Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

جیوه خفاش چیست و چه خاصیت معجزه گری دارد؟

جیوه خفاش و اثر شفابخش آن یکی از شایعاتی است که باعث شده زیست گاه این موجودات توسط انسان تخریب شود که در نهایت باعث از بین رفتن این موجودات مفید خواهد شد. جیوه خفاش ماده ای است که از چیزی شبیه به تخم مرغ در مکان هایی که خفاش ها زندگی می کنند بدست می آید و به خاطر این ماده لانه خفاش به قیمت بالایی خرید و فروش می شود. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

خفاش از نظر دسته بندی موجودات زنده جزء پستانداران است و البته تنها پستانداری است که پرواز می کند. خفاش مانند پرندگان پر ندارد و بالهای آن از جنسی شبیه چرم با خاصیت ارتجاعی است و به راحتی بین انگشتان و استخوان های دست ها کشیده می شود.

خفاش ها از نظر تغذیه ای نیز متفاوت هستند حدود ۷۰%  حشره خوار و باقی آنها میوه خوار هستند البته در بین خفاش ها براساس زیست گاه ، خفاش ماهی خوار و خون آشام نیز وجود دارد.

 

 

این موجودات شب زی در تمام نقاط جهان یافت می شوند و نقش بسیار مهمی در از بین بردن حشرات و پراکنده کردن دانه های میوه دارند. خفاش ها معمولا لانه سازی نمی کنند و به صورت آویزان از پا در مکان های تاریک و خلوت مانند زیر پل ها ، شاخه درختان بزرگ در دل جنگل  و در غارها زندگی می کنند.

جیوه خفاش چیست و کجا پیدا می شود؟

جیوه خفاش یکی از موضوعاتی است که اخیرا آگهی خرید و فروش جیوه لانه خفاش در فضای مجازی زیاد می بینیم و البته قیمت گزاف آن و لانه خفاش مسئله ای که همه را ترغیب به دانستن واقعیت در رابطه با این ماده می کند.

همانطور که می دانید جیوه یکی از فلزاتی است که از زمان کشف تاکنون توسط  بشر بکار گرفته شده است. جیوه تنها فلز مایع  موجود در جهان است که رسوبات آن در سراسر زمین پیدا می شود. جیوه یک فلز بسیار سمی است که بیشتر در دماسنج ها و فشارسنج های پزشکی استفاده می شود.

این فلز به اشتباه در قرون گذشته به عنوان مرهم و گاهی به صورت خوراکی به عنوان یک ماده حیات بخش استفاده می شده است. این فلز تأثیرات مخربی برسیستم عصبی دارد و عوارض بسیاری از جمله  نارسایی حاد تنفسی، درماتیت، دمانس، تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم،  کونژکتیویت، برونشیت، پنومونی، ورم ریه، تب بخار فلزی و اختلالات نوروسایکوتیک، مشکلات تولید مثل و سمیت ژنی در رابطه با آن مشخص شده است. با توجه به این عوارض حالا جیوه خفاش برای اثرات شفابخشی به قیمت گزاف خرید و فروش می شود! بازار کلاهبرداری این ماده همچون بازار کلاهبرداری جیوه قرمز در ایران شدید گرم هست .

جیوه خفاش چیست و چه خاصیت معجزه گری دارد؟
جیوه خفاش چیست و چه خاصیت معجزه گری دارد؟

نکته

همانطور که قبلا گفتیم خفاش ها معمولا لانه سازی نمی کنند ولی در برخی از غارهای قدیمی که سالها خفاش ها در آن زندگی می کنند چیزی شبیه به تخم مرغ  پیدا شده که موقع شکستن مایعی شبیه جیوه از آن خارج می شود.

خفاش ها به دلیل حساسیتی که نسبت به نور دارند ، در مکان های تاریک و بدون نور زندگی می کنند. افزایش جمعیت انسان ها موجب شده که خفاش ها برای زندگی جای دیگری نداشته باشند.  پشت بام های خالی، اتاق های زیر شیروانی، ساختمان های قدیمی و انبارها، همه مکان هایی گرم و مطمئن برای زندگی و پنهان شدن خفاش ها هستند.

گاهی وقت ها خفاش ها به دنبال مکانی موقت در زیر برآمدگی های ایوان خانه ها هستند. این خفاش ها به انسان حمله نمی کنند. آنها فقط برای مدتی کوتاه به دنبال یک پناهگاه امن و ایمن هستند. اگر کاری به کارشان نداشته باشیم،تا وقتی هوا سرد است بدون کمترین آزاری برای خودشان زندگی می کنند. هر چند برخی افراد با آویزان کردن یک ورق آلومینیم یا بالونی پر از گاز هلیم در نزدیکی محلی که خفاش لانه کرده، موفق می شوند او را وادار به ترک لانه اش کنند.

ماجرای قیمت جیوه خفاش و  لانه خفاش از کجا آغاز شد؟

اخیرا برداشت لانه های خفاش بازار مناسبی را برای سودجویان فراهم کرده چون از قرار معلوم بزاق خفاش ها که در این لانه ها یافت می شود در پزشکی کاربرد بسیار مهمی دارند. این سخنان در حالی است که روز به روز به دامنه این شایعه افزوده می شود و دوست داران محیط زیست نیز اکنون و با انتشار فیلم های مختلفی در فضای مجازی که در آن شیئی گلی شبیه تخم مرغ را می شکنند که از داخل آن سه قطره جیوه بیرون می آید را بیش از گذشته نگران زندگی این پستانداران پرنده کرده است.

جیوه خفاش چه رنگی است

جیوه خفاش ترکیبی جنجالی و مرموز است که گفته می شود از لانه این موجودات منزوی به دست می آید. خفاش ها برای ساخت لانه به مکان های تاریک مانند غارها و اتاق های زیر شیروانی می روند و از بچه های خود تا مدت ها مراقبت می کنند. شایعاتی در رابطه با وجود جیوه در لانه این موجودات باعث شده که بسیاری از سودجویان به محل زندگی این موجودات هجوم برده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهند. لانه خفاش چیزی شبیه تخم مرغ و بسیار سخت است که در مکان هایی مانند غارها و مکان های تاریک برای محافظت از تخم ها ساخته می شود. در این لانه پس از شکستن مایعی مشاهده می شود که شبیه فلز جیوه است و افسانه های زیادی در رابطه با اثرات درمانی آن وجود دارد.

در این رابطه باید گفت که فلز جیوه هیچ اثر درمانی ندارد و حتی مصرف آن به صورت خوراکی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد کند. بنابراین گول تبلیغات موجود در شبکه های مجازی و سوداگران فروشنده لانه خفاش را نخورید زیرا فلز جیوه سمی و خطرناک است. جیوه خفاش که در اصطلاح از لانه این موجودات از اعماق غارها به دست می آید به رنگ نقره ای بوده و فقط چند قطره است. اما به مبالغ بسیار بالایی خرید و فروش می شود و افسانه های زیادی در مورد آن وجود دارد.

لانه های خفاش در واقع حاوی جیوه نیستند بلکه حاوی بزاق خفاش هستند که در پزشکی کاربردهای بسیار مهمی دارند ولی نمی توان آن را بطور مستقیم مورد استفاده قرار داد. بنابراین برای درمان بیماری ها بدون مشورت با پزشک از هیچ ماده ای استفاده نکنید. همچنین توصیه می کنیم برای حفظ محیط زیست و حفاظت از این موجودات مفید اقدام به تخریب مخفیگاه ها و لانه های آنها نکنید.

سایر مقالات مرتبط با جیوه

آیا جیوه خفاش یا لانه خفاش حقیقت دارد ؟

در این رابطه رئیس اداره حفاظت محیط زیست از مردم خواست به شایعات لانه خفاش و جیوه خفاش  توجه نکرده و با اقدامات نسنجیده حیات این جانوران را به خطر نیاندازند. چون با بیدار کردن خفاش ها در فصل زمستان منجر به مرگ آنها و برهم زدن اکوسیستم طبیعی می شوند.

شایعه گرانبها بودن لانه خفاش ها که در فضای مجازی بیشتر به آن دامن زده شده عده ای را با هدف سودهای کلان ، روانه غارها از جمله غار آبی تاریخی سهولان ، دومین غار آبی کشور کرده است.

شایعه ای که تاکنون موجب به خطر افتادن جان هزاران خفاش در سراسر کشور شده است. لانه خفاش هیچ ارزش و بهایی برای فروش ندارد و چیزی که در فضای مجازی در رابطه با آن وجود دارد و به جیوه خفاش معروف است واقعیت علمی ندارد.

نوشته های مشابه

‫۶۵ دیدگاه ها

  1. سلام.الان شما دوتا مقاله نوشتیدراجع به جیوه قرمز وجیوه خفاش ولی من نتونستم به جمع بندی نهایی در مورد این موضوعات برسم. همانطور که اشاره شده به طور کلی این ماده وجود خارجی نداره اما در اینترنت آدرسها ومنابع احتمالی وجودش وحتی نوع وشکل وخواصشو معرفی شده.اگر واقعا این جیوه قرمز وخفاش اینهمه گسترش پیدا کرده و واقعی هست پس نباید خیلی سخت باشه که خریدارانش رو پیدا کنن وباهاشون قرار بگذارند ودقیق ازشون پرسیده بشه که این چیه که شما داری بابتش پول هنگفت میدی خصوصا با ادوات آزمایشگاهی که بعضیاشون میگن تا آنالیز دقیق نکنن پولی پرداخت نمیکنن پس یک چیزی وجود داره وگرنه طرف مخش عیب نداره میلیاردها تومن پول بابت یک گرمش بده .بنظرم یک تیم خبر نگاری یک مدت وقت بگذاره سر وته قضیه رو در بیاره قضیه مال ایران هم نیست وبین المللی این مشکل وابهام هست وجاهایی بنظر حل شده.البته هرچیزی که تو اینترنت هست واقعیت نداره و دروغ های زیادی در سایت ها نوشته میشه ولی توی گوگل وبه زبان انگلیسی حتی کارخانه های تولید صنعتی این ماده در چند جای دنیا هم معرفی کردن.یکم دقیقتر نگاه کنید به مطالب خوبی دست پیدا میکنید که پرده از اینکه چه میزانش راست چه میزانش دروغ کاملا بر خواهید داشت.حتی مسله شیمی وفیزیکش هم براتون حل خواهد شد.

    1. سلام
      با توجه به علم شیمی و تجربه دهها ساله خدمتتان عرض میکنیم جیوه قرمز و جیوه خفاش دو مقوله برای کلاهبرداری از افراد ساده لوح در اندیشه یک شبه پولدار شدن هست خفاش معمولا” خانه سازی نمیکند تزریق جیوه در لانه دست ساز موسوم به لانه خفاش مرسوم ترین روش کلاهبرذاری هست حیوه خفاش یک چیز من در آوردی هست .
      در مورد جیوه قرمز هم , جیوه دماسنج و فشار سنج و جیوه چرخ خیاطی و تلویزیون و رادیو قدیمی را برای کلاهبرداری استفاده میکنند شبکه صوری خریدار میلیارذی در فضای مجازی وجود دارد تعداد خریداران دست به نقد در شبکه مجازی پر هست که من و شما را در زمان افتادن در دام کلاهبرداران برای خرید ترغیب کنند .
      خرید به قیمت ناچیز دهها میلیونی و فروش به قیمت سرسام آور میلیاردی !!!
      دهها پیام فروش جیوه قرمز و جیوه خفاش از فروشندگان و دهها پیام از خریدارن فقط ذر ماه به نشریه ما ارسال میشود.

      1. ممنون بابت مقاله خوبتون .فقط ایکاش رادیو و تلوزیون و رسانه های اینترنتی کشور هم چند وقت این اطلاعات را در اختیار ملت قرار می‌داد. تا هم وقت ملت هدر نره و از اون مهمتر این حیوان در معرض انقراض قرار نگیره ..والا تا قبل از خواندن مقاله شما ما هم بفکر این رودیم چندین نقطه را که احتمال وجود لانه خفاش باشد را جستجو کنیم . این مسائل همه از روی ناآگاهی و ترویج اطلاعات مسموم از طرف بعضی افراد بیمار روانی و کلاهبردار میباشد ….با تشکر

  2. بچیزایی من شنیدم منتها شمام تحقیق کنید از خود خریدارانش که میگن آخرش خریدار اصلی آلمان هست وهمه واسطن ولو بخرن لازمم نیس منتشر کنید من هم شنیده هامو میگم خدمتتون شما با تحقیقاتتون تکمیلش کنید. .جیوه قرمز نچرال طبیعی رو گفتند فقط اکراین داره اونم فقط یک معئن بوده که شاید صد سال پیش شروع به برداشت ازش کردن والان دیگه تموم شده علت گران بودنش هم اینه دیگه این نوع طبیعی معدنی وجود نداره وعلتش هم این گفتن که اصلا اومدنش در اون منطقه ناشی از سنگی آسمانی بوده که معلوم نیس چند میلیون سال قبل به اونجا برخورد داشته وحاوی این ماده ارزشمند بوده بعد استخراج منابعش تموم میشه وهمینا که هست فقط دست به دست میشه.احتمال این داده میشه که وجود مقداری از این ماده شگفت انگیز در جیوه خفاش وسم مار وعقرب اکراینی هم همین نسل به نسل جابه جا شدنش بین خوراک این موجودات باشه واونها این ماده رو در طبیعت پیدا کردن .در مورد اینکه چرا جیوه قرمز چگالیش بالاتر از جیوه معمولی که ۱۳.۵ هست هم ناشی از خاصیت تشکیل ملقمه دادن جیوه نقره ای با اکثریت عناصر جدول مندلیف هست ولاجرم اگر تصادفا مثل جیوه نچرال در اون سنگ آسمانی یا عمدا بصورت صنعتی با یکی از عناصر کمیاب وچگال جدول که بسیار هم گرانقیمت هست ترکیب بشه مثل اورانیوم وهم ردیفهاش خب قاعدتا قیمت اون رو پیدا میکنه ودیگه فقط اسم جیوه بی رازش رو یدک میکشه در اصل یک گرم جیوه قرمز نیست یک گرم از اون ماده بسیار گرانقیمت ونایاب هست که درونش هست وقیمتش اینه واین ملقمه شدن جیوه در علم قبلا اثبات شده که شما هم مطلع هستید.اما خب دسترسی عموم به این ماده قاعدتا خطرناک هست(خصوصا ملقمه های رادیو اکتیوش) ومنابع حکومتی کشورها معمولا دنبال جمع آوری اون از سطح جهان هستند که حالا به دلیل جنگ ودزدی وغیره طی ده ها سال قرن گذشته از دسترس دولتها خارج شده فلذا اون رو جمع آوری وظبط میکنند چرا که هم خطر داره هم عاقلانه نیست که در دسترس عموم جامعه باشه چون ماده ای هست که برای استفاده علمی وتکنولوژیکی هست وبدرد افراد عادی نمیخوره ودر بعضی کشورها برای خرید وفروشش قوانین سختگیرانه ای وجود داره وجزو مباحث امنیتی مهم بحساب میاد.از نشر این مطلب هم قصدم اطلاعرسانی درست بود ناشی از شنیده هایی که توی بازار رواج داره بشخصه به این جمع بندی رسیدم ومطمنا مطلب تخصصی تر از این حرفهاست وفقط از کارشناسان متخصص سطح بالا که خریدارش هستند اونم با مجوزات حکومتی میتونه بر بیاد گرچه بنظرم بیخودی حساسش کردن بخاطر همینم هست هزاران نفر سرگرم پیدا کردن یک گرمش هستند در حالی که از ماهیتش هیچ اطلاعی ندارند.

    1. سلام ما در نشریه جهان شیمی فیزیک مقالاتی در این باب گذاشته ایم با توجه به تخصص ما و سوابق کاری باید عرض کنیم متاسفانه چیزی در ایران در واقعیت تحت عنوان جیوه قرمز وجود ندارد .
      تجربه بعضی از خوانندگان نشریه که در درد دل بما منتقل کردن خدمت دوستان عرض میکنیم :
      بعضی از کلاهبرداران و نیز افراد ساده دل جیوه قرمز رنگ را از داخل دماسنج های قدیمی یا دستگاه های قدیمی مثل چرخ خیاطی و رادیو و تلویزیون قدیمی بیرون آورده و تحت عنوان جیوه قرمز میفروشند تعداد زیادی از خریداران جیوه قرمز همین کلاهبرداران هستند که با تلفنهای متفاوت در سراسر فضای مجازی تبلیغ خرید بصورت فیک و ظاهرسازی به راه انداخته اند تا نشان دهند خریدار این ماده با قیمت بالا وحود دارد و در این چرخه کلاهبرداران زرنگی هستند که خودشان را به سادگی میزنند و اظهار میکنند ما این ماده را داریم یا مشتری براش نداریم یا اصلا” ارزش جیوه قرمز را نمی دانیم یا میترسیم بفروشیم .
      حالا نوبت پیدا کردن افراد ساده لوح واقعی ولی در اندیشه یک شبه پولدار شدن هست که در کشور ما هم پر هست با پیشنهاد به این افراد اولین جایی که به ذهن فرد ساده لوح می رسه اینترنت هست با یک بررسی متوجه میشن که شانس به اونها رو آورده جیوه قرمز را با چند ده میلیون بخریم و مشتری هم که خداروشکر پر و دست به نقد هست.
      بقیه ماجرا ….
      بازار داغ این ماجراها همیشگی بصورت گسترده در حریان هست حتی ممکن است شما را در خانه خود نزد زن و بچه خودشان هم جهت اطمینان بیشتر ببرند ولی پس از برداشتن کلاه شما و با تهدید اینکه در کار خلافی وارد شده اید که وزارت اطلاعات خیلی پیگیر این موضوع هست شما را از شکایت منصرف میکنن . انگار که کلاه شما در یک معامله مواد مخدر بر داشته اند حالا میتونید برید کلانتری شکایت کنید؟!
      قیمت سرسام آور جیوه قرمز و جیوه خفاش و امثالهم بیشتر یک افسانه دوست داشتنی برای کلاهبرذاران و افراد ساده لوح هست هرچند ممکن است خیلی از خوانندگان این حرف به مذاقشان خوش نیاید.

      1. دوست عزیز اشتباهاتی دارید بحث جیوه خفاش کاملا درسته اما بحث جیوه نچرال ۲۰۲۰ و جیوه ازمایشگاهی کاملا درسته و وجود داره و با ازمایش ۷گانه و لابراتور ها قابل تست اصل از تغلب هستن پس توی نشریتون راجه موجود بودنش هم بگید ولو این ک بسیار کم یاب هست و توی صنعت موشک سازی پزشکی بستگی ب نوع جیوه قابل استفاده هستن

        1. بلاخره ما نفهمیدیم بریم دنبال خفاش جان یا کلا بیخیال ، نکنه واقعا هست اما میخوای تعداد قبا رو کم کنی ب ما میگی اصرا چنین نیست ،😀😀😀

          ولی خب من ی لونه دیدم اران پنج شش ماهه هنوز هستش ، خفاش هم میره میاد ، لونه هه هم گلی و شکل تخم مرغ ، پس اگه لونه خفاش نیست چیه؟؟

    2. جیوه قرمز یک ترکیب شیمیایی از جیوه است با فرمول Sb2O7Hg2 ، میفهمی؟جیوه خالص نیست ، در صورتیکه جیوه فرمول شیمیاییش HG هست، مثل آهن و اکسید آهن (آهن زنگ زده) خیلی از ترکیبات ممکنه به خاطر پایدار نبودن به صورت طبیعی در طبیعت وجود نداشته باشه و در شرایط خاصی بوجود بیاد و خیلی ها هم در آزمایشگاه در شرایط خاص تولید بشه ، الان چی رو تحقیق بکنن اینکه چیزی به نام جیوه قرمز وجود داره که چون فقط عنصر جیوه تو این ترکیب وجود داره یه عده بیسواد نمیدونن چیه بیان حالیشون کنن؟؟!!

    1. سلام
      هدف ما اطلاع رسانی واقعی نه داستان سرایی و افسانه سرایی هست تا مردم پول و سرمایه خود را در برای سراب ندهند
      شما هم که درآمد میلیاردی خدا را شکر دارید نگران اطلاع رسانی واقعی و شفاف ما نباشید به بیزنس خودتان ادامه دهید

        1. سلام من حدوا۹۶گرم جیوه نقره ای (بزاق خفاش)دارم باهرکسی صبت میکنم دقیقه نودکه میخوادبیادپای معامله میخوادحرکت کلاهبرداری یاهر…نمیدونم چرابایداینطوری باشه یه نونی هم به کسی میخوای برسونی لگدبه بختش میزنه دایی ناصرمن درخدمتم شمارتوبده برافروش پایه ام فقط قیمت منصفانه باتشکر

      1. توی کل زمین یکیلو جیوه قرمز طبیعی وجود نداره .یه چی بگو به عقل جور در بیاد .بنده خدا اون جیوه ای که شنیدی سوتی و گرمی خدا تومن قیمت داره.شاید اون یکیلو که میگی داره میوه قرمز باشه با اشتباه نوشتی جیوه قرمز😆😆

  3. سلام،خدمت همه عزیزان
    مجله جهان شیمی در مورد جیوه قرمز توضیحات خوبی دادند هرچند توضیحات هر پاراگراف نشاندهنده تیتر ها و عناوین اون ها نبود.چون خواننده توضیحات بیشتری رو میخواد بدونه.
    اما در مورد لانه خفاش:
    ما همیشه جنبه مادی رو نگاه میکنیم،متاسفانه علارقم فرهنگ غنی در حال رواج زیرپوستی فرهنگ غربی درکشور هستیم،پول حرف اول رو میزنه!
    من یه محقق ونیز تجربیات زیادی درباره حیوانات علی الخصوص پرندگان!دارم
    ۱_اکثر خفاش ها لانه سازی نمیکنند،بجز عده ای معدود از گروه خون آشام ها_که این نژاد به خصوص فقط در بعضی از کشورهای قاره امریکا و به صورت بسیار کمیاب وجود دارند،که با بزاق دهان آن نوع بخصوص خفاش لانه ای درست میکنند،که آن بزاق در علم پزشکی در دارو سازی استفاده میشود.
    طبق تحقیقات و پراکنش جهانی این خفاش نه تنها در آسیا بلکه در اروپا هم وجود ندارد.
    ۲_شاید ندانید خفاش ها به صورت دست جمعی و زمستان خواب هستندبااندک ذخیره چربی-درست در زمانی که حشرات بسیار کم میشوند
    ۳_و شاید ندانید هر خفاش در هرشب تا یک /سوم وزن بدنش حشره میخورد،که با برآورد یک جمعیت چند هزارتایی فقط در یک غار،یک عدد بزرگ میلیونی در هرشب میشود.
    و از طرفی همین حشرات مزارع و محصولات را خسارت وارد میکنند،
    پس نتیجه میگیریم وجود خفاش ها که ما معمولاً نمیبینیم،یک موهبت خدادادی برای دفع بیولوژیک حشرات و داشتن محصول ودرآمد است.
    اگر خفاشی وجود نداشت حداقل در ایران،باجمعیتهای و حمله حشرات مانند حمله ملخ ها درجنوب همین چندسال پیش روبرو بودیم و از طرفی بعلت کمبود و خسارت محصولات، قیمت محصولات کشاورزی که غذای ما آدمیان است،بسیار بالا میرفت،
    ۴_پس از شایعه لانه خفاش،مردم به غارها هجوم برده آن هم در زمان خواب با اندک ذخیره چربی،و با بلند شدن خفاش ها و ترسیدن آن ها،جمعیت پراکنده شده،و بسیاری دیگر یا غار را دیگر امن نمیدانند و یا راه را پیدا نمیکنند و یا از گرسنگی و کمی چربی تلف میشوند،به هرحال خواهند مرد،
    حال با نگاه عمیق،پشت پرده را نه از جنبه کلاهبرداری که خود بازاری از آب گلآلوده شده دشمن است،بلکه از نگاه عقلانی و حساب شده بنگریم،
    به نظرم این یک سناریویی دیگر دشمن اما با جهل مردم است،که با دست خودشان در حال نابودی خودشان هست،تا یک کشوری با این همه تنوع محصول وابسته باشد و همچنان برای غذا روزانه محتاج آنان شویم!
    خلاصه:
    _لانه خفاش مخصوص نوع خاصی است که در ایران زیست ندارد.
    نمایش کلاهبردان،چیزی نیست جز لانه نوعی پرنده از خانواده چرخ ریسکان،که با قرار دان چند قطره جیوه در آن سعی در القاء واقعی بودن آن دارند.تا شاید از این نمد کلاهی برای خود بسازند،یا از این اوضاع گل آلوده کردن آب ماهی بگیرند.
    هر خفاش هر شب بیشتر از یک سوم وزنش حشره میخورد که با نبود میلیون ها خفاش ایران میتوان تصور فیلم های هالیوودی را کرد که آسمان را حشرات مثل ابر سیاه پر خواهند کرد و دیگر میوه و محصولات را در خواب ها باید ببینید
    _نابودی خفاش های ایران=نابودی ایرانیان=قدرت گرفتن همه جانبه دشمنان و سوداگران اقتصاد

  4. خفاش باعث میشه که پشه ها و آفات گیاهی کنترل بشن. افرادی که این شایعه رو ساختن کاملا آگاهانه دست به این خیانت زدن. همون طور که میدونید خفاش جزو حیواناتیه که به خواب زمستانی می‌ره. وقتی در فصل سرما افراد بدنبال پیدا کردن مثلا جیوه خفاش وارد غار یا مخفیگاه خفاشها میشن موجب ترسیدن خفاشها و بیدار شدن و حتی فرار از محل میشه. افرادی که با خواب زمستانی آشنایی دارن می‌دونن که وقتی حیوانی که به خواب زمستانی رفته رو بیدار کنند موجب میشه متابولیسم بدنش بالا بره. وقتی خفاشها مجددا به مخفیگاهشون برمیگردن ، بخاطر همین موضوع اکثرشون دیگه نمیتونن ذخیره غذایی بدنی رو حفظ کنن و میمیرن. همین شایعه خائنانه باعث شده که تعداد خفاشها شدیداً کم بشه و درنتیجه تعداد پشه ها شدیداً زیاد شده و آفت های کشاورزی همچنین و موجب افزایش چند برابری استفاده از سموم در کشاورزی شده. کاش در رسانه ها برنامه ای در این مورد ساخته میشد و جلوی این قضیه گرفته میشد. اینها طرف رو دنبال نخودسیاه میفرستن. یعنی دقیقا چیزی رو براش قیمت چند صد میلیونی تعیین میکنن که اصلا وجود نداره.

  5. با سلام .اگر ممکنه در مورد اون اشکال تخم مرغی مانند (شبیه بیضه گوسفند نیز می‌باشند!!) توضیح دهید . و اینکه آیا این اجسام در طبیعت هستن یا سودجویان آنها را درست میکنن و داخلش جیوه می‌ریزند؟؟ و اینکه آیا تستی که در اینترنت بنام تست جیوه قرمز که جیوه قرمز را در بشقابی ریختن و جلوی آیینه قرار می‌دهند و تصویر جیوه قرمز در آیینه نیست !!!!! بنظرم باید با ویرایش فیلم این کار را کرده باشند ولی اگر ممکن است نظر نهایی را شما بعنوان کارشناس اعلام کنید ؟؟ با تشکر

  6. سلام
    ببخشید که اینو میگم ولی فکر میکنم یه جورایی توضیح دادید که خیلی گنگ ه برای همین ناچار شدم چندین بار چندتا از متن ها رو دوباره بخونم
    اگر منجر به مرگ خفاش ها میشه این موضوع باید دولت یا خود مردم بیشتر این موضوع رو پیگیری کنند و نذارن این موجودات از بین برن
    در صورتی که اصلا من ندیدم این موجود رو و اطلاعاتی هم در موردش نداشتم و برام خیلی جالب بود که فهمیدم این موجود پستاندار هست پس برای مراقبت و حفاظت از پستاندار به نظرم باید جلوی این کار گرفته بشه که به خاطر سودجویان قرار نباشه پستانداری تلف شه
    ممنونم

  7. من روستا نشینم توروستامون قنات وغارودرختان انبوهی هست که خفاش ها درآن به وفوریافت میشه ولی تابحال همچین لانه ای ازآنها ندیده ام.خفاشها لابه لای شاخ وبرگ درختان وغاروسقف قنات از دوپا آویزون میشن و لانه ای هم ندارند. ازحشرات وبعضا ماهی های ریزِرودخانه تغذیه می کنن.لانه ای که منتسب به خفاش درفضای مجازی درحال انتشارهست. مُختصِ یک نوع زنبورقرمزیازنبورسُرخو است.درونش تخم های ریزی می گذاره بعدهم تبدیل به زنبورمیشه.اندازه آن ازتخم مرغ کوچک ترازتخم کبوتربزرگتره ودرپرندگان هم دونوع پرنده هست بنام پرستو وکُلیبنگو که باگِلِ نمناک حاشیه بِرکه وآبگیرهااین گونه لانه سازی می کنن تا درآن تخم بگذارندوهیچ نوع جیوه ای درونش نیست.جز یه کم پشمِ گوسفندِچسبیده به شاخه درخت و بوته زارآن مناطق که پرنده باخوددرلانه می گذاردتا تخم ها گَرم وجوجه های بدوتولد حین بیرون آمدن ازتخم دراثرتقلای زیادی آسیب نبینند.

    1. دمت گرم

      البته من شنیدم این گوی خاکی یا گِلی لونه ی یه حشره‌اس که میاد و کنار خفاشا لونه میسازه و خفاشها هم زیاد خوششون نمیاد و تا میتونن روش ادرار میکنن تا جایی که به خاطر این ادرارها یه سری خواص شیمیایی خاص به خودش میگیره.

  8. بلاخره ما نفهمیدیم بریم دنبال خفاش جان یا کلا بیخیال ، نکنه واقعا هست اما میخوای تعداد قبا رو کم کنی ب ما میگی اصرا چنین نیست ،😀😀😀

    ولی خب من ی لونه دیدم اران پنج شش ماهه هنوز هستش ، خفاش هم میره میاد ، لونه هه هم گلی و شکل تخم مرغ ، پس اگه لونه خفاش نیست چیه؟؟

  9. درود بر همگی من فکر میکنم همه دوستان با مطالبی که ارایه دادن ماهم استفاده بردیم ولی چرا مردم ما دست به چنین کاری میزنن به عنوان مثال همین زیر خاکی ها به این دلیل که در همه کشورها به فرهنگ و تاریخ و محیط زیست و طبیعت خودشون اهمیت میدن جز کشور خودمون ما با فرهنگی حریص رشد کردیم که به علت مشکلات مالی دست به هر اقدامی میزنیم اگه دولت و حوزه ای مختلف به این موضوع ورود میکردن کار به اینجا نمیکشیدکه با دست خودمون ایران رو نابود کنیم البته نه با قوه قهریه با فرهنگ سازی با زور مشکلی حل نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا