Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس برگاموت

اسانس برگاموت (Citrus bergamia) از نوعی مرکبات گرفته می شود که اندازه پرتقال است ولی پوستی سبز دارد.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

اسانس برگاموت بیشتر به عنوان طعم دهنده چای استفاده می شود ولی در خوراکی های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برگاموت یا ترنج بومی جنوب شرق آسیاست ولی بیشتر در ایتالیا کشت می شود و اولین بار در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. میوه این درخت به شکل گلابی ولی با پوسته سبز شبیه به مرکبات است و اسانس آن استفاده گسترده ای در صنعت عطرسازی و تولید لوازم آرایش دارد.

قیمت اسانس برگاموت به دلیل رایحه قوی آن نسبت به سایر مرکبات تاحدودی بالاست. در حال حاضر قیمت خرید و فروش اسانس برگاموت بر اساس تغییرات قیمت دلار در بازار ایران متغیر است بنابراین نمی توان قیمت دقیقی برای این اسانس پرمصرف تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

این اسانس به اشکال میکروکپسول به رنگ چای سیاه و در اشکال اکسترود، اسفر و پودر در بازار موجود است و می توان به راحتی آنرا در محصولات مختلف مورد استفاده قرار داد.

روش استخراج و کاربرد اسانس برگاموت

این اسانس مانند سایر مرکبات از پوست آنها استخراج می شود و برای تولید آن پوست میوه را جدا کرده و پس از ایجاد سوراخ های در آن تحت فشارهای مکانیکی ، اسانس را از آن استخراج می کنند.

اسانس ترنج از پوست خارجی میوه نارس بدست آمده و رنگ آن سبز مایل به زرد با بویی معطر و مطبوع  و طعم تلخ است. عطر و بوی برگاموت تقریباً شبیه به لیمو ولی کمی ملایم تر است به همین دلیل برای خوشبو کردن چای بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و مورد استقبال نیز واقع شده است.

اسانس ترنج یا برگاموت یک اسانس برتر برای عطرسازی است که سازندگان ترجیح می دهند مقداری از آنرا با هر نوع رایحه دیگری از جمله وانیل ، لادن ، رز ، یاسمن و بسیاری از اسانس های دیگر ترکیب کنند.

به عبارتی برگاموت به عنوان نماد و اعتبار برجسته عطرهای اصیل و گران قیمت در نظر گرفته می شود. این اسانس را می توان با تمام رایحه های دیگر ترکیب کرد و  عطر و بویی خاص را ایجاد کرد.

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس برگاموت
کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس برگاموت

خواص اسانس برگاموت

رایحه خوش و دلپذیر این اسانس باعث استفاده گسترده از آن شده است و همانطور که قبلا گفتیم بیشترین استفاده آن در چای ال گری می باشد.

این اسانس  حاوی ۵۰% لیمونن ، ۱۰% لینالول ، ۵% برگاپتن، ۳۵ تا ۴۰% استات لینالیل است که دارای بوی مطبوعی است. آلفا پنین و لیمونن موجود در این اسانس خواص ضد افسردگی دارند و بطورکلی این اسانس خواص ضد عفونی ‌کنندگی و ضد اسپاسم و آرامش بخش دارد و برای رفع چربی بیش از حد پوست نیز مفید است.

اسانس ترنج را می توان در چای، عطر و ادکلن ، آب نبات ، مربا و بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مانند شامپوها و لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده مورد استفاده قرار داد.

این اسانس به دلیل بوی خوش کاربرد گسترده ای در صابون سازی، پاک کننده های صورت، افتر شیو ، شامپو بدن ، ژل دوش و انواع رژلب ، شمع ها و خوشبو کننده های هوا دارد.

عوارض مصرف اسانس برگاموت

تحقیقات نشان داده است برگاموت بکار رفته در فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب باعث ایجاد رنگدانه تیره در پوست می شود زیرا ترپن ها و برگرتن موجود در این اسانس در حین تصفیه جداسازی شده اند.

استفاده از این اسانس باعث سوزش و سوختگی روی پوست های حساس می شود که در معرض نور خورشید قرار می گیرد بنابراین هنگام مصرف این اسانس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا