Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس فندق

اسانس فندق یکی از اسانس های پرکاربرد در صنایع غذایی است و بیشترین کاربرد را در شکلات های فندقی دارد. اسانس فندق به صورت پودری و مایع تهیه می شود تا کاربرد آن در محصولات مختلف تسهیل شود.

این اسانس بیشتر توسط برندهای اروپایی تولید می شود و به صورت وارداتی در ایران نیز در محصولات غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت خرید و فروش اسانس فندق بر همین اساس با تغییرات قیمت ارز دچار تغییر می شود و نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد.

در حال حاضر خرید اسانس فندق از طریق سایت های اینترنتی و شرکت های وارد کننده امکان پذیر است و شما می توانید آنرا با کیفیت های مختلف مورد نیاز خودتان تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص اسانس فندق

عطرمایه فندق توسط دستگاه پرس از فندق استخراج می شود و می توان آنرا برای مقاصد مختلف از جمله کاربرد در فرمولاسیون محصولات آرایشی – بهداشتی و آروماتراپی  و ماساژ مورد استفاده قرار دارد.

این ترکیب حاوی ویتامین های مغذی برای پوست و اسیدهای چرب ضروری است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید ، تولید کلاژن و غیره کمک می کند.

به عنوان یک ماده غذایی اسانس فندق حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و تحقیقات نشان داده است که مصرف روغن فندق کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.

روغن فندق یک روغن حامل فوق العاده است که از فندق های بو داده و خام با پرس سرد تهیه می شود و معمولاً به رنگ زرد کمرنگ است و هر زمان که با یک اسانس دیگر ترکیب شود  رایحه ای غنی کننده ایجاد می کند.

اسانس  فندق برای دستگاه گوارش مفید است و از ایجاد سنگ صفرا و همچنین زخم های دستگاه گوارش جلوگیری می کند. روغن فندق از مواد مغذی و ویتامین های مفید تشکیل شده است و همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به عقیده بسیاری به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک می کند.

روغن فندق می تواند به عنوان ضد آفتاب استفاده شود زیرا می تواند اشعه های مضر آفتاب را فیلتر کند. به همین دلیل در فرمولاسیون بسیاری از ضد آفتاب ها روغن فندق وجود دارد. برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب  شما می توانید این روغن را با روغن کنجد ، روغن آووکادو و همچنین روغن گردو ترکیب کنید.

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس فندق
کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس فندق

کاربردهای اسانس فندق

این اسانس علاوه بر کاربرد در صنایع غذایی و آرایشی در داروسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فندق برای کمک به محافظت از رنگ برای مدت زمان طولانی تر در فرمولاسیون محصولات مراقبت از مو و رنگ موهای با کیفیت بکار می رود. روغن فندق همچنین باعث تقویت رویش تارهای مو پس از  درمان های شیمیایی  می شود.

علاوه بر این روغن فندق حاوی تانن است که آنتی اکسیدان های قوی هستند. تانن موجود در روغن فندق می تواند به خشک شدن پوست چرب ، پاکسازی و کوچک شدن منافذ و از بین بردن باکتری های آکنه کمک کند.

عطرمایه  فندق به افزایش تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن یک پروتئین ضروری است که استخوان ها ، اندام ها و تاندون ها را در کنار هم نگه می دارد. این ماده باعث قوام و قابلیت ارتجاعی پوست شما می شود.

پوست ما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند اما ویتامین E موجود در اسانس فندق می تواند مانع کاهش کلاژن شود.

یکی دیگر از کاربردهای اسانس و روغن فندق در صنایع تولید چوب و مبلمان است فقط کافی است چند قطره از آنرا بر روی پارچه نرم بریزید تا تمام گرد و غبارها ، خراش ها و همچنین اثر انگشت را از روی وسایل چوبی برطرف کند.

این اسانس در ترکیبات مواد آرایشی ، شامپوها و لوسیون ها نیز برای ایجاد رایحه و بهره گیری از خواص مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا