورم ، درد و آرتروز می شود و این اسانس قادر به کاهش التهاب است.  تحقیقات نشان داده است مصرف روزانه تمشک و اسانس آن پاسخ های شدید التهابی را کاهش می دهد.

خواص آنتی اکسیدانی

این ترکیب دارای پلی فنول هایی مانند آنتوسیانین و الاژیتانین است که آنتی اکسیدان های قوی هستند  که به جوان سازی سلول ها و جلوگیری از آسیب پوست کمک می کند. این اسانس با فشردن و پرس سرد دانه های تمشک استخراج می شود و به کرم های صورت ، رژ لب ، کرم های دورچشم ، محصولات مراقبت از مو و بسیاری از محصولات دیگر اضافه می شود.

روغن هسته تمشک دارای مقدار زیادی ویتامین E است و به عنوان یک منبع عالی آنتی اکسیدان عمل می کند. این ماده در مقایسه با  فندق و آووکادو خاصیت ضدالتهابی بالایی دارد و برای درمان علائم پیری ، لکه های تیره و چین و چروک پوست مفید است.

کاروتنوئیدها نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند و از سلول های پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کرده و همچنین باعث ترمیم سلول ها می شود..

خواص آبرسانی

عطرمایه  تمشک با جلوگیری از تبخیر محتوای سلول های پوست به مرطوب سازی پوست کمک کرده و رطوبت پوست را حفظ می کند. علاوه بر این ، استفاده منظم از این اسانس سطح رطوبت پوست را افزایش می دهد و برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مفید است.

سلامت دهان و دندان

عطرمایه تمشک همچنین می تواند برای سلامت دهان و دندان شما مفید باشد. التهاب لثه نوعی بیماری خفیف لثه است که با لثه های ملتهب ناشی از تجمع پلاک و باکتری در دهان مشخص می شود.

این اسانس می تواند باکتری های موجود در دهان را کاهش داده و التهاب اطراف بافت لثه ، قرمزی ، تورم و درد لثه را تسکین دهد. شما می توانید از روغن دانه تمشک قرمز به عنوان محلول شستشوی دهان یا خمیر دندان حاوی آن استفاده کنید.

احتیاط در رابطه با مصرف اسانس تمشک

برای استفاده از این اسانس با پزشک مشورت کنید.

از مصرف مقدار زیاد این اسانس خودداری کنید.

افرادی که به توت حساسیت دارند نباید از این اسانس استفاده کنند.

افراد حساس ممکن است واکنش های آلرژیک نشان بدهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا