Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

آشنایی با منافع و قیمت خرید و فروش اسانس شاه توت

اسانس شاه توت یک اسانس خوشمزه با مزه ترش و شیرین و ایده آل برای استفاده در بسیاری از خوراکی هاست. اسانس شاه توت به صورت مایع و پودری در دسترس است و می توان از آن برای تولید نوشیدنی های مختلف و کیک ها و کلوچه ها استفاده کرد.

شاه توت یک میوه تابستانی سرشار از آنتی اکسیدان است که برای مقابله با انواع سرطان کاملا شناخته شده است. این میوه در ایران و بسیاری از کشورها به خوبی رشد می کند و محصولات مختلفی از آن تهیه می شود. این میوه خون را پاکسازی و بدن را سم زدایی می کند و سرشار از ریز مغذی هایی است که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند.

قیمت خرید و فروش اسانس شاه توت به مواردی مختلفی همچون کیفیت آن و نوسانات قیمت ارز در ایران بستگی دارد. در حال حاضر امکان خرید اسانس شاه توت به صورت اینترنتی وجود دارد و شما می توانید این اسانس خوش طعم را به راحتی تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص اسانس شاه توت برای سلامتی

این اسانس مانند میوه آن سرشار از خواص بسیار مفید برای حفظ و بهبود سلامتی است. این اسانس حاوی مقدار بالایی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی ، متابولیسم قندها و حفظ سلامت پوست و مو بسیار حائز اهمیت است.

شاه توت سرشار از فیبر است بنابراین می تواند به بهبود گوارش کمک کند و به خصوص از یبوست پیشگیری می کند. شاه توت حای ویتامین  K، کلسیم، آهن، فسفر و منیزیم است که می توانند سلامت استخوان ها را ارتقاء دهند.

ویتامین  A ، ویتامین E و ترکیبات کارتنوئیدی مانند لوتئین، بتاکاروتن، زئازانتین و آلفاکاروتن ترکیباتی مفید با فعالیت آنتی اکسیدانی هستند که با مکانیسم های مختلف از سلامت بدن حمایت می کنند. تحقیقات نشان داده است که مصرف شاه توت به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی و مقابله با استرس اکسیداتیو از ابتلا به  سرطان ریه، سرطان روده بزرگ و سرطان مری جلوگیری می کند.

این میوه و اسانس آن با دارا بودن آهن از کم خونی جلوگیری کرده و با تاثیر بر متابولیسم گلوکز قندخون را کاهش می دهند بنابراین مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می شود.

عطرمایه شاه توت با دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان خواص ضد التهابی دارد و با مصرف اسانس آن می توان از بیماریهای التهابی پیشگیری کرد.

مصرف این میوه خوشمزه و اسانس آن به دلیل دارا بودن مقدار زیاد ویتامین A سیستم ایمنی را تقویت کرده و از ابتلا به مشکلات بینایی پیشگیری می کند.

کاربردهای اسانس شاه توت

اسانس شاه توت از دانه های آن استخراج شده و در تولید محصولات مراقبت از پوست مانند صابون ها، لوسیون ها، کرم ها، رژلب ها و انواع شوینده ها استفاده می شود.

میوه و اسانس شاه توت در صنایع غذایی برای تهیه بیسکوئیت، بستنی، انواع ژله، انواع کیک و کلوچه شکلات، آبمیوه ، آدامس ، بستنی ، ماست و بسیاری از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر موارد ذکر شده شما می توانید از این اسانس در انواع دسرها و خوراکی های خانگی استفاده کرده و از عطر و طعم خوش آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا