Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

همه چیز در رابطه با روغن جایگزین کره کاکائو (CBR)

روغن جایگزین کره کاکائو (Cocoa butter non-lauric replacer) از روغن پالم تکه تکه شده و هیدروژنه بدست می آید.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

این ماده تا ۲۰% می تواند جایگزین کره کاکائو شود. روغن جایگزین کره کاکائو (CBR) به دلیل داشتن محتوای روغن های جامد بیشتر در دماهای بالاتر  ثبات بسیار خوبی به پوشش های شکلات و شیرینی ها می بخشد.

جایگزین کره کاکائو یک چربی قنادی است. این محصول از چربی های گیاهی خرد شده بدست می آید. می تواند برای ایجاد براقیت و ذوب شدید محصولات نهایی بدون نرم شدن استفاده شود و تحمل زیادی (تا ۲۰٪) برای کره کاکائو دارد. جایگزین کره کاکائو را می توان با کاکائو مخلوط کرد و شکلاتی با ترکیبی غنی از طعم کاکائو تولید کرد. برای کسب اطلاعت بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

خواص روغن جایگزین کره کاکائو (CBR)

CBR گروهی از ﭼﺮﺑﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﺣﺮارﺗﯽ ﻧﺪارﻧﺪ و برای روکش کردن ﺷﮑﻼت ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮده و ﺑﺎﻋﺚ ﻇﺎﻫﺮ ﺟﺬاب ﻣﺤﺼﻮل ﻧﻬﺎﺋﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. این ترکیبات به دلیل گران بودن کره کاکائو از ﻧﻈﺮ اﻗﺘﺼﺎدی ﻣﻘﺮون ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ها برای تولید شکلات های کاکائویی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد. وﻟﯽ در ترکیب با ﮐﺮه ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ به دلیل ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺗﺮی ﮔﻠﯿﺴﺮﯾﺪی ﻣﺘﻔﺎوت ﻣﺤﺪودﯾﺖ دارﻧﺪ.
استفاده از CBR بسیار ساده است. ماندگاری خوبی دارد و در برابر شکوفه زنی (بلوم ) مقاوم است. ﺧﻄﺮ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺻﺎﺑﻮﻧﯽ ﺷﺪن با استفاده از این چربی ها ﺣﺬف شده و کیفیت ﺷﮑﻼت را بدون نیاز به تعدیل حرارتی ﺑﻬﺒﻮد ﭘﯿﺪا ﻣﯽ بخشد. CBR هنگام ترکیب ﺷﺪن ﺑﺎ ﮐﺮه ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ زﻣﺎن ﺳﻔﺖ ﺷﺪن را نیز ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

مواد اولیه CBR به طور کلی از محصولات غیر لوریک مانند سویا، دانه پنبه و روغن خرما تشکیل شده است. آن ها نیاز به تعدیل حرارتی ندارند و این مسئله به‌ ساده سازی روند تولید شکلات کمک کند.

پوشش های مبتنی بر CBR سازگاری خوبی با سایر چربی های غیر لوریک دارد و براقیت خوبی ایجاد می کنند. این ترکیبات طعم خوبی در دهان ایجاد می کنند و سختی پوشش های حاوی CBR را می توان بدون نیاز به ایجاد طعم صابونی در حین فرآوری با نیازهای خاص وفق داد بنابراین برای عملکرد پردازش خیلی خوب عمل می کنند.

قیمت خرید و فروش روغن جایگزین کره کاکائو (CBR)
قیمت خرید و فروش روغن جایگزین کره کاکائو (CBR)

انواع روغن جانشین کره کاکائو

روغن جایگزین کره کاکائو (CBA) یک نام کلی است که در برگیرنده معادل های کره کاکائو (CBE)، بهبود دهنده های کره کاکائو (CBI)، جایگزین های کره کاکائو (CBR) و جانشین های کره کاکائو (CBS) است.

CBE

یک ترکیب شیمیایی کلی مشابه با کره کاکائو است. ویژگی های فیزیکی آن شبیه کره کاکائو بوده و شامل روغن های گرمسیری است. این روغن ها طوری ترکیب می شوند که مخلوطی از POSt POP و StOSt حاصل شود. از نظر ترکیب بسیار شبیه به کره کاکائو می شود. همچنین می تواند با آن مخلوط شود.

CBR

معمولا بر پایه روغن های گیاهی نظیر سویا، پنبه دانه یا پالم است. این روغن ها جزء به جزء شده یا به صورت جزئی هیدروژنه شده اند. محصولات حاوی اسیدهای غیر اشباع ترانس به میزان بیش از ۹۰ درصد هستند و دارای ترکیب تری آسیل گلیسرولی متفاوت نسبت به کره کاکائو هستند. CBR نیاز به عمل آوری ندارند، اما باید با کره کاکائو سازگار باشند.

CBS

معمولا بر پایه چربی های لوریک بوده و دارای بعضی از ویژگی های فیزیکی کره کاکائو است. با این حال، ترکیب متفاوتی دارد. پوشش هایی که بر پایه چربی های CBS هستند نیاز به عمل آوری ندارند و در حالت ذوب شده برای پوشش دادن استفاده می شوند. این محصولات یک جلای عالی در محصول پوشش داده شده ایجاد کرده و ویژگی های ذوبی بسیار سریعی دارند. محبوبیت اسپردهای شکلاتی روز به روز در حال افزایش است .

فروش روغن cbs

قیمت خرید و فروش روغن جایگزین کره کاکائو (CBR) به پارامترهای مختلفی همچون کیفیت محصول، نوع بسته بندی و نوسانات قیمت دلار در ایران بستگی دارد. در حال حاضر امکان خرید روغن جایگزین کره کاکائو (CBR) از سایت های اینترنتی و شرکت های مختلف وجود دارد. شما می توانید با کمی تحقیق بهترین محصول را خریداری کنید.

کاربردهای روغن جایگزین کره کاکائو (CBR)

کره کاکائو (CB) محصول جانبی صنعت فرآوری لوبیای کاکائو است که از دانه رسیده  درخت کاکائو Theobroma بدست می آید. یک ماده مهم در شکلات سازی و سایر صنایع شیرینی سازی است. این ماده به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد اسید های چرب موجود در آن ارزش زیادی دارد.

اسیدهای چرب عمده موجود در آن اسید پالمتیک، اسید استئاریک، اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند و مقادیر کمی اسید لوریک و اسید میریستیک نیز در آن وجود دارد. افزایش تقاضا و کمبود عرضه برای CB، کیفیت پایین برداشت های خصوصی، مزایای اقتصادی و برخی مزایای تکنولوژیکی باعث ایجاد جایگزین های برای آن با عنوان جایگزین کره کاکائو (CBR) شده است.

در CBR ترکیبات TAG مشابه هستند اما با CB واقعی یکسان نیستند و بیشتر آن ها با اصلاح چربی طبیعی و یا با اختلاط به نسبت متفاوت تولید می شوند. این ترکیبات در انواع شکلات ها، کیک ها و کلوچه های کاکائویی و همچنین روکش آجیل ها و تزئینات کیک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن جایگزین کره کاکائو (CBR) را باید در جایی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری کرد تا کیفیت آن تغییر نکند.

جایگزین پودر کاکائو

در برخی موارد به جای استفاده از پودر کاکائو از کره کاکائو استفاده می شود. این ماده از لحاظ استفاده، کاربری راحت تری دارد چرا که در مواد گلوله گلوله نمی شود. همچنین قابلیت اختلاط خوب آن سبب شده تا بهترین جایگزین برای پودر کاکائو باشد. در این شرایط، با توجه به توضیحاتی که در متن داده شد، می توان از دیگر روغن هایی که جایگزین کره کاکائو می شوند، به عنوان جایگزین پودر کاکائو نیز استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا