Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید استات سدیم | کاربرد استات سدیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد استات سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید استات سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش استات سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان استات سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت استات سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش استات سدیم به روزرسانی می‌شود.

استات سدیم (Sodium acetate) نمک سدیم اسید استیک با فرمول شیمیایی C2H3O2Na است که به عنوان اتانوات سدیم نیز شناخته می شود. استات سدیم یک ماده شیمیایی ارزان قیمت است که کاربردهای وسیعی از جمله به عنوان افزودنی غذایی در ترشیجات یا معرف آزمایشگاهی دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

این ماده شیمیایی به عنوان منبع کربن برای کشت باکتری ها استفاده می شود. این ماده همچنین برای کاهش آسیب ناشی از آب در بتن به عنوان یک ماده درزگیر عمل می کند . این ترکیب یک افزودنی غذایی با شماره E262 است که اغلب برای دادن عطر و طعم نمک و سرکه به چیپس سیب زمینی استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش استات سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش استات سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان استات سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده استات سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید استات سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش استات سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این ماده شیمیایی به صورت پودر گرانوله سفید رنگ و بلورهای مونوکلینیک ظاهر می شود. ماهیت آن جاذب رطوبت است و به راحتی در آب حل می شود. این ترکیب معمولاً بدون بو است اما در اثر حرارت دادن تا مرحله تجزیه شدن بوی سرکه یا اسید استیک می دهد. در پزشکی به عنوان جایگزین الکترولیت از راه وریدی تجویز می شود تا سطح سدیم را در بیماران هیپوناترمی اصلاح کند.

کاربردهای استات سدیم

افزودنی غذایی

بسبب قیمت خرید و فروش مناسب استات سدیم برای جلوگیری از رشد باکتری ها به غذا اضافه می شود. این ماده به عنوان یک اسید یا ماده خنثی کننده برای غذاهای بازی یا قلیایی عمل می کند و همچنین می تواند به عنوان یک بافر برای کمک به حفظ pH های خاص عمل کند. سدیم استات همچنین می تواند برای افزایش طعم خوراکی ها استفاده شود و برخلاف بسیاری از مواد افزودنی غذایی این ترکیب هیچ اثر سوء شناخته شده ای ندارد.

تولید ترشی

درست کردن ترشی نوعی روش برای نگهداری مواد غذایی است که نه تنها باعث جلوگیری از خراب شدن بلکه تا حد زیادی سبب کند شدن فساد ناشی از میکروارگانیسم ها شده و می تواند باعث افزایش عطر و طعم غذاها شود. استفاده از سدیم استات در ترشی مانند استفاده از آن به عنوان یک ماده افزودنی ساده غذایی است اما در ترشی به مقدار بسیار بیشتر و برای مدت زمان طولانی تری از آن استفاده می شود. اساساً، غذایی که باید ترشی شود مانند خیار، در محلول اسید خیس می شود با اینکار طعم بسیار شور یا ترش به خوراکی ها اضافه می شود. طعم شور از یون های سدیم و طعم ترش از یون های استات حاصل می شود.

استفاده آزمایشگاهی

سدیم استات معرف بسیار متداولی است که در آزمایشگاه های بیولوژی مولکولی و بیوشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. دانشگاه ایالتی کلرادو خاطرنشان می کند که محققان از این ماده برای استخراج DNA از سلول ها استفاده می کنند. کاتیونهای سدیم با بار مثبت به بارهای منفی فسفات موجود در DNA متصل می شوند و به رسوب DNA کمک می کنند. در حضور اتانول یا الکل مشابه DNA رسوبی تشکیل می دهد که می تواند از لایه آبی جدا شود.

استات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟
استات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده استات سدیم صنعتی

این ماده شیمیایی اسید سولفوریک بسیار قوی موجود در فاضلاب صنعتی را خنثی می کند و می تواند در فرایندهای خاص عکاسی مورد استفاده قرار گیرد و به شما کمک کند الگوی خاصی از پوشش را روی سطوح ایجاد کنید. در سطوح فلزی این ترکیب می تواند به از بین بردن ناخالصی ها، لکه ها، زنگ زدگی یا پوسته ها کمک کند و همچنین برای فرآیند برنزه شدن چرم، تیمار کلروپرن یا لاستیک مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

پد گرمایشی

این دسته از پدهای حرارتی شیمیایی یا گرمکن دستی را می توانید در داروخانه پیدا کنید. اینها از یک محلول فوق اشباع استات سدیم در آب تشکیل شده اند. تولیدکنندگان آنها یک دیسک فلزی مسطح، شیاردار را در محلول قرار می دهند. انعطاف پذیری یا حرکت دیسک مقدار بسیار کمی کریستال سدیم استات را که به دیسک چسبیده اند، آزاد می کند. این کریستال ها سپس با بقیه سدیم استات واکنش زنجیره ای تبلور را آغاز می کنند. این واکنش به سرعت رخ می دهد و مقدار زیادی انرژی ذخیره شده در ساختار کریستال استات سدیم به صورت گرما آزاد می شود.

استات سدیم چیست

استات سدیم یک ماده آلی با فرمول CH3COONa و وزن مولکولی ۸۲.۰۳ است. استات سدیم ماده ای کریستالی سفید رنگ با چگالی نسبی ۱.۴۵ و نقطه ذوب ۵۸ درجه سانتیگراد است. در هوای خشک هوا زده می شود، در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد آب کریستالی خود را از دست می دهد و در دمای بالاتر تجزیه می شود. استات سدیم بی آب کریستال شفاف بی رنگ با نقطه ذوب ۳۲۴ درجه سانتی گراد است. این ماده محلول در آب، می تواند به عنوان بافر، رنگدانه، آماده سازی محیط، سنتز آلی، چاپ فیلم و غیره استفاده شود.

خرید استات سدیم

استات سدیم یک ترکیب پرکاربرد است. در صنعت نساجی برای خنثی سازی اسید سولفوریک استفاده می شود. در غذا از این ترکیب به عنوان چاشنی برای افزودن طعم شور و سرکه به کار می رود. استات سدیم به عنوان یک درزگیر عمل می کند، بنابراین آسیب آب به بتن را کاهش می دهد. این ترکیب همچنین به عنوان نگهدارنده استفاده می شود که به دو صورت آبدار یا بی آب موجود است. این ترکیب را می توان با انواع برند ها و خلوص مختلف در بسته بندی های متنوع از بازار یا سایت های فروش مواد شیمیایی تهیه کرد.

دی استات سدیم

دی استات سدیم یک ترکیب مولکولی است که از واکنش استات سدیم و اسید استیک با پیوندهای هیدروژنی کوتاه تولید می شود. از نظر ظاهری پودر کریستالی به رنگ سفید، مرطوبت با بویی شبیه به اسید استیک است. این قابل اشتعال است و به راحتی در آب و اتانول حل می شود و سمیت بسیار کمی دارد.

این ترکیب به عنوان ضد کپک در غلات، غذا و خوراک استفاده می شود. علاوه بر این، به طور گسترده ای در غذاهای پخته شده، چاشنی ها، ترشی ها، خردل، گوشت، نوشیدنی های آب میوه و سایر غذاهای فرآوری شده استفاده می شود. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را به عنوان نگهدارنده ضد کپک و ضد عفونی کننده غذا، غلات و خوراک تایید کرده اند.

قیمت سدیم استات

استات سدیم یک ماده شیمیایی غیر سمی است که به طور گسترده در صنعت به عنوان یک افزودنی غذایی یا به عنوان پایه ای برای خنثی سازی مخلوط های واکنش استفاده می شود. استات سدیم یک پودر هیگروسکوپیک محلول در آب است که در صنایع مختلف استفاده می شود. هنگامی که به صورت داخل وریدی تزریق می شود، استات سدیم یک جزء حیاتی به عنوان یک تجدید کننده الکترولیت است. قیمت سدیم استات بر اساس خلوص، برند، وزن بسته بندی و موارد مصرف متفاوت است. برای آگاهی از قیمت این ماده شیمیایی می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

عوارض استات سدیم

استات سدیم را می توان به طور کلی بی خطر دانست. اما می تواند بر روی افراد مستعد تاثیرات منفی داشته باشد. در صورت تنفس احتمال دارد موجب تحریک دستگاه تنفسی شود و باعث خس خس سینه، سرفه و درد گلو شود. در صورت بلع احتمال دارد موجب دل درد، حالت تهوع و استفراغ شود. در صورت تماس با پوست در طولانی مدت می تواند موجب تحریک، درد و قرمزی شود. همچنین در صورت تماس با چشم احتمال دارد موجب تحریک و قرمزی قرنیه شود.

واکنش سدیم استات با آب

هنگامی که یک واکنش تجزیه در آب انجام می شود، به دلیل ماهیت قطبی آب، ترکیبات یونی در آن حل می شوند. یون های مثبت ترکیب به سمت قطب منفی مولکول آب جذب می شوند، در حالی که یون های منفی ترکیب به سمت قطب مثبت مولکول آب جذب می شوند.

استات سدیم در حین انجام واکنش تفکیک با مولکول های آب واکنش می دهد. هنگامی که استات سدیم (یا CH3COONa) در آب حل می شود، تجزیه می شود و دو نوع یون مختلف CH3COO− و Na+را تشکیل می دهد. در حالی که مولکول آب به یون های H+ و OH− تجزیه می شود. سپس CH3COO− با H+ واکنش داده و اسید استیک (CH3COOH) را تشکیل می ‌دهد که اسید ضعیفی است و Na+ با OH− واکنش می‌ دهد و هیدروکسید سدیم (NaOH) را تشکیل می‌ دهد که یک باز قوی است و ماهیت محلول را قلیایی می ‌کند. واکنش تفکیک استات سدیم در آب را می توان به صورت زیر نشان داد:

CH3COONa+H2O→CH3COOH+NaOH

بنابراین، محصولات تشکیل شده پس از واکنش تفکیک در آب عبارتند از اسید استیک (CH3COOH) و هیدروکسید سدیم (NaOH).

استات سدیم کاربرد

استات سدیم کاربردهای گسترده ای دارد. این ترکیب در رنگرزی، عکاسی، به عنوان افزودنی غذایی، در تصفیه گلوکز، در نگهداری گوشت، در دباغی و به عنوان یک عامل دهیدراته کننده استفاده می شود. در شیمی تجزیه برای تهیه محلول بافر استفاده می شود.

استات سدیم می تواند برای نگهداری گوشت های فرآوری شده استفاده شود و اغلب در ترکیب با سایر نگهدارنده های اسیدی مانند لاکتات ها و پروپیونات ها استفاده می شود. این ترکیب همچنین در سس های سالاد و غذاهای آماده استفاده می شود. به صورت مخلوط با اسید استیک یک بافر PH را تشکیل می دهد که می تواند برای تثبیت PH غذاها در محدوده pH از ۳ تا ۶ استفاده شود.

سدیم استات اسید است یا باز

استات سدیم نمکی است که از واکنش اسید استیک و هیدروکسید سدیم تشکیل می شود. اسید استیک به عنوان یک اسید ضعیف و هیدروکسید سدیم به عنوان یک باز قوی شناخته می شود. pH نمک به قدرت خنثی کنندگی اسید و باز بستگی دارد. اسید ماده ای است که تمایل دارد یک پروتون را به هر ماده دیگری اهدا کند و باز به عنوان ماده ای شناخته می شود که تمایل به پذیرش پروتون از ماده دیگر دارد. اسید و باز با یکدیگر تعامل دارند و نمک تولید می کنند. از آنجایی که مقدار pH استات سدیم بیشتر از ۷ است می توان بیان کرد که استات سدیم باز است.

خرید استات سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید استات سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید استات سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان استات سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید استات سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا