Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص ایموسنس آشنا کنیم. این قرص برای تقویت سیستم ایمنی بدن طراحی شده است. اگر شما هم دغدغه ی تقویت سیستم ایمنی بدن خود را دارید، این مطلب برای شما تهیه شده است.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قرص ایموسنس باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال در رابطه با قطره ایموسنس برای کودکان نیز مطلب مفیدی در این سایت برای شما منتشر کرده ایم. برای مطالعه ی مقاله ی کامل این شربت، اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با قرص ایموسنی اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با سیستم ایمنی بدن بدانیم.

سیستم ایمنی بدن چیست

همه ی ما بسیار شنیده ایم که باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم تا دچار بیماری های مختلف نشویم. اما آیا به این فکر کرده اید که سیستم ایمنی بدن دقیقا کجاست؟! وقتی صحبت از بیماری های قلبی می شود، همه می دانیم که قلب عضله ای بسیار قوی در قفسه ی سینه است که وظیفه ی پمپاژ خون به کل بدن را بر عهده دارد.

اما سیستم ایمنی کجاست؟ چگونه باید از آن محافظت کرد؟ از چه راهی می توانیم یک سیستم ایمنی قوی داشته باشیم؟ در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا همه ی آن چه لازم است در رابطه با سیستم ایمنی بدن بدانید، به شما بگوییم.

سیستم ایمنی بدن، یک شبکه ی پیچیده از سلول ها، ارگان ها و بافت های مختلف است. همه ی این موارد با قرار گیری در کنار یکدیگر، سیستم ایمنی ای را ساخته اند که از ورود عفونت، ویروس یا باکتری به بدن جلوگیری می کند. اگر بخواهیم اعضای این سیستم متحد را به تفکیک برای شما نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

پوست

غشاء مخاطی

گلبول های سفید

سیستم لنفاوی شامل لوزه ها، تیموس، طحال، غدد لنفاوی، عروق لنفاوی و مغز استخوان

این ۴ قسمت در کنار هم با اتحاد بی نظیری که برای آن ها برنامه ریزی شده است، بدن را در مقابل ورورد هر گونه عامل بیگانه محافظت می کنند. در شرایطی که یکی از قسمت های این سیستم به خوبی کار نکند، سیستم ایمنی شما به اصطلاح ضعیف شده و ممکن است در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار بگیرید.

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کار اعضای سیستم ایمنی

در این بخش از مقاله تصمیم داریم تا شما را با کار اعضای سیستم ایمنی آشنا کنیم.

پوست

اولین سد دفاعی بدن است. پوست را مهم ترین عضو سیستم ایمنی می دانند؛ چرا که مانع از ورود اولیه ی عوامل عفونی به بدن می شود.

لایه های شاخی پوست که بالاترین سطح آن هستند، فاقد حیایتند و به اصطلاح مرده اند. ساختار آن ها شبیه به یک دیوار آجری طراحی شده است. این لایه علاوه بر این که اجازه ی ورود میکروب و عوامل بیگانه را به بدن نمی دهد، از ورود اشعه های مضر خورشید به لایه های زیرین خود نیز جلوگیری به عمل می آورد.

غشاء مخاطی

به لایه ی نرمی که داخل برخی ارگان ها و حفرات بدن را پوشانده است، غشاء مخاطی می گویند. این لایه با تولید و ترشح موکوس (یک پروتئین چسبنده)، ویروس ها و باکتری ها را به دام می اندازد و مبارزه با آن ها را آغاز می کند.

این غشاء در داخل دهان، بینی، گلو، پلک ها، دستگاه تناسلی، دستگاه گوارشی و تنفسی دیده می شود. غشاء مخاطی هیچ گاه نباید خشک شود. در غیر این صورت در عملکرد آن مشکلات جدی پدید خواهد آمد.

گلبول های سفید

این بخش از بدن را سربازان بدن می نامند. آن ها در حقیقت سلول هایی در داخل خون هستند که می توانند عوامل بیگانه ای که از دو سد دفاعی قبلی گذر کرده و به بدن وارد شده اند را شناسایی و نابود کنند. با این که گلبول های سفید در خط اول دفاعی بدن نیستند، دفاع غیر اختصاصی و اختصاصی بدن نقش مهمی دارند.

سیستم لنفاوی

این سیستم مسئولیت تولید گلبول های سفید را بر عهده دارد. سیستم لنفاوی بعد از تولید گلبول های سفید، آن ها را در خود ذخیره کرده و در مواقع لزوم به جریان خون وارد می کند.

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

نحوه ی مبارزه با عامل بیگانه

هر گاه یک جرم خارجی نظیر ویروس ها، باکتری ها، سموم و یا سلول های سرطانی برای نخستین بار وارد بدن شود، آنتی ژن سطحی آن ها توسط اعضای سیستم ایمنی شناسایی خواهد شد. هر کدام از عوامل خارجی ای که نام بردیم، بر روی سطح خارجی خود آنتی ژنی دارند که با آن شناسایی می شوند و مشخصاتشان با سلول های خود بدن متفاوت است. از همین رو، تشخیص آن ها به سادگی برای بدن امکان پذیر است.

بعد از شناسایی عامل بیگانه، سیستم ایمنی شروع به ساخت پروتئینی به نام آنتی بادی می کند. آنتی بادی با چسبیدن به آنتی ژن سطحی سلول های بیگانه می تواند آن ها را نابود کند.

زمانی که عوامل خارجی نام برده شده برای بار دوم به بدن وارد شود، چون دفعه ی قبلی آنتی ژن آن ها شناسایی شده بود، این بار سریع تر شناسایی شده و آنتی بادی های مخصوص برای نابودی آن ها ترشح می شوند. به این فرایند، ایجاد ایمنی گفته می شود.

حالا که با اجزای سیستم ایمنی و نحوه ی کار آن ها آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

قرص ایموسنس چیست

دارویی که در این قسمت به شما معرفی می شود، برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی مورد استفاده قرار می یگرد. قرص ایموسنس یک آنتی اکسیدان قوی است. این قرص یک مکمل مناسب حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. استفاده از این مکمل در هنگام سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار توصیه شده است.

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

ویژگی های قرص ایموسنس

در این بخش از مقاله ویژگی های  را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

آنتی اکسیدانی قوی جهت تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن برای بزرگسالان

حاوی ویتامین های  D3، C  و  E، زینک و ترکیبات گیاهی موثر

محافظت از بدن در برابر اکسیداتیو، استرس ها و آلودگی های محیطی

کمک به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن

افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها

کمک به حفظ سلامت بدن

فاقد لاکتوز و گلوتن

فاقد ژلاتین، نمک ومواد نگهدارنده

ترکیبات قرص ایموسنس چیست

قرص ایموسنس یک دارو با پایه ی گیاهی است. این را می توان از مزیت های این دارو به شمار آورد. ترکیبات قرص ایموسنس به شرح زیر است:

حاوی آمینو اسیدهایی برای تقویت عمومی بدن

حاوی عصاره ی چای سبز،عصاره ی کورکومین (زردچوبه)، لیکوپن، انواع مواد معدنی، ویتامین و مینرال ها

ویتامین ها، مینرال ها و آنتی اکسیدان ها برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی بدن بسیار ضروری هستند. قرص ایموسنس یک مکمل غذایی مناسب برای تامین تمامی این ترکیبات است. ترکیبات موجود در این دارو می تواند در رفع خستگی بدن مفید باشد.  آمینو اسیدهای ضروری در قرص ایموسنس برای تقویت عمومی بدن مفیدند.

قرص ایموسنس یک فرمول جامع و کامل دارد. ویتامین ها و ترکیبات گیاهی این دارو می توانند علیه انواع عفونت در بدن مبارزه کنند.

همچنین این فرمول آنتی اکسیدان های قوی مثل لیکوپن، کروم، سلنیوم، ال کارنیتین و عصاره ی پوست انگور و بتاکاروتن ها را یک جا در کنار هم فراهم می آورد.

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

نحوه ی مصرف قرص ایموسنس

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

بزرگسالان روزانه ۲ عدد همراه با غذا مصرف شود.

بهترین زمان مصرف قرص ایموسنس

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف قرص ایموسنس چه زمانی است؟

به گفته ی متخصصان این قرص بهتر است بعد از وعده ی صبحانه یا ناهار مصرف شود. چرا که ویتامین D3 محلول در چربی بوده و باید حتما همراه غذا یا بلافاصله بعد از غذا به بدن برسد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

عوارض جانبی قرص ایموسنس

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره قرص ایموسنس حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

تداخل دارویی قرص ایموسنس

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص ایموسنس و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با قرص ایموسنس

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

قرص ایموسنس در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

قرص ایموسنس در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص ایموسنس چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

گروه هدف قرص ایموسنس

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکتان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

با این حال این دارو برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است.

قیمت قرص ایموسنس

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن گران تر است. چرا که این دارو  وارداتی بوده و از خارج کشور وارد می شود. به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت قرص ایموسنس با محصولات مشابه

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

تفاوت این دارو در گیاهی بودن آن است. قرص ایموسنس عوارض جانبی ندارد و می تواند با ترکیبات کامل خود شما را از مصرف دیگر داروهای تقویت سیستم ایمنی بی نیاز کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا