Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

نقش قرص و کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام کپسول ایمونووایت آشنا کنیم. این کپسول در دسته بندی داروهای مناسب برای تقویت سیستم ایمنی قرار دارد. شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با  کپسول ایمونووایت باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با انواع قرص اسهال را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آنکه بخواهیم در رابطه با کپسول ایمونووایت اطلاعات کسب کنیم، بهتر است کمی در رابطه با سیستم ایمنی بدن بدانیم.

قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن
قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن چیست

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین دغدغه های ما انسان ها است. در صورتی که سیستم ایمنی سالم و قوی داشته باشیم، هرگز بیمار نخواهیم شد یا طول درمان هر بیماری کمتر خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سیستم ایمنی بدن، یکی از پیچیده ترین سیستم ها است. این سیستم پیچیده بسیار حساس نیز هست تا حدی که کوچک ترین عامل بیگانه و ناشناخته ای را به عنوان یک عامل مهاجم شناسایی کرده و به مبارزه با آن بر می خیزد. همچنین جالب است بدانید که قدرت سیستم ایمنی بدن افراد یکسان نیست.

اجزای سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن، یک شبکه ی پیچیده از سلول ها، ارگان ها و بافت های مختلف است. همه ی این موارد با قرار گیری در کنار یکدیگر، سیستم ایمنی ای را ساخته اند که از ورود عفونت، ویروس یا باکتری به بدن جلوگیری می کند. اگر بخواهیم اعضای این سیستم متحد را به تفکیک برای شما نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

پوست

غشاء مخاطی

گلبول های سفید

سیستم لنفاوی شامل لوزه ها، تیموس، طحال، غدد لنفاوی، عروق لنفاوی و مغز استخوان

این ۴ قسمت در کنار هم با اتحاد بی نظیری که برای آن ها برنامه ریزی شده است، بدن را در مقابل ورورد هر گونه عامل بیگانه محافظت می کنند. در شرایطی که یکی از قسمت های این سیستم به خوبی کار نکند، سیستم ایمنی شما به اصطلاح ضعیف شده و ممکن است در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار بگیرید.

این قدرت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می توان به استرس، اضطراب و بیماری اشاره کرد. از همین رو، بسیار مهم است که برای شناخت نوع سیستم ایمنی بدن خود ابتدا به پزشک مراجعه کرده و سپس زیر نظر او اقدام به استفاده از داروهای مکمل کنیم.

قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن
قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کپسول ایمونووایت چیست

حالا که با سیستم ایمنی آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم. کپسول ایمونووایت یک داروی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بزرگسالان است. این دارو از ویتامین های بسیاری تشکیل شده که هر کدام می توانند در سلامت بدن نقش مهمی ایفا کنند. این محصول توسط شرکت کره یونایتد فارم تولید شده است.

کپسول ایمونووایت توسط شرکت دارو گستر تدبیر نیکان به ایران وارد شده و در حال حاضر قابل تهیه است. به دلیل حضور ویتامین ها و مواد معدنی در مواد موثره این دارو، سیستم ایمنی در جلوگیری از ابتلا به بیماری تقویت شده و زمان بهبودی بیماری تسریع شده است.

کپسول ایمونووایت به صورت سافت ژل تولید شده است. سافت ژل ها کپسول های شفافی هستند که مواد موثره درون آن به صورت ژل های رنگی پر شده است. این کپسول ها قابلیت باز کردن ندارد.

ویژگی های کپسول ایمونووایت

در این بخش از مقاله ویژگی های کپسول ایمونووایت را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

۳۰ عدد سافت ژل در هر بسته بندی

افزایش قدرت جسمانی

برطرف کننده خستگی و ضعف در دوره نقاهت و بیماری

پیشگیری از خونریزی لثه و بینی

برطرف کننده اختلالات گردش خون محیطی و بی حسی

حاوی ویتامین ها و مواد معدنی به شرح زیر:

بتاکاروتن

ویتامین ای

دارای ویتامین سی

ویتامین ب۱

دارای ویتامین ب۶

ویتامین ب۲

دارای ویتامین ب۳

ویتامین ب۱۲

سلنیوم

قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن
قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن

نحوه ی مصرف کپسول ایمونووایت

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

می توانید روزانه ۱ سافت ژل از این محصول را استفاده نمایید.

بهترین زمان مصرف کپسول ایمونووایت

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف کپسول ایمونووایت چه زمانی است؟ به دلیل حضور ویتامین های محلول در چربی و انرژی زا، بهتر است این محصول صبح ها بعد از وعده صبحانه میل شود. با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

عوارض جانبی کپسول ایمونووایت

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن
قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تداخل دارویی کپسول ایمونووایت

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان کپسول ایمونووایت و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با کپسول ایمونووایت

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

کپسول ایمونووایت در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. با این حال استفاده از این دارو در دوران بارداری بلامانع است.

قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن
قیمت و خرید کپسول ایمونووایت برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کپسول ایمونووایت در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. با این حال استفاده از این دارو در دوران شیردهی بلامانع است.

گروه هدف کپسول ایمونووایت

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. این دارو برای بیمارانی که دچار ضعف جسمانی هستند و افراد کهن سال بسیار مناسب است.

قیمت کپسول ایمونووایت

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ مرداد ۱۴۰۱ با قیمت  ۱۱۷ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا