Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با کاربرد اسید سیتریک مونوهیدرات (جوهر لیمو)

اسید سیتریک مونوهیدرات یا جوهر لیمو در دسته ترکیبات صنعتی قرار دارد. کاربرد اسید سیتریک مونوهیدرات یا جوهر لیمو در صنایع غذایی بسیار صورت می پذیرد. درواقع خواص اسید سیتریک مونوهیدرات مانند طعم دهندگی و نگهدارندگی موجب کاربرد گسترده آن شده است. اسید سیتریک مونوهیدرات یا جوهر لیمو به صورت پودری کریستالی قابل تهیه است. از خواص و مزایا مصرف اسید سیتریک مونوهیدرات می توان به مقرون بصرفه بودن آن اشاره نمود. انواع اسید سیتریک آبدار در گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. قیمت اسید سیتریک آبدار با توجه به گرید تولید شده و شرکت تولید کننده می تواند متفاوت باشد. خرید و فروش اسید سیتریک مونوهیدرات به دلیل کاربرد های صنعتی گسترده بسیار صورت می پذیرد.

برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی پرمصرف آشنا شوید.

اسید سیتریک مونوهیدرات (جوهر لیمو) یعنی چه

اسید سیتریک مونو هیدرات به ازای هر مولکول C۶H۸O۷ در ساختار خود دارای یک مولکول آب است. فرمول اسید سیتریک مونوهیدرات به صورت C۶H۸O۷.H۲O شناخته می شود. اسید سیتریک مونو هیدرات از تبلور در آب گرم به دست می آید. اسید آبدار را می توان در دمای ۷۸ درجه سانتی‌ گراد به اسید بدون آب تبدیل نمود. قیمت اسید سیتریک آبدار و نوع خشک در بازار متفاوت است.

خواص اسید سیتریک آبدار (مونوهیدرات)

اسید سیتریک مونوهیدرات به شکل بلورهایی بی رنگ و شفاف یا به شکل پودری سفید و کریستالی قابل تهیه است. این اسید فاقد بو است. طعم اسیدی قوی از نشانه های شناسایی این ماده پرمصرف محسوب می شود. این محصول دارای ساختار بلوری ارتورومبیک است. محصول فوق در هوای خشک یا در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد، آب تبلور خود را از دست خواهد داد. انواع مونوهیدرات در دمای ۷۵ درجه نرم گشته و در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد نیز تقریبا ذوب خواهند شد. این ماده در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده، نگهدارنده، آنتی اکسیدان و… استفاده می شود.

کاربرد اسید سیتریک مونوهیدرات (جوهر لیمو)

  1. این ماده به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی مصرف می‌شود.
  2. از کاربرد اسید سیتریک مونوهیدرات جهت جلوگیری از قهوه ای شدن برخی محصولات همچون برش های سیب استفاده می شود.
  3. در تولید محصولاتی چون بستنی، آب نبات، نوشابه، آبمیوه، پودر نوشیدنی و… نیز از کاربرد این ماده استفاده می شود.
  4. در صنایع غذایی از این اسید برای تازه ماندن غذاهای کنسروی و محافظت در مقابل بوتولیسم بهره برده می شود.
  5. مکمل های دارویی و غذایی از دیگر موارد استفاده از این اسید هستند.
  6. کاربرد این ماده موجب بهبود طعم داروهای جویدنی یا شربت ها می شود.
  7. از خواص و ویژگی های این اسید خوراکی در مواد غذایی منجمد و برخی فراورده های لبنی نیز استفاده می شود.
  8. کاربرد این اسید موجب بهبود غلظت غذا، ایجاد طعم ترش می گردد.
  9. افزایش عمر غذا ها و نوشیدنی ها از دیگر مزایا مصرف اسید سیتریک یا جوهر لیمو بوده و موجب کاربرد گسترده آن شده است.

کاربرد اسید سیتریک مونوهیدرات در مواد شوینده و بهداشتی

استفاده از اسید سیتریک به عنوان یک عامل تمیزکننده و ضد چروک در شوینده صورت می پذیرد. سیترات به راحتی در طبیعت تجزیه می شود، بنابراین جایگزین مناسبی برای فسفات های موجود در پاک کننده هاست. این ماده را می توان در انواع پودرها، پاک کننده های سطوح و محلول های ظرفشویی و لباسشویی مورد استفاده قرار دارد.

خرید اسید سیتریک مونوهیدرات (جوهر لیمو)

خرید و فروش انواع اسید سیتریک به دلیل کاربرد های صنعتی گسترده در صنایع بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

قیمت اسید سیتریک آبدار یا مونوهیدرات

قیمت اسید سیتریک آبدار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت است. گرید های خوراکی اغلب قیمت های بیشتری نسبت به گرید های صنعتی دارند. نرخ ارز، شرکت تولید کنند و خارجی یا ایرانی بودن محصول نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول محسوب می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا