Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام کپسول اس تی بی بورون آشنا کنیم. کپسول اس تی بی بورون با نام انگلیسی STB Boron یکی از بهترین داروها برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود. از آنجایی که ما با افزایش سن در معرض بسیاری از محرک های بیماری زا و آلوده کننده قرار می گیریم، بسیار مهم است که سیستم ایمنی قوی و سالمی داشته باشیم.

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به راه های طبیعی مثل استفاده از مواد غذایی مفید روی می آورند؛ با این حال گاهی اوقات به دلیل یک دوره بیماری طولانی مدت و یا استفاده از دارویی خاص، این سیستم با اختلال رو به رو خواهد شد. در چنین شرایطی دیگر استفاده از مواد غذایی چاره ساز نیست و باید دست به دامان داروها شویم.

با این که گفته می شود داروهای شیمیایی تاثیرات منفی بر بدن می گذارند، گاهی استفاده از برخی مکمل ها از نان شب هم واجب تر می شود. یکی از این مکمل ها، کپسول اس تی بی بورون است. اگر به دنبال مکملی عالی و بی ضرر هستید، تا انتهای این مقاله ما را یاری نمایید.

کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست

هنگامی که صحبت از ارگان های مهم بدن می شود، معمولا اولین ارگان هایی که به ذهن خطور می کنند قلب، کلیه، ریه ها، کبد، معده و روده هستند. اما باید بدانید که یک ارگان بسیار مهم در بدن وجود دارد که در صورت درگیری با اختلال، همین ارگان های معروفی که نام بردیم را هم دچار مشکل خواهد کرد.

ارگان مذکور، سیستم ایمنی بدن نام دارد. سیستم ایمنی از چند بخش تشکیل شده است. سد اولیه ی این ارگان را می توان پوست بدن دانست. این سیستم یکی از مهم ترین بخش های بدن انسان است و سلامت آن تضمین کننده ی سلامت عمومی بدن خواهد بود. در صورتی که این سیستم با مشکل مواجه باشد، هر بیماری ای که فرد به آن دچار می شود می تواند دیرتر از حد معمول بهبود یابد. برعکس زمانی که فرد سیستم ایمنی قوی و سالمی داشته باشد، دوره ی بیماری ها کوتاه شده و فرد رضایت بیشتری از زندگی خواهد داشت.

حال شاید این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که چطور می توانیم سلامت این سیستم را تضمین کنیم؟ در کنار تغذیه و سبک زندگی سالم، استفاده از مکمل ها یکی از بهترین راه حل ها است. کپسول اس تی بی بورون محصولی با کیفیت است که در این مسیر می تواند به خوبی شما را یاری نماید. این کپسول از دو ماده معدنی با ارزش نظیر سدیم و بورون تشکیل شده است. حضور این دو ماده معدنی، سیستم ایمنی بدن را به طور چشمگیری تقویت کرده و فرآیند درمان بیماری ها را سرعت می بخشند.

از جمله ویژگی های سدیم و بورون، افزایش فشار خون و سوخت و ساز بدن است. این اتفاق زمانی که شما به فعالیت بدنی مشغول باشید، با شدت بیشتری رخ خواهد داد.

کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن
کپسول اس تی بی بورون STB Boron

ویژگی های کپسول اس تی بی بورون

در این بخش از مقاله ویژگی های کپسول اس تی بی بورون را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

دارای ماده ی معدنی سدیم

حاوی ماده ی معدنی با ارزش بورون یا همان بور

تقویت سیستم ایمنی بدن

افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام فعالیت های ورزشی

محصول شرکت داروسازی پرفورمنس اج

مناسب استفاده همه ی افراد و جنسیت ها

بسته بندی ۳۰ عددی مناسب یک ماه

دفاع از بدن در برابر عفونت ها

افزایش تکثیر گلبول های سفید خون به خصوص لنفوسیت ها

دستور مصرف کپسول اس تی بی بورون

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

روزانه ۱ عدد همراه با آب فراوان مصرف شود.

پس از مصرف درب محصول را به خوبی ببندید.

کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن
کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن

بهترین زمان مصرف کپسول اس تی بی بورون

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف کپسول اس تی بی بورون چه زمانی است؟زمان خاصی از سوی شرکت تولید کننده برای مصرف این دارو گزارش نشده است. اما از آنجایی که می تواند عملکرد بدن را در زمان فعالیت های ورزشی افزایش دهد، توصیه می شود نیم ساعت الی یک ساعت پیش از آغاز فعالیت ورزشی میل شود.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

موارد منع مصرف کپسول اس تی بی بورون

در صورتی که شما از داروهای خاص استفاده می کنید و یا مبتلا به بیماری های خاص هستید، تنها با مجوز پزشک با علم بر سوابق بیماری شما می توانید از این دارو استفاده نمایید.

مصرف کپسول اس تی بی بورون برای مبتلایان به بیماری های خود ایمنی ممنوع است. همان طور که گفتیم این دارو سبب افزایش تکثیر گلبول های سفید شده و موجب افزایش حملات بیماری در این بیماران خواهد شد.

عوارض جانبی کپسول اس تی بی بورون

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی کپسول اس تی بی بورون حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن
کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن

تداخل دارویی کپسول اس تی بی بورون

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با کپسول اس تی بی بورون

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

کپسول اس تی بی بورون در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

کپسول اس تی بی بورون در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن
کپسول اس تی بی بورون STB Boron چیست؟ از فواید تا عوارض آن

قیمت کپسول اس تی بی بورون

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ تیر ماه ۱۴۰۱ با قیمت ۱۳۰ هزار تومان  به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با ویال خوراکی اپی ویت سی را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا