Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید بی نظیر روغن ماکادمیا برای سلامتی

روغن ماکادمیا مایعی به رنگ زرد روشن است که از تحت فشار قرار گرفتن دانه ماکادمیا بدست می آید و می توان از آن برای پخت پز و زیبایی پوست و مو استفاده کرد. روغن ماکادمیا شبیه روغن زیتون در در دمای اتاق مایع است و سرشار از ریزمغذی هایی مثل اسیدهای چرب سالم و پتاسیم است.

لازم است بدانید بیش از ۷۵٪ از وزن دانه های ماکادمیا را روغن تشکیل می دهد  و باقیمانده آن ۹.۰٪ پروتئین ، ۹.۳٪ کربوهیدرات ، ۱.۵٪ رطوبت ، ۱.۶٪ ماده معدنی و ۲.۰٪ فیبر است. مغز ماكادامیا حاوی ویتامین A  و  B1 ، B2 ، نیاسین و عناصر ضروری مانند كلسیم ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است. روغن ماكادامیا در مقایسه با روغن زیتون و كانولا حاوی بالاترین درصد چربی های اشباع نشده است. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مزایای مصرف روغن ماکادمیا برای سلامتی

روغن ماکادامیا هنگامی که برای پخت و پز و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می شود ، چندین مزیت بالقوه برای سلامتی دارد که در ادامه شرح داده شده است.

سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا از سلامت قلب حمایت می کند زیرا حاوی  مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA) ، چربی های اشباع نشده می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهند  که این مسئله به نوبه خود می تواند خطر حمله قلبی و مغزی را کاهش دهد.

تاثیر آنتی اکسیدانی

روغن ماکادمیا منبع آنتی اکسیدان است و رادیکال های آزادی که در بدن باعث استرس اکسیداتیو می شوند را از بین می برد. این امر ممکن است در به تعویق انداختن پیری و پیشگیری از بروز برخی بیماری ها از جمله سرطان نقش داشته باشد.

این روغن همچنین غنی از اسید اولئیک که یک اسید چرب اشباع نشده است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶  بر روی موش صحرایی نشان می دهد که مصرف مکمل های اسید اولئیک ممکن است به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که مصرف اسید اولئیک ممکن است تأثیر مفیدی بر سرطان و بیماری های التهابی و خود ایمن داشته باشد. با این حال ، برای تأیید این یافته ها ، تحقیقات بیشتری لازم است.

فواید بی نظیر روغن ماکادمیا برای سلامتی
فواید بی نظیر روغن ماکادمیا برای سلامتی

ویتامین  E

این روغن گیاهی حاوی موادی به نام توكوتری انول است كه بخشی از خانواده ویتامین E است. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E و توکوتری انول ها آنتی اکسیدان های قوی هستند که ممکن است در برابر سرطان و انواع دیگر بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

محافظت از پوست و مو

روغن ماکادامیا یکی از مهمترین ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. افراد مختلف ادعا می کنند استعمال مستقیم آن بر روی پوست می تواند از آسیب های پوستی و ایجاد چین و چروک جلوگیری کند. ویتامین E موجود در این روغن می تواند برای رطوبت رسانی پوست های خشک مفید باشد. استفاده از این روغن بر روی موها نیز باعث تقویت رشد ، صافی و درخشندگی موها می شود.

عوارض مصرف روغن ماکادمیا

افرادی که  به انواع آجیل و ماکادمیا حساسیت دارند باید از مصرف این روغن خودداری کنند. برای استفاده از آن بر روی پوست مهم است که ابتدا روغن را روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش کنید. اگرچه روغن ماكادامیا به طور كلی بی خطر است ولی بعضی از افراد ممكن است بلافاصله بعد از استفاده از آن بر روی پوست دچار بثورات شوند.

این روغن همچنین دارای نقطه دود بسیار بالاتری از بسیاری از چربی ها و روغن های دیگر  از جمله روغن زیتون است. این امر باعث می شود تا گزینه خوبی برای سرخ کردن و کباب کردن باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا