Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک | نکات مهم مصرف شکر مصنوعی

سوکرالوز در رژیم کتوژنیک سوكرالوز بیشتر در افرادی به کار برده می شود که تمایل زیادی به خوردن شکر دارند. این نوع رژیم یکی از معروف ترین رژیم های لاغری است که در آن میزان کربوهیدرات مصرفی، کم و میزان چربی مصرفی، بالاست. با این رژیم، بدن برای سوخت و ساز به جای استفاده از کربوهیدرات، از چربی استفاده می کند. چربی هایی که باید مصرف شود، چربی های اشباع نشده سالم هستند. به همین دلیل در این نوع از رژیم ها نیز باید از شیرین کننده هایی استفاده شود که مناسب باشند.

یکی از این شیرین کننده های خوبی که می تواند در عین دادن طعم شیرینی خوب، کالری و کربوهیدراتی را به بدن شما وارد نکند، سوکرالوز است. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با کاربرد سوکرالوز در رژیم کتوژنیک سوكرالوز آشنا می کند. قیمت سوکرالوز را شرکت های تولید کننده آن با انواع برندها تعیین می کنند.

سوکرالوز شیرین کننده مصنوعی

یکی از شیرین کننده های مصنوعی مشتق شده از شکر، سوکرالوز است که چون بدن قابلیت هضم آن را ندارد، بدون کالری است. کلرینه کردن ساکارز، روشی است که سوکرالوز با آن تهیه می شود. میزان شیرینی این شیرین کننده، ۳۲۰ تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر از ساکاروز است. در مقایسه با شیرین کننده آسپارتام و آسه سولفام پتاسیم، ۳ برابر شیرین تر و در مقایسه با ساخارین، دو برابر شیرین تر است.

سوکرالوز شیرین کننده مصنوعی
سوکرالوز شیرین کننده مصنوعی

از مزایای استفاده از سوکرالوز، کاهش حملات قلبی و کاهش وزن است. همچنین مزیتی که سوکرالوز دارد، مقاوم بودن آن در برابر گرما است. این خاصیت سبب شده است که در تهیه محصولاتی که نیاز به پخت و پز دارند به راحتی قابل استفاده باشد. اما اگر این شیرین کننده تا دمای ۱۱۹ درجه سانتی گراد حرارت داده شود، تجزیه و ساختار مولکولی آن شکسته می شود. از مزیت های دیگر این شیرین کننده نسبت به بقیه، داشتن مزه خوب، پایداری و امنیت کاربردی آن است.

قیمت سوکرالوز که بیشتر در بسته بندی های زردرنگ و بیشتر با مارک اسپلندا شناخته می شوند، با توجه به مارک و شرکت های توزیع کننده تغییر می کند. در شربت های بدون قند و کم کالری، از سوکرالوز به عنوان شیرین کننده استفاده می شود.

بهترین خواص برای یک شیرین کننده در رژیم کتوژنیک

شیرین کننده ای که در رژیم کتوژنیک استفاده می شود، نباید بر میزان سطح انسولین، قند خون، کلسترول، فشار خون و تری گلیسیرید تاثیری داشته باشد. همچنین با مصرف این شیرین کننده در دوزهای مناسب، خطری برای سلامت افراد ایجاد نکند. شیرین کننده ای که در این نوع از رژیم ها استفاده می شود، وقتی در برابر حرارت قرار می گیرد، تلخ و سمی نشده و به قندهای ساده تر تجزیه نشود. همچنین این شیرین کننده ها، کالری و کربوهیدراتی نداشته و منبع مخفی از کربوهیدرات خالص در خود نداشته باشند.

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد، سوکرالوز در رژیم کتوژنیک سوكرالوز، از بهترین گزینه ها خواهد بود.

بهترین خواص برای یک شیرین کننده در رژیم کتوژنیک
بهترین خواص برای یک شیرین کننده در رژیم کتوژنیک

سوکرالوز در رژیم کتوژنیک سوكرالوز

در رژیم کتوژنیک از سوکرالوز استفاده می شود، زیرا بر میزان قند خون تاثیری نداشته و بدون این که توسط بدن جذب شود، بدون مدفوع از بدن خارج می شود. حتی میزان کمی از آن که جذب شده باشد، با ادرار سالم از بدن خارج می شود. سوکرالوز می توان به شکل خالص و به دو صورت مایعی و پودری استفاده شده و مصرف آن می تواند به صورت عصاره استویا باشد.

اما سوکرالوزی که در این نوع از رژیم ها استفاده می شود باید به صورت خام بوده و یا به شکل مایع بدون هیچ افزودنی مورد استفاده قرار گیرد. در رژیم کتوژنیک باید از مصرف غذاهایی مانند دسرها و نشاسته که دارای میزان زیادی کربوهیدرات هستند، خودداری کرد. چون بدن با شکستن ذخایر چربی به جای استفاده از کربوهیدرات ها، به تولید انرژی در بدن می پردازد.

کاربرد سوکرالوز

از سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری در محصولاتی چون شکلات، غلات صبحانه و انواع نوشیدنی ها استفاده می کنند. در کنسرو کردن میوه ها و همچنین برای تهیه شربت شیره ذرت با کالری بالا نیز، سوکرالوز به کار برده می شود. سوکرالوز با بی تاثیر بودن در میزان انسولین، قابل مصرف در بیماران دیابتی بوده و همچنین جرمی در دندان ها را ایجاد نمی کند. سوکرالزو می تواند در ترکیب با شیرین کننده های مصنوعی و طبیعی دیگری چون آسپارتام و آسه سولفام پتاسیم استفاده می شود.

سوکرالوز در تهیه شیرینی استفاده می شود، با این که در حالت گرانولی هم حجم با شکر است، اما مقدار استفاده از آن متفاوت با شکر است. کیک های تولید شده با این شیرین کننده تردتر و دارای چگالی کمتری نسبت به کیک هایی هستند که با ساکاروز تهیه می شوند. از نمایندگی های مختلف می توان قیمت سوکرالوز را استعلام کرده و به تهیه آن پرداخت.

عوارض کاربرد سوکرالوز در رژیم کتوژنیک سوکرالوز

سوکرالوز می تواند اثرات منفی روی باکتری های روده داشته باشد. این باکتری ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و فرایند هضم را بهتر می کند. با این که سوکرالوز را برای کاهش وزن مفید می دانند ولی این موضوع تایید نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا