Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

ضد قارچ ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟ | معرفی انواع ضدقارچ ناخن

برخی از انواع قارچ‌ ها می توانند موجب بروز عفونت های قارچی در انسان شوند. این عفونت ها اغلب با علائمی همچون قرمزی یا پوسته پوسته شدن پوست بروز می کنند. قارچ ناخن یکی از بیماری های شایع قارچی است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند آسیب های جدی به ناخن وارد نماید. با استفاده از انواع ضد قارچ ناخن می توان اقدام به بهبود و درمان این بیماری نمود. کاربرد ضد قارچ ناخن می تواند سلول های قارچ را نابود کرده و از تکثیر آن ها ممانعت کند. انواع ضد قارچ ناخن به صورت قطره، محلول، کرم، پماد و… تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت ضد قارچ ناخن به عوامل مختلفی همچون ایرانی یا خارجی بودن محصول وابسته است. برای خرید ضد قارچ ناخن می‌توان به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمود.

قارچ ناخن چیست

عفونت‌های قارچی قادرند تا هر قسمتی از بدن را درگیر نموده و ایجاد ناراحتی کنند. جالب است بدانید که قارچ‌ ها نیز در کنار باکتری‌ های مختلف در داخل بدن و یا روی آن وجود دارند. اما مشکل زمانی آغاز می گردد که قارچ شروع به رشد بیش از حد کند. در این حالت ابتلا به عفونت وجود خواهد داشت. قارچ‌های ناخن نوعی بیماری شایع هستند که به شکل نقطه‌ ای سفید یا زرد در زیر نوک ناخن انگشتان دست یا پا بروز می‌کند.

تینا اونگیوم یا اونیکومیکوزیس نوعی عفونت قارچی است که قادر به درگیر نمودن ناخن‌ های دست یا پاهاست. عفونت‌های قارچی ناخن اغلب با گذشت زمان ایجاد شده و ممکن است هرگونه تفاوت فوری در ظاهر یا احساس ناخن آن‌قدر اندک باشد که در ابتدای ابتلا قابل مشاهده نباشد. برای درمان این نوع قارچ‌ها می توان از کاربرد و خواص ضدقارچ ناخن استفاده نمود.

نحوه زدن ضد قارچ ناخن

از انواع ضدقارچ ها در کاشت ناخن بسیار استفاده می شود. ضدقارچ قادر است تا چربی، آلودگی و رطوبت اضافی را از صدف ناخن گرفته و در خودش حل کند. پس از استفاده از این محصول حالت سفیدک روی ناخن ایجاد گشته که نشان دهنده آماده بودن ناخن برای مواد گذاری است. محلول ضدقارچ ناخن دارای ترکیباتی است که pH و اسیدیته ناخن را تنظیم کرده و موجب می شود تا مواد خیلی خوب به یکدیگر بچسبند و کاشت ناخنی بدون هوا فراهم آید. دهیدراتور یا ضدقارچ قبل از تیپ گذاری استفاده شده و کاشت ناخن باید پس از خشک شدن کامل آن صورت پذیرد.

محلول ضد قارچ ناخن

از محلول های ضدقارچ ناخن برای درمان و بهبود قارچ‌های ناخن استفاده می شود. بسیاری از این محلول ها علاوه بر داشتن ترکیبات ضد قارچ و ضد باکتری دارای ترکیبات مغذی ناخن همچون کراتین، کلاژن و الاستین نیز هستند که به رشد و تقویت ناخن ها کمک می کنند.

قطره ضد قارچ ناخن

قطره ضدقارچ ناخن در انواع مختلف از بازار قابل تهیه است. این قطره‌ها حاوی محلول ضد قارچ بوده و مستقیما بر روی ناحیه درگیر استعمال می شوند. انواع قطره ضد قارچ خارجی یا ایرانی در بازار موجود بوده و قابل تهیه است. البته توجه شود که قیمت ضد قارچ ناخن خارجی از انواع ایرانی گرانت تر است. قطره ضد قارچ کانازول یکی از ضدقارچ هایی است که برای درمان انواع قارچ های پوستی از آن استفاده می شود.

بهترین ضد قارچ ناخن

بهترین توع ضد قارچ نوعی است که پزشک آن را برای بیماری تجویز می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از داروهای ضدقارچ ناخن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ضد قارچ ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت خرید و فروش
ضد قارچ ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت خرید و فروش

محلول یا قطره سیکلوپیروکس (پنلاک) ۸ درصد

این محلول ضدقارچ برای افرادی با سیستم ایمنی سالم موثر است. این دارو برای درمان قارچ‌هایی مناسب است که با ماهک ناخن ارتباط ندارد. البته لازم به ذکر است که این دارو تنها در ۷ درصد موارد موثر است.

استفاده از محلول ضدقارچ حاوی آمورولفین قادر است تا از بازگشت عفونت پس از درمان جلوگیری کند. درصد موفقیت این محلول در کنترل عود عفونت ۷۰% است.

کاربرد ضد قارچ ناخن افینوکونازول

افینوکونازول دارویی است که در سال ۲۰۱۴ تایید و معرفی شد. این دارو به‌ صورت موضعی بر پوست مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع از شایع‌ ترین قارچ‌ ناخن پا یعنی تریکوفیتون روبروم و تریکوفیتون منتاگروفیتس با این ضدقارچ درمان می شوند. این دارو باید روزی ۱ بار و به مدت ۴۸ هفته استفاده شود.

تاوابورول

تاوابورول دارویی یک ضدقارچ ناخن جدید است که برای درمان قارچ‌های ناخن پا استفاده می شود. این دارو مشابه افینوکونازول بوده و به ‌صورت روزانه و به مدت ۴۸ هفته مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت ضد قارچ ناخن

قیمت ضدقارچ ناخن به عوامل مختلفی وابسته است. اینکه ماده موثر دارویی ضد قارچ چه باشد، می تواند بر قیمت آن موثر باشد. خارجی یا ایرانی بودن ضد قارچ نیز بر قیمت آن موثر است. توجه نمایید که انواع خارجی قیمت‌هایی بالاتر از انواع ایرانی دارند. نرخ ارز نیز می تواند به عنوان یک عامل موثر بر قیمت معرفی گردد. نرخ ارز بویژه بر قیمت داروهای خارجی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

خرید و فروش ضد قارچ ناخن

برای خرید ضدقارچ ناخن می توان به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمود. خرید به صورت حضوری یا غیر حضوری امکان پذیر است. اما در رابطه با بیماری های قارچی مراجعه به پزشک و مصرف دارو طبق تجویز پزشک پیشنهاد می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا