Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس قهوه

اسانس قهوه (Coffee essence) نوعی قهوه غلیظ مایع است که در بطری های کوچک در اکثر سوپرمارکت ها و قنادی ها فروخته می شود. اسانس قهوه به عنوان طعم دهنده کیک و نوشیدنی ها استفاده می شود و تداعی کننده بوی دلپذیر قهوه است.

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در دنیاست و شما کمتر کسی را خواهید یافت که عطر و بوی قهوه را دوست نداشته باشد. این ترکیب علاوه بر اینکه در قالب نوشیدنی ها مصرف می شود به دستور پخت کیک ها ، بیسکوییت ، بستنی ها و بسیاری از خوراکی های دیگر اضافه می شود.

اسانس قهوه راهی ساده تر برای افزودن این عطر و بوی دوست داشتنی به هر چیزی است که شما تصور می کنید. قیمت خرید و فروش قهوه بر اساس کیفیت و کشور تولید کننده متفاوت است و نرخ خرید آن با نوسانات دلار در بازار ایران تغییر می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

روش تهیه اسانس قهوه

تهیه این اسانس بسیار ساده است و شما با این روش می توانید به راحتی این رایحه خوش را همیشه در دسترس خودتان داشته باشید. برای تهیه اسانس شما به ۱۷۰ گرم دانه قهوه (سبز یا برشته) و ۶ فنجان روغن ‌زیتون فرا بکر نیاز دارید. دستور تهیه به این شکل است که دانه های قهوه را داخل آرام پز ریخته و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم ، سپس آنرا بهم می زنیم تا همه دانه ها به روغن آغشته شوند.

توجه داشته باشید که برای دانه ‌های برشته ‌شده حرارت کم و برای دانه‌ های تازه از حرارت متوسط  و زیاد استفاده کنید. هر یک ساعت درب آرام پز را برداشته و مخلوط را بهم بزنید و به محض قهوه ای شدن دانه ها حرارت را کم کنید. این فرآیند ۸ تا ۱۰ ساعت طول می کشد.سپس محلول را صاف کرده و در یک شیشه در بسته در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

خواص اسانس قهوه برای سلامتی

اسانس قهوه به روش پرس سرد از دانه ‌های قهوه به دست می ‌آید و سرشار از طیف وسیعی از ریزمغذی ها و آنتی ‌اکسیدان‌های مفید برای سلامتی است . خواص این اسانس بیشتر ناشی از وجود فیتواسترول‌ها ، اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در آن است.

استفاده از این اسانس بیش از همه برای افراد استرسی ، در معرض افسردگی و همچنین کسانی که در معرض ریسک بالای ابتلا به سرطان هستند، مفید است. دیگر مزایای این اسانس در ادامه شرح داده شده است.

افزایش اشتها

عطر و بوی قهوه با تاثیر بر سیستم لیمبیک باعث حس گرسنگی خصوصا در افراد بیماری که در دوران نقاهت هستند می شود و برای کسانی که دچار سوء تغذیه هستند نیز بسیار مفید است.

پیشگیری از بیماریهای مزمن

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است بنابراین از استرس اکسیداتیو و بیماریهای ناشی از آن در بدن جلوگیری می کند. شما می توانید از اسانس قهوه به صورت موضعی در نواحی از پوست که دچار لک شده است استفاده کنید.

فواید بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس قهوه
فواید بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس قهوه

بهبود سلامت ریه ها

قهوه با خواص ضد التهابی از عفونت های دستگاه تنفسی و التهاب ریه پیشگیری می کند و استشمام رایحه آن باعث بهبود وضعیت تنفسی خواهد شد.

پیشگیری از سرطان

قهوه و اسانس آن همانطور که گفته شد سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به همین دلیل می توانند از بروز جهش های ژنتیکی که به‌واسطه استرس اکسیداتیو در بدن رخ می دهد، جلوگیری کنند.

کاهش التهاب در بدن

عصاره قهوه یک ترکیب عالی برای رفع التهابات موجود در بدن هستند. استعمال موضعی این ترکیبات بر روی نواحی دردناک مفاصل می تواند با افزایش گردش خون باعث بهبود درد و مشکلات حرکتی شود.

پیشگیری از حساسیت

یکی دیگر از کاربردهای مفید عطرمایه قهوه استفاده از آن به عنوان ماده ضد حساسیت است زیرا می تواند به دستگاه ایمنی بدن برای عملکرد بهتر کمک کند.

کاهش استرس و اضطراب

برای کاهش استرس محققان بوئیدن قهوه را مفید می دانند بنابراین شما می توانید با استفاده از اسانس قهوه در منزل ، محل کار ، باشگاه ها و هرجای دیگری حس خوب آرامش را به خودتان و دیگران هدیه دهید.

کمک به گوارش

قهوه و اسانس آن همچنین برای رفع مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ ، یبوست و اسهال مفید هستند و به جذب مواد مغذی از دستگاه گوارش کمک می کنند.

عوارض جانبی اسانس قهوه

واکنش های آلرژیک نسبت به قهوه نادر است اما برخی افراد با مصرف قهوه یا اسانس آن دچار واکنش‌های آلرژیک ، اگزمای پوستی و همچنین ناراحتی‌های گوارشی می شوند. در چنین مواقعی باید از مصرف آن خودداری کنید. علاوه بر این توصیه می شود زنان باردار یا شیرده و همچنین کودکان از مصرف این ترکیب خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا