Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

شربت پلیوم شربتی عالی برای رفع بیماری های تنفسی است. این شربت پلیوم سبب بهبود آبریزش بینی و سرماخوردگی می شود. عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز حاوی ایریدوید گلیکوزید است و خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان سرماخوردگی استفاده میشود و این عصاره خاصیت ضد سرفه دارد.

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز معمولا شمعدانی آفریقای جنوبی، شنل ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز و شمعدانی سیاه نامیده می شود. آفریقای جنوبی از این گیاه در تهیه داروهای سنتی استفاده می کند. مردم از ریشه و سایر قسمت های آن به عنوان عصاره برای درمان بیماری های مختلف مانند ناراحتی های ریوی، سرماخوردگی و آنفولانزا، عفونت های گوارشی و غیره استفاده می کنند.

روی ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز به درمان عفونت های مختلف دستگاه تنفسی کمک می کنند. اینها شامل برونشیت، سل، بیماری های معده و غیره است. علاوه بر این، آنها همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی هستند که از سلامت روده حمایت می کنند. از موارد مصرف و ترکیبات شربت پلیوم در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعاتی به شما میدهیم.

فهرست مطالب

شربت پلیوم چیست

شربت پلیوم سبب بهبود بیماری های تنفسی می شود. این مکمل سبب بهبود آبریزش بینی و علائم سرماخوردگی خواهد شد. شربت پلیوم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، گلودرد، سرفه و آبریزش بینی را تسکین میدهد. شربت پلیوم بخاطر طعم خوبش مناسب کودکان است. شربت پلیوم پلاس حاوی عصاره ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوئیدز و عصاره برگ پیچک است.

شربت پلیوم پلاس برای چیست

شربت پلیوم دارای ویژگی های زیر است:

  • بهبود علایم گلودرد و آبریزش بینی، سرفه
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های تنفسی
  • افزایش سرعت بهبود بیماری های تنفسی فوقانی
  • درمان سریع سرماخوردگی و کاهش علائم
  • پیشگیری از مقاومت باکتریایی
  • رقیق کردن مخاط غلیظ بینی

ترکیبات شربت پلیوم

شربت پلیوم حاوی ۰,۲۴۴ گرم عصاره ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز است.

شربت پلیوم پلاس برای کرونا

شربت پلیوم پلاس ضدسرفه و ضداحتقان است و سبب بهبود بیماری‌های تنفسی فوقانی میشود. از بهترین شربت ها برای دوران کرونا است.

شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

طریقه مصرف شربت پلیوم

زیر ۶ سال:
۱,۵ تا ۳ میلی لیتر: ۳ بار قبل از وعده غذایی
بین ۶ تا ۱۲ سال:
۵ میلی لیتر: ۳ بار قبل از وعده غذایی
بالای ۱۲ سال:
۵ تا ۱۰ میلی لیتر: ۳ بار قبل از وعده غذایی

تداخل دارویی شربت پلیوم

هیچ تداخل دارویی با شربت پلیوم گزارش نشده است.

عوارض شربت پلیوم چیست

درد معده، سوزش سر دل، تهوع و اسهال از عوارض این دارو است. بیش از دو هفته مصرف توصیه نمی شود. دارو را بیش از حد مجاز مصرف نکنید

شربت پلیوم برای چه سنی مناسب است

زیر ۶ سال و بالای ۱۲ سال سن مناسب استفاده از این شربت است.

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز با نام علمی: Pelargonium graveolens، Pelargonium reniforme Curt..

نام(های) رایج: شمعدانی آفریقایی، کالوبا، کالوربوسی، راباسامین، اومکا، اومکابو، اومکالوآبا، زوکول.

مزایای ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز برای برونشیت و فارنژیت مصرف می شود. برای استفاده در درمان ورم معده مورد بررسی قرار گرفته است. به نظر می رسد شواهدی مبنی بر اثربخشی در درمان برونشیت به دلیل اثر مستقیم آنتی بیوتیکی ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز وجود دارد.

موارد منع مصرف ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

از مصرف با حساسیت به هر یک از اجزای موجود در گونه های EP 7630 یا Pelargonium خودداری کنید. از مصرف در بیماران مبتلا به بیماری های جدی کلیوی یا کبدی خودداری شود.

واکنش های نامطلوب ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

واکنش‌های آلرژیک یا شکایات دستگاه گوارش (مانند درد معده، سوزش سر دل، حالت تهوع، اسهال) را ثبت می‌کنند.

موارد مصرف و فارماکولوژی ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

مطالعات متعدد در شرایط آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی فعالیت ضد باکتریایی گیاه را نشان می دهد. چندین کارآزمایی بالینی نسبتا بزرگ کارایی این گیاه را در درمان برونشیت حاد، سرماخوردگی و فارنژیت یا گلودرد بررسی می‌کنند.

عصاره‌های هر دو گونه Pelargonium دارای فعالیت ضدباکتریایی مستقیم متوسطی هستند، با کومارین‌ها و فنولیک‌ های جدا شده دارای حداقل غلظت بازدارنده از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر در آزمون‌های رقت‌سازی آگار در مقابل باکتری‌های آزمایشی رایج. فعالیت ضد مایکوباکتریایی در mcg/ml 2 در شرایط آزمایشگاهی داشت.

شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

برونشیت

متاآنالیز ۴ کارآزمایی بالینی تصادفی شده، شامل ۱۶۴۷ بیمار، از اثربخشی این گیاه در کاهش علائم برونشیت حمایت کرد. مکانیسم اثر با تضاد چسبندگی باکتری به اپیتلیوم دست نخورده EPs 7630 همراه است که منجر به محافظت در برابر کلونیزه شدن باکتری ها و عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی می شود.

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز برای درمان بیماری های گوارشی، داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا، عفونت های دستگاه تنفسی و غیره، برای درمان علائم و کاهش طول مدت بیماری استفاده می شوند. ممکن است برای افرادی که از برخی اختلالات ریوی رنج می برند مفید باشد.

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز می تواند به مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند برونشیت، سینوزیت و سرماخوردگی کمک کند. به این دلیل که به طور طبیعی توانایی درمانی بدن را افزایش می دهد. افراد مبتلا به برونشیت حاد در نهایت می توانند علائم را ظرف یک هفته پس از مصرف آن برطرف کنند.

درمان بیماری های تنفسی

یکی از مزایای اولیه ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز سیدویید، اثربخشی آن در درمان برونشیت حاد است. این به این دلیل است که توانایی درمانی طبیعی بدن را افزایش می دهد. تقریبا ۵۰ درصد از افراد مبتلا به برونشیت حاد که آن را مکمل مصرف کردند، علائم خود را به طور کامل در عرض یک هفته بهبود دادند. علاوه بر این، به درمان علائم مرتبط با برونشیت، که شامل تب، سردرد، سرفه، خلط در ریه ها، خستگی، رونچی، چکه بینی و درد قفسه سینه هنگام سرفه می شود، کمک می کند.

خواص آنتی باکتریال

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز خاصیت ضد باکتریایی دارد. این به دفع باکتری های نگه داشته شده به سلول ها کمک می کند، به مبارزه با ویروس ها کمک می کند و به تحریک سیستم ایمنی برای ردیابی هر مهاجم خارجی کمک می کند. علاوه بر این، به مبارزه با هلیکوباکتر پیلور، یک باکتری معده که عامل ایجاد زخم معده است نیز کمک می کند. علاوه بر این، ممکن است تکثیر ویروس هرپس سیمپلکس را نیز کاهش دهد.

گروه های محلی به طور گسترده از این گیاه به عنوان یک داروی سنتی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال، به درمان سل، گاستریت، اسهال، قولنج، سوزاک، شکایات قاعدگی، سرفه و اختلالات کبدی کمک می کند.

برای سلامت پوست مفید است

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوئید دارای خواص ضد میکروبی هستند. مردم از مواد گیاهی پودر شده آن که در آب خیس شده است، به عنوان کرم صورت برای درمان آکنه پوست استفاده می کنند. روغن های ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به طور طبیعی سلامت پوست را تقویت کرده و درخشندگی سالمی را ارائه می دهند. علاوه بر این، آن به تسکین پوست تحریک شده و مبارزه با شرایط آب و هوایی سخت کمک می کنند.

به درمان ناراحتی های معده کمک می کند

مردم از ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز به عنوان ماده اصلی در یک دارو برای درمان بیماری معده در نوزادان به نام Instila استفاده می کنند.

به درمان بیماری های مختلف کمک می کند

یکی از جذاب‌ترین مزایای ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز، درمان سل بوده است.

حاوی متابولیت های سالم است

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز DC و Pelargonium reniforme با منشا طب گیاهی به نام Umckaloabo مرتبط است که تنوع و پیچیدگی قابل توجهی از خود نشان می دهد. از ترکیبات مختلف فنلی و پلی فنلی تشکیل شده است. علاوه بر این، مقادیر معقولی از کومارین های ساده اکسیژن دار دارد. در نتیجه منبع عالی متابولیت های ثانویه است.

شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

عوارض جانبی ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

ایمنی این داروی گیاهی هنوز به طور کامل آزمایش نشده است. به طور کلی، عوارض جانبی شناخته شده ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز شامل سوزش سر دل، حالت تهوع، بدتر شدن علائم تنفسی و ناراحتی معده است. اما به دلیل تحقیقات ناکافی، برخی از افراد مانند مادران باردار، مادران شیرده و حتی کودکان باید از مصرف آن خودداری کنند.

تداخل دارویی ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

حاوی ترکیب کومارین است که به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند، یک ضد انعقاد. بنابراین، در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد تجویزی مانند وارفارین و غیره، باید از مصرف آن خودداری کنید. به همین دلیل، شما باید حداقل دو هفته قبل از عمل دندانپزشکی یا جراحی، مصرف ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز را متوقف کنید.

افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس، هپاتیت خودایمنی و پسوریازیس نیز باید با احتیاط از ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز استفاده کنند زیرا ممکن است آنتی بادی هایی را که باعث علائم خود ایمنی می شوند فعال کنند.

آسیب کبدی: مصرف بعدی یا بیش از حد ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز ممکن است منجر به آسیب کبدی شود. بر اساس یک مطالعه نظارتی از آلمان در سال ۲۰۱۶، ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز جزو پنج گیاهی بود که مشکوک به مسمومیت کبدی هنگام استفاده برای اهداف دارویی هستند. چهار گیاه دیگر شامل نعناع (Mentha piperita)، سنبل الطیب (Valeriana)، صمغ آبی تاسمانی (Eucalyptus globulus) و مخمر سنت جان (Hypericum perforatum) بودند. بنابراین، اگر از بیماری کبدی رنج می برید، بهتر است از مصرف این گیاهان خودداری کنید.

همیشه قبل از استفاده از ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز یا هر مکمل گیاهی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. اگر علائم یا علائم مسمومیت کبدی مانند درد معده، زردی پوست و چشم ها، مدفوع روشن، ادرار تیره رنگ یا خستگی در مصرف عصاره های بسیار غلیظ را تجربه کردید، با پزشک تماس بگیرید. علاوه بر این، به دلیل عدم انجام تحقیقات ایمنی، زنان باردار، مادران شیرده و کودکان نباید از داروهای آن استفاده کنند.

دوز مصرفی ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز

هیچ دستورالعمل خاصی برای مصرف تقریبی مکمل های ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز وجود ندارد. با این حال، دوز ایمن ممکن است با توجه به شدت بیماری متفاوت باشد. عواملی مانند سلامت عمومی، وزن، جنس، سن و مصرف مداوم دارو می توانند بر آن تاثیر بگذارند.

داروخانه ها داروهای ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز را به اشکال مختلف مانند ژل، سوسپانسیون خوراکی، تنتور، عصاره یا شربت می فروشند. هنوز مشخص نیست که مکمل های ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز چقدر سمی می شوند. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

آیا ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز به درمان سرماخوردگی کمک می کند

آفریقای جنوبی از زمان های قدیم از این گیاه در طب سنتی استفاده می کرده است. اروپایی ها معتقدند که به کاهش علائم و درمان سرماخوردگی های معمولی و بیماری هایی مانند برونشیت کمک می کند. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی آن میکروب های مضر را از بین می برد و سیستم ایمنی را تحریک می کند.

شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت پلیوم Peliom Syrup چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

کاربردهای ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز چیست

ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز چندین مزیت برای سلامتی دارد. آنها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی هستند و به درمان برونشیت و بیماری های معده مانند اسهال و بیماری سل کمک می کنند. همچنین در کاربردهای مختلف قومی و دامپزشکی استفاده می شود.

موارد عدم مصرف شربت پلیوم

حساسیت به ماده موثره تشکیل دهنده شربت پلیوم. ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز روی پارامترهای انعقادی اثر دارد، این مکمل نباید با داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین مصرف شوند. ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز سبب تقویت سیستم ایمنی شده و با داروهای سرکوب کننده ایمنی تداخل دارد. از مصرف همزمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی اجتناب شود. در بیماران مبتلا به خود ایمنی و مشکلات کبد یا کلیه با احتیاط مصرف گردد.

روش نگهداری شربت پلیوم

دارو در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری گردد. پیش از مصرف، بطری تکان داده شود.

شربت پلیوم در بارداری

مصرف شربت پلیوم را زنان باردار مصرف نکنند.

شربت پلیوم برای کودکان

شربت پلیوم برای کودکان زیر ۶ سال: ۳-۱.۵ میلی لیتر سه بار قبل از غذا

شربت پلیوم برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال: ۵ میلی لیتر سه بار قبل از غذا

شربت پلیوم قیمت

قیمت شربت پلیوم باتوجه به نرخ ارز و واردات مواد اولیه متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا