Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه فوایدی برای کودکان دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام شربت مولتی ویتامین مول ویت آشنا کنیم. این شربت یکی از بهترین مولتی ویتامین های موجود در بازار برای کودکان است. شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با شربت مولتی ویتامین مول ویت باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با شربت هانی ژل را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با شربت مولتی ویتامین مول ویت اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است از اهمیت توجه به رشد کودکان بگوییم.

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟
شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟

چرا توجه به رشد کودکان مهم است

رشد کودک شامل تمامی تغییرات ظاهری و ذهنی او می شود. از جمله این تغییرات می توان به آگاهی حسی، مهارت های حرکتی مناسب، یادگیری زبان و حتی اجتماعی شدن اشاره کرد. جالب است بدانید که فرآیند رشد به عوامل مختلف ژنتیکی و محیطی وابسته است. از همین رو، پزشکان و والدین معمولا در رابطه با نحوه ی شکل گیری این فرآیند حساس می شوند تا بتوانند مشکلات و اختلالات کودک را به موقع تشخیص دهند.

یکی از ملاک های تشخیص کند بودن فرآیند رشد، مقایسه ی کودک با هم سن و سالان خود است. هر چند که نمی توان از تاثیر محیط بر شکل گیری این رفتارها چشم پوشی کرد. یکی دیگر از دلایلی که می تواند رشد کودک را به تاخیر انداخته یا با مشکل مواجه کند، عدم کفایت ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی کودک است.

اگر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن در رژیم غذایی کودک وجود نداشته باشند، می تواند سبب مشکلاتی چون اختلال در رشد و سوء تغذیه شود. از همین رو، بسیار مهم است که والدین به دریافت ویتامین کافی توسط کودک توجه داشته باشند. یکی از راه های تامین ویتامین ها و مینرال های ضروری برای بدن، استفاده از مولتی ویتامین ها است.

این مکمل ها می توانند با تشخیص پزشک یا داروساز برای کودک تجویز شوند. هر چند ه بهتر است ویتامین از طریق منابع طبیعی تامین شوند. با این حال گاهی به دلیل بیماری خاص، ضعف بعد از بیماری و بد غذایی کودکان، این امر امکان پذیر نیست.

در ادامه به معرفی شربت مولتی ویتامین مول ویت پرداخته ایم. این شربت در زمینه تامین ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز کودکان، یکی از بهترین داروهای موجود است.

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟
شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست

شربت مولتی ویتامین مول ویت خوارزمی تمام مواد مغذی لازم برای رشد کودکان را در خود جای داده است. این شربت می تواند تمامی نیازهای ویتامین کودک به غیر از وعده ی غذایی معمولی را فراهم کند. شربت مولتی ویتامین مول ویت، رشد کافی کودکان را به وسیله ی فراهم نمودن کمبودهای غذایی و بهینه کردن نیازهای بیولوژیکی سلول ها و بافت ها میسر می سازد.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای متابولیسم صحیح غذاها نیاز است، ویتامین های گروه B هستند. این گروه ویتامینی به آزاد شدن انرژی لازم برای رشد و دیگر فعالیت های زندگی کمک خواهد کرد. از دیگر ویتامین هایی که این شربت مولتی ویتامین را غنی ساخته اند، می توان به ویتامین های A, C, E اشاره کرد. این ویتامین ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و بالا بردن ایمنی بدن هستند.

ویتامین ها و مینرال های مهم

فاکتور مهم بعدی، ویتامین D است. این ویتامین سطح کلسیم و فسفات را در بدن تنظیم کرده و تجمع مواد معدنی در استخوان ها و تشکیل استخوان را بهبود می بخشد. همچنین ویتامین D نقش مهمی در تعدیل سیستم ایمنی و جلوگیری از سرطان بر عهده دارد.

حضور عنصر آهن به عنوان یک مینرال ضروری، خیال شما را از بابت بی نظیر بودن این مکمل راحت کرده است. آهن نقش حیاتی در بالا بردن سطح هوشیاری ذهنی و میزان دقت دارد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم شربت مولتی ویتامین مول ویت، حضور عنصر منیزیم در آن است. این عنصر به عنوان جزیی از نوکلئیک اسیدها و بسیاری از آنزیم های درگیر در فرآیند متابولیسم نقش مهمی در بدن بر عهده دارد. عنصر روی و منیزیم، اجزای مهمی در ساختار نوکلئیک اسیدها و فرآیندهای آنزیمی هستند.

جالب است بدانید که ال-لایزین، آمینواسید مهمی در کمک به تشکیل پروتئین ها است و در این شربت مولتی ویتامین به وفور یافت می شود.

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟
شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟

ویژگی های شربت مول ویت

در این بخش از مقاله ویژگی های شربت مولتی ویتامین مول ویت را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

دارای مولتی ویتامین + مینرال + اسید آمینه ال لایزین

شامل تمام مواد مغذی لازم برای رشد کودکان

بدون هر گونه رنگ مصنوعی

بدون الکل

با طعم دلچسب برای کودکان

نحوه ی مصرف شربت مولتی ویتامین مول ویت

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

نوزادان: به قدر نصف قاشق چای خوری دو بار در روز (۵ میلی لیتر)

کودکان (۱ الی ۴ ساله): به قدر یک قاشق چای خوری دو بار در روز (۱۰ میلی لیتر)

کودکان (۴ الی ۱۲ ساله): به قدر یک قاشق چای خوری سه بار در روز (۱۵ میلی لیتر)

قبل از مصرف تکان دهید.

بهترین زمان مصرف

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف شربت مولتی ویتامین مول ویت چه زمانی است؟

این شربت بهتر است در طول روز، صبح ها و عصرها و بعد از یک وعده ی غذایی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟
شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟

هشدار مصرف

جالب است بدانید برخی بزرگسالان از این شربت مولتی ویتامین استفاده می کنند. در این شرایط، افرادی که داروی وارفارین مصرف می کنند و در افرادی که دارای کمبود ویتامین K هستند مانند بیماران دارای نقص کلیه، از مصرف بیش از حد ویتامین E خودداری شود.

ویتامین E باید در افراد دارای جراحت با احتمال خونریزی (مانند بیماری خونریزی ناشی از غشای گوارشی) یا افرادی با سابقه سکته های هموراژیک و یا در افرادی با بیماری اختلالات خونریزی دهنده ارثی (مانند هموفیلی) با احتیاط زیاد مصرف شود.

به دلیل حضور ویتامین سیانوکوبالامین، نباید در بیماران آتروفی اپتیک مصرف شود.

عوارض جانبی شربت مولتی ویتامین مول ویت

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی شربت مولتی ویتامین مول ویت حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخلات دارویی شربت مولتی ویتامین مول ویت

مصرف شربت مولتی ویتامین مول ویت در بیمارانی که حساسیت بالا به هر یک از اجزای شربت دارند و نیز بیماران دارای بیماری هموکروماتوز و هموسیدروز ممنوع است.

با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟
شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟

نکات مهم در رابطه با شربت مولتی ویتامین مول ویت

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

شربت مولتی ویتامین مول ویت در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

شربت مولتی ویتامین مول ویت در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟
شربت مولتی ویتامین مول ویت چیست؟ چه عوارض و فوایدی برای کودکان دارد؟

گروه هدف شربت مولتی ویتامین مول ویت

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

این شربت برای گروه سنی کودکان تولید شده و از نوزادی می توان آن را برای کودکان مورد استفاده قرار داد. بهتر است در رابطه با بهترین سن شروع مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

قیمت شربت مولتی ویتامین مول ویت

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۵۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا