Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام ویال خوراکی اپی ویت سی آشنا کنیم. این دارو به منظور تقویت سیستم ایمنی و قوای جسمانی، افزایش انرژی و بهبود سوخت و ساز بدن طراحی و تولید شده است. ویال خوراکی اپی ویت سی در زمره داروهای تولید شده از رویال ژلی قرار می گیرد.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با ویال خوراکی اپی ویت سی باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با ویال خوراکی رویال پروویت را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با ویال خوراکی اپی ویت سی اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با ژل رویال و خواص ویژه ی آن بدانیم.

ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

فواید رویال ژلی در بدن چیست

رویال ژلی یا ژل رویال، فرآورده ‌ای منحصر به فرد است که توسط زنبورهای کارگر برای تغذیه زنبور ملکه تولید می شود. این ژل ترکیبی از شهد گیاهان مختلف است. طبع آن گرم بوده و انرژی فوق العاده‌ ای دارد. این ماده از گذشته‌ های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات مورد استفاده قرار می گرفت.

ژل رویال به نام‌ های شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه معروف است. این ماده بسیار مغذی و نیروبخش بوده و به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک در دنیا طرفداران بسیاری دارد. در حال حاضر بسیاری از طرفداران طب سنتی، این ماده را به عنوان یکی از اصلی ترین داروها مورد استفاده قرار می دهند.

برا این که در رابطه با این ماده شگفت انگیز اطلاعات بیشتری کسب کنید، خواندن مطلب شربت رویال ژلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

ویال خوراکی اپی ویت سی چیست

حالا که با ژل رویال آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

همان طور که گفتیم این دارو در زمره داروهای تولید شده با ژل رویال قرار می گیرد. از ویژگی های مهم این دارو می توان به ترکیب آن با ویتامین C  اشاره کرد. همواره حضور این ویتامین در کنار رویال ژل آثار بسیار شگفت انگیزی در تقویت سیستم ایمنی بدن از خود به نمایش گذاشته است. این دو ماده در کنار هم، تولید گلبول های سفید خون را افزایش داده و عملکرد و فعالیت سلول های خونی را تقویت خواهند کرد.

ویال خوراکی اپی ویت سی ۲۰۰۰ توسط شرکت مارتینز اسپانیا  تولید شده است. این دارو توسط شرکت رسا فارمد به بازار دارویی ایران وارد شد. بسته بندی ویال خوراکی اپی ویت سی ۲۰ عددی بوده و هر ویال ۱۰ میلی لیتر حجم دارد.

ویژگی های ویال خوراکی اپی ویت سی

در این بخش از مقاله ویژگی های ویال خوراکی اپی ویت سی را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

حاوی ویتامین C و رویال ژلی

افزایش ایمنی بدن

پیشگیری از فعالیت عوامل بیماری زا و عفونت ها مخصوصا در سرماخوردگی و عفونت های بخش فوقانی دستگاه تنفس

تحریک ساخت و ساز کلاژن جهت ترمیم و جوان سازی بافت پوست

ترمیم و بازسازی مفاصل و غضروف

موثر در بهبود کم خونی و سوء تغذیه

ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
ژل رویال غذای زنبور ملکه است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود.

روش مصرف ویال خوراکی اپی ویت سی

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

روزانه یک ویال از این محصول استفاده نمایید.

قبل از مصرف به خوبی تکان دهید.

بهترین زمان مصرف ویال خوراکی اپی ویت سی

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف ویال خوراکی اپی ویت سی چه زمانی است؟ به گفته شرکت تولید کننده بهتر است این دارو پیش از صبحانه مصرف شود.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

عوارض جانبی ویال خوراکی اپی ویت سی

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی اپی ویت سی حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

تداخل دارویی ویال خوراکی اپی ویت سی

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان ویال خوراکی اپی ویت سی و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با ویال خوراکی اپی ویت سی

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

ویال خوراکی اپی ویت سی در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

ویال خوراکی اپی ویت سی در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
ویال خوراکی اپی ویت سی چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

گروه هدف ویال خوراکی اپی ویت سی

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکتان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

قیمت ویال خوراکی اپی ویت سی

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ تیر ماه ۱۴۰۱ با قیمت ۲۶۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت ویال خوراکی اپی ویت سی با دیگر مکمل های مشابه

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید. تفاوت اصلی این دارو با داروهای مشابه حضور ویتامین سی در ساختار ترکیبات آن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا