Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

معرفی فواید مصرف کپسول و قرص زینکوویت با ویتامین سی در درمان آنفولانزا

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص زینکوویت با ویتامین سی آشنا کنیم. قرص زینکوویت با ویتامین سی در حقیقت یکی از داروهای تقویت سیسیتم ایمنی بدن به شمار می رود. این دارو می تواند علائم مربوط به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش داده و روند بهبود را تسریع کند. شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قرص زینکوویت با ویتامین سی باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با انواع قرص های فشار خون را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

قرص زینکوویت سی برای چیست

دارویی که در حال معرفی آن به شما هستیم، دارویی متشکل از روی و ویتامین سی است. این ترکیب منحصر به فرد در کنار هم، به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. همان طور که می دانید، روی یا زینک یک ماده معدنی بسیار مهم است که بدن از آن در بسیاری از فعالیت های شیمیایی استفاده می کند. یکی از مهم ترین خواص روی، تقویت سیستم ایمنی در برابر عوامل بیماری زاست. همچنین از قدیم شنیده ایم که برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان، میوه هایی چون پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین که سرشار از ویتامین سی هستند مصرف کنید.

 

 

تصور کنید وقتی دو ماده مهم برای تقویت سیستم ایمنی در یک دارو به نام قرص زینکوویت با ویتامین سی کنار هم قرار می گیرند، چه تاثیر شگرفی بر سلامتی شما خواهند گذاشت.

قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟
قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟

قرص زینک هلث برای چیست

خوب است بدانید که قرص زینکوویت با ویتامین سی توسط شرکت هلث اید در ایران به تولید می رسد. این دارو را با نام قرص زینک هلث نیز می شناسند. قرص  زینکوویت با ویتامین سی ترکیبات ویژه ای دارد که عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن را به ثبات می رساند. در این قسمت از مقاله نام ترکیبات ویژه این محصول را برای شما نوشته ایم:

حاوی مقادیر زینک یا روی مورد نیاز روزانه بدن

ویتامین سی به عنوان آنتی اکسیدان و آنتی هیستامین

عصاره پروپولیس که به از بین رفتن باکتری ها و عوامل بیماری زا کمک می کند

با توجه به این موارد، قرص زینکوویت با ویتامین سی را می توان بهترین برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانست. در بخش بعدی این مقاله به شرح ویژگی های این قرص پرداخته ایم.

ویژگی های قرص زینکوویت با ویتامین سی

در این بخش از مقاله ویژگی های قرص زینکوویت با ویتامین سی را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

تحریک تولید سلول های B که وظیفه ی تولید آنتی بادی هایی برای از بین بردن باکتری ها را بر عهده دارند

کمک به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن

بهبود و کاهش علائم آنفولانزا، سرماخوردگی

عاری از مخمر، گلوتن، گندم ، ذرت ، سویا ، آجیل، لبنیات و نشاسته

فاقد رنگ، مواد نگهدارنده و طعم دهنده های مصنوعی

تحت لیسانس هلث اید انگلستان

قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟
قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟

زمان مصرف قرص زینکوویت سی

اولین سوالی که بعد از مواجهه با چنین داروی کاملی مطرح می شود، این است که قرص زینکوویت سی را چه زمانی مصرف کنیم یا به اصطلاح بهترین زمان مصرف قرص زینکوویت سی چه زمانی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می توانید به صورت روزانه از این دارو استفاده کنید تا «روی» مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. چرا که میزان مواد معدنی و ویتامین هایی که در این دارو استفاده شده است، دقیقا همان میزانی است که بدن به طور روزانه به آن ها نیاز دارد.

یک مورد دیگر که می تواند به شما بگوید بدن شما نیاز به مصرف این مکمل دارد، گلودرد است. در شرایطی که شما در حال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا باشید، اولین نشانه ای که با آن رو به رو خواهید شد، گلودرد است. همچنین در صورتی که شما دچار ضعف بدنی باشید، مصرف این مکمل توصیه شده است.

قرص زینکوویت سی که با اسم zincovit-c نیز شناخته می شود، به دلیل دارا بودن ویتامین سی و عصاره پروپولیس، در تسکین گلودرد و ضعف بدن موثر است. در صورتی که به آنفولانزا یا سرماخوردگی دچار شده و قصد کاهش مدت زمان درمان را دارید، این دارو می تواند بسیار کمک کننده باشد.

نحوه مصرف قرص zincovit-c

قرص زینکوویت با ویتامین سی، در رده بندی داروهای جویدنی یا مکیدنی قرار می گیرد. برای مصرف این دارو، باید قرص را بر روی زبان گذاشته و اجازه دهید کم کم حل شود. در صورتی که این کار برای شما سخت است، می توانید آن را بجوید. برای بلعیدن این قرص نیازی به آب نیست. توجه داشته باشید همان طور که قرص های معمولی را نباید بجوید، قرص های جویدنی را نیز نباید با آب ببلعید. هر کدام از این داروها برای تجزیه در بدن مکانیسم خاصی دارند. از همین رو، باید با توجه به دستور کارخانه تولید کننده، روش مناسب مصرف را استفاده نمایید.

قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟
قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟

قرص zincovit-c برای مو

برخی افراد که از ریزش مو رنج می برند، حتما در دوره ای از زندگی خود به مصرف مکمل های حاوی زینک، روی آورده اند. خوب است بدانید که ماده معدنی روی، برای ریزش مو، بهبود شرایط پوست و ناخن بسیار ضروری است. در شرایطی که بدن شما با کمبود زینک مواجه شوند، یکی از علائم اولیه آن ریزش مو است.

باید بدانید که مصرف قرص zincovit-c در کنار مکملی چون بیوتین می تواند تاثیرات عجیب و غریبی بر روی سلامت مو، پوست و ناخن شما داشته باشد. این مکمل می تواند ریزش مو را قطع کرده و منجر به رویش مجدد مو شود. به شما توصیه می کنیم که این دارو را در کنار مکمل های مولتی ویتامین حاوی روی مصرف نکنید. چرا که در این نوع مکمل ها میزان روی به صورت مشخصی تنظیم شده است، در صورت مصرف دو دارو در کنار هم احتمال اوردوز دارویی بالا می رود. نیاز روزانه بدن به روی و سایر املاح معدنی مشخص است، در صورت مصرف بیش از مقدار مورد نیاز، مشکلاتی برای شما پدید خواهد آمد.

جالب است بدانید که حضور ویتامین سی در این مکمل به شفافیت پوست شما کمک خواهد کرد.

عوارض قرص زینکوویت سی

از آن جایی که قرص زینکوویت با ویتامین سی یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.  با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد.

در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟
قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟

تداخل دارویی قرص زینکوویت سی

اختلال دارویی خاصی برای قرص زینکوویت با ویتامین سی گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص زینکوویت سی و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با قرص زینکوویت با ویتامین سی

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟
قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟

قرص زینکوویت با ویتامین سی در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

قرص زینکوویت با ویتامین سی در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف قرص زینکوویت با ویتامین سی

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد. قرص زینکوویت با ویتامین سی به طور معمول برای گیاهخواران، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و افرادی که از عفونت های مکرر رنج می برند توصیه می شود.

قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟
قرص زینکوویت با ویتامین سی چه فوایدی برای آنفولانزا دارد؟

قیمت قرص زینکوویت با ویتامین سی

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ مرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۷۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

قرص زینکوویت سی چاق کننده است

این سوال یکی از پرتکرارترین سوالات در زمینه مکمل های دارای روی به شمار می رود. عنصر روی به طور طبیعی چاق کننده نیست. این یعنی شما تنها با مصرف روی چاق نخواهید شد. اما لازم است بدانید که این عنصر می تواند منجر به افزایش اشتهای شما شود. در این شرایط بیماری که روی مصرف می کند، به دلیل افزایش اشتها، به غذا خوردن بیشتر از قبل میل دارد. از همین رو، چاقی به دلیل افزایش حجم غذای افراد رخ خواهد داد و تصور می شود که از مصرف روی، فرد چاق شده است. اگر این مکمل را در کنار یک رژیم غذایی مناسب مصرف کنید، نیازی نیست نگران چاق شدن و افزایش وزن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا