Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام شربت هانی ژل آشنا کنیم. این شربت یک داروی موثر برای تقویت سیستم ایمنی است. این روزها که بیماری کرونا به یک بیماری روتین تبدیل شده است، بهتر است تا با مصرف داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، خود را از شر این بیماری رهایی بخشید.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با شربت هانی ژل باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با شربت پروپولسافت را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

در ادامه ی مقاله را شما را با خواص، ویژگی ها و روش استفاده از شربت هانی ژل آشنا کرده ایم. با ما همراه باشید.

شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟
شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟

شربت هانی ژل چیست

در بزاق زنبور عسل کارگر، ماده ای وجود دارد که سبب افزایش قدرت باروری ملکه و طول عمر او خواهد شد. از آن جایی که این ماده قدر شگفت انگیزی در شفابخشی و حفظ سلامت دارد، شرکت های داروسازی به استفاده از آن در داروهای خود روی آوردند.

این ماده رویال ژلی نام دارد که بسیار انرژی‌ زا است. رویال ژلی حاوی انواع ویتامین‌ ها، مواد معدنی، تمام آمینو اسیدهای ضروری برای انسان، پروتئین و… است. شربت هانی ژل تولید شده در شرکت دایا، حاوی رویال ژلی است. همچنین از دیگر ترکیبات این شربت می توان که به عصاره ی عناب اشاره کرد که خواص این شربت را چند برابر نموده است.

جالب است بدانید در رابطه با خواص بی نظیر این شربت، ادعایی از سوی شرکت دایا منتشر شده است که هانی ژل را به یک داروخانه ی بزرگ که در حجمی کوچک جای گرفته، تشبیه کرده اند.

کاربرد شربت هانی ژل

شربت هانی ژل دایا در درمان خستگی ناشی از کموتراپی و رادیوتراپی، خستگی مزمن ناشی از تنیدگی ‌های عصبی و استرس‌ های روزمره، خستگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس، پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا به خصوص در سالمندان و بیمارانی که مبتلا به ضعف سیستم ایمنی هستند و کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان کاربرد دارد.

بدن انسان به دلایلی مانند ضعف و خستگی، بیماری، ورزش شدید و حرفه ‌ای، سرطان و… دچار اختلال در عملکرد سيستم ايمني می شود. از همین رو، مستعد عوارض مختلف خواهد شد. ژل رويال یا غذای ملکه به دلیل ترکيب منحصر به فردی که دارد و پروتئيني که در طبیعت فقط در این ماده دیده می شود، سبب تقويت و ايمني بهتر بدن می ‌شود. این پروتئین تاکنون به صورت مصنوعی ساخته نشده است.

از سوی برخی ژل رویال اکسیر جوانی نامیده‌‌ شده است. شربت هانی ژل سبب افزایش توانايي دفاعي بدن در فعاليت ‌هاي ضد ويروسي است. از همین رو، در زمان يک بيماري همه گير و يا در پيشگيري از آنفولانزا و درمان آن نیز توصيه شده است.

ژل رویال شربت هانی ژل تنها ماده ی حاوی ده هیدروکسی دکانوئیک اسید در طبیعت است. این ماده خواص بسیار زیادی دارد و منبع قدرت این ترکیب است. اثرات آنتی اکسیدانی، ایمونو مدولاتوری، ضد توموری، افزایش باروری، کاهش کلسترول، کاهش پرفشاری خون و افزایش حافظه در این ماده دیده شده است.

شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟
شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟

ترکیبات دیگر شربت هانی ژل

یکی دیگر از ترکیباتی که در شربت هانی ژل دیده می شود، عناب است. عناب حاوی انواع ویتامین‎ ها و ریزمغذی ‎های ضروری است. این میوه منبع عظیمی از آنتی اکسیدان‌ های طبیعی است. عناب به علت داشتن ویتامین C و آنتی ‌اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال ‌های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل و رشد تومور و سلول ‌های سرطانی می شود. همچنین برای حافظه نیز بسیار موثر است و یک آرام ‌بخش طبیعی به شمار می رود. بهبود هضم، بهبود خون سازی، افزایش توان جسمی و کمک به تعدیل سیستم از دیگر ویژگی‌ های عصاره این میوه پرخاصیت است.

ویژگی های شربت هانی ژل

در این بخش از مقاله ویژگی های  را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

هانی ژل کمک به بهبود ضعف و خستگی ناشی از بیماری ‌هایی مثل سرطان، ام اس، ورزش شدید و حرفه ‌ای

افزایش توانایی دفاعی بدن در مقابله با سرماخوردگی، آنفلوانزا خصوصا در سالمندان و کودکان

بهبود خون سازی و تامین انرژی در دوران نقاهت بیماری

فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده

کمک به رشد کودکان

افزایش قدرت باروری

افزایش حافظه

شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟
شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟

نحوه ی مصرف شربت هانی ژل

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

روزي ۲ تا ۴ بار، هر بار یک قاشق چای ‌خوری میل شود.

برای هر بار مصرف، حتما از قاشق چوبی یا پلاستیکی کاملا خشک استفاده شود.

موارد منع مصرف شربت هانی ژل

در بیماران دیابتی با احتیاط و با نظر پزشک معالج و مراعات میزان قند دریافتی در روز مصرف شود.

برای افرادی که به عسل یا ترکیبات آن حساسیت دارند نباید مصرف شود.

در کودکان کوچک تر از یک سال مصرف نشود.

عوارض جانبی شربت هانی ژل

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی شربت هانی ژل حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟
شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟

تداخل دارویی شربت هانی ژل

تعامل وارفارین (کومادین) با ژل رویال: ژل رویال ممکن است اثرات وارفارین را افزایش دهد و سبب ابتلا به کبودی یا خونریزی شود.

مشورت با پزشک در صورتی‌ که داروهای کاهنده ی قند خون استفاده می ‌شود، ضروری است.

مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد خون توصیه نمی ‌شود.

با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با شربت هانی ژل

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

شربت هانی ژل در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  استفاده از این شربت در بارداری ممنوع است.

شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟
شربت هانی ژل چیست؟ چه فوایدی برای کرونا دارد؟

شربت هانی ژل در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

قیمت شربت هانی ژل

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۱۲۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا