Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید سیلیکون دی اکساید (SiO2) | کاربرد سیلیکا

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سیلیکون دی اکساید و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سیلیکون دی اکساید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سیلیکون دی اکساید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سیلیکون دی اکساید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سیلیکون دی اکساید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سیلیکون دی اکساید به روزرسانی می‌شود.

سیلیکون دی اکساید (SiO2) که به عنوان سیلیکا نیز شناخته می شود، یک ترکیب طبیعی است که از دو ماده فراوان موجود در زمین یعنی سیلیکون (Si) و اکسیژن ( (O2 ساخته شده است. سیلیکون دی اکساید نام‌ های دیگری از جمله اروزیل، کوارتز، سیلیکا، اکسید سیلیکیک و اکسید سیلیس بلور نیز شناخته می شود.

دی اکسید سیلیکون اغلب به شکل کوارتز شناخته می شود و به طور طبیعی در آب، گیاهان، حیوانات و زمین یافت می شود. پوسته زمین حاوی ۵۹ درصد سیلیس است. این ماده بیش از ۹۵ درصد از سنگهای شناخته شده روی کره زمین را تشکیل می دهد.

مراکز خرید و قیمت فروش سیلیکون دی اکساید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سیلیکون دی اکساید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سیلیکون دی اکساید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سیلیکون دی اکساید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سیلیکون دی اکساید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سیلیکون دی اکساید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب حتی به طور طبیعی در بافت های بدن انسان یافت می شود. اگرچه مشخص نیست چه نقشی ایفا می کند اما تصور می شود که یک ماده مغذی ضروری است که بدن ما به آن نیاز دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این ترکیب ارائه می شود.

کاربردهای سیلیکون دی اکساید (سیلیکا)

اغلب ما وقتی به یک برچسب غذایی یا مکمل نگاه می کنیم به احتمال زیاد موادی را می بینیم که هرگز نام آنها را نشنیده ایم. در چندین مورد از این ترکیبات شما ممکن است دچار تردید یا سو ظن شوید اما باقی آنها ایمن هستند و این فقط نام آنهاست که نامتعارف است. دی اکسید سیلیکون یکی از این مواد است که در بسیاری از محصولات یافت می شود اگرچه اغلب با خواندن نام آن در بین مواد خوراکی دچار سوء تفاهم می شویم.

سیلیس یکی از پیچیده ترین و فراوانترین خانواده های مواد است که به عنوان ترکیبی از چندین ماده معدنی و به عنوان یک محصول مصنوعی وجود دارد. نمونه های قابل توجه آن شامل کوارتز ذوب شده، سیلیس بخار، سیلیکاژل و آئروژل ها است. از این ماده در مصالح ساختاری، میکروالکترونیک (به عنوان عایق الکتریکی) و به عنوان اجزای سازنده در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود.

دی اکسید سیلیسیم به بسیاری از غذاها و مکمل ها اضافه می شود و به عنوان یک ماده افزودنی غذایی و آنتی کیک برای جلوگیری از جمع شدن مواد عمل می کند. این ماده در مکمل ها برای جلوگیری از بهم چسبیدن مواد مختلف پودر شده استفاده می شود.

 همه چیز در رابطه با سیلیکون دی اکساید (سیلیکا)
همه چیز در رابطه با سیلیکون دی اکساید (سیلیکا)

سیلیکا به صورت کلوئیدی، رسوبی یا بخار پیروژنیک، به عنوان یک ماده افزودنی رایج در تولید مواد غذایی با شماره E551 مورد استفاده قرار می گیرد. در مواد آرایشی، سیلیس به دلیل خاصیت پخش نور و جذب طبیعی آن مفید است.

همانند بسیاری از مواد افزودنی غذایی، مصرف کنندگان اغلب نگرانی هایی در مورد دی اکسید سیلیکون به عنوان یک ماده افزودنی دارند. با این حال، مطالعات متعدد نشان می دهد هیچ دلیلی برای این نگرانی ها وجود ندارد.

حدود ۹۵٪ استفاده تجاری از دی اکسید سیلیسیم (شن) در صنعت ساختمان به عنوان مثال برای تولید بتن است. نقطه ذوب بالای سیلیس آن را قادر می سازد تا در مواردی مانند ریخته گری آهن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سیلیس ماده اصلی تولید اکثر شیشه ها است. همانطور که سایر مواد معدنی با سیلیس ذوب می شوند، کاهش نقطه انجماد، نقطه ذوب مخلوط را کاهش می دهد و سیالیت را افزایش می دهد. دمای انتقال شیشه SiO2 خالص حدود ۱۴۷۵ K است. وقتی دی اکسید سیلیسیم ذوب شده به سرعت خنک شود، متبلور نمی شود بلکه به صورت شیشه جامد می شود. به همین دلیل، سیلیکا ماده اصلی لعاب های سرامیکی را تشکیل می دهد.

سیلیکون دی اکساید در دارو

سیلیکون دی اکساید یک ماده سفید رنگ است که به عنوان یک ماده سبک و البته حجم دهنده در این صنعت برای افزایش ویسکوزیته محصولات دارویی استفاده می شود. این ماده می تواند به عنوان قوام دهنده و ایجاد خاصیت لغزندگی در تولید محصولات کمک کند. این ماده همچنین از کلوخه شدن مواد تشکیل دهنده در هنگام تولید جلوگیری می کند. همچنین از طریق نگه داشتن رطوبت کمک می کند که به محصولات آسیبی نرسد.

سیلیکون دی اکساید خوراکی

سیلیکون دی اکساید خوراکی به عنوان یک ترکیب خوراکی ایمن در صنعت غذایی با داشتن خواص و ویژگی هایی مانند جذب کننده رطوبت و عامل ضد جوش و به عنوان یک ماده آنتی کیک در تولید محصولات غذایی استفاده می شود. این محصول در صنعت غذا به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در روش اول این ماده را در گرید خوراکی به طور مستقیم به مواد غذایی اضافه می کنند و در روش دوم آن را به صورت بسته بندی در جعبه های ماده غذایی برای جذب رطوبت قرار می دهند.

خرید سیلیکون دی اکساید خوراکی

خرید سیلیکون دی اکساید خوراکی برای استفاده در صنعت غذا و دارو انجام می گیرد زیرا این ماده به عنوان یک ماده مجاز توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است. این محصول افزودنی در بسیای از مواد خوراکی مانند شکر، نمک و آرد که به راحتی می توانند در محیط مرطوب به یکدیگر بچسبند، استفاده می شود که البته به عنوان یک عامل جاذب رطوبت عمل می کند. گرید خوراکی سیلیکون همچنین به عنوان عامل محافظت کننده از چسبندگی مواد تشکیل دهنده غذاها، داروها و مکمل ها در صنعت غذا و دارو به کار برده می شود.

کلوئیدال سیلیکون دی اکساید

کلوئیدال سیلیکون دی اکساید که به عنوان ایروزیل نیز شناخته می شود به صورت یک ماده جامد سفید رنگ با داشتن خواص غلظت دهندگی و همچنین به عنوان جاذب رطوبت از رشد میکروب ها و باکتری ها در محصولات غذایی و دارویی جلوگیری می کند. این ماده برای جلوگیری از ریزش مو، بیماری های قلبی، آلزالیمر و همچنین محافظت از سلامت استخوان ها در مکمل ها و داروها به کار برده می شود. همچنین می تواند از ابتلا به بیماری پوکی استخوان نیز جلوگیری کند. این محصول همچنین درصنعت تولید محصولات مراقبتی مانند خمیر دندان ها نیز به کار برده می شود.

خرید دی اکسید سیلیکون

دی اکسید سیلیکون در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. به همین دلیل در دو گرید صنعتی و خوراکی تولید و به بازارعرضه می شود. این محصول در صنعت ساخت و ساز برای تولید سیمان پرتلند و همچنین در صنعت سرامیک به عنوان ماده خام اولیه سنگ گچ به کار برده می شود. این محصول همچنین در صنعت تولید قطعات فلزی به دلیل داشتن نقطه ذوب بالا و مقاومت حرارتی مناسب و برای تولید الیاف نوری برای شبکه های ارتباطات مخابراتی استفاده می شود.

قیمت دی اکسید سیلیکون

قیمت دی اکسید سیلیکون با توجه به برند شرکت تولید کننده متفاوت است و در قیمت های مختلفی در بازار به فروش می رسد. این محصول به عنوان یک ماده طبیعی در زمین موجود است که پس از انجام پردازش های خاص به منظور استفاده در صنایع مختلف به بازار عرضه می شود. این ماده در صنایع مختلفی به کار برده می شود به عنوان مثال در صنعت رنگ و رزین و ساخت انواع پوشش دهنده ها، در گیاه پزشکی به عنوان ماده نگه دارنده رطوبت، در صنعت تولید انواع چسب و مهرو موم و همچنین صنعت چاپ به کار برده می شود.

سیلیکون خوراکی چیست

سیلیکون خوراکی یک محصول ایمن است که مانند سایر مواد افزودنی خوراکی با داشتن ویژگی های خاص و برای بالابردن کیفیت وماندگاری محصولات غذایی و دارویی در این صنایع استفاده می شود. این ماده که به عنوان یک ماده جذب کننده رطوبت برای کمک به ماندگاری بیشتر محصولات غذایی و دارویی استفاده می شود، همزمان نیز می تواند از کلوخه شدن شکر و نمک و سوپ های آماده و همچنین از چسبندگی مکمل های غذایی جلوگیری کند.

سیلیکون دارویی

سیلیکون دارویی ماده ای مجاز در صنعت داروسازی است که اغلب در ساخت انواع قرص و مکمل به کاربرده می شود. این ماده به عنوان سیلیکون دی اکسید کلوئیدی نیز شناخته می شود و به عنوان یک ماده بیولوژیکی بی اثر در ترکیب داروها به کار برده می شود. این ماده به دلیل داشتن خواصی مانند قابلیت تجزیه کنندگی، لغزنده شدن قرص ها و کپسول ها و همچنین غلظت دهندگی در هنگام ترکیب مواد تشکیل دهنده و جلوگیری از کلوخه شدن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان عامل ضد جوش در صنعت داروسازی استفاده می شود.

عوارض سیلیکون دی اکساید (سیلیکا)

استنشاق سیلیس کریستالی پودر شده سمی است و می تواند منجر به التهاب شدید بافت ریه، سیلیکوز، برونشیت، سرطان ریه و بیماری های خود ایمنی سیستمیک مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید شود. همچنین استنشاق دی اکسید سیلیکون آمورف، در دوزهای بالا منجر به التهاب کوتاه مدت غیر دائمی می شود.

اگرچه تحقیقات تاکنون نشان داده اند که خطرات زیادی در رابطه با مصرف خوراکی دی اکسید سیلیسیم وجود ندارد ولی FDA محدودیت هایی برای مصرف آن تعیین کرده است بدین ترتیب که دی اکسید سیلیکون نباید از ۲ درصد وزن کل یک ماده غذایی بیشتر شود. این امر عمدتا به این دلیل است که مقادیر بالاتر آن به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

 

خرید سیلیکون دی اکساید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سیلیکون دی اکساید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سیلیکون دی اکساید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سیلیکون دی اکساید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سیلیکون دی اکساید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا